Scarlet internet: ontdek Scarlet Loco en Poco

Geactualiseerd op
minuten lezen
Scarlet internet

Het is bij mogelijk om een voordelig internet abonnement af te sluiten. Je hebt hierbij de keuze tussen het Scarlet Loco en Poco tarief. Deze telecom provider biedt daarnaast ook de mogelijkheid voor Scarlet internet in een pack aan.

Wat houden Scarlet Loco en Poco in?

Er worden twee Scarlet internet abonnementen aangeboden: Scarlet Loco en Poco. Deze internet abonnementen verschillen in de hoeveelheid surfvolume, maar ook in de maximale internetsnelheid die behaald kan worden.

Scarlet internet abonnementen
Abonnement Inhoud abonnement Prijs
Scarlet
Poco
Internetverbinding: VDSL
Surfvolume: 50 GB
Downloadsnelheid: 30 Mbps
Upload snelheid: 2 Mbps
€ 23,00
Scarlet
Loco
Internetverbinding: VDSL
Surfvolume: Onbeperkt
Downloadsnelheid: 70 Mbps
Upload snelheid: 10 Mbps
€ 34,00
Scarlet
Loco Fiber Boost
Internetverbinding: Fiber
Surfvolume: Onbeperkt
Downloadsnelheid: 200 Mbps
Upload snelheid: 20 Mbps
€ 44,00
Sluit snel en eenvoudig een abonnement af bij Scarlet

Huidig aanbod op 15/04/2024 zonder eventuele bijkomende kosten en promoties.

Het Scarlet Loco abonnement biedt onbeperkt internet. Dit klopt echter niet helemaal. Je kunt hierbij namelijk maar tot 3 TB op de maximale snelheid internetten. Zodra je over de 3 TB heen bent, zal je internetsnelheid verlaagd worden naar 3 Mbps. Je kunt hiermee wel verder van internet gebruik kunnen maken, alleen niet op de snelheid die je gewend bent.

De hierboven genoemde internetsnelheden zijn bovendien theoretische internetsnelheden. De daadwerkelijke internetsnelheid kan lager liggen. Als je de daadwerkelijk snelheid bij jou in huis wilt weten, kun je een Scarlet speedtest doen.

Wat zijn de Scarlet internet opties?

Je kunt aan je Scarlet internet abonnement een internet optie toevoegen. Je hebt hierbij de keuze tussen extra internetvolume - dat enkel voor Scarlet Poco beschikbaar is - en Scarlet Comfort - dat enkel voor Scarlet Loco beschikbaar is.

  • Extra internetvolume: Als klant met het Scarlet Poco abonnement kun je voor € 3 per maand* 50 GB internetvolume toevoegen aan je maandelijkse internetvolume.
  • Scarlet Comfort: Als klant met het Scarlet Loco abonnement kun je voor € 5 per maand* 1 TB internetvolume toevoegen zodra je de grens van 3 TB per maand hebt overschreden.
  • Scarlet fiberboost: Als klant met het Scarlet Loco abonnement kun je voor € 10 per maand* de fiberboost optie activeren als je de mogelijkheid voor het Proximus fibernetwerk hebt. Hiermee verhoog je de downloadsnelheid tot 200 Mbps en upload snelheid tot 20 Mbps.

De Scarlet internet opties kun je bestellen in Mijn Scarlet. Nadat je bij Mijn Scarlet bent ingelogd, ga je naar "Overzicht". Scroll vervolgens naar beneden totdat je bij je internetabonnement komt en klik op "Internet opties". Je kunt nu de opties activeren of deactiveren. Klik daarna op "Volgende" om het bestelproces te doorlopen.

Scarlet klant worden of extra informatie ontvangen?
logo Scarlet

Neem contact met ons op voor advies over de Scarlet abonnementen of om een internet abonnement af te sluiten (gratis dienst).

02 588 59 40OF Prijs berekenen

Scarlet klant worden of extra informatie ontvangen?
logo Scarlet

Laat ons jou terugbellen voor advies over de Scarlet abonnementen of om een internet abonnement af te sluiten (gratis dienst).

Prijs berekenenOF Bel mij gratis terug

Kun je bij Scarlet fiber ontvangen?

Als je bij Scarlet fiber wilt ontvangen, zul je de fiberboost optie moeten activeren. Deze optie is te activeren als aanvulling op het Loco abonnement en kan enkel afgesloten worden als je een Proximus fiberaansluiting hebt of kan krijgen.

Met deze optie verhoog je de maximale downloadsnelheid in je woning tot 200 Mbps en de maximale upload snelheid tot 20 Mbps. De Scarlet fiberboost optie kost € 10,00 per maand.

Ontzegging toegang tot het VDSL-netwerk

Proximus zal op steeds meer locaties in België de toegang tot VDSL ontzeggen. Het is vanaf dan nodig om een fiber abonnement te hebben als je klant bent bij Proximus, edpnet, Mobile Vikings, Scarlet of Youfone. Bel CallMePower voor meer informatie en gratis hulp bij het afsluiten van een fiber abonnement.

Advertentie - CallMePower 

Ontzegging toegang tot het VDSL-netwerk

Proximus zal op steeds meer locaties in België de toegang tot VDSL ontzeggen. Het is vanaf dan nodig om een fiber abonnement te hebben als je klant bent bij Proximus, edpnet, Mobile Vikings, Scarlet of Youfone. Laat CallMePower jou terugbellen voor meer informatie en gratis hulp bij het afsluiten van een fiber abonnement.

Advertentie - CallMePower 

Installatie van Scarlet internet

Nadat je een Scarlet internet abonnement hebt besteld, zal dit geïnstalleerd moeten worden bij je thuis. Nadat je de bestelling bij Scarlet hebt afgerond:

  1. maak je een afspraak voor de installatie;
  2. vervolgens ontvang je een bevestigingsmail;
  3. één uur voor de afspraak ontvang je een herinnering via een SMS en een telefoontje van de technieker;
  4. de technieker voert de installatie uit.

Na de Scarlet internet installatie kun je meteen van internet gebruik maken.

Scarlet internet review Ben je benieuwd hoe Scarlet internet beoordeeld wordt door (oud-)klanten? Lees dan onze Scarlet review door!

Internet in het Scarlet Trio pack

Het is bij Scarlet ook mogelijk om internet te combineren met TV en telefonie. In het Scarlet pack kun je internet afsluiten met:

  • TV en vaste telefonie voor € 42,00 per maand*
  • TV en mobiele telefonie met 10 GB data voor € 50,00 per maand*
  • TV en mobiele telefonie met 20 GB data voor € 55,00 per maand*

Het is bij deze telecom provider niet mogelijk om enkel een internet en TV of internet en gsm abonnement af te sluiten. Als je wilt genieten van Scarlet TV en internet of Scarlet internet en mobiele telefonie, zul je het Scarlet Trio abonnement moeten afsluiten.

Bij ieder Scarlet pack is een internet modem en een mailbox inbegrepen. Ook is het mogelijk om via Mijn Scarlet opties voor vaste telefonie of TV te activeren.

Scarlet klant worden of extra informatie ontvangen?
logo Scarlet

Neem contact met ons op voor advies over de Scarlet abonnementen of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).

02 588 59 40OF Prijs berekenen

Scarlet klant worden of extra informatie ontvangen?
logo Scarlet

Laat ons jou terugbellen voor advies over de Scarlet abonnementen of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).

Prijs berekenenOF Bel mij gratis terug

Scarlet internet problemen oplossen

Scarlet problemen met je internetverbinding kun je grotendeels zelf proberen op te lossen. Doorloop hiervoor onderstaand stappenplan.

Voor problemen met Scarlet internet met een bekabelde internetverbinding, volg je volgend stappenplan.

  1. Controleer eerst of de DSL LED op de modem constant brandt. Is dit niet het geval, dan is er een probleem met je bekabeling.
  2. Controleer daarna of de @ / Internet LED op de modem constant brandt. Is dit niet het geval, reset dan je modem.
  3. Als je gebruik maakt van een router / switch, koppel deze dan af en maak direct vanaf je computer met de modem verbinding via een UTP kabel.
  4. Controleer vervolgens of de UTP-kabel juist is aangesloten.
  5. Herstart je modem door de stroomkabel uit de modem te halen. Hij is weer helemaal opgestart als alle LED lampjes branden.
  6. Herstart je computer.

Voor problemen met Scarlet internet met een draadloze internetverbinding controleer je eerst de wifi-verbinding in de buurt van je modem.

  • Als je geen verbinding hebt, controleer dan of de wifi LED op de modem brandt. Is dit niet zo, schakel de wifi opnieuw in.
  • Als je een zwakke verbinding hebt, wijzig dan het wifi-kanaal en / of verplaats stoorzenders.
  • Als je een goede verbinding hebt, controleer dan de wifi-instellingen op je elektronische apparaat. Staat dit goed, dan kun je een netwerkkabel aansluiten en / of bij onze tips kijken.

Tips voor het verbeteren van Scarlet internet

Heb je last van traag of wegvallend internet? Er zijn een aantal dingen die je kunt proberen om je Scarlet internet te verbeteren.

Test allereerst of er geen probleem met je modem is. Dit doe je door je computer met een netwerkkabel op de modem aan te sluiten. Als je met de kabel beter internet hebt, weet je in ieder geval dat het probleem niet aan je netwerk ligt.

  • Plaatsing van de modem: Zorg dat je modem op een open plaats staat - dus niet in een kast of in een hoek van de kamer - centraal in de woning of dicht bij de plek waar je het vaakst wifi nodig zal hebben en op minimaal één meter hoogte.
  • Vermijd stoorzenders: Zorg dat er zo min mogelijk stoorzenders in de buurt van de modem staan. Apparaten zoals babyfoons, bluetooth apparaten en draadloze deurbellen kunnen het wifi-signaal namelijk verstoren.
  • wifi-kanaal aanpassen: Je kunt de modem op een ander, sneller, stabieler en rustiger wifi-kanaal zetten. Daarnaast kun je ook de frequentieband aanpassen van 2,4 GHz naar 5 GHz.
  • wifi-versterker: Je kunt je Scarlet internet ook verbeteren door een Access Point, wifi-repeater of PLC-systeem in je woning te plaatsen. Welke jij nodig hebt, is afhankelijk van of je netwerkkabels in je woning hebt liggen.
    • Geen netwerkkabel: Plaats dan een wifi-repeater of PLC-systeem om je Scarlet internet verbinding te verbeteren. De wifi-repeater versterkt het wifi-signaal, waar een PLC-systeem gebruik maakt van de bestaande, elektrische installatie.
    • Wel een netwerkkabel: Plaats een Access Point in de ruimte waar de Scarlet internet verbinding niet goed genoeg is. Door middel van de netwerkkabel wordt deze aan de modem verbonden. Dit zorgt voor het snelste en stabielste internet.

Scarlet wifi versterker Het is niet mogelijk om via Scarlet een wifi versterker te huren of aan te schaffen. Je zult dus zelf een Access Point, wifi-repeater of PLC-systeem moeten aanschaffen en moeten installeren in je woning.

Heb je na het doorlopen van bovenstaande stappenplannen en tips nog steeds problemen met Scarlet internet of heb je vragen over de uitvoering van één of meerdere stappen of over je Scarlet Loco of Poco abonnement? Dan kun je met Scarlet contact opnemen.

Ben je niet tevreden bij Scarlet en wil je jouw abonnement bij Scarlet opzeggen? Je doet dit telefonisch, via Mijn Scarlet of via Easy Switch.

* Prijzen in april 2024 zonder eventuele bijkomende kosten en promoties.

Vond je deze informatie nuttig? 0% van de 0 stemmen vond de informatie nuttig.

CallMePower, een merk van Selectra in België, heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. Klik je op een link, dan zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.

Meer info of klant worden?

Scarlet klant worden of extra informatie ontvangen?

Neem contact met ons op voor advies over de Scarlet abonnementen
of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).

Laat CallMePower jou terugbellen voor advies over de Scarlet
abonnementen of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).