
Scarlet klant worden?
Klanten van Scarlet beoordelen deze telecom provider op Trustpilot met een 3,2/5 (n.a.v. 8.799 reviews). Op Selectra krijgt Scarlet een beoordeling van 1/5 (n.a.v. 1 review). Op deze pagina gaan we verder in op de reviews van Scarlet, de klantendienst van Scarlet en de prijzen die Scarlet hanteert.
Hoe worden reviews verzameld, gecontroleerd en gerangschikt?
Hoe worden reviews verzameld?
Klanten die via Selectra een contract hebben afgesloten, ontvangen enkele weken na hun aanmelding een e-mail met de uitnodiging om een beoordeling over hun provider achter te laten. Bovendien kan iedere internetgebruiker op ieder moment een mening geven door te klikken op “Publiceer mijn mening”.
Het indienen van een review levert de gebruiker geen enkele vergoeding op.
Hoe worden reviews geverifieerd?
Selectra streeft ernaar om uitsluitend authentieke beoordelingen te publiceren.
Wij vragen elke klant die een review achterlaat, te bevestigen dat hij/zij klant is of is geweest bij de provider waarover hij/zij een review schrijft. Ook vragen wij hem/haar om ons een geldig e-mailadres te verstrekken.
Elke ingediende review wordt vervolgens door Selectra opnieuw gelezen en pas na deze menselijke verificatie gepubliceerd. Elke review die niet voldoet aan ons moderatiecharter of afkomstig is van een ongeldig e-mailadres, wordt niet gepubliceerd.
Wanneer een klant via Selectra een contract heeft getekend met een leverancier en een beoordeling achterlaat over deze provider met hetzelfde e-mailadres als waarmee het contract is getekend, voegt Selectra de vermelding Geverifieerde klant toe naast de beoordeling. Anders verschijnt er geen vermelding naast de review, omdat wij dan niet kunnen garanderen dat de klant klant is of is geweest bij de provider.
De gegevens die Selectra verzamelt in het kader van de publicatie van reviews, worden niet voor commerciële doeleinden gebruikt.
Hoe worden reviews gerangschikt?
Reviews worden weergegeven van nieuw naar oud. Wanneer een provider reviews van geverifieerde klanten heeft ontvangen, worden standaard alleen de reviews van geverifieerde klanten weergegeven. U kunt alle reviews weergeven door de optie 'Alleen geverifieerde klanten' uit te schakelen. Bovendien kan de gebruiker ervoor kiezen om alleen reviews weer te geven die een bepaalde review hebben gekregen, door het bijbehorende vakje aan te vinken.
Hoe wordt de score berekend?
De review is het gewogen gemiddelde van alle reviews die de provider heeft ontvangen. Wij hebben ervoor gekozen om meer gewicht te geven aan reviews van geverifieerde klanten en recente reviews. Daarom is voor een bepaalde review de weegfactor P gelijk aan x * y, waarbij x gelijk is aan 2 als de review afkomstig is van een geverifieerde klant of aan 1 als de review afkomstig is van een niet-geverifieerde klant; en waarbij y gelijk is aan 1,25 voor een kennisgeving die jonger is dan 1 jaar, 1 voor een kennisgeving die tussen 1 en 2 jaar oud is, 0,75 voor een kennisgeving die tussen 2 en 3 jaar oud is, 0,5 voor een kennisgeving die tussen 3 en 4 jaar oud is, of 0,25 voor een kennisgeving die ouder is dan 4 jaar.
If you represent the supplier that is the subject of the online review, we offer you two free ways to react to a published review.
1/ You can let us know if you have any doubts about the authenticity of the review by sending us an email to [email protected]. Please indicate the reference number of review and give the reasons for your comment.
2/ You can contact us at [email protected] to ask us to give you access so that you can reply to each of the reviews published. The response will be published just below the notice in question.
Scarlet is een low-cost telecom aanbieder die bekend staat om haar goedkope prijzen binnen België. Het is de enige low-cost aanbieder die alle producten los of in een pack aanbiedt. De klantendienst is gratis te bereiken voor zowel klanten als niet-klanten, wat als groot voordeel wordt beschouwd. Bovendien biedt Scarlet een divers aanbod aan mobiele telefonie en goed geprijsde internetabonnementen, waaronder opties voor VDSL en glasvezel.
Een belangrijk nadeel van Scarlet is dat de maximale internetsnelheden beperkt blijven in vergelijking met andere aanbieders. Het is niet mogelijk om een pack af te sluiten met zowel vaste telefonie als mobiele telefonie, of een pack met alleen internet en tv of internet en gsm. Daarnaast heeft het tv-abonnement een beperkt zenderaanbod en ontbreekt er een mobiele data-optie met een grote hoeveelheid data. Ook kan men niet rechtstreeks per e-mail contact opnemen met hun klantendienst.
De Scarlet klantendienst biedt meerdere contactopties, waaronder telefonisch, via een contactformulier en via sociale media. Daarnaast heeft Scarlet winkels verspreid over het hele land waar klanten terecht kunnen.
Een belangrijk voordeel is dat je de klantendienst gratis kunt bellen, of je nu klant bent of niet. Daarnaast heeft Scarlet een speciaal telefoonnummer voor de helpdesk, hoewel dit nummer betalend is. Het is echter niet mogelijk om direct per e-mail contact op te nemen, waardoor gebruik van het contactformulier verplicht is.
In de Scarlet review gaan wij ook in op de prijzen van Scarlet, waarin wij de verschillende abonnementen vergelijken met de rest op de markt. Wij vergelijken het goedkoopste abonnement van Scarlet met het goedkoopste abonnement op de markt, maar raden ook zeker aan om te kijken naar het volledige aanbod van Scarlet en alle abonnementen op de markt te vergelijken.
Product | Goedkoopste abonnement Scarlet | Goedkoopste abonnement op de markt |
Internet | 3 internet abonnementen vanaf
€23,00
per maand Downloadsnelheid van 30 Mbps |
€20,00
per maand Downloadsnelheid van 210 Mbps |
Mobiel | 4 gsm abonnementen vanaf
€8,00
per maand 5 GB mobiel internet |
€4,00 (promotie)
per maand 5 GB mobiel internet |
Internet & mobiel & TV | 0 internet, gsm en TV packs vanaf
€50,00
per maand Downloadsnelheid van 100 Mbps 20 GB mobiel internet |
€41,58 (promotie)
per maand Downloadsnelheid van 250 Mbps 10 GB mobiel internet |
Klantbeoordelingen zijn een belangrijke indicator bij het kiezen van een telecom provider. Daarom nemen wij in onze review ook de reviews over Scarlet op andere reviewplatformen, zoals Trustpilot, mee.
Reviews over Scarlet
Trustpilot
Selectra
Laatst bijgewerkt: 11-06-2025
Deze beoordelingen weerspiegelen een scala aan ervaringen, van zeer positief tot zeer negatief. Volgens Trustpilot delen klanten vaker hun slechte ervaringen dan hun goede. Het is daarom belangrijk om niet alleen naar de algemene beoordeling te kijken, maar ook naar de negatieve beoordelingen, die vaak op zichzelf staande gevallen vertegenwoordigen in plaats van algemene trends.
Heb je een klacht over je telecom provider? Je kunt hiervoor bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie terecht. Zij zullen dan bemiddelen tussen jou en je telecom provider om tot een oplossing te komen waar beide partijen tevreden mee zijn. De Ombudsdienst brengt ook elk jaar een rapport uit waarin ze ingaan op de klachten die het jaar ervoor bij hen zijn binnengekomen.
Bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie zijn in 2024 5.649 beroepsklachten gemeld over de Proximus Group, waar ook Scarlet onder valt. Dit vertegenwoordigt een daling van 10,35% in vergelijking met het jaar 2023. Naast de beroepsklachten zijn ook klachten met betrekking tot bemiddeling en kwaadwillige elektronische communicatie geregistreerd. Wanneer deze klachten worden meegeteld, is er een totale daling van 8,35% in het aantal klachten over de Proximus Group. Toch blijft de Proximus Group de telecomaanbieder waarover de meeste klachten worden ingediend.
Volgens het rapport van de Ombudsdienst waren de binnengekomen klachten voornamelijk gericht op defecten en storingen, kwesties rondom de klantendienst en schadevergoedingseisen. Deze aandachtspunten tonen aan welke gebieden klanten van Scarlet en de Proximus Group als problematisch ervaren en waar verbeteringen mogelijk zijn.
Wil je na het lezen van de review bij Scarlet klant worden? Hieronder ontdek je hoe je een contract kunt afsluiten bij Scarlet:
Ontdek de reviews van andere telecom providers
BASE review
DIGI review
edpnet review
Ello Mobile review
FASTfiber review
hey telecom review
JIM Mobile review
Lycamobile review
Mega review
Mixtus review
Mobile Vikings review
Neibo review
Orange review
Proximus review
skyDSL review
Starlink review
TADAAM review
Telenet review
TV VLAANDEREN review
UNDO review
United Telecom review
VOO review
yoin review
CallMePower, een merk van Selectra in België, heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. Wanneer je op deze link klikt, zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant. De bestelling wordt verwerkt door Astel, gemandateerde agent van deze provider.
Meer info of klant worden?
Het slechtste provider ever!!!!!!!! Elke keer zelfde bullshit met Scarlett! Na paar jaar terug klant willen worden voor de tv programma’s maar grootste spijt ooit! Ze zijn gekomen hebben hele grond stuk open geboord om tot conclusie gewoon weg te gaan zonder iets te zeggen!!! Bende schaamtelijk mensen! 1 van de werknemers kwam letterlijk in slippers aan waardoor je meteen doorhad dat hij er weinig zin in had!!!!
Voir plus Voir moins