Scarlet mobile: ontdek Scarlet Red, Cherry, Berry en Hot

Geactualiseerd op
minuten lezen
Scarlet mobile

Voor een mobiel abonnement bij Scarlet heb je de keuze uit vier tarieven: Scarlet Red, Cherry, Berry en Hot. Alles over deze Scarlet abonnementen, de nationale en internationale tarieven en de mobiele opties van deze telecom provider ontdek je in dit artikel.

Wat houden Scarlet Red, Cherry, Berry en Hot in?

Er worden vier Scarlet mobile abonnementen aangeboden, waarvoor Scarlet gebruikt maakt van het Proximus netwerk: Scarlet Red, Cherry, Berry en Hot. Alle drie de Scarlet abonnementen bevatten onbeperkt SMS'en, maar verschillen onderling in de hoeveelheid data en belminuten.

Scarlet gsm abonnementen
Abonnement Inhoud abonnement Prijs
Scarlet
Red
Mobiel internet: 1 GB
Belminuten: 300 minuten
SMS'en: Onbeperkt
€ 8,00
Scarlet
Berry
Mobiel internet: 5 GB
Belminuten: 300 minuten
SMS'en: Onbeperkt
€ 10,00
Scarlet
Cherry
Mobiel internet: 10 GB
Belminuten: 600 minuten
SMS'en: Onbeperkt
€ 13,00
Scarlet
Hot
Mobiel internet: 20 GB
Belminuten: Onbeperkt
SMS'en: Onbeperkt
€ 18,00
Sluit snel en eenvoudig een abonnement af bij Scarlet

Huidig aanbod op 15/04/2024 zonder eventuele bijkomende kosten en promoties.

Het onbeperkt bellen en SMS'en geldt enkel voor gebruik binnen België. Zodra je belt of SMS't naar de Europese Unie - of daarbuiten - worden de belminuten en SMS'en aangerekend volgens de internationale tarieven. Hoeveel bellen en SMS'en in dit geval kost, is afhankelijk van naar welk land je belt of SMS't.

Wat zijn de opties voor Scarlet mobile?

Als klant met een Scarlet mobile abonnement, kun je enkele opties aan je abonnement toevoegen: één optie voor bellen en één optie voor mobiele data.

  • Extra mobiele data: Voor € 8 per maand* ontvang je bij Scarlet 5 GB extra mobiele data.
  • Onbeperkt bellen naar Scarlet mobile: Voor € 2 per maand* kun je onbeperkt bellen van je Scarlet nummer naar een ieder ander Scarlet nummer. Deze optie kun je enkel afsluiten als je een Scarlet Red of Cherry abonnement hebt.

Deze Scarlet mobile opties kun je tijdens je bestelling afsluiten. De optie wordt dan geactiveerd zodra het abonnement geactiveerd wordt. Het is echter ook mogelijk om op een later moment de opties te activeren. Dit doe je dan via Mijn Scarlet. In dit geval wordt de optie binnen twee uur geactiveerd. Het deactiveren van de opties doe je ook in Mijn Scarlet.

Scarlet klant worden of extra informatie ontvangen?
logo Scarlet

Neem contact met ons op voor advies over de Scarlet abonnementen of om een gsm abonnement af te sluiten (gratis dienst).

02 588 59 40OF Prijs berekenen

Scarlet klant worden of extra informatie ontvangen?
logo Scarlet

Laat ons jou terugbellen voor advies over de Scarlet abonnementen of om een gsm abonnement af te sluiten (gratis dienst).

Prijs berekenenOF Bel mij gratis terug

Hoe kun je een Scarlet mobile abonnement afsluiten?

Een Scarlet mobile abonnement afsluiten doe je via de Scarlet website, maar je kunt ook in een Scarlet winkel langs gaan of met Scarlet contact opnemen.

Het afsluiten van een abonnement via de Scarlet website doe je door allereerst op "Bestellen" te klikken bij het Scarlet mobile abonnement dat je wilt afsluiten. Vervolgens kun je opties aan je abonnement toevoegen en klik je op "Volgende". Daarna log je in of maak je een account aan, waarnaar je de bestelling kunt afronden.

Je gaat een Scarlet abonnement aan voor een onbepaalde tijd. Je zit hierbij dus niet vast aan een minimumtermijn. Je abonnement bij Scarlet opzeggen of wijzigen kun je dus op elk moment doen.

Scarlet gsm review Ben je benieuwd hoe Scarlet mobiele telefonie beoordeeld wordt door (oud-)klanten? Lees dan onze Scarlet review door!

Kun je je huidige gsm nummer behouden bij een overstap naar Scarlet?

Als je een Scarlet mobile abonnement afsluit, heb je tijdens het bestelproces de keuze tussen je eigen gsm nummer behouden en een Scarlet gsm nummer ontvangen.

  • Eigen nummer behouden: Vink tijdens het bestelproces "nummeroverdracht" aan. Scarlet regelt vervolgens dat je nummer overgezet wordt op je nieuwe simkaart én dat je mobiel abonnement bij je vorige provider wordt opgezegd.
  • Scarlet nummer ontvangen: Vink de optie "nummeroverdracht" niet aan. Op je nieuwe simkaart zal je Scarlet gsm nummer staan.

Hoe moet je de Scarlet simkaart activeren?

Nadat je een Scarlet mobile abonnement hebt besteld, zul je binnen drie dagen je nieuwe simkaart via de post ontvangen. Deze zul je vervolgens nog moeten activeren.

Je nieuwe Scarlet simkaart activeren kun je zelf doen via Mijn Scarlet, maar het is ook mogelijk om hiervoor met Scarlet contact op te nemen.

Als je ervoor gekozen hebt om je huidige nummer te behouden, wordt binnen 48 uur de Scarlet simkaart geactiveerd. Bovendien hoef je in dit geval niet zelf je mobiel abonnement op te zeggen bij je vorige telecom provider. Dit zal Scarlet voor jou doen.

Scarlet klant worden of extra informatie ontvangen?
logo Scarlet

Neem contact met ons op voor advies over de Scarlet abonnementen of om een gsm abonnement af te sluiten (gratis dienst).

02 588 59 40OF Prijs berekenen

Scarlet klant worden of extra informatie ontvangen?
logo Scarlet

Laat ons jou terugbellen voor advies over de Scarlet abonnementen of om een gsm abonnement af te sluiten (gratis dienst).

Prijs berekenenOF Bel mij gratis terug

Hoe kun je een Scarlet mobile abonnement wijzigen?

Als je al een Scarlet klant bent en je wilt je Scarlet mobile abonnement wijzigen of je wilt een abonnement toevoegen, dan kun je dit via Mijn Scarlet doen.

  • Voeg een Scarlet gsm abonnement toe door te klikken op "een abonnement toevoegen".
  • Wijzig je Scarlet mobile abonnement door naar "Overzicht te gaan en bij het Scarlet abonnement dat gewijzigd moet worden op "Wijzig product" te klikken.

Overige tarieven Scarlet mobile

Met een Scarlet mobile abonnement kun je net zoveel bellen, SMS'en en internetten als je wilt. Als je echter door de hoeveelheid belminuten of data uit je abonnement heen bent, zul je hiervoor moeten bijbetalen. De buiten je bundel tarieven van Scarlet zijn:

  • Bellen: € 0,16 per belminuut.
  • Internet: € 0,05 per MB.

Het gebruik van belminuten, data en SMS'en kun je in de Europese Unie op dezelfde manieren doen als in België. De Scarlet roaming tarieven zijn, zowel binnen als buiten je bundel, namelijk exact hetzelfde als de tarieven voor bellen en mobiele data in België.

In welke landen kan ik net zoals in België van mijn Scarlet abonnement gebruik maken? Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk (inclusief Guadeloupe, Guyane, Martinique, Monaco, La Réunion, Saint Barthlémy, Saint-Martin), Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk (inclusief Gibraltar), Zweden en Zwitserland.

Als je je in een ander land bevindt dan in bovengenoemde landen, kun je niet van je Scarlet mobile abonnement gebruik maken. De tarieven voor roaming in de overige landen zijn afhankelijk van in welk land je je bevindt.

Ongeacht of je je in de Europese Unie bevindt of niet, zodra je € 50,00 aan extra kosten gemaakt hebt, zul je een SMS ontvangen én wordt al je uitgaande verkeerd tijdelijk geblokkeerd. Als je roaming opnieuw wilt activeren, kun je "react roaming SMS'en naar: 1994.

Hetzelfde geldt voor de internationale tarieven (het bellen vanuit België naar het buitenland). Hoewel je hier voor elke belminuut / SMS moet betalen, ongeacht naar welk land je belt / SMS't, zijn de Scarlet tarieven afhankelijk van het land waar je naartoe belt / SMS't.

Hoe kun je Scarlet mobile in een pack afsluiten?

Het is bij Scarlet ook mogelijk om mobiele telefonie in een pack af te sluiten. Zo kun je Scarlet mobile afsluiten met internet en TV in een Scarlet pack met 10 GB data, 300 belminuten en SMS'en voor € 50,00 per maand* of met 20 GB data en onbeperkt bellen en SMS'en voor € 55,00 per maand*.

Het is bij het afsluiten van een Scarlet pack ook mogelijk om enkele opties te activeren voor internet en voor TV. Zo kun je het pack nog beter afstellen op je persoonlijke situatie.

Scarlet klant worden of extra informatie ontvangen?
logo Scarlet

Neem contact met ons op voor advies over de Scarlet abonnementen of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).

02 588 59 40OF Prijs berekenen

Scarlet klant worden of extra informatie ontvangen?
logo Scarlet

Laat ons jou terugbellen voor advies over de Scarlet abonnementen of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).

Prijs berekenenOF Bel mij gratis terug

Problemen met Scarlet mobile oplossen

Scarlet problemen met je gsm kun je gelukkig grotendeels zelf al verhelpen. Scarlet heeft hier namelijk meerdere stappenplannen voor opgesteld.

Ervaar je problemen met de internetsnelheid op je mobiele telefoon wanneer je met het wifi-netwerk thuis verbonden bent? Voer dan de Scarlet speedtest uit om te achterhalen wat de daadwerkelijke internetsnelheid bij jou in huis is.

Problemen met de Scarlet APN en internetverbinding

Kan je geen verbinding maken met mobiele data (3G of 4G)? Het kan het zijn dat je toestel nog niet is ingesteld volgens het mobiele toegangspunt (APN) van Scarlet. De Scarlet APN is: internet.bmbpartner.be.

  • Android: Ga naar "Instellingen". Kies vervolgens voor "Verbindingen" en daarna voor "Gegevensverbruik". Hier kun je zien of "Mobiele gegevens" is ingeschakeld of niet.
    • Mobiele gegevens is uitgeschakeld: Schakel "Mobiele gegevens" in en ga terug.
    • Mobiele gegevens is ingeschakeld: Ga terug naar "Gegevensverbruik" en kies "Namen toegangspunten". Hier kies je "Toevoegen" en vul je de algemene instellingen voor surfen in.
  • Apple: Ga naar "Instellingen" en kies "Mobiel netwerk". Hier kun je zien of "Mobiele data" is ingeschakeld of niet.
    • Mobiele data is uitgeschakeld: Schakel "Mobiele data" in en ga terug.
    • Mobiele data is ingeschakeld: Kies "Mobiele datanetwerk" en vul de algemene instellingen voor surfen in.

Als je Scarlet APN goed is ingesteld, kan het ook zijn dat je mobiel geen bereik heeft. Daarnaast kun je ook nagaan of je nog mobiele data over hebt. Is dit allemaal goed, dan kan het herstarten van je mobiele telefoon helpen.

Problemen met de Scarlet simkaart

Als je Scarlet simkaart het niet meer doet, is het niet meteen nodig om een nieuwe simkaart aan te vragen. Je kunt zelf enkele testen doen om te controleren of de simkaart kapot is:

  • Herstart je telefoon.
  • Controleer of de simkaart juist in de telefoon zit.
  • Controleer of de simkaart het in een ander toestel wel doet.

Doet de simkaart het na deze controles nog niet, dan kun je via Mijn Scarlet een nieuwe simkaart aanvragen.

  1. Ga naar het tabblad "Overzicht".
  2. Scroll naar je Scarlet mobile abonnement.
  3. Klikken op "Een probleem melden of raadplegen".
  4. Klik op "Een probleem melden".
  5. Klik op "Nieuwe simkaart aanvragen".
  6. Klik op "Toevoegen".

Je zult hierna een bevestigingsmail ontvangen en binnen enkele dagen ontvang je de nieuwe Scarlet simkaart met de post.

Ben je niet tevreden met Scarlet mobile of de geboden hulp? Stap over naar een andere telecom provider. Voor gratis hulp bij telecom providers vergelijken, bel je CallMePower: 02 588 44 02

* Prijzen in april 2024 zonder eventuele bijkomende kosten en promoties.

Vond je deze informatie nuttig? 0% van de 0 stemmen vond de informatie nuttig.

CallMePower, een merk van Selectra in België, heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. Klik je op een link, dan zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.

Meer info of klant worden?

Scarlet klant worden of extra informatie ontvangen?

Neem contact met ons op voor advies over de Scarlet abonnementen
of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).

Laat CallMePower jou terugbellen voor advies over de Scarlet
abonnementen of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).