Hulp nodig bij het kiezen van het beste internet-, tv- of telefoonabonnement?

Krijg gratis advies van onze telecom experts, vind het abonnement dat het beste bij jou past en bespaar op je telecomfactuur!

Hulp nodig bij het kiezen van het beste internet-, tv- of telefoonabonnement voor jou?

Laat ons je terugbellen, krijg gratis advies van onze telecom experts en vind het abonnement dat het beste bij jou past!

Hoe veranderen van provider voor internet, TV en gsm?

veranderen van provider

Zit je al jaren bij dezelfde telecom provider of ben je eigenlijk ontevreden met ofwel je telecom abonnement ofwel je telecom provider? Veranderen van provider is dan wellicht de oplossing! In deze gids behandelen wij alle procedures voor het veranderen van telecom provider zodat jij een antwoord krijgt op de vraag: "Hoe kan ik van provider veranderen?"


Hoe veranderen van provider?

Mensen blijven vaak gedurende lange tijd klant bij dezelfde telecom provider, bijvoorbeeld uit loyaliteit, gewoonte of tevredenheid. Blijf jij echter klant met hetzelfde telecom abonnement en heb je geen idee of er wellicht betere aanbiedingen voor jou zijn of omdat je bang bent dat je dan tijdelijk zonder internet, TV of telefonie zit, dan kan deze gids je helpen.

veranderen van provider

Overstappen naar een andere telecom provider kan je:

  • helpen besparen op je telecomfactuur;
  • helpen aan een abonnement dat beter bij je wensen en behoeften past;
  • een sneller netwerk bezorgen - doe dan wel eerst een speedtest om na te gaan of het probleem veroorzaakt wordt door de provider;
  • een betere klantendienst ontvangen;

Bang zijn dat het veranderen van telecom provider veel werk oplevert, hoef je niet te zijn. Er zijn namelijk enkele procedures waardoor je zeer eenvoudig van provider kunt veranderen. Zo is het mogelijk om:

  • over te stappen met behulp van Easy Switch;
  • te veranderen van provider met nummerbehoud;
  • de hulp van CallMePower in te schakelen.

Wil je veranderen van telecom provider?

Eén van onze experts helpt jouw de beste deal op de markt te vinden op basis van je behoeften en jouw abonnementen bij je huidige provider beëindigen.

Wil je veranderen van telecom provider?

Laat ons jou terugbellen! Eén van onze experts helpt jou de beste deal te vinden op basis van je behoeften en zegt je abonnementen bij je huidige provider op!

Op het gebied van mobiele telefonie is 90 % van het klantenbestand klant bij Proximus, Orange, Telenet of BASE (de historische merken). Zij behoren echter vaak tot de duurste in de markt. Gemiddeld ben je bij hen voor een basis abonnement € 14,30 kwijt, dit is bij de andere providers gemiddeld € 10. Hierdoor kun je alleen voor mobiele telefoon al gemiddeld € 50 per jaar besparen. Dit kan lager zijn bij bijvoorbeeld een zwaarder, mobiel abonnement, maar ook veel meer - tot wel € 100 - met een gematigd, mobiel abonnement.

Hetzelfde is te zien als het om internet gaat. Ook hier zit zo'n 90 % van het klantenbestand bij Proximus, Telenet en VOO (de historische merken), die opnieuw tot de duurderde in de markt behoren. Uit het onderzoek van de BIPT is gebleken dat in het geval van sommige abonnementen overstappen je kan helpen om € 215 per jaar te besparen!

Wanneer kan ik veranderen van provider?

Veranderen van provider is niet altijd op elk moment mogelijk. De regels omtrent je telecom abonnement opzeggen zijn namelijk afhankelijk van de duur van je contract.

  • Telecom contract met onbepaalde duur: Kan op elk moment beëindigd worden zonder dat er sprake is van een opzegtermijn of verbrekingsvergoeding.
  • Telecom contract met een bepaalde duur: Kan na zes maanden op elk moment opgezegd worden ongeacht de duur van het contract. Wordt het contract binnen zes maanden geannuleerd, dan zul je een verbrekingsvergoeding moeten betalen die gelijk staat aan het restant van de abonnementskost tot aan het einde van de zes maanden.
  • Telecom contract met onbepaalde duur en toestel: Hoewel je het contract op elk moment opgezegd kan worden, zul je nog wel de restwaarde van het toestel moeten afbetalen - ongeacht of dit voor of na de eerste zes maanden is - volgens de meegeleverde afschrijvingstabel.
  • Tariefverhoging: Ook bij een tariefverhogen of indexering kun je jouw telecom contract opzeggen. Dit kun je doen tot aan de eerste dag van de maand waarin de tariefverhoging in gaat.

Voordat je een telecom abonnement opzegt, is het belangrijk om de voorwaarden in je contract te controleren. Als je gebruik hebt gemaakt van een korting bij ingang van je abonnement, kan het zijn dat je wordt verwacht die (gedeeltelijk) terug te betalen. Ook staat hierin beschreven hoe je een eventueel toestel afbetaalt en er kunnen nog andere voorwaarden in opgenomen zijn.

Hoe kan ik mijn telecom abonnement opzeggen?

telecom abonnement opzeggen

Het opzeggen van je abonnement kun je op een aantal manieren doen. Zo kun je ervoor kiezen om zelf het abonnement op te zeggen, maar is het ook mogelijk om dit door je nieuwe telecom provider of door CallMePower te laten doen.

Als je het contract door CallMePower wilt laten opzeggen, bel ons dan van maandag tot vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en op zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 588 44 02. Niet alleen zeggen wij je huidige telecom abonnement op, ook helpen wij je aan een nieuw telecom abonnement.

Meer informatie over het opzeggen van je telecom abonnement  Mobile Vikings opzeggen
 Orange opzeggen
 Proximus opzeggen
 Scarlet opzeggen
 TADAAM opzeggen
 TELENET opzeggen
 TV VLAANDEREN opzeggen

Bij het opzeggen van een product uit een pack is het belangrijk om na te gaan of je nieuwe telecom provider alle diensten aanbiedt of niet. Je gehele pack wordt namelijk opgezegd, ook de diensten die je zou willen behouden. Als je deze diensten niet bij je nieuwe telecom provider wilt afsluiten, kun je eventueel bij je oude provider eerst je abonnement wijzigen zodat je de diensten die je wilt behouden los afsluit.

Vergeet daarnaast niet om alle gehuurde materialen na het opzeggen van je abonnement bij je oude telecom provider in te leveren. Je kunt vaak in je contract, de algemene voorwaarden of de website van de telecom provider achterhalen welke materialen ingeleverd moet worden en hoe je de materialen kunt inleveren.

Hulp nodig bij het kiezen van het beste internet-, tv- of telefoonabonnement voor jou?

Krijg gratis advies van onze telecom experts en vind het abonnement dat het beste bij jou past!

Hulp nodig bij het kiezen van het beste internet-, tv- of telefoonabonnement voor jou?

Laat ons jou terugbellen, krijg gratis advies van onze telecom experts en vind het abonnement dat het beste bij jou past!

Veranderen van internet provider met Easy Switch

Easy Switch is een procedure waardoor het veranderen van provider erg eenvoudig wordt gemaakt. Wanneer je gebruik maakt van Easy Switch, geef je namelijk je nieuwe telecom provider toestemming dat zij je abonnement bij je oude telecom provider mogen opzeggen. Hierdoor hoef je zelf niets meer te doen behalve een bestelling plaatsen en je persoonlijke gegevens invullen!

Je kunt van Easy Switch gebruik maken bij het veranderen van internet provider of TV provider. In het bestelproces van je nieuwe internetabonnement, TV abonnement of pack geef je vervolgens aan dat je van Easy Switch gebruik wilt maken. Vervolgens dien je een aantal gegevens door te geven:

  • Wie je huidige telecom provider is.
  • Wat je klantnummer bij je huidige telecom provider is. Dit kan je op je facturen en in de klantenzone vinden.
  • Wat je Easy Switch ID is. Dit kun je, net als je klantnummer, op je facturen en in de klantenzone vinden.
  • Tot welke datum je de oude abonnementen actief wilt houden, ook al zijn ze bij je nieuwe provider dan wellicht al geactiveerd.
  • Wat het telefoonnummer is dat overgedragen moet worden in het geval dat je jouw vaste en / of mobiele telefoonnummer wilt behouden.

Door van Easy Switch gebruik te maken, verklein je het risico op een dubbele factuur. Dit komt doordat de overstap door je nieuwe provider wordt geregeld en die je oude provider inlicht over de overstap. De oude provider moet uiterlijk één dag nadat hij werd ingelicht door je nieuwe provider stoppen met het factureren van je diensten.

Veranderen van provider gsm abonnementen

Enkel veranderen van gsm provider is ook mogelijk. Hierbij dien je de keuze te maken tussen het behouden van je huidige nummer of een nieuw nummer ontvangen. Het proces is namelijk niet hetzelfde.

  • Veranderen van provider zonder nummerbehoud: Als je jouw huidige nummer niet wilt behouden, dan geef je tijdens het bestelproces van je nieuwe gsm abonnement aan dat je een nieuw nummer wilt ontvangen vanuit je nieuwe telecom provider. Je dient vervolgens zelf je oude gsm abonnement en telefoonnummer op te zeggen.
  • Veranderen van provider met nummerbehoud: Als je jouw huidige nummer wilt behouden, dan geef je dit aan tijdens het bestelproces van je nieuwe gsm abonnement. Je dient dan ook je telefoonnummer door te geven en wie je huidige telecom provider is. Vervolgens zet je nieuwe telecom provider je nummer over op een nieuwe simkaart en zeggen zij het abonnement bij je oude provider op.

Veranderen van mobiele telefoon provider én overstappen voor je internet en TV abonnement? Dan kun je gewoon van Easy Switch gebruik maken. Tijdens het bestelproces geef je dan ook aan of je jouw nummer wilt behouden of niet.

Veranderen van provider met CallMePower

callmepower

Bij CallMePower helpen we je graag met het vinden van een nieuw telecom abonnement dat perfect bij jou past. Dit doen wij door aan de hand van enkele vragen inzicht te krijgen in je wensen en behoeften. Daarna vergelijken we alle telecom providers om het abonnement te vinden dat het beste bij je wensen en behoeften aansluit.

Vervolgens zullen wij op hetzelfde moment je nieuwe telecom abonnement bestellen. Je hoeft ons hiervoor alleen enkele gegevens door te geven, de rest regelen wij voor je! Ook zullen wij ervoor zorgen dat je oude abonnement opgezegd wordt. Hier hoef je dus ook niet meer naar om te kijken.

Door CallMePower te bellen wordt het veranderen van provider niet alleen
erg gemakkelijk, ook bespaar je op je telecomfactuur!

Wil je veranderen van telecom provider?

Eén van onze experts helpt jouw de beste deal op de markt te vinden op basis van je behoeften en jouw abonnementen bij je huidige provider beëindigen.

Wil je veranderen van telecom provider?

Laat ons jou terugbellen! Eén van onze experts helpt jou de beste deal te vinden op basis van je behoeften en zegt je abonnementen bij je huidige provider op!

Telecom abonnementen vergelijken: Welke provider kiezen?

Als je wilt veranderen van provider, is het belangrijk om eerst telecom providers en abonnementen te vergelijken. Bij het vergelijken van het aanbod is het belangrijk om goed te kijken naar de inbegrepen diensten en extra's, evenals naar de klantendienst van die telecom provider en of er eventuele, bijkomende kosten zijn.

Als je graag hulp bij het vergelijken ontvangt, dan kun je van maandag tot vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en op zaterdag van 8:30 - 17:30 uur CallMePower bellen op: 02 588 44 02. Wij zoeken dan samen met jou naar het telecom abonnement dat het beste bij je wensen en behoeften past, sluiten het nieuwe telecom abonnement voor je af én zeggen je oude abonnement(en) op.

Aanbod telecom providers België
Providers TV Internet Mobiel Vaste telefonie Prepaid kaart
BASE In een pack In een pack Los en in een pack    
edpnet   Los Los    
hey!     Los    
JIM Mobile          
Lycamobile     Los    
Mobile Vikings     Los    
Orange In een pack Los en in een pack Los en in een pack In een pack  
Proximus In een pack Los en in een pack Los en in een pack In een pack  
Scarlet In een pack Los en in een pack Los In een pack  
TADAAM In een pack In een pack In een pack    
Telenet In een pack Los en in een pack Los en in een pack In een pack  
TV VLAANDEREN Los        
VOO Los en in een pack Los en in een pack Los en in een pack In een pack  
Youfone     Los    
Zuny In een pack Los en in een pack In een pack    
Gratis advies en hulp bij overstappen:  02 588 44 02
Geactualiseerd op