Review Proximus: Ontdek alle reviews en beoordelingen in 2025

Geactualiseerd op   
Logo

Ben jij klant (geweest) bij Proximus? Laat een review achter!

Schrijf een review
Selecteer een datum in het afgelopen jaar, tot vandaag.
Meer informatie over de verwerking van mijn gegevens.
CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.

* Verplicht veld

Bij Selectra ontvangt Proximus een score van 1/5. Gemiddeld ontvangt Proximus een score van 1,3/5 naar aanleiding van 2.799 reviews op 2 platformen. Op deze pagina gaan we verder in op de reviews van Proximus, de klantendienst van Proximus en de prijzen die Proximus hanteert.

Proximus reviews van klanten

Alle reviews over Proximus
1 / 5
n.a.v. 7 reviews
0%
0%
0%
0%
100%
Hoe worden beoordelingen verzameld, gecontroleerd en gerangschikt?
Standaard worden de beoordelingen gerangschikt van minst naar meest recent.
1/5
Sophie
Publicatiedatum: 22/10/2025
Ervaringingsdatum: 22/10/2025

Ik heb in meerdere Europese landen gewoond. Maar zelden zo'n slechte ervaring als met Proximus TV ontvangst. Telkens of uitval box, uitval zenders etcetera. Echt heel slecht. Ik overweeg om over te stappen. Krijg er genoeg van.

Zie meer Zie minder
1/5
Rose
Publicatiedatum: 04/09/2025
Ervaringingsdatum: 04/09/2025

The most impatient, low intelligence helpdesk! The chat function is basically a joke, I explained my problem over and over just for them to change the chat guy and for him to ask what the problem is from the beginning! As if we didn’t go through all the levels with the one before him. I called the helpdesk after that and the guy on the line was even worse! He wouldn’t listen to me and repeat what he was saying without understanding me. At the same time threatening me that he gonna hangup and can’t help and have a nice day! At the end I explained my issue again and he understood that he can’t help so he just connected me to another college, who then asked me to repeat the problem again!!!
She listened and is showing to be more helpful than him at least!
Wasted 2 hours of my time…

Zie meer Zie minder
1/5
Mohamed Aanifi
Publicatiedatum: 23/08/2025
Ervaringingsdatum: 23/08/2025

Beste mensen.
Tegenwoordig is een klant niet zo belangrijk.
Voor mijn wifi probleem werd ik gewoon in de kou gezet en ga ik één week moeten wachten en afwachten wat voor verassing me nog staat te wachten. Want ze geven u van bepaalde tijd tot die tijd.

Zie meer Zie minder
1/5
Dominique Vincent
Publicatiedatum: 18/08/2025
Ervaringingsdatum: 18/08/2025

Worse mobile internet. Just got sim today and can't do anything

Zie meer Zie minder
1/5
Bruno
Publicatiedatum: 28/07/2025
Ervaringingsdatum: 28/07/2025

Gisterenavond opgebeld door mijn schoonmoeder,problemen met wifi #geen beeld.
Vanmorgen gaan kijken om het probleem te achterhalen.
Idd geen wifi en geen beeld en 't.v. die telkens wil verbinden.
Helpdesk gebeld,wat zij voorstelden al gedaan ,geen resultaat.
Ja we bellen u terug ( call back)
Niks dus.
Terug gebeld nog is terug reset dit reset dat.ja we bellen u terug( callback).
Niks dus.
3 de keer hetzelfde liedje.
Ja het signaal is in orde,wel na half uur weer wifi weg.
Als je A.I. wil gebruiken als hulp zie dan dat het deftig werkt.
Als je uw medewerkers eens een jaar zou mee op pad sturen ,dat zij op de hoogte zijn waar ze mee werken ,zou veel helpen.
( een t.v.box is geen plastiek boxje)
Volgens mij ligt het aan jullie dat een t.v. toestel van 3 jaar oud (600€) plots niet meer werkt ,omdat die zijn signaal kwijt is en blijft opstarten)
Een hele voormiddag naar de vaantjes .
En als je sneller wil geholpen worden, kan je mits bijbetaling idd sneller geholpen worden.!!!!!..

Zie meer Zie minder

Proximus review van CallMePower

Proximus is een voorloper op het gebied van glasvezel en 5G en biedt een zeer uitgebreid en divers aanbod met talloze mogelijkheden. Daarnaast zijn er specifieke internetabonnementen beschikbaar voor studenten en is het mogelijk om enkel een abonnement voor vaste telefonie af te sluiten. Voor mobiele telefonie biedt Proximus een breed scala aan opties, waaronder herlaadkaarten voor verschillende klantprofielen.

Het kiezen tussen VDSL- en glasvezelabonnementen op de website van Proximus kan lastig en onoverzichtelijk zijn. De abonnementen behoren daarnaast niet tot de goedkoopste in de markt. Tot slot is de glasvezeldekking momenteel nog redelijk beperkt, wat een beperking vormt bij het gebruik van de hoogste internetsnelheden.

logo Proximus

Sluit nu een Proximus Flex pack af!

Bel om Proximus klant worden of voor informatie (gratis dienst)!

02 588 59 40

logo Proximus

Sluit nu een Proximus Flex pack af!

Bel om Proximus klant worden of voor extra informatie (gratis dienst)!

Bel mij gratis terug

Review Proximus klantendienst

De klantendienst van Proximus wordt als zeer uitgebreid beschouwd. Klanten kunnen contact opnemen via telefoon, een contactformulier, de online chat, de MyProximus-app en sociale media. Daarnaast zijn er fysieke winkels verspreid over het hele land en is er een forum beschikbaar waar klanten vragen kunnen stellen en elkaar kunnen helpen.

Een belangrijke positieve eigenschap van de klantendienst is dat deze gratis telefonisch bereikbaar is. Het enige nadeel is dat Proximus niet rechtstreeks via e-mail bereikbaar is, waardoor klanten altijd gebruik moeten maken van het contactformulier.

Review Proximus prijzen

In de Proximus review gaan wij ook in op de prijzen van Proximus, waarin wij de verschillende abonnementen vergelijken met de rest op de markt. Wij vergelijken het goedkoopste abonnement van Proximus met het goedkoopste abonnement op de markt, maar raden ook zeker aan om te kijken naar het volledige aanbod van Proximus en alle abonnementen op de markt te vergelijken.

Vergelijking prijzen Proximus en de rest van de markt
Product Goedkoopste abonnement Proximus Goedkoopste abonnement op de markt
Internet 6 internet abonnementen vanaf € 39,99 per maand
Downloadsnelheid van 100 Mbps
€ 10,00 per maand
Downloadsnelheid van 500 Mbps
Mobiel 5 gsm abonnementen vanaf € 14,99 per maand Proximus + herlaadkaarten
5 GB mobiel internet
€ 3,00 per maand
5 GB mobiel internet
Internet & mobiel 12 internet en gsm packs vanaf € 72,99 per maand
Downloadsnelheid van 100 Mbps
20 GB mobiel internet
€ 10,00 per maand
Downloadsnelheid van 500 Mbps
20 GB mobiel internet
Internet & TV 4 internet en TV packs vanaf € 75,99 per maand
Downloadsnelheid van 100 Mbps
€ 37,00 per maand
Downloadsnelheid van 50 Mbps
Internet & mobiel & TV 12 internet, gsm en TV packs vanaf € 90,99 per maand
Downloadsnelheid van 100 Mbps
20 GB mobiel internet
€ 50,00 per maand
Downloadsnelheid van 100 Mbps
20 GB mobiel internet

Proximus reviews op reviewplatformen

Klantbeoordelingen zijn een belangrijke indicator bij het kiezen van een telecom provider. Daarom nemen wij in onze review ook de reviews over Proximus op andere reviewplatformen, zoals Trustpilot, mee.

Trustpilot

1,3

2.8k reviews op Trustpilot

Selectra

1

1 reviews op Selectra

Deze beoordelingen weerspiegelen een scala aan ervaringen, van zeer positief tot zeer negatief. Volgens Trustpilot delen klanten vaker hun slechte ervaringen dan hun goede. Het is daarom belangrijk om niet alleen naar de algemene beoordeling te kijken, maar ook naar de negatieve beoordelingen, die vaak op zichzelf staande gevallen vertegenwoordigen in plaats van algemene trends.

Proximus klachten bij de Ombudsdienst 2024

Heb je een klacht over je telecom provider? Je kunt hiervoor bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie terecht. Zij zullen dan bemiddelen tussen jou en je telecom provider om tot een oplossing te komen waar beide partijen tevreden mee zijn. De Ombudsdienst brengt ook elk jaar een rapport uit waarin ze ingaan op de klachten die het jaar ervoor bij hen zijn binnengekomen.

Bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie zijn in 2024 in totaal 5.649 beroepsklachten over de Proximus Group geregistreerd. Dit aantal is een daling van 10,35% in vergelijking met 2023. Naast de klachten over beroepskwesties zijn ook de klachten met betrekking tot bemiddeling en kwaadwillige elektronische communicatie meegenomen, wat resulteert in een totale daling van 8,35% voor klachten over de Proximus Group. Ondanks deze daling blijft Proximus de telecomaanbieder waarover de meeste klachten zijn ontvangen.

Uit het rapport van de Ombudsdienst blijkt dat de meeste klachten gericht waren op defecten en storingen, problemen met de klantendienst en schadevergoedingseisen. Dit suggereert dat consumenten vooral ontevreden zijn over technische problemen en de ondersteuning die zij krijgen bij problemen. Het rapport benadrukt daarmee enkele belangrijke aandachtspunten voor de diensten van de Proximus Group.

Bij Proximus klant worden

Wil je na het lezen van de review bij Proximus klant worden? Hieronder ontdek je hoe je een contract kunt afsluiten bij Proximus:

logo Proximus

Sluit nu een Proximus Flex pack af!

Bel om Proximus klant worden of voor informatie (gratis dienst)!

02 588 59 40

logo Proximus

Sluit nu een Proximus Flex pack af!

Bel om Proximus klant worden of voor extra informatie (gratis dienst)!

Bel mij gratis terug

Ontdek de reviews van andere telecom providers

CallMePower, een merk van Selectra in België, heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant. De bestelling wordt verwerkt door Astel, gemandateerde agent van deze provider.

Meer info of klant worden?

Proximus klant worden of extra informatie ontvangen?

Neem contact met ons op voor advies over de Proximus abonnementen
of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).

Laat CallMePower jou terugbellen voor advies over de Proximus
abonnementen of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).