Hulp nodig met een abonnement kiezen?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Hulp nodig met een abonnement kiezen?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Review Telenet: Ontdek alle reviews en beoordelingen in 2025

Geactualiseerd op   
Logo

Ben jij klant (geweest) bij Telenet? Laat een review achter!

Schrijf een review
Selecteer een datum in het afgelopen jaar, tot vandaag.
Meer informatie over de verwerking van mijn gegevens.
CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.

* Verplicht veld

Bij Selectra ontvangt Telenet een score van 1/5. Gemiddeld ontvangt Telenet een score van 1,4/5 naar aanleiding van 2.166 reviews op 2 platformen. Op deze pagina gaan we verder in op de reviews van Telenet, de klantendienst van Telenet en de prijzen die Telenet hanteert.

Telenet reviews van klanten

Alle reviews over Telenet
2 / 5
n.a.v. 4 reviews
25%
0%
0%
0%
75%
Hoe worden beoordelingen verzameld, gecontroleerd en gerangschikt?
Standaard worden de beoordelingen gerangschikt van minst naar meest recent.
5/5
Elke Houwaer
Publicatiedatum: 25/09/2025
Ervaringingsdatum: 25/09/2025

Vandaag heel goed geholpen geweest door Xavier,had direct probleem gevonden waarom ik niet alle nummers kon bellen en of gebeld worden,heel fel bedankt nogmaals Xavier,je bent ne topper !!

Zie meer Zie minder
1/5
Celik
Publicatiedatum: 05/09/2025
Ervaringingsdatum: 01/09/2025

Zeer slechte ervaring
Factuur wordt opgepompt
Afpluimers
10€ aangerekend bij 1ste Herinnering factuur !
Was maar 3 dagen te laat

Zie meer Zie minder
1/5
Rebecca
Publicatiedatum: 08/05/2025
Ervaringingsdatum: 08/05/2025

Als zij hun geld moeten krijgen is het nooit een probleem om deze onmiddellijk van uw rekening te halen. Maar als zij u geld moeten terug storten moet je wel tot volgende maand wachten “totdat zij de afrekening hebben gemaakt”. Mag ik dit vanaf nu dan ook zeggen? 😉 Wacht maar op uw geld tot volgende maand…. Foei foei & dat voor zo een bedrijf

Zie meer Zie minder
1/5
Francoise decoster
Publicatiedatum: 06/05/2025
Ervaringingsdatum: 06/05/2025

Echt niet klantvriendelijk. Door een ongeval is een bovengrondse kabel los gekomen. Er zij 10dagen nodig eer de technische dienst kan langs komen om gewoon die kabel asn te sluiten. Resultaat 10d zonder wifi, maar de rekening van onze telecom moeten we wel betalen. Thuiswerk lukt niet, printen lukt niet, tv kijken ook niet gedurende 10dagen

Zie meer Zie minder

Telenet review van CallMePower

Telenet beschikt over het meest uitgebreide 5G-netwerk van België, mede dankzij de samenwerking met BASE. Daarnaast heeft de provider een groot aanbod met veel verschillende opties, waaronder speciale abonnementen voor studenten. Het is ook mogelijk om alleen een vast telefoon- of televisie-abonnement af te sluiten. De klantenservice is goed bereikbaar via verschillende kanalen zoals telefoon, WhatsApp, sociale media en in fysieke winkels.

Een nadeel van Telenet is dat de internetabonnementen enkel beschikbaar zijn met een HFC-aansluiting, want glasvezel is niet mogelijk. Telenet behoort niet tot de goedkoopste telecom aanbieders op de markt. Internetabonnementen en pakketten kunnen alleen in Vlaanderen en Nederlandstalige gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest worden afgesloten. Ook is het niet mogelijk om gratis de klantendienst te bellen en kun je Telenet niet rechtstreeks via e-mail bereiken.

Review Telenet klantendienst

De klantendienst van Telenet is redelijk uitgebreid en biedt verschillende contactmogelijkheden. Je kunt Telenet bereiken via telefoon, het contactformulier, WhatsApp, per post en via sociale media.

Telenet heeft daarnaast winkels verspreid over Vlaanderen en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, en een forum waar klanten elkaar kunnen helpen. Een voordeel is dat je Telenet zowel per post als via WhatsApp kunt contacteren.

Daar tegenover staat dat Telenet niet direct via e-mail bereikbaar is; je dient hiervoor altijd het contactformulier te gebruiken. Ook is het niet mogelijk om de Telenet klantendienst gratis te bellen.

Review Telenet prijzen

In de Telenet review gaan wij ook in op de prijzen van Telenet, waarin wij de verschillende abonnementen vergelijken met de rest op de markt. Wij vergelijken het goedkoopste abonnement van Telenet met het goedkoopste abonnement op de markt, maar raden ook zeker aan om te kijken naar het volledige aanbod van Telenet en alle abonnementen op de markt te vergelijken.

Vergelijking prijzen Telenet en de rest van de markt
Product Goedkoopste abonnement Telenet Goedkoopste abonnement op de markt
Internet 3 internet abonnementen vanaf € 35,44 per maand
Downloadsnelheid van 100 Mbps
€ 10,00 per maand
Downloadsnelheid van 500 Mbps
Mobiel 3 gsm abonnementen vanaf € 17,04 per maand Telenet + herlaadkaarten
5 GB mobiel internet
€ 3,00 per maand
5 GB mobiel internet
Internet & mobiel 6 internet en gsm packs vanaf € 52,48 per maand
Downloadsnelheid van 100 Mbps
5 GB mobiel internet
€ 10,00 per maand
Downloadsnelheid van 500 Mbps
20 GB mobiel internet
Internet & TV 3 internet en TV packs vanaf € 68,63 per maand
Downloadsnelheid van 100 Mbps
€ 37,00 per maand
Downloadsnelheid van 50 Mbps
Internet & mobiel & TV 10 internet, gsm en TV packs vanaf € 81,58 per maand
Downloadsnelheid van 500 Mbps
10 GB mobiel internet
€ 50,00 per maand
Downloadsnelheid van 100 Mbps
20 GB mobiel internet

Telenet reviews op reviewplatformen

Klantbeoordelingen zijn een belangrijke indicator bij het kiezen van een telecom provider. Daarom nemen wij in onze review ook de reviews over Telenet op andere reviewplatformen, zoals Trustpilot, mee.

Trustpilot

1,4

2.2k reviews op Trustpilot

Selectra

1

2 reviews op Selectra

Deze beoordelingen weerspiegelen een scala aan ervaringen, van zeer positief tot zeer negatief. Volgens Trustpilot delen klanten vaker hun slechte ervaringen dan hun goede. Het is daarom belangrijk om niet alleen naar de algemene beoordeling te kijken, maar ook naar de negatieve beoordelingen, die vaak op zichzelf staande gevallen vertegenwoordigen in plaats van algemene trends.

Telenet klachten bij de Ombudsdienst 2024

Heb je een klacht over je telecom provider? Je kunt hiervoor bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie terecht. Zij zullen dan bemiddelen tussen jou en je telecom provider om tot een oplossing te komen waar beide partijen tevreden mee zijn. De Ombudsdienst brengt ook elk jaar een rapport uit waarin ze ingaan op de klachten die het jaar ervoor bij hen zijn binnengekomen.

Bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie zijn in 2024 in totaal 5.139 beroepsklachten over de Telenet Group binnengekomen. Dit is een daling van 22,37 % ten opzichte van het jaar ervoor, 2023. Wanneer alle klachten in verband met bemiddeling en kwaadwillige elektronische communicatie worden samengenomen, daalde het totale aantal klachten over de Telenet Groep met 17,46 %. Daarmee neemt Telenet de tweede plaats in qua aantal klachten bij de Ombudsdienst, achter Proximus en vóór Orange en VOO.

Uit het rapport van de Ombudsdienst blijkt dat de klachten die over Telenet binnenkwamen zich vooral concentreerden op de IT-problemen uit 2023, die ook in 2024 nog merkbaar waren. Daarnaast gingen de klachten veelal over contractuele aspecten, onduidelijkheden bij facturatie en over de afhandeling van compensaties.

Bij Telenet klant worden

Wil je na het lezen van de review bij Telenet klant worden? Hieronder ontdek je hoe je een contract kunt afsluiten bij Telenet:

Ontdek de reviews van andere telecom providers

CallMePower, een merk van Selectra in België, heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant. De bestelling wordt verwerkt door Astel, gemandateerde agent van deze provider.

Meer info of klant worden?

Telenet klant worden of extra informatie ontvangen?

Neem contact met ons op voor advies over de Telenet abonnementen
of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).

Laat CallMePower jou terugbellen voor advies over de Telenet
abonnementen of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).