Hulp nodig met een abonnement kiezen?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Hulp nodig met een abonnement kiezen?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Telenet review: ontdek de ervaringen met Telenet

Geactualiseerd op
minuten lezen
telenet one review

Telenet wordt niet positief beoordeeld. Zo krijgen ze een score van 1,3 / 5 naar aanleiding van 1.582 reviews op Trustpilot (maart 2024) en zijn over de Telenet Group de meeste klachten bij de Ombudsman voor Telecommunicatie binnengekomen in 2023. Ook bij CallMePower zijn wij niet heel positief over deze provider. Je ontdek hier waarom.

Telenet review: de mening van CallMePower

Telenet is een grote telecom provider met een redelijk uitgebreid aanbod. Het is echter alleen mogelijk om in Vlaanderen en de Nederlandstalige gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een internet abonnement of pack bij hen af te sluiten en de abonnementen en packs zijn redelijk hoog.

Voor- en nadelen Telenet
Positieve Telenet reviewsNegatieve Telenet reviews
  • Uitgebreid aanbod voor internet, TV en packs.
  • Uitgebreide klantendienst met winkels waarbij je langs kunt gaan.
  • Beperkt aanbod voor mobiele telefonie.
  • Geen fiber aanbod, enkel HFC.
  • Redelijke dure abonnementen en packs.
  • Veel klachten bij de Ombudsman vanwege de nieuwe IT-oplossing.

Hulp nodig met een abonnement kiezen?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Hulp nodig met een abonnement kiezen?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Telenet review over de klantendienst

Het is mogelijk om op groot aantal manieren met de klantendienst van Telenet contact op te nemen. Zo zijn er meerdere telefoonnummers waarop de Telenet klantendienst te bereiken is, kun je een online contactformulier invullen, hen via WhatsApp een berichtje sturen of ze via de post bereiken.

Ook bestaat er een Telenet community - De Netweters - waar Telenet klanten elkaar kunnen helpen met hun problemen.

Hoewel het mogelijk is om op een groot aantal manieren de Telenet klantendienst te bereiken, is het ook belangrijk om in gedachten te houden dat het kan zijn dat de wachttijden op sommige momenten oplopen. Op deze momenten raden wij aan om gebruik te maken van de veelgestelde vragen op de Telenet website of van De Netweters. Wellicht dat je zo al sneller geholpen kan worden.

Beoordelingen Telenet op internet

In de Telenet review nemen wij ook de ervaringen van (oud-)klanten mee die zij online gedeeld hebben. Hiervoor kijken wij bijvoorbeeld naar reviewsites als Trustpilot.

Telenet beoordelingen
ReviewplatformGemiddelde beoordelingTotaal aantal reviews
Trustpilot1,3 / 51.582

Laatste update: 26 maart 2024

Ben je ontevreden met je huidige telecom provider?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom providers uit te voeren (gratis dienst).

Ben je ontevreden met je huidige telecom provider?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom providers uit te voeren (gratis dienst).

Telenet klachten bij de Ombudsdienst in 2023

De Ombudsdienst heeft, net zoals in de voorgaande jaren, een rapport uitgebracht waarin alle klachten van de verschillende telecom providers die bij hen zijn binnengekomen worden geanalyseerd. In het rapport van 2023 staat de Telenet Group voor het eerst in de geschiedenis op de eerste plek, met een verdriedubbeling van het aantal klachten ten opzichte van 2022.

Klachten over de Telenet Group bij de Ombudsdienst
JaarAantal klachten
20213.181
20221.980
20236.620

De meeste klachten over de Telenet Group gingen over onbehandelde opzeggingsaanvragen, problemen met de activatie van nieuwe modems en decoders, het uitblijven van terugbetalingen, niet geleverde toestellen, problemen na een verhuis, onverwachte en foutieve kosten, geen toegang tot e-mails, het niet uitvoeren van overstappen of abonnementswijzigingen. Daarnaast betreffen ook een groot aantal klachten de lange wachttijden bij en onbereikbaarheid van de klantendienst en het gebrek aan klant- en oplossingsgerichtheid.

Wat moet je doen bij klachten over Telenet?

Neem eerst met Telenet contact op en probeer samen tot een oplossing te komen. Lukt het niet om samen met de Telenet klantendienst tot een (gewenste) oplossing te komen, neem dan met de Ombudsdienst voor Telecommunicatie contact op.

Hoe kun je bij Telenet klant worden?

Wil je na het lezen van de Telenet review klant worden bij Telenet? Je kunt dit op verschillende manieren doen:

  • Sluit een abonnement af via de Telenet website.
  • Ga langs bij een Telenet winkel voor hulp bij een abonnement afsluiten.
  • Neem telefonisch met de klantendienst van Telenet contact op voor hulp bij een abonnement afsluiten.

Hulp nodig met een abonnement kiezen?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Hulp nodig met een abonnement kiezen?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 3 stemmen vond de informatie nuttig.

Telefonische dienstverlening beheerd door CallMePower, een merk van Selectra in België, die je gratis helpt met providers vergelijken en het afsluiten van het beste abonnement voor je persoonlijke situatie bij één van onze partners.

Contacteer ons

voor gratis hulp en advies!

Heb je vragen, problemen of wil je hulp met vergelijken?

Bel CallMePower voor hulp bij al je vragen en problemen en om
een vergelijing van alle abonnementen uit te voeren. (gratis dienst)

Advertentie - CallMePower 

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij al je vragen en problemen
en om een vergelijing van alle abonnementen uit te voeren. (gratis dienst)

Advertentie - CallMePower