Je abonnement opzeggen, verhuizen, wijzigen of een nieuw abonnement afsluiten?

Bel CallMePower! Onze experts helpen je graag met je vraag.

Je abonnement opzeggen, verhuizen, wijzigen of een nieuw abonnement afsluiten?

Laat ons je terugbellen! Onze experts helpen je graag met je vraag.

Hoe neem je met de Telenet klantendienst contact op?

Geactualiseerd op
minuten lezen
telenet contact
Waarom wil je met de Telenet klantendienst contact opnemen?
Reden contactTelefoonnummer
Vragen of problemen met de factuur015 66 66 66
Telenet opzeggen en een nieuw abonnement afsluiten
02 588 44 02 
Advertentie - Dienst CallMePower
Bel mij gratis terug 
Advertentie - Dienst CallMePower

De Telenet klantendienst contacteren kun je op meerdere manieren doen. In dit artikel hebben wij voor jou alle verschillende manieren toegelicht zodat jij gemakkelijk met Telenet contact op kunt nemen voor je vraag, probleem, verhuis of het opzeggen van je abonnement.

Alle contactmogelijkheden van de Telenet klantendienst

Als grote telecom provider, biedt Telenet een groot aantal verschillende contactmogelijkheden aan. Met Telenet contact opnemen kan zowel digitaal als door één van de offline contactmogelijkheden. Je kunt met de Telenet klantendienst in contact komen door:

  • Telenet te bellen op één van de telefoonnummers;
  • het contactformulier op de website in te vullen;
  • de Telenet klantendienst via WhatsApp een berichtje te sturen;
  • de Telenet klantendienst via Facebook Messenger een berichtje te sturen;
  • een brief per post naar Telenet te sturen;
  • de Telenet community - De Netweters - te bezoeken;
  • langs te gaan bij een Telenet winkel.

Ook kun je bij de veelgestelde vragen op de Telenet website kijken. Antwoorden op veel vragen en oplossingen op een groot aantal Telenet problemen kun je hier al vinden, dan hoef je niet met Telenet contact op te nemen. Heb je vragen over het aanvragen van het Telenet sociaal tarief of wil je het sociaal tarief bij Telenet aanvragen, neem dan direct met Telenet contact op: 0800 55 051.

Een abonnement afsluiten, wijzigen, verhuizen of opzeggen?

Bel CallMePower! Wij helpen jou gratis met het afsluiten, verhuizen of opzeggen van je telecom abonnementen!

Een abonnement afsluiten, wijzigen, verhuizen of opzeggen?

Laat CallMePower je terugbellen! Wij helpen jou gratis met het afsluiten, verhuizen of opzeggen van je telecom abonnementen.

Telefoonnummers van de Telenet klantendienst

De klantendienst van Telenet bellen is één van de contactmogelijkheden. Niet elk telefoonnummer voor het bellen van de Telenet klantendienst is echter voor elke situatie geschikt, het is daarom goed om eerst naar te gaan welk telefoonnummer je dient te bellen én tussen welke uren je voor jouw vraag of probleem kunt bellen. De Telenet openingsuren zijn namelijk afhankelijk van de reden waarvoor je belt.

Telenet klantendienst openingsuren
Telenet klantendienstTelenet telefoonnummerTelenet klantendienst openingsuren
Algemene Telenet klantendienst015 66 66 66Maandag tot vrijdag: 8:00 - 17:30 uur
Telenet telefoonnummer voor storingen
Telenet helpdeskMaandag tot vrijdag: 8:00 - 22:00 uur 
Weekend en feestdagen: 9:00 - 22:00 uur
Telenet afspraak wijzigenMaandag tot vrijdag: 8:00 - 22:00 uur 
Zaterdag: 9:00 - 22:00 uur
Levering Telenet toestelMaandag tot vrijdag: 8:00 - 20:00 uur 
Zaterdag: 9:00 - 17:30 uur
Telenet abonnement aanpassen0800 66 046
Telenet verhuis
Telenet bellen vanuit buitenland+32 15 66 66 66Maandag tot vrijdag: 8:00 - 17:30 uur

Gratis telefoonnummer van de Telenet klantendienst In België zijn telefoonnummers beginnende met 0800 altijd gratis voor degene die belt. Als je je in België bevindt, kun je dus Telenet klantendienst gratis bellen door te bellen naar: 0800 66 046 of 0800 66 350. Wil je met Telenet bellen vanuit het buitenland, dan geldt dit niet en moet je de normale tarieven betalen.

Telenet telefoonnummer voor WhatsApp

Als extra contact optie biedt Telenet ook de mogelijkheid om via WhatsApp met de klantendienst contact op te nemen. Je kunt Telenet via WhatsApp bereiken op het nummer: +32 468 00 10 98.

Hoewel je de gehele dag Telenet op WhatsApp een berichtje kunt sturen, zul je niet altijd meteen een reactie terug krijgen. De openingsuren van de Telenet klantendienst zijn namelijk van maandag tot vrijdag van 8:00 - 22:00 uur en op zaterdag van 9:00 - 22:00 uur.

Mailadres van de Telenet klantendienst

Er bestaat geen Telenet mail die je zo kunt mailen. Wel is het mogelijk om het contactformulier op de Telenet website in te vullen. Daarnaast is het ook mogelijk om via Facebook Messenger met Telenet contact op te nemen.

Een andere manier om snel antwoord op je vragen te ontvangen, is door op de pagina met veelgestelde vragen op de Telenet website te kijken. Ook kan de Telenet Community De Netweters van dienst zijn. Hier worden namelijk nog meer onderwerpen besproken dan bij de veelgestelde vragen.

Telenet klachtendienst

Wil je bij Telenet een klacht indienen? Je kunt niet telefonisch met de Telenet klachtendienst contact opnemen. Hiervoor zul je online klachtenformulier in moeten vullen. Wil je door de klacht veranderen van provider? Bel dan naar CallMePower.

Advertentie - CallMePower 

Postadres van de Telenet klantendienst

Heb je geen dringende vraag, dan is het ook mogelijk om via de post Telenet contacteren. In dit geval kun je de brief naar het volgende adres sturen:

Telenet BV 
T.a.v. De klantendienst 
Liersesteenweg 4 
2800 Mechelen

Adres van de Telenet winkel bij jou in de buurt

In heel Vlaanderen en in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest zijn er een groot aantal Telenet winkels en verkooppunten waar je langs kunt gaan. In Wallonië is er geen Telenet winkel, maar er is wel één Telenet verkooppunt in Chimay.

Vind een Telenet winkel

  • 1000, Brussel
  • 1030, Schaarbeek
  • 1060, Brussel
  • 1070, Anderlecht
  • 1082, Brussel
Laden

Mijn Telenet: de digitale Telenet klantenservice

Zodra je klant bent geworden van Telenet, heb je toegang tot Mijn Telenet. Dit is de digitale Telenet klantenservice waarin je als klant als veel gegevens zelf kunt inzien, beheren en wijzigen. Hierdoor is het niet altijd nodig om met de klantendienst van Telenet contact op te nemen en kun je verschillende zaken veel sneller geregeld hebben.

De eerste keer dat je wilt inloggen bij Mijn Telenet, zul je een account aan moeten maken. Dit doe je met je Telenet klantennummer. Zodra je account is aangemaakt, kun je elke keer met je login en wachtwoord inloggen, waarna je onder andere:

  • je persoonlijke gegevens kunt beheren en aanpassen;
  • je facturen kunt inzien en betalen;
  • je verbruik in de gaten kunt houden;
  • je abonnementsgegevens kunt inzien;
  • je abonnement kunt aanpassen;
  • extra opties als Telenet Streamz kunt aanzetten;
  • je jouw Telenet verhuis kunt regelen.

Je kunt toegang krijgen tot Mijn Telenet via de website van Telenet. Het is ook mogelijk om de Mijn Telenet app in de Google Play Store of in de Apple App Store te downloaden. Zo kun je altijd en op elk moment je gegevens inzien en wijzigen.

Hoe kun je Telenet opzeggen?

Wil je jouw abonnement bij Telenet opzeggen? Dan kun je dat op elk moment doen, Telenet zal de aanvraag vervolgens binnen twee werkdagen afronden. Telenet opzeggen doe je door te bellen naar: 02 588 44 02. De telecom experts van CallMePower zeggen je Telenet abonnement op, vergelijken providers en helpen je gratis aan een telecom abonnement bij een nieuwe provider.

Het is ook mogelijk om zelf naar een andere telecom provider over te stappen. Geef hierbij tijdens het bestelproces aan dat je van Easy Switch gebruik wilt maken. Je abonnement van Telenet opzeggen zal dan door je nieuwe telecom provider gedaan worden. Bij mobiele telefonie kan dit niet, geef dan aan dat je jouw Telenet nummer wilt behouden.

Het is daarnaast ook mogelijk om zelf je Telenet abonnement op te zeggen. Je kunt dit doen door een opzegbrief per post naar Telenet te sturen, het online contactformulier op de Telenet website in te vullen of door telefonisch met de klantendienst van Telenet contact op te nemen.

Na je abonnementen van Telenet opzeggen moet je de modem met bekabeling en accessoires retourneren naar Telenet. Ook een eventuele decoder en netwerk-booster moet je terugsturen. Bekijk daarnaast goed de voorwaarden als je via Telenet een toestel met korting of op afbetaling hebt gekocht.

Wil je veranderen van telecom provider?

Eén van de experts van CallMePower helpt je de beste deal op de markt te vinden op basis van je behoeften en jouw abonnementen bij je huidige provider beëindigen.

Wil je veranderen van telecom provider?

Laat CallMePower jou terugbellen! Eén van onze experts helpt jou de beste deal te vinden op basis van je behoeften en zegt je abonnementen bij je huidige provider op!

Hoe regel je een Telenet verhuis?

Met Telenet verhuis wordt de verhuis van je telecomabonnement een eitje, hier hoef je je dan dus geen zorgen meer om te maken als je gaat verhuizen. Telenet helpt jou namelijk met het verhuizen van je telecom abonnementen.

Je hoeft enkel via Mijn Telenet je verhuis door te geven. Telenet regelt vervolgens de rest. Geef je Telenet verhuis minstens drie weken voor de daadwerkelijke verhuisdatum via Mijn Telenet door. Dan kan namelijk de installatie ingepland worden en zit je een zo kort mogelijke periode zonder internet en eventueel TV of vaste telefonie.

Houd er rekening mee dat je enkel Telenet verhuizen kunt als je op je nieuwe adres toegang hebt tot het Telenet netwerk of als je een Telenet introductiepunt kunt laten installeren. Is dit niet het geval, dan zul je alsnog je abonnementen van Telenet opzeggen moeten.

Overige contracten verhuizen

Naast het regelen van je Telenet verhuis, zul je ook je andere contracten - zoals je energiecontracten - moeten verhuizen. Bel voor gratis hulp bij al je abonnementen verhuizen in of naar Vlaanderen naar CallMePower.

Advertentie - CallMePower 

Telenet klant worden: Met of zonder Telenet switch

Wil je bij Telenet klant worden, dan kun je dat op meerdere manieren doen. Zo kun je zelf via de website het abonnement bestellen. Ook is het mogelijk om bij een Telenet winkel langs te gaan om samen met een medewerker het abonnement af te sluiten. Je kunt ook de klantendienst van Telenet bellen. Zij helpen je dan met het afsluiten van een abonnement.

Ook kun je middels Telenet switch bij Telenet klant worden. Hiervoor dien je minstens een internet abonnement of een pack met internet en TV bij Telenet af te sluiten en eerder voor deze diensten een abonnement bij een andere telecom provider had. In dit geval kun je tijdens je bestelling je Easy Switch gegevens doorgeven en dan regelt Telenet de gehele overstap.

Telenet review Overweeg je om een Telenet abonnement af te sluiten? Lees dan eerst de Telenet review door en kom erachter wat de ervaringen van (oud-)klanten met Telenet zijn.

Hoe kun je een Telenet abonnement overdragen?

Indien je al klant bent bij Telenet en het Telenet abonnement wilt overdragen, dan kun je hiervoor het overnamedocument invullen, ondertekenen en naar Telenet sturen. Die kan via het contactformulier, per post of per fax. Telenet zal binnen vijf werkdagen met de overdracht aan de slag gaan.

Een overdracht van een Telenet abonnement is enkel mogelijk als de gezins- of werksituatie verandert, bijvoorbeeld door een overlijden en scheiding, en geld voor alle Telenet abonnementen. Het kan zijn dat in dit geval het Telenet abonnement niet meer goed bij de nieuwe situatie past.

Een abonnement afsluiten, wijzigen, verhuizen of opzeggen?

Bel CallMePower! Wij helpen jou gratis met het afsluiten, verhuizen of opzeggen van je telecom abonnementen!

Een abonnement afsluiten, wijzigen, verhuizen of opzeggen?

Laat CallMePower je terugbellen! Wij helpen jou gratis met het afsluiten, verhuizen of opzeggen van je telecom abonnementen.

Telenet business contact

Voor de Telenet business klanten gelden er andere contactmogelijkheden dan voor particulieren. Zo kun je de klantendienst van Telenet bellen op andere telefoonnummers en hebben ze andere digitale en offline contactmogelijkheden.

Telenet business contact telefoonnummers
Telenet klantendienstTelenet telefoonTelenet openingsuren
Telefoon Telenet klantendienst0800 66 066Maandag tot vrijdag van 8:00 - 20:00 uur
Telenet Telenet helpdesk0800 68 00024 uur op 24 en 7 dagen op 7
Telefoon Telenet klantendienst facturatieMaandag tot vrijdag van 8:00 - 20:00 uur 
Zaterdag van 9:00 - 17:30 uur

Je kunt als bedrijf of zelfstandige ook op andere manieren dan telefonisch met Telenet contact opnemen. De overige contactmogelijkheden zijn:

  • Het indienen van een terugbelverzoek.
  • Het insturen van een online contactformulier.
  • Het maken van een afspraak waar een Telenet medewerker bij jou langs komt.
  • Het langs gaan bij het Telenet Business winkelpunt (Meir 6, 2000 Antwerpen).
  • Het langs gaan bij een Telenet Business Partner.