Proximus klant worden of extra informatie ontvangen?
Proximus klant worden of extra informatie ontvangen?
De Proximus review is niet heel goed, met een score van 1,2 / 5 naar aanleiding van 1.938 reviews op Trustpilot (maart 2024). CallMePower is het niet volledig eens met deze score. In dit artikel ontdek je onze review over Proximus en meer beoordelingen over deze provider.
Proximus is de grootste telecom provider van België die een goede naam en reputatie heeft, die een voorloper is op het gebied van ontwikkelingen in de telecommarkt en die zich hiernaast ook met verschillende nevenactiviteiten bezighoudt. Hier tegenover staat echter wel dat de prijzen van de Proximus abonnementen de afgelopen jaren relatief veel zijn gestegen.
Positieve Proximus reviews | Negatieve Proximus reviews |
---|---|
|
|
Neem contact met ons op voor advies over de Proximus abonnementen of om een pack af te sluiten (gratis dienst).
Laat ons jou terugbellen voor advies over de Proximus abonnementen of om een pack af te sluiten (gratis dienst).
Hoewel het erg lastig is om op de Proximus website precies te achterhalen welke fiber abonnementen zij aanbieden en voor welke prijs, biedt Proximus wel daadwerkelijk verschillende fiber abonnementen aan. Net als voor de VDSL-abonnementen geldt ook hierbij dat ze niet tot de goedkoopste providers behoren.
Hoewel het nog niet voor ieder huishouden mogelijk is om een fiber abonnement af te sluiten, is het wel voor een groot aantal huishoudens mogelijk om glasvezel te laten installeren bij Proximus. Dit komt mede doordat het Proximus fiber netwerk het grootste is van alle netwerk operatoren.
De Proximus klantendienst is op een groot aantal manieren te bereiken. Zo kun je met Proximus contact opnemen via de telefoon, per mail, via de online chat, via My Proximus en via sociale media. Bovendien kun je bij een Proximus winkel langsgaan of gebruik maken van het Proximus Forum.
Belangrijk om in gedachten te houden is dat Proximus een grote klantenbase heeft. Het kan dus zijn dat het op sommige momenten lastig is om met de klantendienst in aanraking te komen en je dus langer moet wachten voordat je een medewerker kunt spreken. Het is in deze gevallen ook vooral aan te raden om een kijkje te nemen bij de veelgestelde vragen en gebruik te maken van het Proximus Forum.
In onze reviews van alle telecom providers kijken wij ook naar de beoordelingen die de providers ontvangen op andere reviewsites.
Reviewplatform | Gemiddelde beoordeling | Totaal aantal reviews |
---|---|---|
Trustpilot | 1,2 / 5 | 1.938 |
Laatste update: 26 maart 2024
Ben je ontevreden met je huidige telecom provider?
Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom providers uit te voeren (gratis dienst).
Ben je ontevreden met je huidige telecom provider?
Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom providers uit te voeren (gratis dienst).
De Ombudsdienst heeft over Proximus in 2023 een groot aantal klachten ontvangen, waardoor ze de tweede telecom provider op de lijst zijn. De klachten over Proximus betreffen de gehele Proximus Group, dus ook Scarlet.
Jaar | Aantal klachten |
---|---|
2021 | 5.930 |
2022 | 4.640 |
2023 | 6.301 |
De binnengekomen klachten over de Proximus Group gingen vooral over storingen, netwerkproblemen en technische problemen, laattijdige aansluitingen op het netwerk, ontevredenheid over de klantendienst, problemen bij van provider veranderen en de verkoop van abonnementen.
Heb je zelf een Proximus klacht? Je kunt dan allereerst met de klantendienst van Proximus contact opnemen. De Proximus klachtendienst kun je bereiken via het stappenplan op de contactpagina "Hulp op maat" op de Proximus website of door een ticket in te dienen via het ticketsysteem in MyProximus.
Kun je jouw Proximus klacht niet met de klachtendienst oplossen of ben je niet tevreden met de geboden oplossing vanuit Proximus, dan kun je met je klacht over Proximus naar de Ombudsdienst stappen. Zij zullen dan helpen met tot een oplossing komen waar iedereen tevreden mee is.
Wil je klant bij Proximus worden? Je kunt hiervoor CallMePower bellen op: 02 588 59 40. Ook kun je zelf via de Proximus website een abonnement of pack bij deze telecom provider afsluiten. Het is daarnaast ook mogelijk om telefonisch met de Proximus klantendienst contact op te nemen om samen met een medewerker een abonnement af te sluiten of door bij een Proximus winkel langs te gaan.
Wanneer je een Proximus abonnement of pack afsluit met internet en eventueel TV, kun je gebruik maken van Easy Switch. Hierbij geef je Proximus de toestemming om je huidige telecom abonnement voor jou op te zeggen. Ook kun je aangeven dat je jouw huidige nummer wilt behouden, dan regelt Proximus je gehele overstap.
Neem contact met ons op voor advies over de Proximus abonnementen of om een pack af te sluiten (gratis dienst).
Laat ons jou terugbellen voor advies over de Proximus abonnementen of om een pack af te sluiten (gratis dienst).
CallMePower, een merk van Selectra in België, heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.
Meer info of klant worden?