Contact Essent: telefoonnummer, klantendienst en andere contactgegevens

gas en elektriciteit

Heb je een vraag of wil je ook besparen op je energiefactuur?

Bel voor gratis energieadvies van CallMePower en start met besparen!

gas en elektriciteit

Heb je een vraag of wil je ook besparen op je energiefactuur?

CallMePower belt je gratis terug tijdens de openingsuren of bel op werkdagen tussen 8 en 19h.

Essent contact

Contact openmen met Essent? Wil je een aansluiting aanvragen bij gas- en elektriciteitsleverancier Essent? Of wens je meer informatie over de formules en tarieven die Essent kan aanbieden? Dan vind je op deze pagina alle praktische contactinformatie van deze energieleverancier. Zo vind je hieronder het telefoonnummer van de klantendienst van Essent, het speciale telefoonnummer voor nieuwe klanten, de openingsuren van de klantendienst, het adres van de hoofdzetel van Essent en een link naar de webpagina die je kunt gebruiken om een mail naar Essent te sturen. Voor de volledigheid vermelden we ook de noodnummers die je kunt contacteren bij dringende problemen zoals voor de melding van een gaslek of elektriciteitspanne. Alle contactgegveens voor jou op een rijtje!

logo Essent

Contactgegevens van Essent

Energieleverancier Essent heeft een telefonische klantendienst die bereikbaar is voor nieuwe klanten en voor bestaande klanten. Het telefoonnummer vind je hieronder.

Klanten die gekozen hebben voor de formule ‘Essent Online’ moeten echter verplicht gebruikmaken van de contactpagina op de website van Essent, zij hebben immers een contract waarbij de telefonische klantendienst niet inbegrepen is. 

Essent is één van de weinige energieleveranciers in België die z’n klanten ook op kantoor ontvangt. De hoofdzetel bezoeken kan op afspraak of tijdens de vrije bezoekuren. De openingsuren en het adres vind je hieronder. Evenals alle andere contactgegevens

Tenslotte nodigt Essent z’n klanten ook uit om hun reacties of vragen achter te laten op de Facebookpagina van het bedrijf of via de Twitter-account. 

Je Essent contract opzeggen

Wil je contact opnemen met Essent om je energiecontract op te zeggen, te annuleren of stopzetten? Essent heeft een aparte webpagina van de klantendienst met informatie voor het stopzetten van je energiecontract.

Let op!

Wil je echter veranderen van energieleverancier of ga je overstappen? Dan is het niet nodig om je contract op te zeggen bij Essent. Lees hieronder meer hoe je te werk gaat hierbij.

Overstappen naar andere leverancier

Wil je Essent contacteren omdat je wil overstappen naar een andere energieleverancier? Al is overstappen of veranderen van aanbieder vrijwel risicoloos, informeer je goed van tevoren en lees je daarom goed in om achteraf niet voor verrassingen komen te staan.

Overstappen naar een andere energieleverancier en ga je weg bij Essent?
Contact opnemen met Essent hoeft in dit geval niet. Je energiecontract opzeggen bij Essent is niet nodig, dat doet namelijk je nieuwe energieleverancier voor jou.
TIP: Vergelijk het aanbod van alle Belgische aanbieders voor elektriciteit en/of aardgas. Je kunt in onze vergelijkinstool jouw persoonlijke situatie simuleren, gebaseerd op jouw energieverbruik. Omdat de energietarieven maandelijks worden bijgehouden, zijn deze altijd up-to-date.

Klant worden bij Essent

Ben je geïnteresseerd om klant te worden bij Essent? Dan kun je het speciale telefoonnummer voor nieuwe klanten bellen: ☎ 02 302 20 00. Op dit nummer kun je terecht voor het aanvragen van een nieuw contract, een nieuwe aansluiting of indien je een overstap wilt aanvragen van een andere energieleverancier naar Essent.


Essent aanbieding

Telefoonnummer Essent

Als je reeds klant bent bij Essent en een algemene vraag hebt, over de energietarieven, een opmerking of probleem hebt in verband met je contract of facturen dan kun je de Essent klantendienst bereiken via het telefoonnummer: ☎ 02 302 20 00 (zonaal / lokaal tarief).

Klantendienst van Essent

contact klantendienst telefoonnummer Essent

Bij de klantendienst (klantenservice) van Essent zijn er wat wachttijd betreft enkele pieken. Iedere eerste maandag van de maand kan het drukker zijn dan normaal. Bij aanvang krijg je een kort keuzemenu om je vervolgens beter en sneller van dienst te kunnen zijn. Is de wachttijd lang? Als je eventuele wachttijden aan de telefoon wilt vermijden dan kun je ook online contact opnemen of zelfs langsgaan bij Essent, zonder afspraak.

Openingsuren klantendienst van Essent

De openingsuren van de klantendienst van Essent zijn vrij ruim en ook tijdens de lunch bereikbaar. Deze klantenservice is telefonisch te contacteren van maandag t/m vrijdag van 8u tot 19 uur.
Het nummer is: ☎ 02 302 20 00 (Zonaal tarief).

Wil je een gesprek met een van de Essent medewerkers? Dat kan zonder afspraak op maandag, dinsdag en vrijdag van 10 tot 12 uur en van 14 tot 16 uur op het kantoor in Kontich.

Wil je een storing, een onderbreking van de gas- en elektriciteitslevering of een stroompanne melden? Neem dan contact op met je netbeheerder.

E-mail van Essent

Wil je contact opnemen met Essent per e-mail? Dat is mogelijk, alleen wel middels het contactformulier op de contactpagina van Essent. Er is geen direct e-mailadres gepublideerd voor klanten. Je mag van Essent binnen de 3 werkdagen een antwoord op jouw e-mail verwachten.

Overige contact mogelijkheden Essent

Wil je naast het contactformulier of de telefonische optie via een andere mogelijkheid contact opnemen met Essent? Je kunt ook gebruik maken van het contactformulier op de de contactpagina van Essent. Ook kun je via Facebook of Twitter reageren.

Adres van Essent

Zoals we hierboven reeds schreven kun je met al je vragen of problemen ook terecht in de kantoren van Essent. De vrije bezoekuren zijn op maandag, dinsdag en vrijdag van 10u tot 12u en van 14u tot 16u. Op woensdag en donderdag kun je op afspraak terecht in de kantoren van Essent. 

Dit is het adres van Essent:

Essent Belgium NV
Veldkant 7
2550 Kontich

Online klantenzone: Mijn Essent

computer online

Mijn Essent is de online klantenzone of het digitale klantenportaal van Essent. Als verlengde van de telefonische dienstverlening heb je als klant met een login bij Mijn Essent direct en online inzage in je energie. Veel zaken, zoals het inzien van je actuele verbruik, het downloaden van je energiefacturen of het voorschotbedrag aanpassen kun je er zelf regelen.

Klanten van Essent kunnen zich eenmalig gratis aanmelden en vervolgens steeds inloggen via deze link. Met een online account worden papieren facturen overbodig. Handig, efficiënt en bovendien milieuvriendelijk.

Contact voor dringende zaken

Kom je ’s avonds na het werk thuis en merk je dat de elektriciteit is uitgevallen, zonder dat er zich een storing voordoet in de eigen woning? Dan wil je uiteraard niet tot de volgende dag wachten om dit probleem op te lossen. Voor het melden van een storing kun je daarom 24 uur per dag en 7 dagen per week terecht bij de netbeheerder. Jouw netbeheerder heeft ook een speciaal noodnummer waarop je een verdachte gasgeur kunt melden.

Ook als je klant bent bij Essent blijft de lokale distributienetbeheerder immers verantwoordelijk voor alle mogelijke problemen in verband met het elektriciteits- en gasnet en met je aansluiting. Jouw netbeheerder beschikt daarom over een aantal speciale telefoonnummers die 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar zijn voor dringende gevallen. 

Hieronder vind je de noodnummers van de verschillende distributienetbeheerders in Vlaanderen, Wallonië en Brussel voor het melden van een gaslek of het melden van een onderbreking van de gaslevering of stroompanne.

Een gasgeur of gaslek?

Bij het waarnemen van een gasgeur waarvan je de oorzaak niet kunt vaststellen of waarvan je vermoedt dat het om een gaslek gaat, neem je uiteraard onmiddellijk contact op met de bevoegde diensten van jouw netbeheerder.

Is het voor jouw onbekend wie je distributienetbeheerder is? Zoek deze dan op via één van de volgende links:

  • Fluvius is de distributienetbeheerder in Vlaanderen
  • Distributienetbeheerders Wallonië
  • Distributienetbeheerder Brussels Hoofdstedelijk Gewest

Weet je al wie de distributienetbeheerder is? Neem dan direct contact op:
Voor inwoners van het werkgebied van:

  • Bel Fluvius: 0800 65 065 de netbeheerder in Vlaanderen.
  • Bel Sibelga: 0800 19 400 in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
  • Bel ORES: 0800 870 87 de grootste netbeheerder in Wallonië.
  • Bel TECTEO-RESA in Luik – Huy – Andenne – Dison – Verviers: 04 362 98 38
  • Bel TECTEO-RESA in Eupen: 087 74 20 18

Neem deze preventiemaatregelen om het risico op een brand of een explosie te verkleinen:

  • Ramen en deuren openen zelfs als het gaslek zich op straat of in een ander gebouw bevindt. 
  • Buren verwittigen.
  • Geen lichtschakelaars of andere elektrische apparaten gebruiken.
  • Maak geen vuur, dit houdt in niet roken en maak geen gebruik van kaarsen.
  • Als het mogelijk is dit te doen zonder het gebruik van een zaklamp of lichtschakelaar dan mag je de hoofdkraan van de gasleiding afsluiten.

Een stroomstoring of problemen met aardgas in jouw straat?

Wat als er zich een stroompanne voordoet of als de gaslevering onderbroken werd? Uiteraard controleer dan eerst de eigen elektriciteits- en gasinstallatie. Het heeft enkel zin je lokale distributienetbeheerder te contacteren wanneer duidelijk is dat het om een algemene storing bij je in de wijk of in de straat gaat (of in de heel uitzonderlijke situatie dat jouw gas- of elektriciteitsmeter niet correct werkt). 

Het is dus onnodig Essent te contacteren bij een dergelijke storing. Essent is enkel verantwoordelijk voor je contract en de facturatie, niet voor problemen op het distributienet. 
Voor inwoners van het dekkingsgebied van 

  • Bel Fluvius: 078 35 35 00 de netbeheerder in Vlaanderen.
  • Bel Sibelga: 02 274 40 66 in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
  • Bel ORES: 078 78 78 00 de grootste netbeheerder in Wallonië.
  • Bel TECTEO-RESA in Luik – Huy – Andenne – Dison – Verviers: 04 220 12 11 of 04 263 18 80

Wat te doen bij een stroomstoring aan mijn elektrische installatie?

Als de elektriciteit bij jou thuis niet werkt dan zal dit meestal het gevolg zijn van een storing op de elektrische circuits in de woning. Gelukkig kan in een moderne elektrische installatie de oorzaak van een storing meestal snel gevonden worden. 

Controleer in de eerste plaats de zekeringkast(en). Zie je dat één of meerdere zekeringen gesprongen zijn dan weet je meteen op welk circuit de storing zich bevindt (op voorwaarde dat de zekeringen gelabeld zijn natuurlijk).

Verwijder het apparaat (of de verlengkabel, contactdoos…) dat de storing veroorzaakt en probeer daarna de zekering van het circuit en eventueel de hoofdzekering terug in te schakelen. Een gesprongen zekering is altijd een teken van overbelasting of kortsluiting

Bij verliesstroom kan het ook zijn dat de verliesstroomschakelaar (differentieelschakelaar) zichzelf uitschakelt. Ook deze kun je zelf terug inschakelen van zodra het apparaat of de kabel die het stroomlek veroorzaakt is afgekoppeld. 

Voer in elk geval nooit zelf herstellingen uit aan een elektrische installatie als je daar geen ervaring mee hebt. Elektriciteit kan levensgevaarlijk zijn voor wie niet de juiste voorzorgsmaatregelen neemt.

Geactualiseerd op