Hoe moet je een abonnement bij Scarlet opzeggen?
Je Scarlet abonnement opzeggen doe je in Mijn Scarlet. Wil je zowel Scarlet opzeggen als een nieuw abonnement afsluiten, bel dan CallMePower: 02 588 71 43. Je kunt ook naar een andere provider overstappen en aangeven dat je gebruik wilt maken van Easy Switch of dat je jouw huidige nummer wilt behouden.
Hoe kun je Scarlet opzeggen?
Een Scarlet abonnement kan op elk moment opgezegd worden. Zeg je een abonnement met bepaalde duur echter in de eerste zes maanden van de contractduur op, dan kan Scarlet een opzegvergoeding in aanrekening brengen.
Reden opzegging | Telefoonnummer |
---|---|
Opzeggen zonder nieuw abonnement af te sluiten | Mijn Scarlet |
Opzeggen + abonnement bij nieuwe provider afsluiten | |
Informatie over Scarlet aanbod ontvangen |
Bij het veranderen van internet abonnement kun je tijdens het bestelproces van je nieuwe abonnement ook aangeven dat je gebruik wilt maken van Easy Switch. Je dient vervolgens je Easy Switch ID en klantnummer van Scarlet door te geven, alsmede bij wie je momenteel klant bent, waarna je nieuwe provider je internet abonnement bij Scarlet voor jou opzegt.
Bij het veranderen van gsm abonnement kun je tijdens het bestelproces van je nieuwe abonnement aangeven dat je jouw huidige gsm-nummer wilt behouden. Je dient vervolgens je simkaartnummer en telefoonnummer door te geven, alsmede bij wie je momenteel klant bent, waarna je nieuwe provider je abonnement bij Scarlet voor jou stopzet.
Wil je veranderen van telecom provider?
Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).
Wil je veranderen van telecom provider?
Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).
Opties van Scarlet opzeggen
Je kunt je opties van Scarlet stopzetten via Mijn Scarlet. Hiervoor ga je naar "Overzicht". Bij het Scarlet abonnement waarvan je één of meerdere opties wilt uitschakelen, klik je op "Opties". Vervolgens vink je de optie(s) uit en klik je op "Volgende".
Aan de rechterkant van je scherm zul je een winkelwagen zien. Hierin worden je abonnement aangepast naargelang de wijzigingen die je hebt doorgevoerd. Vervolgens rond je het bestelproces af, waarna je een bevestigingsmail van de wijzigingen vanuit Scarlet ontvangt.
Scarlet opzeggen na een overlijden
Is de contracthouder van een Scarlet abonnement overleden? Je hebt dan de keuze tussen het Scarlet abonnement opzeggen of het Scarlet abonnement overnemen. Wil je het abonnement van Scarlet opzeggen, neem dan met Scarlet contact op en zorg ervoor dat je een kopie van de overlijdensakte van de contracthouder hebt.
Een Scarlet internet en TV abonnement kun je ook overnemen als je op hetzelfde adres woont als de overleden contracthouder. In dit geval dien je via het Scarlet contactformulier enkele documenten bij Scarlet aan te leveren:
- Een kopie van de overlijdensakte.
- Een kopie van de voorkant van je identiteitskaart.
- Het overnamedocument.
Scarlet abonnement wijzigen
Je kunt je Scarlet abonnement wijzigen via Mijn Scarlet. Ga hiervoor naar "Overzicht". Klik bij het Scarlet abonnement dat je wilt wijzigen op "Verander van abonnement" en vervolgens bij het Scarlet abonnement dat je wilt afsluiten op "Bestellen".
Eventueel zul je nu opties te zien krijgen die je aan je abonnement kunt toevoegen, dit is echter afhankelijk van welk Scarlet abonnement je afsluit. In de winkelwagen aan de rechterkant van de Scarlet klantenzone zul je de wijzigingen in abonnementen en opties terugvinden. Je hoeft nu alleen nog de bestelling af te ronden, waarna je een bestelbevestiging zult ontvangen.
Neem contact met ons op voor advies over de Scarlet abonnementen of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).
Laat ons jou terugbellen voor advies over de Scarlet abonnementen of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).
Scarlet opzeggen vanwege een verhuis
Je Scarlet abonnement opzeggen in verband met een verhuis is enkel noodzakelijk als je verhuist:
- naar een adres waar geen Proximus dekking is;
- naar een adres waar Proximus al glasvezel heeft aangelegd, omdat het op deze locaties niet mogelijk is om een Scarlet internet abonnement af te sluiten;
- naar een appartement zonder Proximus introductiepunt en de eigenaar geen toestemming geeft voor de installatie van dit introductiepunt.
Hoe regel je een Scarlet verhuis?
Het doorgeven van je Scarlet verhuis dien je minimaal twee weken voor de verhuisdatum te doen als er al een Proximus introductiepunt is. Is die er nog niet, dan dient de verhuizing zes weken van tevoren doorgeven te worden. Je dient via Mijn Scarlet de verhuis door te geven.
Als je enkel een gsm abonnement van Scarlet hebt, is het enkel al voldoende om via Mijn Scarlet je adres te wijzigen.
Ga je verhuizen?
Bel CallMePower voor hulp met al je contracten verhuizen naar je nieuwe woning (gratis dienst).
Ga je verhuizen?
Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp met al je contracten verhuizen naar je nieuwe woning (gratis dienst).