Je abonnement opzeggen, verhuizen, wijzigen of een nieuw abonnement afsluiten?

Bel CallMePower! Onze experts helpen je graag met je vraag.

Je abonnement opzeggen, verhuizen, wijzigen of een nieuw abonnement afsluiten?

Laat ons je terugbellen! Onze experts helpen je graag met je vraag.

Alle procedures op de Belgische telecommarkt uitgelegd

Geactualiseerd op
minuten lezen

Het kan lastig zijn om te begrijpen hoe de verschillende procedures in de Belgische telecommarkt werken. Daarom leggen wij jou in deze telecomgids uit waar je voor elk procedure moet zijn, hoe de procedures werken en waar je moet zijn om deze procedures uit te voeren. Zo is niets meer een raadsel voor jou.

Alle telecomprocedures in België

In deze telecomgids vind je uitleg over de procedures van:

Wil je veranderen van telecom provider?

Eén van de experts van CallMePower helpt je de beste deal op de markt te vinden op basis van je behoeften en jouw abonnementen bij je huidige provider beëindigen.

Wil je veranderen van telecom provider?

Laat CallMePower jou terugbellen! Eén van onze experts helpt jou de beste deal te vinden op basis van je behoeften en zegt je abonnementen bij je huidige provider op!

Wie zijn de Belgische telecom providers?

Enkele van deze procedures kun je zelf uitvoeren, voor andere zul je met je telecom provider contact op moeten nemen.

De bekendste telecom providers in België zijn:

  • BASE
  • edpnet
  • hey telecom
  • JIM Mobile
  • Lycamobile
  • Mobile Vikings
  • Orange
  • Proximus
  • Scarlet
  • TADAAM
  • Telenet
  • TV VLAANDEREN
  • VOO
  • Youfone
  • Zuny

Naast telecom provider zijn Proximus, Telenet / BASE, Orange (enkel mobiele telefonie) en VOO (enkel kabel) ook verantwoordelijk voor het netwerk in de regio's waarin zij actief zijn.

Dit is voor Proximus en Orange in vrijwel heel België, voor Telenet / BASE in Vlaanderen en de Nederlandstalige gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en voor VOO in Wallonië en de Franstalige gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. De rest van de providers huren toegang tot het netwerk van deze providers om hun diensten te kunnen leveren aan de Belgische huishoudens.

Hulp nodig bij het kiezen van het beste internet-, tv- of telefoonabonnement voor jou?

Krijg gratis advies van de telecom experts van CallMePower en vind het abonnement dat het beste bij jou past!

Hulp nodig bij het kiezen van het beste internet-, tv- of telefoonabonnement voor jou?

Laat CallMePower jou terugbellen, krijg gratis advies van onze telecom experts en vind het abonnement dat het beste bij jou past!

Hoe kan ik een klacht indienen tegen mijn telecom provider?

Voordat je een klacht kunt indienen, zul je moeten kijken of jer er samen met je telecom provider uitkomt. Pas als dit niet lukt of als je niet tevreden bent met de uitkomst die door je provider voorgesteld wordt, kun je een klacht tegen je provider indienen.

Een klacht indienen tegen je telecom provider doe je bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie. Je kunt de Ombudsdienst bellen voor advies en om achter je rechten te komen. Dit kan op: 02 223 09 09. Na het indienen van je klacht zal deze binnen negentig dagen (gemiddeld duurt het echter 31 kalenderdagen) behandeld worden.

Je kunt een klacht bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie indienen door

  • het klachtenformulier op de website van de Ombudsdienst in te vullen;
  • een brief te sturen naar: Luc Tuerlinckx, Ombudsdienst voor telecommunicatie, Koning Albert II-laan 8 bus 3, 1000 Brussel;
  • een fax te sturen naar: 02 219 86 59;
  • bij een kantoor van de Ombudsdienst langs te gaan. Hiervoor dien je een afspraak te maken via: 02 223 09 09.