Scarlet verhuis: alle procedures en kosten

Je dient een paar weken voor je verhuis via Mijn Scarlet jouw verhuis aan Scarlet door te geven. Er gaat namelijk tijd zitten in het regelen van een Scarlet verhuis. Voor het verhuizen van de gsm is het doorgeven van de adreswijziging al voldoende.
Scarlet verhuis doorgeven
Het is belangrijk dat je jouw Scarlet verhuis minstens twee weken van te voren aan Scarlet doorgeeft. Je doet dit via Mijn Scarlet. Ga wel eerst na of je in je nieuwe woning Scarlet kunt ontvangen, dit is namelijk niet in het gehele land mogelijk.
- Log in bij Mijn Scarlet.
- Ga naar je abonnementen en klik op "Instellingen".
- Klik op "Verhuizen".
- Geef aan of je nieuwe woning een huis of appartement betreft en vul je nieuwe adresgegevens in.
- Klik op "Opslaan".
- Is de aanvraag bevestigd en weet je al wanneer je gaat verhuizen? Klik dan op "Afspraak maken" om een datum in te plannen voor de installatie in je nieuwe woning.
- Is de aanvraag bevestigd, maar weet je nog niet wanneer je gaat verhuizen? Klik dan op "Aanvraag om teruggebeld te worden" en vul je contactgegevens in.
Ga je verhuizen?
Bel CallMePower voor hulp met al je contracten verhuizen naar je nieuwe woning (gratis dienst).
Ga je verhuizen?
Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp met al je contracten verhuizen naar je nieuwe woning (gratis dienst).
Scarlet adreswijziging doorgeven
Heb je enkel een mobiel abonnement van Scarlet, dan is het niet nodig om een Scarlet verhuis afspraak te maken voor een installatie in je nieuwe woning. Het is in dit geval voldoende om je factuuradres aan te passen, zodat je facturen niet naar je oude woning gestuurd adres.
Bij Scarlet een adreswijziging doorvoeren kun je zelf in Mijn Scarlet doen. Ga hiervoor naar je persoonlijke gegevens en wijzig het adres. Heb je hier vragen over of wil je graag hulp ontvangen met het aanpassen van je factuuradres, neem dan met de klantendienst van Scarlet contact op.
Kosten Scarlet verhuizen
Je abonnementen van Scarlet verhuizen is volledig gratis! Er zijn dus geen administratieve en installatiekosten verbonden aan het verhuizen van je Scarlet abonnementen.
Bij het verhuizen van Scarlet is het belangrijk dat je al het materiaal uit je oude woning mee neemt. Controleer ook goed of je alle bekabeling hebt, anders kan de technieker het materiaal niet installeren in je nieuwe woning. Vergeet dus zeker niet:
- de modem;
- de TV-decoder, indien je een Scarlet Trio pack hebt afgesloten;
- eventuele wifi-boosters, PLC of wifi Bridges;
- eventuele adapters;
- alle bekabeling behorende tot je materialen.
Installatie na een Scarlet verhuis
Bij een Scarlet verhuis is het belangrijk dat je internetaansluiting in je nieuwe woning ook juist wordt geregeld. Voor het regelen van je internet zal er in je nieuwe woning een technieker langs komen op de ingeplande datum. Je kunt zelf al het één en ander voorbereiden voor de installatie zodat het verhuizen van Scarlet internet vlot verloopt.
- Zorg ervoor dat er op het moment van de installatie een meerderjarig persoon aanwezig is in de woning. Is dit niet het geval, dan wordt de afspraak geannuleerd en dien je een nieuwe afspraak te maken.
- Zorg ervoor dat alle documenten die je van Scarlet hebt ontvangen beschikbaar zijn.
- Zorg ervoor dat de technieker zonder problemen bij het introductiepunt van de internetverbinding in jouw appartement of woning kan komen.
- Wil je hulp ontvangen bij het aansluiten van toestellen, zoals een computer of slimme apparaten? Zorg dan dat deze toestellen klaarstaan, ingeschakeld zijn en de laatste updates gehad hebben.
- Moet er geboord worden? De technieker mag dit enkel op dezelfde verdieping doen als waar de modem geïnstalleerd wordt en enkel met toestemming van de eigenaar van de woning / het appartementsgebouw.
- Heb je versterkers nodig voor een betere internetverbinding? De technieker zal dit aanbevelen en indien nodig installeren. Hier zijn echter wel kosten aan verbonden voor jou.
- Zorg ervoor dat je een stopcontact vrij hebt voor de modem en, indien je het Scarlet Trio pack hebt, voor de TV-decoder.
Het is bij je internet van Scarlet verhuizen tevens belangrijk dat je controleert of er al een Proximus netwerkaansluiting in je woning / appartement is. Als dit niet het geval is, zal dit ook moeten gebeuren. Indien je in een appartementsgebouw woont, zul je de eigenaar voor toestemming voor de installatie van de netwerkaansluiting moeten vragen.
In een appartementsgebouw is het bij een Scarlet verhuis ook belangrijk dat je weet waar het introductiepunt van de Proximus netwerk aansluiting zich bevindt in het gebouw. Dit zal vaak in de kelder zijn. Zorg er ook voor dat de technieker hier toegang toe kan hebben tijdens de installatie.
Bovendien is het benodigd om voorafgaand aan de Scarlet verhuis afspraak na te gaan of er al een kabel is tussen het introductiepunt in het appartementsgebouw en in je appartement. Is dit niet het geval, dan zul je aan de eigenaar toestemming moeten vragen voor de installatie hiervan. Deze installatie zal door een elektricien moeten gebeuren.
Ga je verhuizen?
Bel CallMePower voor hulp met al je contracten verhuizen naar je nieuwe woning (gratis dienst).
Ga je verhuizen?
Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp met al je contracten verhuizen naar je nieuwe woning (gratis dienst).
Scarlet opzeggen vanwege een verhuis
In sommige gevallen moet je jouw abonnementen bij Scarlet opzeggen vanwege een verhuis. Je moet je abonnementen van Scarlet opzeggen als je:
- naar een adres verhuist waar geen Scarlet dekking is;
- naar een appartement verhuist zonder Proximus introductiepunt en de eigenaar geen toestemming geeft voor de installatie van dit introductiepunt;
- naar het buitenland verhuist.
Voor je abonnement van Scarlet opzeggen bij een verhuis bel je naar: 02 588 44 02. De telecom experts van CallMePower zeggen je Scarlet abonnement voor je op, vergelijken alle telecom abonnementen voor jou en helpen je met het afsluiten van een telecom abonnement dat het beste bij je wensen en behoeften past. Onze energie-experts kunnen je daarnaast ook gratis helpen met het verhuizen van energiecontract.
Het is ook mogelijk om gebruik maken van Easy Switch bij een andere telecom provider. Je dient hiervoor zelf een abonnement bij een andere telecom provider af te sluiten en aan te geven dat je van Easy Switch gebruik wilt maken. Ook kun je zelf je abonnement opzeggen door met Scarlet contact op te nemen.
Abonnementen van Scarlet verhuizen of overdragen?
Je abonnementen van Scarlet opzeggen bij een verhuis is niet in alle gevallen noodzakelijk. Het is in sommige gevallen, zoals bij een overlijden, ook mogelijk om het abonnement over te nemen. Voor het Scarlet abonnement overnemen dien je de volgende documenten bij Scarlet aan te leveren:
- Een kopie van de overlijdensakte van de contracthouder.
- Een kopie van de voorkant van jouw identiteitskaart.
- Het ingevulde overnamedocument.
Let op: Bij het overnemen van het Scarlet abonnement neem je ook eventuele schulden over!
Na het aanleveren van deze documenten via het online contactformulier, zal Scarlet de aanpassing gaan doorvoeren. Zodra dit is gebeurd, zul jij een bevestiging van de aanpassing ontvangen.
Na een verhuis bij Scarlet klant worden
Wil je overstappen naar Scarlet, bel dan CallMePower op: 02 588 59 40. Wij helpen je aan het juiste Scarlet abonnement voor jou, regelen de overstap en zeggen je oude abonnement voor je op. Het is daarnaast ook mogelijk om een Scarlet abonnement of pack af te sluiten via de website van Scarlet of door de Scarlet klantendienst te contacteren.
Tijdens de bestelling van je Scarlet abonnementen geef je aan wanneer de Scarlet installatie plaats moet vinden, dit kun je dus zelf gemakkelijk na je verhuis inplannen. Daarnaast kun je aangeven dat je van Easy Switch gebruik wilt maken. Easy Switch maakt overstappen naar een nieuwe provider een stuk eenvoudiger, doordat Scarlet regelt dat je abonnementen bij je vorige provider opgezegd worden.