Fluvius contact klantendienst: alle contactgegevens
Het telefoonnummer van de algemene Fluvius klantendienst is: 078 35 35 34. Het telefoonnummer voor het melden van een gaslek is 0800 65 065 en voor een stroompanne is 078 35 35 00. Het telefoonnummer voor het melden van een gaslek is gratis, voor de overige twee nummers betaal je het zonale tarief.
Fluvius contact overzicht
Fluvius is als netbeheerder in Vlaanderen verantwoordelijk voor een groot aantal zaken. Niet zo gek dat Fluvius veel verschillende contactgegevens heeft. In het overzicht hieronder vind je de meest belangrijke Fluvius contactgegevens.
Contactmethode | Contactgegevens |
---|---|
Algemene Fluvius klantendienst | 📞 078 35 35 34 |
Noodnummer gaslek | 📞 0800 65 065 |
Noodnummer stroompanne | 📞 078 35 35 00 |
📫 Postadres | Brusselsesteenweg 199, 9090 Melle |
📧 Online contactformulier | Fluvius contactformulier |
🔒 Mijn Fluvius | Mijn Fluvius klantenzone |
Voor vragen over energieaansluitingen en defecten, neem je contact op met het telefoonnummer van de algemene Fluvius klantendienst. Telefoonnummers voor specifieke verzoeken, zoals het doorgeven van de meterstanden, een Fluvius storing of het aanmelden van zonnepanelen, vind je hierboven. Daarnaast is Fluvius ook actief op Facebook en Twitter. Gebruik deze kanalen enkel bij niet-urgente vragen.
Fluvius openingsuren klantendienst
De klantendienst van Fluvius is telefonisch te bereiken van maandag tot vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur en zaterdag van 9:00 tot 13:00 uur. De noodnummers voor gas en elektriciteit zijn 24/7 bereikbaar.
Hulp nodig?
Bel CallMePower voor gratis advies van onze energie-experts. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)
Hulp nodig?
Laat je gratis terugbellen door een energie-expert van CallMePower.
Wat is het Fluvius e-mailadres?
Momenteel is er geen Fluvius contact mailadres beschikbaar waarop de klantendienst te bereiken is. Indien je graag via e-mail contact met Fluvius op wilt nemen, zal je dit moeten doen door middel van het contactformulier uit het overzicht hierboven. Vervolgens zal je binnen enkele werkdagen een antwoord per e-mail van de Fluvius klantendienst ontvangen.
Gebruik maken van het contactformulier is vooral handig bij minder dringende zaken of bij het doorsturen van documenten. Voor dringende zaken is het aan te raden om contact op te nemen met het betreffende Fluvius telefoonnummer.
Phishing e-mail Fluvius Meerdere personen hebben een e-mail ontvangen waarin staat dat ze een compensatie kunnen ontvangen van Fluvius voor de hoge energieprijzen. Dit is niet correct. Verwijder de e-mail en klik niet op de link.
Fluvius klantenkantoren Vlaanderen
Fluvius heeft meerdere kantoren in Vlaanderen waar je langs kunt gaan voor vragen of problemen. Voordat je één van de Fluvius klantenkantoren gaat bezoeken, is het aan te raden om de openingsuren van het kantoor te controleren, deze verschillen namelijk per kantoor. In het overzicht hieronder zijn de Fluvius klantenkantoren weergegeven.
Antwerpen | Brugge | Mechelen |
Gent | Ieper | Kortrijk |
Aalst | Leuven | Lubbeek |
Hasselt | Turnhout | Sint-Niklaas |
Fluvius adres hoofdkantoor
Het Fluvius hoofdkantoor is te vinden in Melle. Dit is tevens het adres voor al je briefverkeer gericht aan deze netbeheerder. Het Fluvius hoofdkantoor adres vind je hieronder.
Fluvius Campus
Brusselsesteenweg 199
9090 Melle
Nieuwe energieleverancier kiezen? Energieleveranciers vergelijken doe je met CallMePower. De vergelijker van CallMePower bevat alle energiecontracten die op dit moment beschikbaar zijn.
Fluvius contacteren voor meterstanden, zonnepanelen of klacht
Fluvius is als netbeheerder verantwoordelijk voor een groot aantal zaken betreffende elektriciteit en aardgas in België. Maar ook buiten energie, heeft Fluvius een aantal verantwoordelijkheden. In dit onderdeel geven we alle procedures van Fluvius en geven we de juiste contactgegevens van de Fluvius klantendienst.
Contact Fluvius meterstanden doorgegeven
Ga je veranderen van energieleverancier? Dan zal je van Fluvius een verzoek ontvangen voor het doorgeven van de meterstanden. Daarnaast worden de meterstanden ook opgevraagd voor het opmaken van de jaarlijkse afrekening.
Het Fluvius meterstanden telefoonnummer: 📞 078 35 35 34.
Meer weten over de meterstanden bij Fluvius doorgeven? Bekijk de pagina over Fluvius meterstanden doorgeven.
Fluvius contact zonnepanelen aanmelden
Heb je ervoor gekozen om zonnepanelen te installeren? Om onder andere de opgewekte elektriciteit op het distributienet te injecteren, moeten de zonnepanelen worden aangemeld bij de netbeheerder. Doe je dit niet, riskeer je een boete.
Voordat de zonnepanelen worden aangemeld, moeten deze worden gekeurd. Bij deze keuring wordt gekeken of de installatie voldoet aan de veiligheidsnormen en correct is geïnstalleerd. Vervolgens kun je de zonnepanelen aanmelden in Mijn Fluvius.
Bekijk de pagina over Fluvius en zonnepanelen voor alle informatie en procedures.
Contact Fluvius klachten doorgeven
Ben je niet tevreden met de diensten van Fluvius of is er iets mis gegaan? Dan is het mogelijk om een klacht over Fluvius in te dienen. Dit kan bij de Fluvius klachtencommissie.
Ben je niet tevreden met je huidige energieleverancier? Dan zal je geen klacht in moeten dienen bij de netbeheerder, maar met de energieregulator VREG. Daarnaast raden we ook aan om te veranderen van energieleverancier als je niet tevreden bent met de diensten van je huidige leverancier. Overstappen kan namelijk op elk moment en is geheel gratis.
Hulp nodig?
Bel CallMePower voor gratis advies van onze energie-experts. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)
Hulp nodig?
Laat je gratis terugbellen door een energie-expert van CallMePower.
Overige netbeheerders België contact
In heel Vlaanderen is Fluvius de verantwoordelijke netbeheerder. Fluvius is tot stand gekomen na de fusering van Eandis en Infrax in 2018.
In het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en in Wallonië zijn er andere netbeheerders verantwoordelijk. In het grootste gedeelte van Wallonië zul je met ORES contact op moeten nemen. In het Brussels Hoofdstedelijk Gewest neem je met Sibelga contact op.
We geven hieronder een overzicht van alle netbeheerders buiten Vlaanderen:
- Sibelga in Brussel
- ORES in Waals Brabant, Est, Henegouwen, Luxemburg, Moeskroen, Namen en Verviers;
- Resa in Luik
- AIEG in Andenne, Gesves, Ohey, Rumes, Viroinval;
- AIESH in Erquelinnes, Beaumont, Froidchapelle, Sivry-Rance, Mummies, Chimay, Couvin;
- REW in Waver, Limal en Bierges.
Mijn Fluvius online klantenzone contact
Fluvius heeft als verlengde van de klantendienst een online klantenzone waarin je een aantal zaken kunt regelen. De belangrijkste zaken die je in Mijn Fluvius kunt regelen zijn:
- energiepremies aanvragen;
- energieverbruik raadplegen met een digitale meter;
- gebruikspoorten beheren met een digitale meter.
De Mijn Fluvius klantenzone is voor huishoudens met een analoge meter een stuk minder uitgebreid. Deze meter kan namelijk niet communiceren met de klantenzone, iets wat de digitale energiemeter wel kan.
Mijn Fluvius inloggen
Om in te loggen op Mijn Fluvius, dien je je te registreren met een eID en kaartlezer of met een beveiligingscode via een mobiele app. Op deze manier probeert Fluvius jouw privacy te garanderen. De informatie in de Mijn Fluvius klantenzone kan namelijk persoonlijk zijn.
Om te kunnen inloggen op Mijn Fluvius zal je uiteraard ook een persoonlijk account aan moeten maken met een e-mailadres en een persoonlijk wachtwoord.
Mijn Fluvius werkt niet, wat nu?
Lukt het niet om in te loggen in Mijn Fluvius? Controleer of je de juiste inloggegevens gebruikt. Zijn de inloggegevens correct, maar lukt het alsnog niet om in te loggen? Dan is het aan te raden om in te loggen met een ander apparaat of een andere internetbrowser.
Als het vervolgens nog steeds niet lukt om in te loggen, is het aan te raden om contact op te nemen met de Fluvius klantendienst.
Klantenzone gebruiken of toch Fluvius bellen?
Het is aan te raden om eerst Mijn Fluvius en de veelgestelde vragen te raadplegen. In veel gevallen zijn problemen gemakkelijk op te lossen, zonder de hulp van de Fluvius klantendienst.
Uiteraard is het altijd mogelijk om met de Fluvius klantendienst contact op te nemen als je zelf het antwoord niet kunt vinden of bij twijfel. Dit kan via een van de bovenstaande contactgegevens.
Hulp nodig?
Bel CallMePower voor gratis advies van onze energie-experts. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)
Hulp nodig?
Laat je gratis terugbellen door een energie-expert van CallMePower.