Scarlet klant worden?
Scarlet mobile: prijzen, voowaarden en opties
Geactualiseerd op
minuten lezen
Een Scarlet gsm abonnement afsluiten kan vanaf € 8,00 per maand*. Je kunt de Scarlet gsm abonnementen ook in een pack afsluiten samen met internet en TV. Het is nog niet mogelijk om te surfen op 5G of gebruik te maken van een eSIM.
Scarlet gsm abonnementen
Scarlet maakt gebruik van het 4G-netwerk van Proximus, waarop ze verschillende gsm abonnementen aanbieden.
Abonnement | Inhoud abonnement | Prijs |
---|---|---|
Red |
1 GB
300 minuten
Onbeperkt
|
€ 8,00
|
Berry |
5 GB
300 minuten
Onbeperkt
|
€ 10,00
|
Cherry |
10 GB
600 minuten
Onbeperkt
|
€ 13,00
|
Hot |
20 GB
Onbeperkt
Onbeperkt
|
€ 18,00
|
Prijzen per maand op: 13/12/2024
Bij het afsluiten van een Scarlet gsm abonnement ga je een contract aan van onbepaalde duur. Dit houdt in dat je op elk gewenst moment het abonnement kunt opzeggen.
Scarlet klant worden of providers vergelijken?
Sluit direct een gsm abonnement af bij Scarlet of vergelijk alle providers via CallMePower (gratis dienst).
Scarlet klant worden of extra informatie ontvangen?
Sluit direct een gsm abonnement af bij Scarlet of vergelijk alle providers via CallMePower (gratis dienst).
Kun je 100 % onbeperkt bellen en SMS'en?
Bellen en SMS'en is - als het in je abonnement inbegrepen is - enkel onbeperkt zolang je een normaal verbruik hebt. Wanneer Scarlet constateert dat je verbruik abnormaal is, kunnen zij je abonnementen tijdelijk stopzetten of volledig opzeggen.
Onder een abnormaal verbruik wordt het volgende verstaan:
- Het versturen van meer dan 500 SMS'en per dag of 10.000 SMS'en per maand.
- Het versturen van SMS'en naar meer dan 250 bestemmingen.
- Het regelmatig hebben van telefoongesprekken die gezamenlijk langer dan 6 uur per dag of 30 uur per week duren.
Het onbeperkt bellen en SMS'en geldt bovendien alleen in België.
Scarlet gsm in een pack
Het is mogelijk om Scarlet Cherry en Hot in een pack af te sluiten met internet en TV voor respectievelijk € 50,00 en € 55,00 per maand*.
Internet |
|
---|---|
TV |
|
Buiten de bundel tarieven Scarlet
Als je meer belt of surft op internet dan in je Scarlet gsm abonnement inbegrepen is, dien je te betalen voor elke extra verbruikte belminuut en MB. De tarieven hiervoor zijn:
- € 0,16 per belminuut
- € 0,05 per MB
Scarlet mobile opties
Als klant met een Scarlet mobile abonnement, kun je enkele opties aan je abonnement toevoegen.
- Extra mobiele data
Voor € 8,00 per maand* ontvang je 5 GB extra mobiele data. - Onbeperkt bellen naar Scarlet mobile
Voor € 2,00 per maand* kun je onbeperkt bellen van je naar eenieder ander Scarlet nummer.
Deze Scarlet mobile opties kun je tijdens je bestelling afsluiten. De optie wordt dan geactiveerd zodra het abonnement geactiveerd wordt. Het is echter ook mogelijk om op een later moment de opties te activeren. Dit doe je dan via Mijn Scarlet. In dit geval wordt de optie binnen twee uur geactiveerd. Het deactiveren van de opties doe je ook in Mijn Scarlet.
Scarlet roaming tarieven
Het gebruik van belminuten, data en SMS'en kun je in de Europese Unie op dezelfde manieren doen als in België. De Scarlet roaming tarieven zijn, zowel binnen als buiten je bundel, namelijk exact hetzelfde als de tarieven voor bellen en mobiele data in België.
Als je je in een ander land bevindt dan in bovengenoemde landen, kun je niet van je Scarlet mobile abonnement gebruik maken. De tarieven voor roaming in de overige landen zijn afhankelijk van in welk land je je bevindt.
Ongeacht of je je in de Europese Unie bevindt of niet, zodra je € 50,00 aan extra kosten gemaakt hebt, zul je een SMS ontvangen én wordt al je uitgaande verkeerd tijdelijk geblokkeerd. Als je roaming opnieuw wilt activeren, kun je "react roaming" SMS'en naar: 1994.
Hetzelfde geldt voor de internationale tarieven (het bellen vanuit België naar het buitenland). Hoewel je hier voor elke belminuut / SMS moet betalen, ongeacht naar welk land je belt / SMS't, zijn de Scarlet tarieven afhankelijk van het land waar je naartoe belt / SMS't.
In welke landen kan ik net zoals in België van mijn Scarlet abonnement gebruik maken? Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk (inclusief Guadeloupe, Guinea, Martinique, Monaco, La Réunion, Saint Barthlémy en Saint-Martin), Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk (inclusief Gibraltar) en Zweden.
Hoe kun je een Scarlet mobile abonnement afsluiten?
Een Scarlet mobile abonnement afsluiten doe je door te bellen naar 02 588 59 40, via de Scarlet website of door langs te gaan in een Scarlet winkel.
Het afsluiten van een abonnement via de Scarlet website doe je door allereerst op "Bestellen" te klikken bij het Scarlet mobile abonnement dat je wilt afsluiten. Vervolgens kun je opties aan je abonnement toevoegen en klik je op "Volgende". Daarna log je in of maak je een account aan, waarnaar je de bestelling kunt afronden.
Als je jouw huidige gsm-nummer wilt behouden, kun je dit tijdens het bestelproces ook aangeven door "Nummeroverdracht" aan te vinken. Je dient dan vervolgens aan te geven bij wie je momenteel klant bent, wat het telefoonnummer is dat overgezet moet worden en wat het simkaartnummer is behorende bij dat telefoonnummer. Scarlet zal dan de overstap regelen, inclusief het opzeggen van je huidige abonnement.
Scarlet klant worden of providers vergelijken?
Sluit direct een gsm abonnement af bij Scarlet of vergelijk alle providers via CallMePower (gratis dienst).
Scarlet klant worden of extra informatie ontvangen?
Sluit direct een gsm abonnement af bij Scarlet of vergelijk alle providers via CallMePower (gratis dienst).
Hoe moet je de Scarlet simkaart activeren?
Nadat je een Scarlet mobile abonnement hebt besteld, zul je binnen drie dagen je nieuwe simkaart via de post ontvangen. Deze zul je vervolgens nog moeten activeren. Dit kun je zelf doen via Mijn Scarlet, maar het is ook mogelijk om hiervoor met Scarlet contact op te nemen.
Als je ervoor gekozen hebt om je huidige nummer te behouden, wordt binnen 48 uur de Scarlet simkaart geactiveerd. Scarlet zal aan jou doorgeven wanneer de overstap exact plaatsvindt. Op dat moment wacht jij tot je bereik bij je oude telecom provider weggevallen is, waarna je de oude simkaart uit je gsm haalt en de Scarlet simkaart in je gsm plaatst.
Problemen met Scarlet mobile oplossen
Scarlet problemen met je gsm kun je gelukkig grotendeels zelf al verhelpen. Scarlet heeft hier namelijk meerdere stappenplannen voor opgesteld.
Ervaar je problemen met de internetsnelheid op je mobiele telefoon wanneer je met het wifi-netwerk thuis verbonden bent? Voer dan de Scarlet speedtest uit om te achterhalen wat de daadwerkelijke internetsnelheid bij jou in huis is.
Problemen met de Scarlet APN en internetverbinding
Kan je geen verbinding maken met mobiele data (3G of 4G)? Het kan het zijn dat je toestel nog niet is ingesteld volgens het mobiele toegangspunt (APN) van Scarlet. De Scarlet APN is: internet.bmbpartner.be.
- Android: Ga naar "Instellingen". Kies vervolgens voor "Verbindingen" en daarna voor "Gegevensverbruik". Hier kun je zien of "Mobiele gegevens" is ingeschakeld of niet.
- Mobiele gegevens is uitgeschakeld: Schakel "Mobiele gegevens" in en ga terug.
- Mobiele gegevens is ingeschakeld: Ga terug naar "Gegevensverbruik" en kies "Namen toegangspunten". Hier kies je "Toevoegen" en vul je de algemene instellingen voor surfen in.
- Apple: Ga naar "Instellingen" en kies "Mobiel netwerk". Hier kun je zien of "Mobiele data" is ingeschakeld of niet.
- Mobiele data is uitgeschakeld: Schakel "Mobiele data" in en ga terug.
- Mobiele data is ingeschakeld: Kies "Mobiele datanetwerk" en vul de algemene instellingen voor surfen in.
Als je Scarlet APN goed is ingesteld, kan het ook zijn dat je mobiel geen bereik heeft. Daarnaast kun je ook nagaan of je nog mobiele data over hebt. Is dit allemaal goed, dan kan het herstarten van je mobiele telefoon helpen.
Problemen met de Scarlet simkaart
Als je Scarlet simkaart het niet meer doet, is het niet meteen nodig om een nieuwe simkaart aan te vragen. Je kunt zelf enkele testen doen om te controleren of de simkaart kapot is:
- Herstart je telefoon.
- Controleer of de simkaart juist in de telefoon zit.
- Controleer of de simkaart het in een ander toestel wel doet.
Doet de simkaart het na deze controles nog niet, dan kun je via Mijn Scarlet een nieuwe simkaart aanvragen.
- Ga naar het tabblad "Overzicht".
- Scroll naar je Scarlet mobile abonnement.
- Klikken op "Een probleem melden of raadplegen".
- Klik op "Een probleem melden".
- Klik op "Nieuwe simkaart aanvragen".
- Klik op "Toevoegen".
Je zult hierna een bevestigingsmail ontvangen en binnen enkele dagen ontvang je de nieuwe Scarlet simkaart met de post.
* Prijzen in december 2024 zonder eventuele bijkomende kosten. Enkel van onze partners zijn promoties meegenomen.
CallMePower, een merk van Selectra in België, heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. Klik je op een link, dan zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.