Alle procedures op de Belgische telecommarkt uitgelegd
Het kan lastig zijn om te begrijpen hoe de verschillende procedures in de Belgische telecommarkt werken. Daarom leggen wij jou in deze telecomgids uit waar je voor elk procedure moet zijn, hoe de procedures werken en waar je moet zijn om deze procedures uit te voeren. Zo is niets meer een raadsel voor jou.
Hoe kan ik veranderen van telecom provider?
Je kunt op verschillende manieren veranderen van telecom provider en je oude abonnement opzeggen:
- Bel CallMePower: 02 588 71 43.
- Maak gebruik van Easy Switch.
- Maak gebruik van de nummerbehoudoptie.
- Zeg zelf je oude abonnement op.
Hoe verander je van provider met CallMePower?
Bel CallMePower op: 02 588 71 43. Onze telecom experts helpen jou gratis en vrijblijvend met het vergelijken van alle telecom abonnementen en providers, een nieuw abonnement afsluiten en je oude abonnement opzeggen.
Wil je veranderen van telecom provider?
Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).
Wil je veranderen van telecom provider?
Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).
Hoe verander je van provider middels Easy Switch?
Easy Switch is een procedure waarbij je jouw nieuwe telecom provider toestemming geeft je oude abonnement op te zeggen. Je hoeft hiervoor enkel tijdens het bestelproces van je nieuwe abonnement aan te geven dat je Easy Switch wilt gebruiken en vervolgens je klantnummer en Easy Switch ID door te geven.
Het gebruiken van Easy Switch is alleen mogelijk bij het veranderen van internet en / of TV abonnement - eventueel in een pack en kan alleen als alle diensten die je wilt opzeggen bij dezelfde telecom provider waren afgesloten.
Door het gebruiken van Easy Switch hoef je zelf niet je abonnement op te zeggen. Bovendien voorkom je dat je zonder internet of TV zit of dat je dubbele facturen moet betalen.
Hoe verander je van provider middels het behouden van je gsm nummer?
Als je tijdens het bestelproces van je nieuwe gsm abonnement aangeeft dat je jouw huidige nummer wilt behouden, geef je jouw nieuwe gsm provider toestemming om je oude abonnement op te zeggen. Je hoeft enkel tijdens het bestelproces van je niewue gsm abonnement aan te geven dat je jouw huidige nummer wilt behouden, wat je gsm nummer is en wat je simkaartnummer is.
Bij het veranderen van gsm abonnement kun je altijd gebruik maken van de nummerbehoudoptie. Als je verandert van vaste telefoon abonnement kan altijd, behalve bij een verhuis naar een andere telefoonzone.
Door het behouden van je nummer hoef je zelf niet je abonnement op te zeggen. Bovendien voorkom je dat je zonder bereik zit of dat je dubbele facturen moet betalen.
Hoe verander je van provider door zelf je abonnement op te zeggen?
Natuurlijk is het ook mogelijk om zelf je abonnement bij je huidige provider op te zeggen. Bij CallMePower raden wij dit echter af, omdat je dan de kans loopt dat je tijdelijk zonder internet, TV of bereik komt te zitten of dat je dubbele facturen moet betalen. Dit risico wordt erg verkleint wanneer je verandert middels één van de andere opties.
Bij een verhuis naar het buitenland of als je geen nieuw abonnement afsluit is het echter benodigd om zelf je huidige abonnement(en) op te zeggen. Hoe je dit doet, is per provider verschillend.
Wil je veranderen van telecom provider?
Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).
Wil je veranderen van telecom provider?
Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).
Hoe vraag ik het sociaal tarief voor telecom aan?
Het sociaal tarief voor telecom is een maandelijkse korting in de vorm van een speciaal abonnement of pack die huishoudens kunnen ontvangen op hun telecom abonnementen als ze aan bepaalde voorwaarden voldoen en klant zijn bij één van de telecom providers met het sociaal tarief.
Telecom providers met het sociaal tarief
- Proximus
- Telenet
- VOO
Voor het aanvragen van het sociaal tarief voor telecom dien je allereerst aan de voorwaarden te voldoen. Vervolgens kun je bij één van bovenstaande providers een abonnement afsluiten.
Hoe los ik problemen met internet op?
Als je problemen met je internetverbinding ervaart, kun je zelf al een hoop proberen om de problemen op te lossen. Onze tips voor het oplossen van internetproblemen zijn:
- Controleer of je door je surfvolume heen bent.
- Controleer of je modem nog goed werkt / aangesloten is.
- Test de internetverbinding op een ander toestel.
- Controleer de plaatsing van de modem.
- Start de modem en andere elektronische toestellen opnieuw op.
- Voer een speedtest uit.
- Sluit je toestel via een ethernetkabel aan op de modem.
- Verander het wifi-kanaal op de modem.
- Verander de DNS en wis het DNS geheugen.
- Schaf wifi versterkers aan.
- Verander van telecom provider.
- Vervang de oude toestellen in huis.
Last van langzaam of slecht internet?
Bel CallMePower voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).
Last van langzaam of slecht internet?
Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).
Hoe kan ik een klacht indienen tegen mijn telecom provider?
Voordat je een klacht kunt indienen, zul je moeten kijken of jer er samen met je telecom provider uitkomt. Pas als dit niet lukt of als je niet tevreden bent met de uitkomst die door je provider voorgesteld wordt, kun je een klacht tegen je provider indienen.
Een klacht indienen tegen je telecom provider doe je bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie. Je kunt de Ombudsdienst bellen voor advies en om achter je rechten te komen. Dit kan op: 02 223 09 09. Na het indienen van je klacht zal deze binnen negentig dagen (gemiddeld duurt het echter 31 kalenderdagen) behandeld worden.
Je kunt een klacht bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie indienen door
- het klachtenformulier op de website van de Ombudsdienst in te vullen;
- een brief te sturen naar: Luc Tuerlinckx, Ombudsdienst voor telecommunicatie, Koning Albert II-laan 8 bus 3, 1000 Brussel;
- een fax te sturen naar: 02 219 86 59;
- bij een kantoor van de Ombudsdienst langs te gaan. Hiervoor dien je een afspraak te maken via: 02 223 09 09.
Stappenplannen en procedures voor internet, TV en mobiel
Ontdek al onze stappenplannen voor alles omtrent internet, TV en mobiele telefonie, van het uitvoeren van een speedtest en internetproblemen oplossen, tot het traceren van je gsm en een satelliet TV installeren.
Stappenplannen en procedures voor internet
Veranderen van provider
Speedtest uitvoeren
Fiber speedtest uitvoeren
Internetproblemen oplossen
Wifi booster installeren
Ping test uitvoeren
Stappenplannen en procedures voor gsm
Veranderen van provider
Gsm traceren
Pincode wijzigen
Puk code kwijt
Oproepen doorschakelen
Gsm nummer opzoeken
Stappenplannen en procedures voor TV
Veranderen van provider
Wat is antenne TV en hoe werkt het?
Wat is antenne TV en hoe werkt het?
Wat is satelliet TV en hoe werkt het?
Wat is satelliet TV en hoe werkt het?
Vragen over telecom of je abonnement?
Bel CallMePower voor antwoorden op al je vragen omtrent telecom (gratis dienst).
Vragen over telecom?
voor antwoorden op al je vragen omtrent telecom (gratis dienst).