Fluvius contact klantendienst: alle contactgegevens
Het telefoonnummer van de algemene Fluvius klantendienst is: 078 35 35 34. Het telefoonnummer voor het melden van een gaslek is 0800 65 065 en voor een stroompanne is 078 35 35 00. Het telefoonnummer voor het melden van een gaslek is gratis, voor de overige twee nummers betaal je het zonale tarief.
Fluvius contact klantendienst
Fluvius is als netbeheerder in Vlaanderen verantwoordelijk voor een groot aantal zaken. Niet zo gek dat Fluvius veel verschillende contactgegevens heeft. In het overzicht hieronder vind je de belangrijkste contactgegevens van de Fluvius klantendienst.
Contactmethode | Contactgegevens |
---|---|
Telefoonnummer Fluvius klantendienst | 📞 078 35 35 34 |
Noodnummer gaslek | 📞 0800 65 065 |
Noodnummer stroompanne | 📞 078 35 35 00 |
Energiecontract opzeggen of overstappen* | |
Fluvius contact WhatsApp | +32478630039 |
Postadres | Brusselsesteenweg 199, 9090 Melle |
Online contactformulier | Fluvius contactgegevens |
Mijn Fluvius | Mijn Fluvius klantenzone |
*Telefonische dienstverlening beheerd door CallMePower, een merk van Selectra, die uw verhuizing en overstap van leverancier verzorgt door u te verwijzen naar het beste partner aanbod in uw persoonlijke geval.
Voor vragen over energieaansluitingen en defecten, neem je contact op met het telefoonnummer van de algemene Fluvius klantendienst. Telefoonnummers voor specifieke verzoeken, zoals het doorgeven van de meterstanden, een storing of het aanmelden van zonnepanelen, vind je hierboven. Daarnaast is Fluvius ook actief op Facebook en Twitter. Gebruik deze kanalen enkel bij niet-urgente vragen.
Gratis adviesdienst energie België
Bel CallMePower voor advies over energiecontracten of om over te stappen. Onze medewerkers zijn nu bereikbaar (wachttijd bedraagt: 1 minuut).
Gratis adviesdienst energie België
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 588 69 44.
Is Fluvius bellen gratis?
Het telefoonnummer van de Fluvius klantendienst is geen betalend nummer. Er worden uitsluitend belkosten uit je mobiele abonnement in rekening gebracht. Voor de meeste personen die Fluvius bellen kost dit dus enkel belminuten. Het telefoonnummer voor het melden van een gaslek is geheel gratis.
Openingsuren Fluvius klantendienst
De klantendienst van Fluvius is telefonisch te bereiken van maandag tot vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur en zaterdag van 9:00 tot 13:00 uur. Op zon- en feestdagen is de klantendienst niet bereikbaar.
De noodnummers voor gas en elektriciteit zijn 24/7 bereikbaar.
Fluvius e-mailadres klantendienst
Momenteel is er geen Fluvius contact mailadres beschikbaar waarop de klantendienst te bereiken is. Indien je graag via e-mail contact met Fluvius op wilt nemen, zal je dit moeten doen door middel van het contactformulier uit het overzicht hierboven. Vervolgens zal je binnen enkele werkdagen een antwoord per e-mail van de Fluvius klantendienst ontvangen.
Gebruik maken van het contactformulier is vooral handig bij minder dringende zaken of bij het doorsturen van documenten. Voor dringende zaken is het aan te raden om contact op te nemen met het betreffende Fluvius telefoonnummer.
Let op: phishing e-mails Fluvius
Controleer altijd goed de links in een e-mail, zelfs een e-mailadres dat eindigt op @fluvius.be kan phising zijn. De e-mails gaan meestal over het doorgeven van de meterstanden, nieuwe berekening van de meterstanden of een compensatie. Neem bij twijfel altijd contact op met de klantendienst van Fluvius.
Fluvius kantoren Vlaanderen
Fluvius heeft meerdere kantoren in Vlaanderen waar je langs kunt gaan voor vragen of problemen. Voordat je een van de Fluvius klantenkantoren gaat bezoeken, is het aan te raden om de openingsuren van het kantoor te controleren, deze verschillen namelijk per kantoor.
In het overzicht hieronder zijn de Fluvius klantenkantoren weergegeven.
Antwerpen | Brugge | Mechelen |
Gent | Ieper | Kortrijk |
Aalst | Leuven | Lubbeek |
Hasselt | Turnhout | Sint-Niklaas |
Fluvius adres hoofdkantoor
Het Fluvius hoofdkantoor is te vinden in Melle. Dit is tevens het adres voor al je briefverkeer gericht aan deze netbeheerder. Het Fluvius hoofdkantoor adres vind je hieronder.
Fluvius Campus
Brusselsesteenweg 199
9090 Melle
Gratis adviesdienst energie België
Bel CallMePower voor advies over energiecontracten of om over te stappen. Onze medewerkers zijn nu bereikbaar (wachttijd bedraagt: 1 minuut).
Gratis adviesdienst energie België
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 588 69 44.
Let op: contacteer de Fluvius klantendienst alleen als je in Vlaanderen woonachtig bent
In heel Vlaanderen is Fluvius de verantwoordelijke netbeheerder. Fluvius is tot stand gekomen na de fusie van Eandis en Infrax in 2018.
Buiten Vlaanderen zijn er andere netbeheerders verantwoordelijk voor de distributie van gas en elektriciteit. We geven hieronder een overzicht van alle netbeheerders buiten Vlaanderen:
- Sibelga in Brussel
- ORES in Waals Brabant, Est, Henegouwen, Luxemburg, Moeskroen, Namen en Verviers;
- Resa in Luik
- AIEG in Andenne, Gesves, Ohey, Rumes, Viroinval;
- AIESH in Erquelinnes, Beaumont, Froidchapelle, Sivry-Rance, Mummies, Chimay, Couvin;
- REW in Waver, Limal en Bierges.
Vind je distributienetbeheerder
- Aalst (9300 / 9308 / 9310 / 9320)
- Aalter (9880 / 9881 / 9910)
- Aarschot (3200 / 3201 / 3202)
- Aartselaar (2630)
- Affligem (1790)
Veelgestelde vragen
Hoe Fluvius contacteren voor doorgeven meterstanden?
Ga je veranderen van energieleverancier? Dan zal je van Fluvius een verzoek ontvangen voor het doorgeven van de meterstanden. Daarnaast worden de meterstanden ook opgevraagd voor het opmaken van de jaarlijkse afrekening.
Het Fluvius meterstanden telefoonnummer is: 📞 078 35 35 34.
Hoe Fluvius contacteren voor aanmelden zonnepanelen?
Heb je ervoor gekozen om zonnepanelen te installeren? Om onder andere de opgewekte elektriciteit op het distributienet te injecteren, moeten de zonnepanelen worden aangemeld bij de netbeheerder. Doe je dit niet, riskeer je een boete.
Voordat de zonnepanelen worden aangemeld, moeten deze worden gekeurd. Bij deze keuring wordt gekeken of de installatie voldoet aan de veiligheidsnormen en correct is geïnstalleerd. Vervolgens kun je de zonnepanelen aanmelden in Mijn Fluvius.
Hoe klacht bij Fluvius indienen?
Ben je niet tevreden met de diensten van Fluvius of is er iets mis gegaan? Dan is het mogelijk om een klacht over Fluvius in te dienen. Dit kan bij de Fluvius klachtencommissie.
Ben je niet tevreden met je huidige energieleverancier? Dan zal je geen klacht in moeten dienen bij de netbeheerder, maar met de energieregulator VREG. Daarnaast raden we ook aan om te veranderen van energieleverancier als je niet tevreden bent met de diensten van je huidige leverancier. Overstappen kan namelijk op elk moment en is geheel gratis.
Ontevreden over je energieleverancier?
Overstappen is in België altijd gratis en kan op ieder moment. Bel nu een energie-expert van CallMePower om direct over te stappen naar een andere leverancier. Onze medewerkers zijn nu bereikbaar.
Ontevreden over je energieleverancier?
Overstappen is in België altijd gratis en kan op ieder moment. Laat je terugbellen door een energie-expert van CallMePower om direct over te stappen naar een andere leverancier.
Mijn Fluvius online klantenzone contact
Fluvius heeft als verlengde van de klantendienst een online klantenzone waarin je een aantal zaken kunt regelen. De belangrijkste zaken die je in Mijn Fluvius kunt regelen zijn:
- energiepremies aanvragen;
- verbruikspieken in kW inzien voor de berekening van het capaciteitstarief;
- energieverbruik raadplegen met een digitale meter;
- gebruikspoorten beheren met een Fluvius digitale meter app.
De Mijn Fluvius klantenzone is voor huishoudens met een analoge meter een stuk minder uitgebreid. Deze meter kan namelijk niet communiceren met de klantenzone, iets wat de digitale energiemeter wel kan.
Klantenzone of bellen?
Het is aan te raden om eerst Mijn Fluvius en de veelgestelde vragen te raadplegen. In veel gevallen zijn problemen gemakkelijk op te lossen, zonder de hulp van de Fluvius klantendienst.
Uiteraard is het altijd mogelijk om met de Fluvius klantendienst contact op te nemen als je zelf het antwoord niet kunt vinden of bij twijfel. Dit kan via een van de bovenstaande contactgegevens.
Mijn Fluvius inloggen
Om in te loggen op Mijn Fluvius, dien je je te registreren met een eID en kaartlezer of met een beveiligingscode via een mobiele app. Op deze manier probeert Fluvius jouw privacy te garanderen. De informatie in de Mijn Fluvius klantenzone kan namelijk persoonlijk zijn.
Om te kunnen inloggen op Mijn Fluvius zal je uiteraard ook een persoonlijk account aan moeten maken met een e-mailadres en een persoonlijk wachtwoord.
Inloggen Mijn Fluvius
Wil je bij Mijn Fluvius inloggen? Ga naar de Mijn Fluvius inlogpagina.
Gratis adviesdienst energie België
Bel CallMePower voor advies over energiecontracten of om over te stappen. Onze medewerkers zijn nu bereikbaar (wachttijd bedraagt: 1 minuut).
Gratis adviesdienst energie België
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 588 69 44.
Inloggen Mijn Fluvius werkt niet
Als je niet kunt inloggen in de Mijn Fluvius klantenzone, kun je de volgende stappen volgen om het probleem te oplossen:
- Controleer de inloggegevens: Verzeker je ervan dat je de juiste gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt. Een typefout kan al voor problemen zorgen.
- Update je browser of app: Gebruik altijd de nieuwste versie van je webbrowser of app. Updates bevatten vaak verbeteringen en beveiligingspatches die inlogproblemen kunnen oplossen.
- Leeg cookies en cache: Oude of corrupte cookies en cachebestanden kunnen inlogproblemen veroorzaken. Raadpleeg de helpsectie van je browser om te leren hoe je deze kunt legen.
- Probeer een andere browser of apparaat: Als inloggen op één apparaat of browser niet werkt, probeer dan een ander apparaat of een andere browser. Dit kan helpen bepalen of het probleem specifiek is voor het apparaat of de browser die je eerst gebruikte.
- Schakel browserextensies uit: Extensies kunnen soms conflicteren met bepaalde websites. Probeer ze uit te schakelen om te zien of dat het inlogprobleem oplost.
- Controleer op onderhoud of storingen: Bezoek de officiële Fluvius website of hun sociale media kanalen om te zien of er onderhoud of een storing is die je toegang tot de klantenzone kan beïnvloeden.
Als geen van deze stappen het probleem oplost, is het aan te raden om contact op te nemen met de Fluvius klantendienst voor verdere assistentie. Zij kunnen je specifieke situatie beoordelen en aanvullende ondersteuning bieden.