Veranderen van provider: alle stappen en mogelijkheden

Geactualiseerd op
minuten lezen
veranderen van provider

Veranderen van provider kun je doen middels Easy Switch, waarbij je nieuwe provider je huidige abonnement voor je opzegt. Ook kun je gebruik maken van de diensten van CallMePower: 02 588 44 02. Voor mobiele telefonie kun je ook veranderen van provider met nummerbehoud. Ook in dit geval zegt je nieuwe provider je huidige abonnement op.

Veranderen van provider met CallMePower

Bij CallMePower helpen we je graag met het vinden van een nieuw telecom abonnement dat perfect bij jou past. Veranderen van provider met CallMePower werkt alsvolgt:

  1. Onze telecom experts stellen jou enkele vragen om inzicht te krijgen in je wensen en behoeften.
  2. Gezamenlijk vergelijken we alle telecom providers om het abonnement te vinden dat het beste bij je persoonlijke situatie past.
  3. Wij helpen jou met het afsluiten van abonnement dat als beste uit de vergelijking naar voren komt.
  4. Wij zorgen dat je huidige telecom abonnement opgezegd wordt.

Onze telecom experts helpen jou gratis en vrijblijvend met vergelijken en veranderen van provider. Het gehele proces hoeft maar enkele minuten in beslag te nemen, zodat jij snel kunt genieten van lagere facturen en abonnementen die beter bij jou passen.

Waar wacht jij nog op? Bel naar CallMePower, vergelijk gratis alle Belgische telecom providers, krijg hulp bij een nieuw telecom abonnement afsluiten en bespaar op je telecom factuur!

Advertentie - CallMePower 

Waar wacht jij nog op? Laat CallMePower jou gratis terugbellen, vergelijk gratis alle Belgische telecom providers, krijg hulp bij een nieuw telecom abonnement afsluiten en bespaar op je telecom factuur!

Advertentie - CallMePower 

Hoe kun je veranderen van internet provider?

Veranderen van internet provider is erg eenvoudig gemaakt dankzij Easy Switch. Easy Switch is een procedure waardoor het veranderen van provider erg eenvoudig wordt gemaakt. Wanneer je Easy Switch gebruikt, geef je namelijk je nieuwe provider in België toestemming dat zij je abonnement bij je oude telecom provider mogen opzeggen.

  1. Vergelijk telecom providers en abonnementen en besluit welk abonnement je wilt afsluiten.
  2. Start het bestelproces van je nieuwe telecom provider.
  3. Geef, wanneer hierom gevraagd wordt, aan dat je gebruik wilt maken van Easy Switch.
  4. Geef aan wie je huidige telecom provider is.
  5. Vul je huidige klantnummer en Easy Switch ID in.
  6. Indien nodig, vul in wat het telefoonnummer is dat overgedragen moet worden.
  7. Geef aan per wanneer je wilt overstappen naar je nieuwe provider.
  8. Rond het bestelproces af.

Je kunt van Easy Switch gebruik maken bij het veranderen van provider voor minimaal internet en / of TV, ongeacht of je deze diensten los of in een pack met andere diensten hebt afgesloten. Wanneer je aangeeft dat je Easy Switch wilt gebruiken, dien je vervolgens door te geven:

Wil je veranderen van telecom provider?

Eén van de experts van CallMePower helpt je gratis de beste deal op de markt te vinden op basis van je behoeften en jouw abonnementen bij je huidige provider beëindigen.

Wil je veranderen van telecom provider?

Laat CallMePower jou terugbellen! Eén van onze experts helpt jou gratis de beste deal te vinden op basis van je behoeften en zegt je abonnementen bij je huidige provider op!

Van provider veranderen met een nieuwe installatie

Als je verandert van internet provider, zal er in je nieuwe woning een installatie plaats moeten vinden. Wat deze installatie inhoudt, is afhankelijk van de aansluitingspunten in je woning. Als je bijvoorbeeld overstapt van Scarlet naar edpnet, hoeft er in je nieuwe woning enkel een modem geïnstalleerd worden. Dit komt doordat zowel Scarlet als edpnet gebruik maken van het Proximus netwerk. Een nieuw Proximus aansluitingspunt in je woning installeren, is dus niet nodig.

Wanneer de installatie dient plaats te vinden, kun je vaak tijdens het bestelproces aangeven. Je dient hierbij rekening te houden dat er een volwassene tijdens de afspraak aanwezig moet zijn. Anders wordt de afspraak geannuleerd en kan het zijn dat je een boete dient te betalen. Komt echter de technieker niet opdagen, dan kun jij hiervoor een vergoeding ontvangen. Dit proces wordt dankzij het nieuwe, koninklijke besluit een stuk eenvoudiger.

Vandaag krijg je een compensatie van € 10,00, waar je als klant zelf naar moet hengelen. Die compensatie wordt niet alleen verhoogd naar € 30,00, maar die gaat ook automatisch toegekend worden. We merken ook dat veel klanten niet eens op de hoogte waren dat ze recht hadden op deze vergoeding. Elke dag dat dit probleem zich blijft voordoen, krijgt de klant € 6,00 compensatie bij.

Petra de Sutter,Radio2 (oktober 2022)

Veranderen van provider voor mobiele telefonie

Enkel veranderen van provider voor mobiele telefonie is mogelijk, maar niet met Easy Switch. Wanneer je jouw huidige gsm nummer wilt behouden, dien je te veranderen van provider met nummerbehoud. Als je een nieuw gsm nummer wilt ontvangen, dien je zelf je huidige gsm abonnement op te zeggen en vervolgens een nieuw gsm abonnement bij een andere provider af te sluiten.

Hoe kun je veranderen van provider met nummerbehoud?

Als je jouw huidige nummer wilt behouden, verander je van provider met nummerbehoud.

  1. Vergelijk telecom providers en abonnementen en besluit welk abonnement je wilt afsluiten.
  2. Start het bestelproces van je nieuwe telecom provider.
  3. Geef - wanneer je hierom gevraagd wordt - aan dat je jouw huidige gsm nummer wilt behouden.
  4. Geef aan wie je huidige gsm provider is.
  5. Vul je simkaartnummer in.
  6. Geef aan per wanneer je wilt overstappen naar je nieuwe provider.
  7. Rond het bestelproces af.

Je nieuwe telecom provider zal vervolgens je gsm nummer overzetten op een nieuwe simkaart en het abonnement bij je oude provider voor je opzeggen.

Wil je veranderen van telecom provider?

Eén van de experts van CallMePower helpt je gratis de beste deal op de markt te vinden op basis van je behoeften en jouw abonnementen bij je huidige provider beëindigen.

Wil je veranderen van telecom provider?

Laat CallMePower jou terugbellen! Eén van onze experts helpt jou gratis de beste deal te vinden op basis van je behoeften en zegt je abonnementen bij je huidige provider op!

Wanneer kun je van provider veranderen?

Veranderen van provider is niet altijd op elk moment mogelijk. De regels omtrent je telecom abonnement opzeggen zijn namelijk afhankelijk van de duur van je contract.

Regelgeving telecom contract opzeggen

Duur contract

Wanneer kan het contract opgezegd worden?

Onbepaalde duur

Het contract kan op elk moment beëindigd worden zonder dat er sprake is van een opzegtermijn of verbrekingsvergoeding.

Bepaalde duur

Het contract kan na zes maanden op elk moment opgezegd worden ongeacht de duur van het contract. Wordt het contract binnen zes maanden geannuleerd, dan zul je een verbrekingsvergoeding moeten betalen die gelijk staat aan het restant van de abonnementskost tot aan het einde van de zes maanden.

Onbepaalde duur met toestel

Hoewel je het contract op elk moment opgezegd kan worden, zul je nog wel de restwaarde van het toestel moeten afbetalen volgens de meegeleverde afschrijvingstabel.

Wanneer er een tariefverhoging of nieuwe indexering wordt doorgevoerd door je telecom provider, kun je kosteloos je contract opzeggen. Dit kun je doen tot aan de eerste dag van de maand waarin de tariefverhoging in gaat. De procedure voor het opzeggen van je contract verschilt per telecom provider, je dient dit dus bij je provider zelf na te gaan of bel CallMePower voor hulp bij het veranderen van provider: 02 588 44 02.

Waarom zou je in België veranderen van provider?

De voornaamste reden voor het veranderen van provider is dat je veel geld kunt besparen. Zo kun je alleen voor mobiele telefonie al tot € 120,00 per jaar besparen, zo is gebleken uit het onderzoek van het BIPT van oktober 2023 over de Belgische gsm-markt.

Hetzelfde is te zien als het om internet en packs gaat. Ook hier kun je veel besparen als je overstapt van een historische telecom provider naar één van de andere providers. Uit het onderzoek van het BIPT van november 2023 is gebleken dat met het veranderen van provider je tot wel € 354,00 per jaar kunt besparen!

44% van de Belgische huishoudens is nog nooit van operator veranderd. De Belg verandert heel moeilijk van operator en blijkt een trouwe klant te zijn. Dat is jammer, want je kan hier wel degelijk geld mee uitsparen. Je kan per jaar tot € 240,00 uitsparen als je op zoek gaat naar de goedkopere formules.

Petra de Sutter,Radio2 (oktober 2022)

Wil je veranderen van telecom provider?

Eén van de experts van CallMePower helpt je gratis de beste deal op de markt te vinden op basis van je behoeften en jouw abonnementen bij je huidige provider beëindigen.

Wil je veranderen van telecom provider?

Laat CallMePower jou terugbellen! Eén van onze experts helpt jou gratis de beste deal te vinden op basis van je behoeften en zegt je abonnementen bij je huidige provider op!

Veelgestelde vragen over het veranderen van provider in België

Kan je zomaar van provider veranderen?

Als je een contract met onbepaalde duur hebt, kun je op elk gewenst moment het abonnement opzeggen. Heb je bij het afsluiten van je contract een toestel ontvangen, dan zul je dit toestel nog wel moeten afbetalen.

Als je een contract met een bepaalde duur hebt afgesloten, kun je na zes maanden opzeggen wanneer je wilt. Binnen deze zes maanden dien je een verbrekingsvergoeding die gelijk staat aan het restant van de abonnementkost tot aan het einde van die zes maanden moeten betalen.

Hoe verander je van provider?

  • Door CallMePower te bellen op: 02 588 44 02.
  • Door gebruik te maken van de Easy Switch procedure tijdens het bestellen van je nieuwe abonnement.
  • Door, als je enkel voor mobiele telefonie overstapt, tijdens het bestelproces aangeven dat je jouw huidige gsm nummer wilt behouden.

Hoe lang duurt het om van gsm provider te veranderen?

Als je een nieuw gsm nummer wilt ontvangen, dan vind het veranderen van gsm provider plaats op het moment dat jij wilt. Je hoeft dan alleen nog je nieuwe simkaart te activeren, waarna je meteen gebruik kunt maken van je gsm abonnement.

Wil je veranderen van provider met nummerbehoud, dan vind het veranderen van operator plaats op het door jou aangegeven moment. Je zult dan tijdelijk geen gebruik van je gsm kunnen maken, maar binnen een paar uur zal je nummer overgezet worden en ben je met het nieuwe netwerk verbonden.

Hoe kan ik mijn telefoonnummer behouden?

Bel CallMePower op: 02 588 44 02 en geef tijdens het bestellen van het nieuwe abonnement aan je telecom expert door dat je jouw huidige nummer wilt behouden.

Maak je geen gebruik van de CallMePower diensten, dan geef je zelf tijdens het afsluiten van je nieuwe gsm abonnement aan dat je jouw huidige gsm nummer wilt behouden.

Hoe lang moet je bij een provider blijven?

Dat is afhankelijk van de looptijd van je abonnement. Als je een contract met onbepaalde duur hebt, kun je jouw provider verlaten wanneer je wilt. Houd er wel rekening mee dat je wel eventuele toestellen nog verder dient af te betalen.

Als je een contract met bepaalde duur hebt, kun je na zes maanden kosteloos je provider verlaten. Binnen deze zes maanden dien je een verbrekingsvergoeding te betalen. Deze vergoeding is gelijk aan de abonnementskost tot aan het einde van die zes maanden.

Contacteer ons

voor gratis hulp en advies!

Wij helpen jou gratis

Contacteer onze telecom experts voor gratis advies en hulp bij je telecom vragen,
het vergelijken van telecom abonnementen en het veranderen van provider.

Laat onze telecom experts jou gratis terugbellen voor gratis advies en hulp bij je telecom
vragen, het vergelijken van telecom abonnementen en het veranderen van provider.