Orange klantendienst: hoe neem je met Orange contact op?

Geactualiseerd op
minuten lezen
orange contact
Waarom wil je met de Orange klantendienst contact opnemen?
Reden contactTelefoonnummer
Vragen of problemen met de factuur02 745 95 00 (5000 met je Orange nummer)
Orange abonnement afsluiten
02 588 59 40 
Advertentie - Dienst CallMePower
Bel mij gratis terug 
Advertentie - Dienst CallMePower

Orange is een grote telecom provider die op veel verschillende manieren te bereiken is. In dit artikel hebben wij alle manieren om met Orange contact op te nemen verzameld zodat jij snel en gemakkelijk de Orange klantendienst kunt contacteren.

Contactmogelijkheden Orange klantendienst

De Orange klantendienst kun je op verschillende manieren bereiken. Zo hebben ze meerdere telefoonnummers, meerdere digitale contactmogelijkheden en kun je bij een Orange winkel langsgaan. Je kunt de Orange klantendienst bereiken door:

  • een Orange telefoonnummer te bellen;
  • één van de contactformulieren op de Orange website in te vullen;
  • via de online chat op de Orange website;
  • via de Orange klantenzone, My Orange;
  • naar het Orange forum, Tribe Forum, te gaan;
  • bij een Orange winkel langs te gaan.

Voor vragen of Orange problemen kun je ook bij de veelgestelde vragen op de Orange website kijken. Hierdoor kun je wellicht al een antwoord op je vraag vinden of je probleem zelf oplossen en hoef je helemaal niet meer met de Orange klantendienst contact op te nemen.

Heb je vragen over het Orange sociaal tarief of wil je het sociaal tarief bij Orange aanvragen, dan kun je direct met de klantendienst van Orange contact opnemen op: 5000 (met je Orange telefoonnummer) of 02 745 95 00 (met een ander nummer).

Een abonnement afsluiten of wijzigen?

Bel CallMePower! Wij helpen jou gratis met het afsluiten of wijzigen van je telecom abonnement!

Een abonnement afsluiten of wijzigen?

Bel CallMePower! Wij helpen jou gratis met het afsluiten of wijzigen van je telecom abonnement!

Wat is het Orange telefoonnummer?

Voordat je een Orange telefoonnummer belt, is het belangrijk om eerst te kijken naar welk nummer je dient te bellen. Afhankelijk van de reden en of je al Orange klant bent, kun je namelijk een ander Orange telefoonnummer bellen. Let hierbij ook goed op de Orange klantendienst openingsuren, niet elk Orange telefoonnummer is tijdens dezelfde uren te bereiken.

Hoe en wanneer kun je Orange bellen?
Orange klantendienstOrange telefoonnummerOrange openingsuren
Orange klantendienst voor klanten5000Maandag tot zaterdag: 8:00 - 20:00 uur 
Zondag en feestdagen: 10:00 - 18:30 uur
Orange klantendienst bellen vanuit het buitenland+32 2 745 95 00
Orange klantendienst om klant te worden
02 588 59 40 
Advertentie - Dienst CallMePower
Bel mij gratis terug 
Advertentie - Dienst CallMePower
Maandag tot vrijdag: 8:00 - 19:00 uur 
Zaterdag van 8:30 - 17:30 uur
Orange klantendienst voot het blokkeren van een telefoonnummer0800 95 95 524 uur op 24 en 7 dagen op 7

Orange klantendienst gratis nummer In België zijn telefoonnummers beginnende met 0800 altijd gratis voor degene die belt. Bovendien kunnen klanten met hun Orange nummer gratis naar 5000 bellen. Als je je in België bevindt, kun je daarom altijd Orange gratis bellen. Vanuit het buitenland is er geen Orange gratis nummer, dan moet je gewoon de normale tarieven betalen.

Orange klantendienst via de mail bereiken

Er bestaat geen Orange mail, wel is het mogelijk om via één van de online contactformulieren Orange te mailen. Zo staan er op de Orange website online contactformulieren voor Orange opzeggen, je Orange verhuis regelen en een Orange toestel terugsturen.

Andere digitale manieren om snel een antwoord op je vraag te krijgen, is door de hulppagina of het online forum, het Tribe forum, van Orange te bezoeken. Bij beiden kun je antwoorden op veel vragen vinden, staat jouw vraag er niets tussen, dan kun je op het forum ook je vraag stellen. Daarnaast kun je ook via de online chat met de Orange klantendienst contact opnemen.

Als je last hebt van een Orange storing of je ervaart Orange problemen, ga dan eerst na of je deze problemen zelf kunt oplossen. Hiervoor kun je gebruik maken van het Tribe Forum of juist van de veelgestelde vragen. Veel problemen zul je hier al mee op kunnen lossen. Is dit niet het geval, dan kun je Orange bellen op: 5000 (met je Orange nummer) of 02 745 95 00 (met een ander nummer).

Orange winkels

Er is een Orange winkel in vrijwel elke grote stad in België, zowel in Vlaanderen, Wallonië als in Brussel. Het is dus altijd mogelijk om bij een Orange winkel langs te gaan om jouw vraag aan een medewerker te stellen.

Vind een Orange winkel

  • 1000, Brussel
  • 1020, Brussel
  • 1040, Etterbeek
  • 1050, Elsene
  • 1060, Brussel
Laden

My Orange: de Orange klantenzone

Alle klanten van Orange hebben toegang tot de digitale Orange klantenzone. My Orange biedt jou de mogelijkheid om je persoonlijke zaken inzichtelijk te houden, te beheren en te wijzigen als dat nodig is. Dit is zelfs mogelijk om te doen voor een heel gezin. Het is mogelijk om via de computer bij My Orange in te loggen, maar er bestaat ook een My Orange app die in de Google Play Store, Apple App Store en Microsoft Play Store te downloaden is.

In My Orange kun je:

  • je verbruik in de gaten houden;
  • je facturen bekijken en betalen;
  • je abonnement bekijken en wijzigen;
  • opties aan- of uitzetten;
  • je Orange prepaid kaart herladen;
  • een Orange smartphone kopen;
  • met Orange contact opnemen;
  • je persoonlijke gegevens aanpassen;
  • gebruik maken van vele kortingen en bonussen.

Een groot voordeel van de My Orange app is dat die geen internet nodig heeft. Zo kun je dus altijd en overal, ongeacht of je nog data hebt of niet, gebruik maken van de applicatie. Er is wel data benodigd om vervolgens je Orange prepaid kaart te herladen of de gps om de pagina met Orange winkels te laden.

Als Orange klant ontvang je gedurende de tijd dat je klant bent veel extra's. Al deze geschenken kun je via My Orange bekijken en gebruiken. Zo krijg je het hele jaar door exclusieve voordelen en extra data bij speciale gelegenheden. Deze data kun je tevens met je familie delen als je het zelf niet nodig hebt. Ook kun je meer geschenken ontvangen door missies uit te voeren.

Hoe kan je bij de Orange klantenzone inloggen?

De eerste keer dat je van My Orange gebruik wilt maken, zul je je moeten registeren. Dit doe je door bij de klantenzone op "Ik schrijf me in" te klikken en vervolgens je Orange nummer, het nummer van je Internet Everywhere-kaart of je Easy Switch ID in te vullen. Klik daarna op "Doorgaan".

Als je een account bij My Orange hebt aangemaakt, kun je vervolgens van de klantenzone gebruik maken. Je kunt bij My Orange inloggen door in te loggen met je gebruikersnaam en wachtwoord, maar het is ook mogelijk om van itsme gebruik te maken. Voor itsme zul je toegang moeten hebben tot de itsme app.

Sluit nu telefonisch het Orange Love pack af!

Sluit gemakkelijk, snel en telefonisch het Orange Love pack af! Indien nodig helpen we je om je abonnement bij je huidige provider op te zeggen.

Sluit nu telefonisch het Orange Love pack af!

Laat ons je terugbellen voor hulp bij het afsluiten van het Orange Love pack!

Hoe kun je een Orange abonnement afsluiten?

Wil je een Orange abonnement afsluiten? Bel hiervoor naar: 02 588 59 40. Wij helpen jou gratis aan het beste Orange abonnement voor jou, regelen de gehele overstap én zorgen dat je oude telecom abonnement wordt opgezegd.

Wil je liever zelf het Orange abonnement afsluiten? Dan kun je dit via de Orange website doen. Voeg hiervoor het Orange abonnement of pack toe aan je winkelwagen en doorloop het bestelproces. Als je wilt dat Orange je oude abonnement opzegt, geef dan tijdens het bestelproces aan dat je van Easy Switch gebruik wilt maken.

Het is tevens mogelijk om bij een Orange winkel langs te gaan. Een medewerkers uit de winkel zal je dan helpen een nieuw abonnement af te sluiten.

Hoe regel je een Orange verhuis?

Ben je klant bij Orange en ga je verhuizen? Dan kun je in vier stappen de Orange verhuis van je internet en TV regelen via de Orange website. Dit is in principe gratis, behalve als jij een avondafspraak wilt, niet aanwezig bent bij de afspraak of later dan 12:00 uur de dag ervoor de afspraak annuleert of wijzigt.

  1. Achterhaal of de woning een tv-aansluiting heeft en goed is aangesloten op een distributiepunt. Is dit niet het geval, dan wordt dit gratis door een Orange technieker geregeld.
  2. Is je woning aangesloten op het kabelnetwerk? Geef dan drie tot zes weken voor je verhuis de verhuizing aan Orange door via het online contactformulier.
  3. Orange neemt contact met jou op om een afspraak te maken voor wanneer de technieker langs komt voor de installatie.
  4. Op de dag van de afspraak krijg je een half uur voor de komst van de technieker een SMS. De technieker verzorgt vervolgens de installatie van de modem, tv-decoder(s) en vaste lijn aan.

Bij een Orange verhuis neem je alle materialen mee naar je nieuwe woning, enkel de netwerkverdeler laat je in je ouder woning achter.

Het regelen van een Orange verhuis met enkel een gsm abonnement

De Orange verhuis van enkel mobiele telefonie kun je zelf via My Orange regelen. Hiervoor hoeft namelijk geen installatie in je nieuwe woning plaats te vinden, enkel het aanpassen van je factuuradres is al voldoende. Ga hiervoor naar:

  1. My Orange
  2. "Mijn profiel"
  3. het tandwieltje
  4. "Factuuradres"

Het is ook mogelijk om het Orange abonnement over te nemen van de oude bewoner of je Orange abonnement over te dragen aan de nieuwe bewoner. Hiervoor dien je het overschrijvingsformulier op de website van Orange in te vullen.

Hulp nodig bij het verhuizen van al je contracten?

De experts van CallMePower helpen jou gratis met het verhuizen van al je contracten in of naar Vlaanderen, het opzeggen van je oude contracten en het afsluiten van nieuwe contracten.

Hulp nodig bij het verhuizen van al je contracten?

De experts van CallMePower helpen jou gratis met het verhuizen van al je contracten in of naar Vlaanderen, het opzeggen van oude contracten en het afsluiten van nieuwe contracten.

Hoe moet je Orange opzeggen?

Je abonnement bij Orange opzeggen kun je op een aantal manieren doen:

  • Stap over naar een andere telecom provider en maak hierbij gebruik van Easy Switch.
  • Vul het online formulier op de Orange website in. Geef hierbij aan welke diensten je wilt opzeggen, vul je persoonlijke gegevens in en geef de reden van opzeggen door.

Er zijn enkele voorwaarden voor je abonnement van Orange opzeggen:

  • Heb je het Orange Love Trio pack en heb je het laatste mobiele nummer stopgezet, dan betaal je nog € 65 per maand voor TV en internet.
  • Heb je het Orange Love Duo pack en heb je het laatste mobiele nummer stopgezet, dan betaal je nog € 50 per maand voor internet.
  • Zeg je het Love pack op, dan ontvang je geen dubbele data meer op je Orange gsm abonnementen.
  • Bij het vroegtijdig opzeggen van een abonnement met een smartphone of Smart Home Pack, zul je de restwaarde nog moeten afbetalen zoals beschreven staat in het aflossingstabel.
  • Bij het vroegtijdig opzeggen van een abonnement met een Orange Flybox, zul je de restwaarde van je Flybox terugbetaald krijgen.
  • Stuur na het invullen van het webformulier binnen veertien dagen na het einde van je abonnement alle materialen terug naar Orange. Doe je dit niet, dan wordt er € 200 per decoder en € 60 voor de modem in rekening gebracht.

Orange abonnement opzeggen van een overleden persoon Als je het abonnement van een overledene bij Orange wilt opzeggen, dan dien je een andere formulier in te vullen dan wanneer je jouw eigen Orange abonnement wilt opzeggen.

Orange klantendienst voor zelfstandigen en bedrijven

De Orange business klantendienst voor Orange business klanten beschikt over grotendeels dezelfde contactmogelijkheden als de Orange klantendienst voor particulieren. Enkel de telefoonnummers waarop je Orange bellen kunt zijn anders.

Orange business contact
Orange klantendienstOrange telefoonnummerOrange openingsuren
Orange klantendienst bellen als zelfstandige
Orange klantendienst gratis nummer5432Maandag tot zaterdag: 8:00 - 20:00 uur 
Zondag en feestdagen: 10:00 - 18:30 uur
Orange bellen vanuit het buitenland+32 2 745 97 72
Orange telefoon klant worden
02 588 59 40 
Advertentie - Dienst CallMePower
Bel mij gratis terug 
Advertentie - Dienst CallMePower
Maandag tot vrijdag: 8:00 - 19:00 uur 
Zaterdag van 8:30 - 17:30 uur
Orange helpdesk5432Maandag tot zondag: 8:00 - 22:00 uur
Orange bellen verloren / gestolen gsm0800 95 95 524 uur op 24 en 7 dagen op 7
Orange bellen verloren / gestolen gsm vanuit het buitenland+32 2 745 95 00
Orange klantendienst bellen als bedrijf
Orange klantendienst gratis nummer5995Maandag tot zaterdag: 8:00 - 20:00 uur
Orange klantendienst business0800 95 96 2
Orange bellen vanuit het buitenland+32 2 745 94 97

Het is bovendien mogelijk om via de Orange website een formulier voor een terugbelverzoek in te vullen. Een adviseur van de Orange klantendienst zal dan met jou contact opnemen.