Proximus klant worden of extra informatie ontvangen?
Proximus klant worden of extra informatie ontvangen?
Bij Selectra ontvangt Proximus een score van 1/5. Gemiddeld ontvangt Proximus een score van 1,3/5 naar aanleiding van 2.799 reviews op 2 platformen. Op deze pagina gaan we verder in op de reviews van Proximus, de klantendienst van Proximus en de prijzen die Proximus hanteert.
If you represent the supplier that is the subject of the online review, we offer you two free ways to react to a published review.
1/ You can let us know if you have any doubts about the authenticity of the review by sending us an email to [email protected]. Please indicate the reference number of review and give the reasons for your comment.
2/ You can contact us at [email protected] to ask us to give you access so that you can reply to each of the reviews published. The response will be published just below the notice in question.
Proximus is een voorloper op het gebied van glasvezel en 5G en biedt een zeer uitgebreid en divers aanbod met talloze mogelijkheden. Daarnaast zijn er specifieke internetabonnementen beschikbaar voor studenten en is het mogelijk om enkel een abonnement voor vaste telefonie af te sluiten. Voor mobiele telefonie biedt Proximus een breed scala aan opties, waaronder herlaadkaarten voor verschillende klantprofielen.
Het kiezen tussen VDSL- en glasvezelabonnementen op de website van Proximus kan lastig en onoverzichtelijk zijn. De abonnementen behoren daarnaast niet tot de goedkoopste in de markt. Tot slot is de glasvezeldekking momenteel nog redelijk beperkt, wat een beperking vormt bij het gebruik van de hoogste internetsnelheden.
Sluit nu een Proximus Flex pack af!
Bel om Proximus klant worden of voor informatie (gratis dienst)!
Sluit nu een Proximus Flex pack af!
Bel om Proximus klant worden of voor extra informatie (gratis dienst)!
De klantendienst van Proximus wordt als zeer uitgebreid beschouwd. Klanten kunnen contact opnemen via telefoon, een contactformulier, de online chat, de MyProximus-app en sociale media. Daarnaast zijn er fysieke winkels verspreid over het hele land en is er een forum beschikbaar waar klanten vragen kunnen stellen en elkaar kunnen helpen.
Een belangrijke positieve eigenschap van de klantendienst is dat deze gratis telefonisch bereikbaar is. Het enige nadeel is dat Proximus niet rechtstreeks via e-mail bereikbaar is, waardoor klanten altijd gebruik moeten maken van het contactformulier.
In de Proximus review gaan wij ook in op de prijzen van Proximus, waarin wij de verschillende abonnementen vergelijken met de rest op de markt. Wij vergelijken het goedkoopste abonnement van Proximus met het goedkoopste abonnement op de markt, maar raden ook zeker aan om te kijken naar het volledige aanbod van Proximus en alle abonnementen op de markt te vergelijken.
| Product | Goedkoopste abonnement Proximus | Goedkoopste abonnement op de markt |
| Internet | 6 internet abonnementen vanaf € 39,99 per maand Downloadsnelheid van 100 Mbps |
€ 10,00 per maand Downloadsnelheid van 500 Mbps |
| Mobiel | 5 gsm abonnementen vanaf € 14,99 per maand Proximus + herlaadkaarten 5 GB mobiel internet |
€ 3,00 per maand 5 GB mobiel internet |
| Internet & mobiel | 12 internet en gsm packs vanaf € 72,99 per maand Downloadsnelheid van 100 Mbps 20 GB mobiel internet |
€ 10,00 per maand Downloadsnelheid van 500 Mbps 20 GB mobiel internet |
| Internet & TV | 4 internet en TV packs vanaf € 75,99 per maand Downloadsnelheid van 100 Mbps |
€ 37,00 per maand Downloadsnelheid van 50 Mbps |
| Internet & mobiel & TV | 12 internet, gsm en TV packs vanaf € 90,99 per maand Downloadsnelheid van 100 Mbps 20 GB mobiel internet |
€ 50,00 per maand Downloadsnelheid van 100 Mbps 20 GB mobiel internet |
Klantbeoordelingen zijn een belangrijke indicator bij het kiezen van een telecom provider. Daarom nemen wij in onze review ook de reviews over Proximus op andere reviewplatformen, zoals Trustpilot, mee.
Trustpilot
Selectra
Deze beoordelingen weerspiegelen een scala aan ervaringen, van zeer positief tot zeer negatief. Volgens Trustpilot delen klanten vaker hun slechte ervaringen dan hun goede. Het is daarom belangrijk om niet alleen naar de algemene beoordeling te kijken, maar ook naar de negatieve beoordelingen, die vaak op zichzelf staande gevallen vertegenwoordigen in plaats van algemene trends.
Heb je een klacht over je telecom provider? Je kunt hiervoor bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie terecht. Zij zullen dan bemiddelen tussen jou en je telecom provider om tot een oplossing te komen waar beide partijen tevreden mee zijn. De Ombudsdienst brengt ook elk jaar een rapport uit waarin ze ingaan op de klachten die het jaar ervoor bij hen zijn binnengekomen.
Bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie zijn in 2024 in totaal 5.649 beroepsklachten over de Proximus Group geregistreerd. Dit aantal is een daling van 10,35% in vergelijking met 2023. Naast de klachten over beroepskwesties zijn ook de klachten met betrekking tot bemiddeling en kwaadwillige elektronische communicatie meegenomen, wat resulteert in een totale daling van 8,35% voor klachten over de Proximus Group. Ondanks deze daling blijft Proximus de telecomaanbieder waarover de meeste klachten zijn ontvangen.
Uit het rapport van de Ombudsdienst blijkt dat de meeste klachten gericht waren op defecten en storingen, problemen met de klantendienst en schadevergoedingseisen. Dit suggereert dat consumenten vooral ontevreden zijn over technische problemen en de ondersteuning die zij krijgen bij problemen. Het rapport benadrukt daarmee enkele belangrijke aandachtspunten voor de diensten van de Proximus Group.
Wil je na het lezen van de review bij Proximus klant worden? Hieronder ontdek je hoe je een contract kunt afsluiten bij Proximus:
Sluit nu een Proximus Flex pack af!
Bel om Proximus klant worden of voor informatie (gratis dienst)!
Sluit nu een Proximus Flex pack af!
Bel om Proximus klant worden of voor extra informatie (gratis dienst)!
Ontdek de reviews van andere telecom providers
BASE review
DIGI review
edpnet review
Ello Mobile review
FASTfiber review
hey telecom review
JIM Mobile review
Lycamobile review
Mega review
Mixtus review
Mobile Vikings review
Neibo review
Orange review
Scarlet review
skyDSL review
Starlink review
TADAAM review
Telenet review
TV VLAANDEREN review
UNDO review
United Telecom review
VOO review
yoin review
CallMePower, een merk van Selectra in België, heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant. De bestelling wordt verwerkt door Astel, gemandateerde agent van deze provider.
Meer info of klant worden?

Ik heb in meerdere Europese landen gewoond. Maar zelden zo'n slechte ervaring als met Proximus TV ontvangst. Telkens of uitval box, uitval zenders etcetera. Echt heel slecht. Ik overweeg om over te stappen. Krijg er genoeg van.
Zie meer Zie minder