Telecom vergelijker

Vergelijk gratis telecom providers en verander binnen enkele minuten van provider met CallMePower

Bel de telecom experts van CallMePower voor gratis advies voor je persoonlijke situatie en hulp bij een nieuw abonnement of pack afsluiten.

02 588 44 02
Gratis advies voor je persoonlijke situatie
Gezamenlijk een nieuw abonnement of pack afsluiten
Wij zeggen je oude abonnement voor je op

Hoe kun je veranderen van provider voor internet, TV en gsm?

veranderen van provider

Van provider veranderen kun je doen door te bellen naar CallMePower. Onze telecom experts helpen je met alle telecom providers vergelijken en vervolgens om een nieuw abonnement of pack af te sluiten die het beste bij je wensen en behoeften past. Ook kun je zelf veranderen van provider middels Easy Switch of door te veranderen van provider met nummerbehoud.


Veranderen van internet provider met Easy Switch

Easy Switch is een procedure waardoor het veranderen van provider erg eenvoudig wordt gemaakt. Wanneer je Easy Switch gebruikt, geef je namelijk je nieuwe provider in België toestemming dat zij je abonnement bij je oude telecom provider mogen opzeggen. Hierdoor hoef je zelf niets meer te doen behalve een bestelling plaatsen en je persoonlijke gegevens invullen!

Je kunt van Easy Switch gebruik maken bij het veranderen van provider voor minimaal internet en / of TV, ongeacht of je deze diensten los of in een pack met andere diensten hebt afgesloten. Wanneer je aangeeft dat je Easy Switch wilt gebruiken, dien je vervolgens door te geven:

  • wie je huidige telecom provider is;
  • wat je klantnummer bij je huidige telecom provider is;
  • wat je Easy Switch ID is;
  • tot welke datum je de oude abonnementen actief wilt houden;
  • eventueel wat het telefoonnummer is dat overgedragen moet worden.

Wil je veranderen van telecom provider?

Eén van de experts van CallMePower helpt je de beste deal op de markt te vinden op basis van je behoeften en jouw abonnementen bij je huidige provider beëindigen.

Wil je veranderen van telecom provider?

Laat CallMePower jou terugbellen! Eén van onze experts helpt jou de beste deal te vinden op basis van je behoeften en zegt je abonnementen bij je huidige provider op!

Installatie na het veranderen van provider

Als je verandert van internet provider, zal er in je nieuwe woning een installatie plaats moeten vinden. Wat deze installatie inhoudt, is afhankelijk van de aansluitingspunten in je woning. Als je bijvoorbeeld overstapt van Scarlet naar edpnet, hoeft er in je nieuwe woning enkel een modem geïnstalleerd worden. Dit komt doordat zowel Scarlet als edpnet gebruik maken van het Proximus netwerk. Een nieuw Proximus aansluitingspunt in je woning installeren, is dus niet nodig.

Wanneer de installatie dient plaats te vinden, kun je vaak tijdens het bestelproces aangeven. Je dient hierbij rekening te houden dat er een volwassene tijdens de afspraak aanwezig moet zijn. Anders wordt de afspraak geannuleerd en kan het zijn dat je een boete dient te betalen. Komt echter de technieker niet opdagen, dan kun jij hiervoor een vergoeding ontvangen. Dit proces wordt dankzij het nieuwe, koninklijke besluit een stuk eenvoudiger.

Vandaag krijg je een compensatie van € 10,00, waar je als klant zelf naar moet hengelen. Die compensatie wordt niet alleen verhoogd naar € 30,00, maar die gaat ook automatisch toegekend worden. We merken ook dat veel klanten niet eens op de hoogte waren dat ze recht hadden op deze vergoeding. Elke dag dat dit probleem zich blijft voordoen, krijgt de klant € 6,00 compensatie bij.

Petra de Sutter,Radio2 (oktober 2022)

Veranderen van provider voor mobiele telefonie

Enkel veranderen van provider voor mobiele telefonie is mogelijk, maar niet met Easy Switch. Wanneer je jouw huidige gsm nummer wilt behouden, dien je te veranderen van provider met nummerbehoud. Als je een nieuw gsm nummer wilt ontvangen, dien je zelf je huidige gsm abonnement op te zeggen en vervolgens een nieuw gsm abonnement bij een andere provider af te sluiten.

Veranderen van provider met nummerbehoud

Als je jouw huidige nummer wilt behouden, verander je van provider met nummerbehoud. Je kunt dit aangeven tijdens het bestelproces van je nieuwe gsm abonnement. Je dient hierna enkele gegevens aan je nieuwe telecom provider door te geven:

  • Wie je huidige telecom provider is.
  • Wat je simkaartnummer is.

Je nieuwe telecom provider zal vervolgens je gsm nummer overzetten op een nieuwe simkaart en het abonnement bij je oude provider voor je opzeggen.

Wil je veranderen van telecom provider?

Eén van de experts van CallMePower helpt je de beste deal op de markt te vinden op basis van je behoeften en jouw abonnementen bij je huidige provider beëindigen.

Wil je veranderen van telecom provider?

Laat CallMePower jou terugbellen! Eén van onze experts helpt jou de beste deal te vinden op basis van je behoeften en zegt je abonnementen bij je huidige provider op!

Met CallMePower van provider veranderen

Bij CallMePower helpen we je graag met het vinden van een nieuw telecom abonnement dat perfect bij jou past. Dit doen wij door aan de hand van enkele vragen inzicht te krijgen in je wensen en behoeften. Daarna vergelijken we alle telecom providers om het abonnement te vinden dat het beste bij je persoonlijke situatie past.

Vervolgens zullen wij, indien je overtuigd bent, op hetzelfde moment je helpen met het veranderen van provider. Je hoeft ons hiervoor alleen enkele gegevens door te geven, de rest regelen wij voor je! Ook zullen wij ervoor zorgen dat je oude abonnement opgezegd wordt. Hier hoef je dus ook niet meer naar om te kijken!

Waar wacht jij nog op? Bel naar CallMePower, vergelijk gratis alle Belgische telecom providers, krijg hulp bij een nieuw telecom abonnement afsluiten en bespaar op je telecom factuur! 02 588 44 02Advertentie - Dienst CallMePower

Wanneer kan ik veranderen van provider?

Veranderen van provider is niet altijd op elk moment mogelijk. De regels omtrent je telecom abonnement opzeggen zijn namelijk afhankelijk van de duur van je contract.

Regelgeving telecom contract opzeggen
Duur contract Wanneer kan het contract opgezegd worden?
Onbepaalde duur Het contract kan op elk moment beëindigd worden zonder dat er sprake is van een opzegtermijn of verbrekingsvergoeding.
Bepaalde duur Het contract kan na zes maanden op elk moment opgezegd worden ongeacht de duur van het contract. Wordt het contract binnen zes maanden geannuleerd, dan zul je een verbrekingsvergoeding moeten betalen die gelijk staat aan het restant van de abonnementskost tot aan het einde van de zes maanden.
Onbepaalde duur met toestel Hoewel je het contract op elk moment opgezegd kan worden, zul je nog wel de restwaarde van het toestel moeten afbetalen volgens de meegeleverde afschrijvingstabel.

Wanneer er een tariefverhoging of nieuwe indexering wordt doorgevoerd door je telecom provider, kun je kosteloos je contract opzeggen. Dit kun je doen tot aan de eerste dag van de maand waarin de tariefverhoging in gaat. De procedure voor het opzeggen van je contract verschilt per telecom provider, je dient dit dus bij je provider zelf na te gaan of bel CallMePower voor hulp bij het veranderen van provider: 02 588 44 02.

Waarom zou je veranderen van provider in België?

De voornaamste reden voor het veranderen van provider is dat je veel geld kunt besparen. Zo kun je alleen voor mobiele telefonie al € 54,00 tot € 104,00 per jaar besparen, zo is gebleken uit een onderzoek van de BIPT. Dit kan lager zijn bij bijvoorbeeld een zwaarder gsm abonnement, maar ook veel meer met een gematigd gsm abonnement.

Op het gebied van mobiele telefonie is namelijk 90 % van het klantenbestand klant bij Proximus, Orange, Telenet of BASE (de historische merken, informatie voortkomend uit het onderzoek van het BIPT). Deze telecom providers behoren echter vaak tot de duurste telecom providers in de markt.

Hetzelfde is te zien als het om internet gaat. Ook hier zit zo'n 90 % van het klantenbestand bij Proximus, Telenet en VOO (de historische merken), die opnieuw tot de duurdere providers in de markt behoren. Uit het onderzoek van de BIPT is gebleken dat met het veranderen van provider je tot wel € 241,00 per jaar kunt besparen!

44% van de Belgische huishoudens is nog nooit van operator veranderd. De Belg verandert heel moeilijk van operator en blijkt een trouwe klant te zijn. Dat is jammer, want je kan hier wel degelijk geld mee uitsparen. Je kan per jaar tot € 240,00 uitsparen als je op zoek gaat naar de goedkopere formules.

Petra de Sutter,Radio2 (oktober 2022)

Wil je veranderen van telecom provider?

Eén van de experts van CallMePower helpt je de beste deal op de markt te vinden op basis van je behoeften en jouw abonnementen bij je huidige provider beëindigen.

Wil je veranderen van telecom provider?

Laat CallMePower jou terugbellen! Eén van onze experts helpt jou de beste deal te vinden op basis van je behoeften en zegt je abonnementen bij je huidige provider op!

Veelgestelde vragen over het veranderen van provider in België

Kan je zomaar van provider veranderen?

Als je een contract met onbepaalde duur hebt, kun je op elk gewenst moment het abonnement opzeggen. Heb je bij het afsluiten van je contract een toestel ontvangen, dan zul je dit toestel nog wel moeten afbetalen.

Als je een contract met een bepaalde duur hebt afgesloten, kun je na zes maanden opzeggen wanneer je wilt. Binnen deze zes maanden dien je een verbrekingsvergoeding die gelijk staat aan het restant van de abonnementkost tot aan het einde van die zes maanden moeten betalen.

Hoe verander je van operator?

  • Door CallMePower te bellen op: 02 588 44 02.
  • Door gebruik te maken van de Easy Switch procedure tijdens het bestellen van je nieuwe abonnement.
  • Door, als je enkel voor mobiele telefonie overstapt, tijdens het bestelproces aangeven dat je jouw huidige gsm nummer wilt behouden.

Hoe lang duurt het om van gsm provider te veranderen?

Als je een nieuw gsm nummer wilt ontvangen, dan vind het veranderen van gsm provider plaats op het moment dat jij wilt. Je hoeft dan alleen nog je nieuwe simkaart te activeren, waarna je meteen gebruik kunt maken van je gsm abonnement.

Wil je veranderen van provider met nummerbehoud, dan vind het veranderen van operator plaats op het door jou aangegeven moment. Je zult dan tijdelijk geen gebruik van je gsm kunnen maken, maar binnen een paar uur zal je nummer overgezet worden en ben je met het nieuwe netwerk verbonden.

Hoe kan ik mijn telefoonnummer behouden?

Bel CallMePower op: 02 588 44 02 en geef tijdens het bestellen van het nieuwe abonnement aan je telecom expert door dat je jouw huidige nummer wilt behouden.

Maak je geen gebruik van de CallMePower diensten, dan geef je zelf tijdens het afsluiten van je nieuwe gsm abonnement aan dat je jouw huidige gsm nummer wilt behouden.

Hoe lang moet je bij een provider blijven?

Dat is afhankelijk van de looptijd van je abonnement. Als je een contract met onbepaalde duur hebt, kun je jouw provider verlaten wanneer je wilt. Houd er wel rekening mee dat je wel eventuele toestellen nog verder dient af te betalen.

Als je een contract met bepaalde duur hebt, kun je na zes maanden kosteloos je provider verlaten. Binnen deze zes maanden dien je een verbrekingsvergoeding te betalen. Deze vergoeding is gelijk aan de abonnementskost tot aan het einde van die zes maanden.

Geactualiseerd op