Orange klant worden of extra informatie ontvangen?
Orange klant worden of extra informatie ontvangen?
Gemiddeld ontvangt Orange een score van 1,2/5 naar aanleiding van 1.939 reviews op 1 platform. Op deze pagina gaan we verder in op de reviews van Orange, de klantendienst van Orange en de prijzen die Orange hanteert.
Hoe worden reviews verzameld, gecontroleerd en gerangschikt?
Hoe worden reviews verzameld?
Klanten die via Selectra een contract hebben afgesloten, ontvangen enkele weken na hun aanmelding een e-mail met de uitnodiging om een beoordeling over hun provider achter te laten. Bovendien kan iedere internetgebruiker op ieder moment een mening geven door te klikken op “Publiceer mijn mening”.
Het indienen van een review levert de gebruiker geen enkele vergoeding op.
Hoe worden reviews geverifieerd?
Selectra streeft ernaar om uitsluitend authentieke beoordelingen te publiceren.
Wij vragen elke klant die een review achterlaat, te bevestigen dat hij/zij klant is of is geweest bij de provider waarover hij/zij een review schrijft. Ook vragen wij hem/haar om ons een geldig e-mailadres te verstrekken.
Elke ingediende review wordt vervolgens door Selectra opnieuw gelezen en pas na deze menselijke verificatie gepubliceerd. Elke review die niet voldoet aan ons moderatiecharter of afkomstig is van een ongeldig e-mailadres, wordt niet gepubliceerd.
Wanneer een klant via Selectra een contract heeft getekend met een leverancier en een beoordeling achterlaat over deze provider met hetzelfde e-mailadres als waarmee het contract is getekend, voegt Selectra de vermelding Geverifieerde klant toe naast de beoordeling. Anders verschijnt er geen vermelding naast de review, omdat wij dan niet kunnen garanderen dat de klant klant is of is geweest bij de provider.
De gegevens die Selectra verzamelt in het kader van de publicatie van reviews, worden niet voor commerciële doeleinden gebruikt.
Hoe worden reviews gerangschikt?
Reviews worden weergegeven van nieuw naar oud. Wanneer een provider reviews van geverifieerde klanten heeft ontvangen, worden standaard alleen de reviews van geverifieerde klanten weergegeven. U kunt alle reviews weergeven door de optie 'Alleen geverifieerde klanten' uit te schakelen. Bovendien kan de gebruiker ervoor kiezen om alleen reviews weer te geven die een bepaalde review hebben gekregen, door het bijbehorende vakje aan te vinken.
Hoe wordt de score berekend?
De review is het gewogen gemiddelde van alle reviews die de provider heeft ontvangen. Wij hebben ervoor gekozen om meer gewicht te geven aan reviews van geverifieerde klanten en recente reviews. Daarom is voor een bepaalde review de weegfactor P gelijk aan x * y, waarbij x gelijk is aan 2 als de review afkomstig is van een geverifieerde klant of aan 1 als de review afkomstig is van een niet-geverifieerde klant; en waarbij y gelijk is aan 1,25 voor een kennisgeving die jonger is dan 1 jaar, 1 voor een kennisgeving die tussen 1 en 2 jaar oud is, 0,75 voor een kennisgeving die tussen 2 en 3 jaar oud is, 0,5 voor een kennisgeving die tussen 3 en 4 jaar oud is, of 0,25 voor een kennisgeving die ouder is dan 4 jaar.
Deze review gaat specifiek over de klantendienst van Orange, niet over hun producten.
Mijn ervaring was bijzonder negatief:
• De medewerkers aan de telefoon komen ongemotiveerd over en lijken onvoldoende opgeleid en geïnformeerd.
• Ze praten vaak naast de kwestie en luisteren niet goed naar de vraag van de klant.
• Voor één enkel probleem moest ik meerdere keren bellen en kreeg ik vijf verschillende medewerkers aan de lijn die elkaar tegenspraken.
• Tijdens één van de gesprekken werd de verbinding verbroken, waarna ik bovendien zonder mobiele data achterbleef.
Het is erg frustrerend dat een eenvoudige vraag zoveel moeite en tijd kostte, zonder dat er een duidelijke of consequente oplossing werd geboden.
Vandaag - 28/07 - belden we 3 KEER naar de klantendienst van Orange.
Het probleem: de vaste telefoonlijn werkte al 1 week niet bij mijn grootmoeder die zorgbehoevend is. Zij kan enkel daarmee werken, dus wanneer dit niet werkt kan dit voor grote problemen zorgen.
De eerste maal kregen we hulp van 2 dames die heel vriendelijk waren aan de telefoon. De dame van de klantenservice luisterde naar het verhaal en verbond ons door naar een dame van de technische dienst. De dame zei ons dat we de kabeltjes moesten versteken en terug bellen.
2de maal bellen:
We kwamen terug bij de dame van de klantendienst die ook weer enorm vriendelijk was en ons doorverbond met iemand van de technische dienst aangezien het probleem niet opgelost was.
We werden doorverbonden met een man genaamd Erik / Eric. Het gesprek begon vriendelijk tot hij het dossier opende. Hij vroeg ons waarom we mijn grootvader & grootmoeder niet leerden werken met een GSM in plaats van te bellen naar de klantendienst. We hebben hem enkele keren moeten uitleggen dat mijn grootmoeder absoluut niet met een GSM kan werken. Ondertussen belden we al anderhalf uur naar verschillende mensen van Orange om het probleem op te lossen. Hij zei ons dat hij het wel zou kunnen aanleren in anderhalf uur en dat wij dat ook zouden moeten doen. Het gesprek verliep moeizaam dus zeiden we dat we geen deftig gesprek konden aangaan met hem en hij vond dit ook. We vertelden hem dat we een klacht zouden indienen voor zijn onbeschoftheid en hij zei dat we van hem de groeten moesten doen in de klacht. Hij legde meteen af.
3de maal bellen:
Bij de derde keer bellen verbond een andere dame van de klantendienst ons door naar iemand van de technische dienst aangezien Erik ons niet wou helpen.
We werden verbonden met Samuel, een enorm vriendelijke man die merkte dat we wat opgejut waren. We vertelden hem wat er gebeurd was en dat we ook klacht wilden indienen. Hij zag in het dossier dat Erik een soort klacht indiende tegen ons. Samuel heeft deze meteen na het beluisteren van ons verhaal laten vallen en verdergewerkt aan een klacht tegen Erik. Daarna gingen we verder met het probleem van de vaste telefoons.
Samuel was de eerste die ons vertelde dat er een resetknop aan het bakje was die we konden indrukken met een naaldje. Daarna zou het moeten werken.
Er brandde nogsteeds geen lichtje aan het bakje, dus keek hij meteen om een technicus te laten langskomen.
Na het ophangen van de telefoon probeerden we het uit of het werkte, en dat deed het ook!
Achteraf belde Samuel terug om te zeggen dat er een technicus vandaag nog zou langskomen. Deze was ondertussen al niet meer nodig, met dank aan Samuel.
We hebben hem bedankt en daarom laat ik ook deze review na met 3 sterren.
Erik is 0 sterren zelfs niet waard, terwijl Samuel zeker het maximum mag ontvangen.
Zwaar probleem met decoder: probleem ligt bij Orange.....duurt ondertussen al 14dagen!!!!!!!!!!
Herhaaldelijk hierover gebeld...ok naar lang onderhandelen een korting gekregen.
Orange laat u hier gewoon in de kou staan
Hoe kan dit in 2025....??
Vertrouwen is volledig weg!!!
If you represent the supplier that is the subject of the online review, we offer you two free ways to react to a published review.
1/ You can let us know if you have any doubts about the authenticity of the review by sending us an email to [email protected]. Please indicate the reference number of review and give the reasons for your comment.
2/ You can contact us at [email protected] to ask us to give you access so that you can reply to each of the reviews published. The response will be published just below the notice in question.
Orange biedt een breed scala aan abonnementen en pakketten aan die geschikt zijn voor verschillende behoeften. Ze hebben internetabonnementen met mobiele en satellietverbindingen, wat een unieke oplossing biedt voor huishoudens zonder vaste internetaansluiting. Daarnaast beschikt Orange over een uitgebreide klantendienst, met winkels verspreid over het hele land, wat toegankelijkheid vergroot.
Televisie-abonnementen bij Orange hebben echter een beperkte functionaliteit en weinig opties. Fiberpacks geven ook niet de mogelijkheid om een pakket zonder tv-decoder te nemen, wat keuzevrijheid beperkt. Verder presteren de lagere fiberabonnementen qua dekking en snelheid minder goed in vergelijking met andere providers.
Sluit nu een Orange pack af!
Bel om Orange klant worden of voor informatie (gratis dienst)!
Sluit nu een Orange pack af!
Bel om Orange klant worden of voor informatie (gratis dienst)!
De Orange klantendienst biedt een breed scala aan contactopties. Klanten kunnen de service bereiken via telefoon, het contactformulier op de website, online chat, post, of sociale media. Daarnaast beschikt Orange over fysieke winkels verspreid over heel België en een forum waar klanten vragen kunnen stellen en ervaringen met elkaar kunnen delen.
Een sterk punt van de Orange klantendienst is dat klanten met een Orange-nummer gratis kunnen bellen. Het contacteren van Orange per post wordt ook als een positief punt beschouwd. Een nadeel is echter dat directe communicatie via e-mail niet mogelijk is; hiervoor dient altijd een contactformulier ingevuld te worden.
In de Orange review gaan wij ook in op de prijzen van Orange, waarin wij de verschillende abonnementen vergelijken met de rest op de markt. Wij vergelijken het goedkoopste abonnement van Orange met het goedkoopste abonnement op de markt, maar raden ook zeker aan om te kijken naar het volledige aanbod van Orange en alle abonnementen op de markt te vergelijken.
| Product | Goedkoopste abonnement Orange | Goedkoopste abonnement op de markt |
| Internet | 7 internet abonnementen vanaf € 20,00 per maand Downloadsnelheid van 210 Mbps |
€ 10,00 per maand Downloadsnelheid van 500 Mbps |
| Mobiel | 3 gsm abonnementen vanaf € 14,00 per maand Orange + herlaadkaarten 60 GB mobiel internet |
€ 3,00 per maand 5 GB mobiel internet |
| Internet & mobiel | 12 internet en gsm packs vanaf € 39,00 per maand Downloadsnelheid van 200 Mbps 50 GB mobiel internet |
€ 10,00 per maand Downloadsnelheid van 500 Mbps 20 GB mobiel internet |
| Internet & TV | 11 internet en TV packs vanaf € 61,00 per maand Downloadsnelheid van 200 Mbps |
€ 37,00 per maand Downloadsnelheid van 50 Mbps |
| Internet & mobiel & TV | 33 internet, gsm en TV packs vanaf € 70,00 per maand Downloadsnelheid van 200 Mbps 8 GB mobiel internet |
€ 50,00 per maand Downloadsnelheid van 100 Mbps 20 GB mobiel internet |
Klantbeoordelingen zijn een belangrijke indicator bij het kiezen van een telecom provider. Daarom nemen wij in onze review ook de reviews over Orange op andere reviewplatformen, zoals Trustpilot, mee.
Trustpilot
Deze beoordelingen weerspiegelen een scala aan ervaringen, van zeer positief tot zeer negatief. Volgens Trustpilot delen klanten vaker hun slechte ervaringen dan hun goede. Het is daarom belangrijk om niet alleen naar de algemene beoordeling te kijken, maar ook naar de negatieve beoordelingen, die vaak op zichzelf staande gevallen vertegenwoordigen in plaats van algemene trends.
Heb je een klacht over je telecom provider? Je kunt hiervoor bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie terecht. Zij zullen dan bemiddelen tussen jou en je telecom provider om tot een oplossing te komen waar beide partijen tevreden mee zijn. De Ombudsdienst brengt ook elk jaar een rapport uit waarin ze ingaan op de klachten die het jaar ervoor bij hen zijn binnengekomen.
In 2024 heeft de Ombudsdienst voor Telecommunicatie 2.178 beroepsklachten ontvangen over de Orange Groep. Dit aantal vertegenwoordigt een stijging van 6,30% ten opzichte van 2023. Verder blijkt dat wanneer alle klachten rond bemiddeling en kwaadwillige elektronische communicatie samen worden genomen, er een stijging van 15,09% werd genoteerd in vergelijking met het voorgaande jaar. Hiermee neemt Orange de derde plek in, achter Proximus en Telenet, die een daling in het aantal klachten lieten zien, en voor VOO.
Uit de gegevens van het rapport blijkt dat de voornaamste klachten die over Orange zijn ingediend, gerelateerd zijn aan facturatieproblemen en de werking van de klantendienst. Ondanks de beschikbare kanalen voor klantenservice, zoals winkels, een online chat en een gratis telefoonlijn voor Orange-klanten, wordt duidelijk dat er toch sprake is van mistevredenheid op deze vlakken onder de gebruikers.
Wil je na het lezen van de review bij Orange klant worden? Hieronder ontdek je hoe je een contract kunt afsluiten bij Orange:
Sluit nu een Orange pack af!
Bel om Orange klant worden of voor informatie (gratis dienst)!
Sluit nu een Orange pack af!
Bel om Orange klant worden of voor informatie (gratis dienst)!
Ontdek de reviews van andere telecom providers
BASE review
DIGI review
edpnet review
Ello Mobile review
FASTfiber review
hey telecom review
JIM Mobile review
Lycamobile review
Mega review
Mixtus review
Mobile Vikings review
Neibo review
Proximus review
Scarlet review
skyDSL review
Starlink review
TADAAM review
Telenet review
TV VLAANDEREN review
UNDO review
United Telecom review
VOO review
yoin review
CallMePower, een merk van Selectra in België, heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.
Meer info of klant worden?

Nooit word ik nog klant van Orange. Ik probeerde mijn huidig contract over te zetten naar de nieuwe eigenaar van een studentenhuis in Leuven. Een ramp , tientalle telefoons, mails bezoeken aan Orange shops , maar nee na 5 weken moest ik weer alles opnieuw doorgeven en heb ik mijn contract opgezegd en is de nieuwe eigenaar overgeschakeld naar Proximus,
Zie meer Zie minderBlijf aub van Orange weg , een slechtere service als bij Orange bestaat niet