Een goede kwaliteit, eenvoudig aanbod en scherpe tarieven: dat is waar Scarlet voor wilt staan. Deze telecom provider biedt internet en mobiele abonnementen aan, evenals packs, tegen een betaalbare prijs. Ontdek in dit artikel alle Scarlet tarieven, hoe je met Scarlet contact kunt opnemen en wat je moet doen bij een verhuis of het opzeggen van je abonnement.

Wat houdt Scarlet Trio in?

Wil je TV en vaste telefonie afsluiten bij Scarlet, dan zul je dat in een pack moeten doen. Het Scarlet Trio pack combineert internet, TV en telefonie. Je hebt hierbij de keuze tussen een internet en TV met vaste telefonie voor € 42,00 per maand*, met mobiele telefonie met 6 GB data voor € 50,00 per maand* of met mobiele telefonie met 11 GB data voor € 58,00 per maand*.

Scarlet Trio
Internet Onbeperkt downloadvolume (tot 3 TB op de maximale snelheid), een maximale downloadsnelheid van 50 Mbps en een maximale upload snelheid van 4 Mbps.
TV Meer dan dertig TV-zenders en twintig radio kanalen, met een verschillend zenderaanbod voor Wallonië, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en Vlaanderen en de mogelijkheid tot programma's pauzeren, terugspoelen en opnemen.
Vaste telefonie Onbeperkt bellen naar vaste lijnen in België op doordeweekse dagen van 16:00 - 8:00 uur en in het weekend.
Mobiele telefonie 6 GB mobiele data, 600 belminuten en onbeperkt SMS'en.
11 GB mobiele data, 600 belminuten en onbeperkt SMS'en.

* Prijzen in januari 2023 zonder eventuele bijkomende kosten en promoties.

Het surfvolume is bij Scarlet niet daadwerkelijk onbeperkt. Tot 3 TB kun je op de maximale snelheid surfen op internet. Overschreid je de 3 TB, dan zal je internetsnelheid worden verlaagd naar 3 Mbps.

Hulp nodig bij het kiezen van het beste internet-, tv- of telefoonabonnement voor jou?

Krijg gratis advies van de telecom experts van CallMePower en vind het abonnement dat het beste bij jou past!

Hulp nodig bij het kiezen van het beste internet-, tv- of telefoonabonnement voor jou?

Laat CallMePower jou terugbellen, krijg gratis advies van onze telecom experts en vind het abonnement dat het beste bij jou past!

Wat houdt Scarlet Duo in?

Wil je liever alleen internet en mobiele telefonie afsluiten? Het Scarlet Duo pack biedt dan een uitkomst. Je combineert hierbij Scarlet Loco met één van de drie Scarlet mobile abonnementen.

  • Scarlet Red: € 42,00 per maand*
  • Scarlet Cherry: € 47,00 per maand*
  • Scarlet Hot: € 52,00 per maand*.

Wat zijn de Scarlet tarieven voor internet?

Je hebt de keuze tussen twee Scarlet internet abonnementen. Deze Scarlet tarieven verschillen in zowel de hoeveelheid surfvolume als de maximale downloadsnelheid en de maximale upload snelheid. Bij zowel Scarlet Loco als Scarlet Poco is een WiFi modem en mailbox inbegrepen.

€ 23,00 per maand

Scarlet Poco

  • Surfvolume: 50 GB
  • Downloadsnelheid: 30 Mbps
  • Upload snelheid: 2 Mbps
Zelf afsluiten
€ 34,00 per maand

Scarlet Loco

  • Surfvolume: onbeperkt
  • Downloadsnelheid: 50 Mbps
  • Upload snelheid: 4 Mbps
Zelf afsluiten

Het is mogelijk om aan beide Scarlet tarieven extra opties toe te voegen. Zo kun je voor € 3,00 per maand* 50 GB internet toevoegen aan je maandelijkse downloadlimiet bij het Scarlet Poco abonnement zodat jij op de maximale snelheid gebruik kunt blijven maken van internet. Overschrijd je bij het Scarlet Loco abonnement de 3 TB internet, dan kun je voor € 5,00 per maand* 1 TB internet toevoegen.

De hierboven genoemde Scarlet internetsnelheid voor downloaden en uploaden betreft een theoretische internetsnelheid. De daadwerkelijke Scarlet internetsnelheid kan lager uitvallen en kun je meten met de Scarlet speedtest.

Kun je bij Scarlet fiber afsluiten?

Het is momenteel nog niet mogelijk om een Scarlet fiber af te sluiten. Het is ook nog niet bekend of zo ja en wanneer dit mogelijk zal zijn. Wil jij graag een glasvezel abonnement afsluiten of kun je op je adres niet langer meer een Scarlet internet abonnement gebruiken? Je zult dan moeten overstappen naar een andere telecom provider.

Transitie naar fiber Proximus zal gedurende dit jaar op verschillende locaties in België de toegang tot VDSL ontzeggen. Het is vanaf dan nodig om een fiber abonnement te hebben. Bel CallMePower op 02 588 71 43 voor meer informatie en gratis hulp bij het afsluiten van een fiber abonnement.Advertentie - Dienst CallMePower

Wat zijn de Scarlet tarieven voor mobiele telefonie?

Je kunt bij Scarlet kiezen uit drie Scarlet gsm abonnementen. Deze abonnementen verschillen onderling in de hoeveelheid data en belminuten. Bij alle drie de gsm abonnementen van Scarlet kun je onbeperkt SMS'en.

€ 8,00 per maand

Scarlet Red

  • 1 GB data
  • 300 belminuten
  • Onbeperkt SMS'en
Zelf afsluiten
€ 13,00 per maand

Scarlet Cherry

  • 6 GB data
  • 600 belminuten
  • Onbeperkt SMS'en
Zelf afsluiten
€ 18,00 per maand

Scarlet Hot

  • 10 GB data
  • Onbeperkt bellen
  • Onbeperkt SMS'en
Zelf afsluiten

Als optie bij de Scarlet Red en Scarlet Cherry abonnementen kun je onbeperkt bellen naar andere Scarlet nummers voor € 2,00 per maand*. Daarnaast kun je bij alle Scarlet tarieven voor € 8,00 per maand* 5 GB data toevoegen aan je abonnement.

Het onbeperkt SMS'en en bellen geldtenkel wanneer je naar Belgische telefoonnummers belt of SMS't. Voor bellen en SMS'en naar Europese nummers betaal je de internationale tarieven van Scarlet.

Hulp nodig bij het kiezen van het beste telefoonabonnement voor jou?

Krijg gratis advies van de telefonie experts van CallMePower en vind het abonnement dat het beste bij jou past!

Hulp nodig bij het kiezen van het beste telefoonabonnement voor jou?

Laat CallMePower jou terugbellen, krijg gratis advies van onze telefonie experts en vind het abonnement dat het beste bij jou past!

Scarlet nummer ontvangen of eigen nummer behouden?

Tijdens het bestellen van je Scarlet gsm abonnement kun je aangeven dat je jouw huidige gsm nummer wilt behouden. Je hoeft hiervoor enkel de optie "nummeroverdracht" aan te vinken en dan regelt Scarlet de rest.

Wil je liever een Scarlet nummer ontvangen, vink dan de optie "nummeroverdracht" niet aan. Binnen twee tot drie dagen na het afsluiten van je Scarlet gsm abonnement, zul je jouw nieuwe simkaart met je Scarlet nummer ontvangen.

Scarlet review Ben je benieuwd hoe de Scarlet tarieven en klantendienst beoordeeld worden door (oud-)klanten? Lees dan onze Scarlet review door!

Wat zijn de Scarlet tarieven voor TV?

Er wordt maar één Scarlet TV abonnement aangeboden, dat bovendien enkel beschikbaar is in het Scarlet Trio abonnement. Met Scarlet TV:

  • krijg je toegang tot meer dan dertig zenders;
  • krijg je toegang tot meer dan twintig radio-kanalen;
  • kun je programma's voor één uur pauzeren;
  • kun je programma's tot één uur terugspoelen;
  • kun je programma's opnemen.

Daarnaast kun je ook enkele opties aan je Scarlet TV abonnement toevoegen:

  • TV Replay: Voor € 3,00 per maand* kun je programma's die al begonnen zijn vanaf het begin kijken, tot 36 uur teruggaan in de TV-gids en programma's die niet live zijn terugspoelen en pauzeren.
  • TV Replay+: Voor € 6,00 per maand* krijg je de voordelen van de TV Replay optie en kun je daarnaast ook in programma's die niet live zijn vooruitspoelen.
  • Extra decoder: Voor € 4,00 per decoder per maand* kun je extra decoders aan je pack toevoegen.

Als je niet tevreden bent met de Scarlet TV zenders in het abonnement, dan kun je extra zenders aan je abonnement toevoegen. Zo kun je bijvoorbeeld nog meer sport kijken met de optie Pickx Sports, meer films, series en documentaires kijken met Pickx Mix of beiden met Pickx+.

Scarlet internet en TV In vergelijking tot veel andere telecom providers, bestaat er geen Scarlet internet en TV abonnement. Scarlet TV is enkel verkrijgbaar in het Scarlet Trio pack met vaste telefonie of mobiele telefonie.

Hoe kun je bij Scarlet klant worden?

Bij Scarlet klant worden doe je snel en eenvoudig zelf door via de Scarlet website een abonnement of pack te bestellen en het bestelproces te doorlopen.

Als je bij Scarlet klant wordt, kun je kiezen om van Easy Switch gebruik te maken, waarbij Scarlet je abonnement bij je huidige provider voor je op zal zeggen. Dit is enkel mogelijk wanneer je in ieder geval voor internet of TV naar Scarlet overstapt. Sluit je een gsm abonnement bij Scarlet af, dan kun je aangeven dat je jouw huidige gsm nummer wilt behouden tijdens het bestelproces.

Hoe kun je de Scarlet klantendienst bereiken?

Wil je met Scarlet contact opnemen? Je kunt de Scarlet klantendienst via één van de telefoonnummers bereiken. Welk Scarlet telefoonnummer je dient te bellen, is afhankelijk van de reden waarvoor je belt.

Scarlet contact
Scarlet klantendienst Scarlet telefoonnummer
Scarlet klant worden Zelf afsluiten
Scarlet helpdienst 02 275 27 27
Scarlet klantendienst: vragen over abonnementen 0800 84 000
Scarlet klantendienst: simkaart activeren 0800 84 444

Je kunt niet alleen telefonisch met Scarlet contact opnemen. Je kunt de Scarlet klantendienst jou ook laten terugbellen als je hulp bij een abonnement bestellen nodig hebt, een online contactformulier op de Scarlet website invullen of langs gaan bij een Scarlet winkel.

Scarlet problemen en storingen oplossen Als je Scarlet problemen ervaart, is het aan te raden om eerst zelf bij de veelgestelde vragen op de Scarlet website te kijken. Wellicht dat je het probleem zelf al kunt oplossen. Is dit niet het geval, bel de Scarlet klantendienst dan op: 02 275 27 27.

Hoe kun je Scarlet opzeggen?

Wil je jouw Scarlet abonnement opzeggen? Je kunt naar een andere telecom provider overstappen en tijdens het bestelproces van je nieuwe abonnement aangeven dat je van Easy Switch gebruik wilt maken (bij internet en packs) en / of dat je jouw huidige Scarlet nummer wilt behouden (mobiele telefonie). Je nieuwe provider zegt dan je Scarlet abonnement voor je op.

Als je hier hulp bij wilt ontvangen, kun je CallMePower bellen op: 02 588 71 43. Onze telecom experts helpen jou gratis en vrijblijvend met het vergelijken van telecom providers, het afsluiten van een nieuw abonnement en het opzeggen van je Scarlet abonnement.

Zelf je abonnement van Scarlet opzeggen is ook mogelijk. Je regelt dit via Mijn Scarlet. Ga in de online klantenzone naar het tabblad "Overzicht", kies welk abonnement je wilt opzeggen en kies voor "Een probleem melden of raadplegen". Kies vervolgens voor "Mijn abonnement opzeggen" en vul je de benodigde informatie in.

Wil je veranderen van telecom provider?

Eén van de experts van CallMePower helpt je de beste deal op de markt te vinden op basis van je behoeften en jouw abonnementen bij je huidige provider beëindigen.

Wil je veranderen van telecom provider?

Laat CallMePower jou terugbellen! Eén van onze experts helpt jou de beste deal te vinden op basis van je behoeften en zegt je abonnementen bij je huidige provider op!

Hoe regel je een Scarlet verhuis?

Wil je een Scarlet verhuis regelen? Je doet dit zelf via Mijn Scarlet. Ga minimaal twee weken voor de verhuis naar de online klantenzone en geef bij de abonnementen die je wilt verhuizen aan dat ze verhuist moeten worden. Vul vervolgens de gevraagde gegevens in en je Scarlet verhuis is geregeld.

Voordat je de Scarlet verhuis gaat regelen, is het aan te raden om na te gaan of je op je nieuwe adres al toegang tot het Proximus netwerk hebt of niet. Als dit niet het geval is, zul je na moeten gaan of het mogelijk is om aangesloten te worden op het Proximus netwerk. Als dit ook niet kan, zul je namelijk moeten veranderen van provider.

Vergeet niet je overige contracten te verhuizen Niet alleen het regelen van je Scarlet verhuis is benodigd als je gaat verhuizen. Je zult ook bijvoorbeeld je energiecontracten moeten verhuizen. Voor gratis hulp bij het verhuizen van al je andere contracten in of naar Vlaanderen, bel je CallMePower op: 02 588 44 02.Advertentie - CallMePower dienst

Hoe kun je het Scarlet sociaal tarief aanvragen?

Wil je het sociaal tarief bij Scarlet aanvragen? Je dient hiervoor het online contactformulier in te vullen. Scarlet zal vervolgens de aanvraag doorzetten naar het BIPT.

Heb je vragen over het Scarlet sociaal tarief? Neem dan met de Scarlet klantendienst contact op: 02 275 27 27.

Mijn Scarlet: de online Scarlet klantenzone

Alle klanten van Scarlet kunnen terecht in Mijn Scarlet. Toegang tot Mijn Scarlet kun je krijgen via de computer, maar je kunt ook de Mijn Scarlet applicatie te downloaden in de Google Play Store of de Apple App Store.

In Mijn Scarlet kun je:

  • jouw verbruik monitoren;
  • jouw abonnement beheren;
  • extra opties aan je abonnement toevoegen en / of aanschaffen;
  • jouw facturen bekijken;
  • jouw Scarlet abonnement opzeggen;
  • jouw Scarlet verhuis regelen.

Wat is Scarlet?

De missie van Scarlet is om telecom abonnement aan te bieden tegen een betaalbare prijs in heel België. Dit doet Scarlet naar eigen zeggen door enkel te leveren wat jij daadwerkelijk nodig hebt tegen een zeer scherpe prijs. Zo betaal je nooit voor zaken die je niet nodig hebt.

Daarnaast is het hun doel om het Scarlet aanbod eenvoudig te houden door maar een beperkt aantal abonnementen aan te bieden, transparant te zijn en geen extra kosten in rekening te brengen. Dit doet Scarlet allemaal via het kwaliteit van het Proximus netwerk, hun moederbedrijf.

* Prijzen in januari 2023 zonder eventuele bijkomende kosten en promoties.

Lees meer over Scarlet