Scarlet sociaal tarief: voorwaarden, aanvragen en korting

Geactualiseerd op
minuten lezen
scarlet sociaal tarief

Bij Scarlet was het tot voor kort mogelijk om het sociaal tarief te ontvangen. Met het nieuwe sociaal tarief is dit niet meer mogelijk, maar zolang je situatie hetzelfde blijft, kun je nog steeds het Scarlet sociaal tarief ontvangen. In dit artikel gaan wij in op de gevolgen van de wijziging in het sociaal tarief voor iedereen die het sociaal tarief bij Scarlet ontvangt.

Wat is het Scarlet sociaal tarief?

Huishoudens konden bij Scarlet het sociaal tarief aanvragen zolang ze aan bepaalde voorwaarden voldeden, waarna je een korting kreeg op je telecom abonnementen. Dit was bijvoorbeeld mogelijk voor particulieren huishoudens waarbij iemand in het huishouden tot één van de volgende doelgroepen behoorde en bovendien aan alle extra voorwaarden voor die doelgroep voldeed:

  • Iemand die ouder is dan 65 jaar.
  • Iemand die gehandicapt is.
  • Iemand die een ontvanger is van een leefloon.
  • Iemand die aan een gehoorverlies lijdt.
  • Iemand die een laryngectomie is ondergaan.
  • Iemand die een militaire oorlogsblinde is.

Vragen over telecom of je abonnement?

Bel CallMePower voor antwoorden op al je vragen omtrent telecom (gratis dienst).

Vragen over telecom?

voor antwoorden op al je vragen omtrent telecom (gratis dienst).

Wat is het nieuw sociaal tarief voor telecom?

Vanaf maart 2024 is er een nieuw sociaal tarief. Het is niet mogelijk om dit sociaal tarief bij Scarlet te ontvangen. De veranderingen die in het sociaal tarief hebben plaatsgevonden, betreffen:

  • Het kortingssysteem
    Huishoudens kunnen een speciaal sociaal tarief abonnement voor internet of pack afsluiten voor respectievelijk € 19,00 en € 40,00 per maand en ontvangen een korting van 50 % op de installatie.
  • De voorwaarden
    Iemand in het huishouden moet nu aan voorwaarden gerelateerd aan hun inkomsten voldoen.
  • De aanvraagprocedure
    Je zult automatisch op de hoogte gesteld worden als je voor het sociaal tarief voor telecom in aanmerking komt. Vervolgens kun je zelf naar een telecom provider met het sociaal tarief gaan voor het afsluiten van een nieuw abonnement.

Wat houdt dit in voor het Scarlet sociaal tarief?

Scarlet klanten die het oude sociaal tarief ontvangen, zullen nog steeds het oude sociaal tarief voor telecom ontvangen. Bij een verhuis, verandering van abonnement of persoonlijke situatie waardoor je niet meer aan de oude voorwaarden voldoen, zul je het Scarlet sociaal tarief kwijtraken.

Voor vragen hierover neem je het beste met het BIPT contact op. Dit is telefonisch of per mail mogelijk: 02 226 89 41 / [email protected].

Tips om te besparen op je Scarlet factuur!

Het Scarlet sociaal tarief is niet de enige manier waarmee je kunt besparen op je telecom abonnement. Er zijn nog een aantal manieren waarmee je voor een lagere telecomfactuur kunt zorgen. Bel naar: 02 588 71 43. De experts van CallMePower helpen jou gratis met het vergelijken van alle telecom providers in België, geven je een gratis en vrijblijvend advies en helpen je indien nodig met het afsluiten van een nieuw abonnement en je abonnement van Scarlet opzeggen.

Wil je wel besparen op je Scarlet factuur, maar niet veranderen van provider, ga dan na of het afsluiten van een Scarlet Trio pack gunstiger is of dat je juist de abonnementen los afsluit in plaats van in een pack omdat je niet alles in het pack gebruikt. Ga ook na of je alle opties nog geactiveerd moet hebben en of je niet te veel buiten de bundel kosten maakt, die je met een uitgebreider abonnement kunt ontlopen.

Ook bij een verhuis is het vergelijken van telecom providers erg belangrijk! Niet alleen op de eerste plaats omdat het aanbod en de mogelijke internetsnelheid op je nieuwe adres totaal anders kan zijn bij Scarlet en bij andere providers, maar ook omdat een Scarlet verhuis wellicht helemaal niet mogelijk is, omdat je op nieuwe adres geen Scarlet kunt ontvangen.

Heb je een hoge telecomfactuur?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Heb je een hoge telecomfactuur?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 8 stemmen vond de informatie nuttig.

CallMePower, een merk van Selectra in België, heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. Klik je op een link, dan zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.

Meer info of klant worden?

Scarlet klant worden of extra informatie ontvangen?

Neem contact met ons op voor advies over de Scarlet abonnementen
of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).

Laat CallMePower jou terugbellen voor advies over de Scarlet
abonnementen of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).