Review Orange: Ontdek alle reviews en beoordelingen in 2025

Geactualiseerd op   
Logo

Ben jij klant (geweest) bij Orange? Laat een review achter!

Schrijf een review
Selecteer een datum in het afgelopen jaar, tot vandaag.
Meer informatie over de verwerking van mijn gegevens.
CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.

* Verplicht veld

Gemiddeld ontvangt Orange een score van 1,2/5 naar aanleiding van 1.939 reviews op 1 platform. Op deze pagina gaan we verder in op de reviews van Orange, de klantendienst van Orange en de prijzen die Orange hanteert.

Orange reviews van klanten

Alle reviews over Orange
1.5 / 5
n.a.v. 4 reviews
0%
0%
25%
0%
75%
Hoe worden beoordelingen verzameld, gecontroleerd en gerangschikt?
Standaard worden de beoordelingen gerangschikt van minst naar meest recent.
1/5
Jan Heyrman
Publicatiedatum: 08/09/2025
Ervaringingsdatum: 25/08/2025

Nooit word ik nog klant van Orange. Ik probeerde mijn huidig contract over te zetten naar de nieuwe eigenaar van een studentenhuis in Leuven. Een ramp , tientalle telefoons, mails bezoeken aan Orange shops , maar nee na 5 weken moest ik weer alles opnieuw doorgeven en heb ik mijn contract opgezegd en is de nieuwe eigenaar overgeschakeld naar Proximus,
Blijf aub van Orange weg , een slechtere service als bij Orange bestaat niet

Zie meer Zie minder
1/5
Els
Publicatiedatum: 01/09/2025
Ervaringingsdatum: 01/09/2025

Deze review gaat specifiek over de klantendienst van Orange, niet over hun producten.

Mijn ervaring was bijzonder negatief:
• De medewerkers aan de telefoon komen ongemotiveerd over en lijken onvoldoende opgeleid en geïnformeerd.
• Ze praten vaak naast de kwestie en luisteren niet goed naar de vraag van de klant.
• Voor één enkel probleem moest ik meerdere keren bellen en kreeg ik vijf verschillende medewerkers aan de lijn die elkaar tegenspraken.
• Tijdens één van de gesprekken werd de verbinding verbroken, waarna ik bovendien zonder mobiele data achterbleef.

Het is erg frustrerend dat een eenvoudige vraag zoveel moeite en tijd kostte, zonder dat er een duidelijke of consequente oplossing werd geboden.

Zie meer Zie minder
3/5
A.d
Publicatiedatum: 28/07/2025
Ervaringingsdatum: 28/07/2025

Vandaag - 28/07 - belden we 3 KEER naar de klantendienst van Orange.

Het probleem: de vaste telefoonlijn werkte al 1 week niet bij mijn grootmoeder die zorgbehoevend is. Zij kan enkel daarmee werken, dus wanneer dit niet werkt kan dit voor grote problemen zorgen.

De eerste maal kregen we hulp van 2 dames die heel vriendelijk waren aan de telefoon. De dame van de klantenservice luisterde naar het verhaal en verbond ons door naar een dame van de technische dienst. De dame zei ons dat we de kabeltjes moesten versteken en terug bellen.

2de maal bellen:
We kwamen terug bij de dame van de klantendienst die ook weer enorm vriendelijk was en ons doorverbond met iemand van de technische dienst aangezien het probleem niet opgelost was.

We werden doorverbonden met een man genaamd Erik / Eric. Het gesprek begon vriendelijk tot hij het dossier opende. Hij vroeg ons waarom we mijn grootvader & grootmoeder niet leerden werken met een GSM in plaats van te bellen naar de klantendienst. We hebben hem enkele keren moeten uitleggen dat mijn grootmoeder absoluut niet met een GSM kan werken. Ondertussen belden we al anderhalf uur naar verschillende mensen van Orange om het probleem op te lossen. Hij zei ons dat hij het wel zou kunnen aanleren in anderhalf uur en dat wij dat ook zouden moeten doen. Het gesprek verliep moeizaam dus zeiden we dat we geen deftig gesprek konden aangaan met hem en hij vond dit ook. We vertelden hem dat we een klacht zouden indienen voor zijn onbeschoftheid en hij zei dat we van hem de groeten moesten doen in de klacht. Hij legde meteen af.

3de maal bellen:
Bij de derde keer bellen verbond een andere dame van de klantendienst ons door naar iemand van de technische dienst aangezien Erik ons niet wou helpen.

We werden verbonden met Samuel, een enorm vriendelijke man die merkte dat we wat opgejut waren. We vertelden hem wat er gebeurd was en dat we ook klacht wilden indienen. Hij zag in het dossier dat Erik een soort klacht indiende tegen ons. Samuel heeft deze meteen na het beluisteren van ons verhaal laten vallen en verdergewerkt aan een klacht tegen Erik. Daarna gingen we verder met het probleem van de vaste telefoons.

Samuel was de eerste die ons vertelde dat er een resetknop aan het bakje was die we konden indrukken met een naaldje. Daarna zou het moeten werken.

Er brandde nogsteeds geen lichtje aan het bakje, dus keek hij meteen om een technicus te laten langskomen.

Na het ophangen van de telefoon probeerden we het uit of het werkte, en dat deed het ook!

Achteraf belde Samuel terug om te zeggen dat er een technicus vandaag nog zou langskomen. Deze was ondertussen al niet meer nodig, met dank aan Samuel.

We hebben hem bedankt en daarom laat ik ook deze review na met 3 sterren.

Erik is 0 sterren zelfs niet waard, terwijl Samuel zeker het maximum mag ontvangen.

Zie meer Zie minder
1/5
Karine Peelman
Publicatiedatum: 27/06/2025
Ervaringingsdatum: 09/06/2025

Zwaar probleem met decoder: probleem ligt bij Orange.....duurt ondertussen al 14dagen!!!!!!!!!!
Herhaaldelijk hierover gebeld...ok naar lang onderhandelen een korting gekregen.
Orange laat u hier gewoon in de kou staan
Hoe kan dit in 2025....??
Vertrouwen is volledig weg!!!

Zie meer Zie minder

Orange review van CallMePower

Orange biedt een breed scala aan abonnementen en pakketten aan die geschikt zijn voor verschillende behoeften. Ze hebben internetabonnementen met mobiele en satellietverbindingen, wat een unieke oplossing biedt voor huishoudens zonder vaste internetaansluiting. Daarnaast beschikt Orange over een uitgebreide klantendienst, met winkels verspreid over het hele land, wat toegankelijkheid vergroot.

Televisie-abonnementen bij Orange hebben echter een beperkte functionaliteit en weinig opties. Fiberpacks geven ook niet de mogelijkheid om een pakket zonder tv-decoder te nemen, wat keuzevrijheid beperkt. Verder presteren de lagere fiberabonnementen qua dekking en snelheid minder goed in vergelijking met andere providers.

logo Orange

Sluit nu een Orange pack af!

Bel om Orange klant worden of voor informatie (gratis dienst)!

02 588 59 40

logo Orange

Sluit nu een Orange pack af!

Bel om Orange klant worden of voor informatie (gratis dienst)!

Bel mij gratis terug

Review Orange klantendienst

De Orange klantendienst biedt een breed scala aan contactopties. Klanten kunnen de service bereiken via telefoon, het contactformulier op de website, online chat, post, of sociale media. Daarnaast beschikt Orange over fysieke winkels verspreid over heel België en een forum waar klanten vragen kunnen stellen en ervaringen met elkaar kunnen delen.

Een sterk punt van de Orange klantendienst is dat klanten met een Orange-nummer gratis kunnen bellen. Het contacteren van Orange per post wordt ook als een positief punt beschouwd. Een nadeel is echter dat directe communicatie via e-mail niet mogelijk is; hiervoor dient altijd een contactformulier ingevuld te worden.

Review Orange prijzen

In de Orange review gaan wij ook in op de prijzen van Orange, waarin wij de verschillende abonnementen vergelijken met de rest op de markt. Wij vergelijken het goedkoopste abonnement van Orange met het goedkoopste abonnement op de markt, maar raden ook zeker aan om te kijken naar het volledige aanbod van Orange en alle abonnementen op de markt te vergelijken.

Vergelijking prijzen Orange en de rest van de markt
Product Goedkoopste abonnement Orange Goedkoopste abonnement op de markt
Internet 7 internet abonnementen vanaf € 20,00 per maand
Downloadsnelheid van 210 Mbps
€ 10,00 per maand
Downloadsnelheid van 500 Mbps
Mobiel 3 gsm abonnementen vanaf € 14,00 per maand Orange + herlaadkaarten
60 GB mobiel internet
€ 3,00 per maand
5 GB mobiel internet
Internet & mobiel 12 internet en gsm packs vanaf € 39,00 per maand
Downloadsnelheid van 200 Mbps
50 GB mobiel internet
€ 10,00 per maand
Downloadsnelheid van 500 Mbps
20 GB mobiel internet
Internet & TV 11 internet en TV packs vanaf € 61,00 per maand
Downloadsnelheid van 200 Mbps
€ 37,00 per maand
Downloadsnelheid van 50 Mbps
Internet & mobiel & TV 33 internet, gsm en TV packs vanaf € 70,00 per maand
Downloadsnelheid van 200 Mbps
8 GB mobiel internet
€ 50,00 per maand
Downloadsnelheid van 100 Mbps
20 GB mobiel internet

Orange reviews op reviewplatformen

Klantbeoordelingen zijn een belangrijke indicator bij het kiezen van een telecom provider. Daarom nemen wij in onze review ook de reviews over Orange op andere reviewplatformen, zoals Trustpilot, mee.

Trustpilot

1,2

1.9k reviews op Trustpilot

Deze beoordelingen weerspiegelen een scala aan ervaringen, van zeer positief tot zeer negatief. Volgens Trustpilot delen klanten vaker hun slechte ervaringen dan hun goede. Het is daarom belangrijk om niet alleen naar de algemene beoordeling te kijken, maar ook naar de negatieve beoordelingen, die vaak op zichzelf staande gevallen vertegenwoordigen in plaats van algemene trends.

Orange klachten bij de Ombudsdienst 2024

Heb je een klacht over je telecom provider? Je kunt hiervoor bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie terecht. Zij zullen dan bemiddelen tussen jou en je telecom provider om tot een oplossing te komen waar beide partijen tevreden mee zijn. De Ombudsdienst brengt ook elk jaar een rapport uit waarin ze ingaan op de klachten die het jaar ervoor bij hen zijn binnengekomen.

In 2024 heeft de Ombudsdienst voor Telecommunicatie 2.178 beroepsklachten ontvangen over de Orange Groep. Dit aantal vertegenwoordigt een stijging van 6,30% ten opzichte van 2023. Verder blijkt dat wanneer alle klachten rond bemiddeling en kwaadwillige elektronische communicatie samen worden genomen, er een stijging van 15,09% werd genoteerd in vergelijking met het voorgaande jaar. Hiermee neemt Orange de derde plek in, achter Proximus en Telenet, die een daling in het aantal klachten lieten zien, en voor VOO.

Uit de gegevens van het rapport blijkt dat de voornaamste klachten die over Orange zijn ingediend, gerelateerd zijn aan facturatieproblemen en de werking van de klantendienst. Ondanks de beschikbare kanalen voor klantenservice, zoals winkels, een online chat en een gratis telefoonlijn voor Orange-klanten, wordt duidelijk dat er toch sprake is van mistevredenheid op deze vlakken onder de gebruikers.

Bij Orange klant worden

Wil je na het lezen van de review bij Orange klant worden? Hieronder ontdek je hoe je een contract kunt afsluiten bij Orange:

  • Bel CallMePower: 02 588 59 40
  • Website van Orange
  • Bel Orange: 0800 3 5858
  • Orange winkel

logo Orange

Sluit nu een Orange pack af!

Bel om Orange klant worden of voor informatie (gratis dienst)!

02 588 59 40

logo Orange

Sluit nu een Orange pack af!

Bel om Orange klant worden of voor informatie (gratis dienst)!

Bel mij gratis terug

Ontdek de reviews van andere telecom providers

CallMePower, een merk van Selectra in België, heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.

Meer info of klant worden?

Orange klant worden of extra informatie ontvangen?

Neem contact met ons op voor advies over de Orange abonnementen
of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).

Laat CallMePower jou terugbellen voor advies over de Orange
abonnementen of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).