Alle procedures op de Belgische telecommarkt uitgelegd

Wat is een ping test en hoe hoog moet je ping zijn?

Hoe kan ik mijn gsm traceren? Vind alle manieren hier!

Ben je jouw puk code kwijt? Zo vind je jouw puk code terug

Wat is een wifi booster en hoe werkt een wifi booster?

10 tips om je internet problemen zelf op te lossen

Hoe kun je veranderen van provider voor internet, TV en gsm?

Doe een speedtest en verbeter de snelheid van internet in huis
Het kan lastig zijn om te begrijpen hoe de verschillende procedures in de Belgische telecommarkt werken. Daarom leggen wij jou in deze telecomgids uit waar je voor elk procedure moet zijn, hoe de procedures werken en waar je moet zijn om deze procedures uit te voeren. Zo is niets meer een raadsel voor jou.
Alle telecomprocedures in België
In deze telecomgids vind je uitleg over de procedures van:
- je gsm traceren;
- het oplossen van internet problemen;
- het overstappen naar een andere telecom provider;
- wat je moet doen als je jouw puk code kwijt bent;
- het uitvoeren van een ping test;
- het uitvoeren van een speedtest;
- het plaatsen van een wifi versterker.
Wil je veranderen van telecom provider?
Eén van de experts van CallMePower helpt je de beste deal op de markt te vinden op basis van je behoeften en jouw abonnementen bij je huidige provider beëindigen.
Wil je veranderen van telecom provider?
Laat CallMePower jou terugbellen! Eén van onze experts helpt jou de beste deal te vinden op basis van je behoeften en zegt je abonnementen bij je huidige provider op!
Wie zijn de Belgische telecom providers?
Enkele van deze procedures kun je zelf uitvoeren, voor andere zul je met je telecom provider contact op moeten nemen.
De bekendste telecom providers in België zijn:
- BASE
- edpnet
- hey telecom
- JIM Mobile
- Lycamobile
- Mobile Vikings
- Orange
- Proximus
- Scarlet
- TADAAM
- Telenet
- TV VLAANDEREN
- VOO
- Youfone
- Zuny
Naast telecom provider zijn Proximus, Telenet / BASE, Orange (enkel mobiele telefonie) en VOO (enkel kabel) ook verantwoordelijk voor het netwerk in de regio's waarin zij actief zijn.
Dit is voor Proximus en Orange in vrijwel heel België, voor Telenet / BASE in Vlaanderen en de Nederlandstalige gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en voor VOO in Wallonië en de Franstalige gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. De rest van de providers huren toegang tot het netwerk van deze providers om hun diensten te kunnen leveren aan de Belgische huishoudens.
Hulp nodig bij het kiezen van het beste internet-, tv- of telefoonabonnement voor jou?
Krijg gratis advies van de telecom experts van CallMePower en vind het abonnement dat het beste bij jou past!
Hulp nodig bij het kiezen van het beste internet-, tv- of telefoonabonnement voor jou?
Laat CallMePower jou terugbellen, krijg gratis advies van onze telecom experts en vind het abonnement dat het beste bij jou past!
Hoe kan ik een klacht indienen tegen mijn telecom provider?
Voordat je een klacht kunt indienen, zul je moeten kijken of jer er samen met je telecom provider uitkomt. Pas als dit niet lukt of als je niet tevreden bent met de uitkomst die door je provider voorgesteld wordt, kun je een klacht tegen je provider indienen.
Een klacht indienen tegen je telecom provider doe je bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie. Je kunt de Ombudsdienst bellen voor advies en om achter je rechten te komen. Dit kan op: 02 223 09 09. Na het indienen van je klacht zal deze binnen negentig dagen (gemiddeld duurt het echter 31 kalenderdagen) behandeld worden.
Je kunt een klacht bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie indienen door
- het klachtenformulier op de website van de Ombudsdienst in te vullen;
- een brief te sturen naar: Luc Tuerlinckx, Ombudsdienst voor telecommunicatie, Koning Albert II-laan 8 bus 3, 1000 Brussel;
- een fax te sturen naar: 02 219 86 59;
- bij een kantoor van de Ombudsdienst langs te gaan. Hiervoor dien je een afspraak te maken via: 02 223 09 09.
Ontdek onze andere telecomgidsen