Is een slak nog sneller dan je internetsnelheid?

Bel CallMePower voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Is een slak nog sneller dan je internetsnelheid?

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Problemen Scarlet oplossen en Scarlet storing vandaag

Geactualiseerd op
minuten lezen
scarlet problemen

Het is erg vervelend om Scarlet problemen te hebben met één van je abonnementen. Gelukkig zijn er al veel controles die je zelf kunt doen om zo snel mogelijk van je Scarlet storingen af te komen. Ontdek hier alle stappenplannen voor het oplossen van storingen en problemen van Scarlet.

Is er een Scarlet storing 14 februari 2025?

Als er deze maand een Scarlet storing is gemeld bij CallMePower, vind je deze in onderstaand overzicht.

Scarlet storingen gsm

Gemelde netwerkstoringen Proximus gsm 02/2025
Stad Adres Datum
Comines-Warneton Rue De Warneton 40A 12/02/2025 06:40
Profondeville Rue Albert Binet 11/02/2025 16:32
Grez-Doiceau Chemin du ry de Hèze 7 07/02/2025 07:20
Antwerpen schupstraat 1 06/02/2025 16:16
Nandrin Rue de Frérissart, 39 06/02/2025 11:54
Halle Joseph Petrestraat 06/02/2025 10:01
Saint-Josse-Ten-Noode rue Léopold Ier 05/02/2025 17:54
Steenokkerzeel Vliegveld 208 05/02/2025 16:21
Profondeville rue jules borbouse 4 05/02/2025 12:24
Floreffe rue ferme de la vallee 7 05/02/2025 10:45
Grez-Doiceau rue cocher 11 04/02/2025 11:44
Dour Rue des peupliers n1 02/02/2025 16:01

Laatst bijgewerkt: 14/02/2025 13:09

Laatst bijgewerkt: 14/02/2025 13:09

Scarlet storingen internet

Gemelde netwerkstoringen Proximus internet 02/2025
Stad Adres Datum
Nivelles Rue du cura 13/02/2025 18:34
Tournai Rue des déportés de Barry 1, Barry 13/02/2025 09:33
Lommel Wijerken, 42 13/02/2025 06:49
Riemst Klein lafeltstraat 12A 12/02/2025 21:11
Jemeppe-sur-Sambre Avenue des Acacias 12/02/2025 15:36
Bernissart Rue du moulin 3, Ville-Pommeroeul 12/02/2025 13:59
Destelbergen Burgemeester. Lubbrechtstraat 15 11/02/2025 15:22
Ramillies Rue de Fagneton 3, 11/02/2025 15:03
Charleroi Rue baudoux 42 11/02/2025 10:45
Evere Avenue des anciens combattants 10/02/2025 19:44
Binche Rue du Moulin à eau,60 10/02/2025 19:28
Brasschaat Brechtsebaan 33 10/02/2025 18:37
Antwerpen Bredastraat 10/02/2025 12:29
Roeselare Nieuwpoortstraat 19 09/02/2025 19:27
Aalter Hagepreekstraat 34 09/02/2025 11:01
Lubbeek Veldroos 12 linden 09/02/2025 09:43
Braine-l'Alleud 8 chemin des pères Braine l'alleud 08/02/2025 20:43
Maaseik Tienderstraat 88 08/02/2025 19:58
Maaseik Tienerstraat 88 08/02/2025 19:58
Duffel Hoogstraat, 93 08/02/2025 16:09
Alken Lokerstraat 63 07/02/2025 21:34
Aalst De Ridderstraat 72 07/02/2025 18:44
Sint-Niklaas Grote markt 71 bus 401prp 07/02/2025 14:50
Sivry-Rance 10 grand place sivry 07/02/2025 14:20
Bruxelles rue rogier 196 07/02/2025 13:53
Meise Koninklijke kasteeldreef 43 07/02/2025 13:17
Zulte Rotsstraat 3 06/02/2025 13:43
Lanaken Martinusstraat 06/02/2025 12:53
Ranst Torekenshoefstraat 8 Emblem 06/02/2025 11:32
Mons 49 RUE DE NIMY 06/02/2025 10:09

Laatst bijgewerkt: 14/02/2025 13:09

Laatst bijgewerkt: 14/02/2025 13:09

Scarlet storing melden

Je kunt op verschillende manieren een Scarlet storing delen met deze telecom provider:

  • de Scarlet klantendienst te bellen van maandag tot vrijdag van 9:00 - 20:00 uur en op zaterdag van 9:00 - 17:00 uur op: 02 275 27 27.
  • met Scarlet contact op te nemen via hun sociale media accounts.

Een netwerkstoring melden

  • Aalst (9300 / 9308 / 9310 / 9320)
  • Aalter (9880 / 9881 / 9910)
  • Aarschot (3200 / 3201 / 3202)
  • Aartselaar (2630)
  • Affligem (1790)

Zoek je stad of postcode.

Voer hier je adres en woonplaats in

Laden

Vragen over telecom of je abonnement?

Bel CallMePower voor antwoorden op al je vragen omtrent telecom (gratis dienst).

Vragen over telecom?

voor antwoorden op al je vragen omtrent telecom (gratis dienst).

Wat moet ik doen bij een Scarlet storing?

Een technische storing bij Scarlet kan meerdere oorzaken hebben, die als gevolg hebben dat je problemen met je abonnementen van Scarlet kunt ervaren. Om deze Scarlet problemen op te lossen, kun je allereerst in Mijn Scarlet kijken.

Eén van de oorzaken is dat je buiten je bundel bent. Dit houdt in dat je al alle belminuten, SMS'en en data hebt verbruikt of dat je de maximale grens van 500 GB surfvolume op de maximale snelheid hebt bereikt. In Mijn Scarlet kun je zien hoeveel je die maand verbruikt hebt en dus of dit de oorzaak van je Scarlet panne kan zijn. Ook kun je in Mijn Scarlet zien of je nog openstaande facturen hebt.

Naast kijken in Mijn Scarlet, kun je ook op de sociale media kanalen van Scarlet kijken. Indien er Scarlet panne zijn, is het namelijk mogelijk dat de Scarlet problemen hierop gecommuniceerd worden. Scarlet is actief op Facebook, Twitter en Instagram.

Een Scarlet probleem kun je vaak ook al verhelpen door je apparaten opnieuw op te starten, denk hierbij zowel aan je elektronische apparaten als aan de TV decoder en de modem. Ook is het mogelijk om je apparaten te resetten, waarbij alle instellingen terug worden gezet naar de fabrieksinstellingen.

Vergoeding voor storingen

Bij storingen die langer dan acht uur duren, dient Orange jou een vergoeding van € 1,00 per dag te betalen. Deze vergoeding kan direct aan jou uitbetaald worden, maar kan ook als korting toegepast worden op jouw factuur of in de vorm van een cadeau uitgekeerd worden.

Problemen Scarlet met internet

Ervaar je Scarlet internet problemen? Ga dan na of je met onderstaande stappenplannen de Scarlet problemen met de wifi kunt oplossen.

Problemen Scarlet internet verhelpen

  1. Controleer of het DSL LED lampje op de modem constant brandt.
  2. Controleer of het @ / Internet LED lampje op de modem constant brandt.
  3. Maak je gebruik van een router of switch? Koppel deze dan af en sluit je computer rechtstreeks via een UTP-kabel aan op je modem.
  4. Controleer de bekabeling van de modem en tussen de computer en modem.
  5. Herstart je modem. Wacht tot alle LED lampjes branden.
  6. Herstart je computer.

Problemen Scarlet wifi oplossen

Heb je bekabeld wel internet maar ervaar je juist Scarlet internet problemen, dan kun je allereerst je wifi-verbinding controleren aan de hand van onderstaand stappenplan.

  1. Controleer de wifi-verbinding in de buurt van je modem. Heb je geen verbinding, ga dan naar stap 2. Is er een zwak signaal, ga dan naar stap 4. Is er een goed signaal, ga dan naar stap 3.
  2. Controleer of het wifi LED lampje op de modem brandt. Als dit niet het geval is, schakel dan de wifi in en test opnieuw de verbinding.
  3. Controleer of de wifi verbinding goed geconfigureerd is. Controleer of je aan een modem bent verbonden en of je aan de juiste modem bent verbonden.
  4. Wijzig het wifi kanaal. Zo kun je gebruik maken van een kanaal dat minder druk is.
  5. Controleer of er storende apparaten in de buurt van de modem staan en controleer de locatie van de modem.
  6. Als het probleem zich enkel voordoet wanneer het apparaat zich ver van de modem bevindt, dan kun je:
    • het apparaat dichter bij de modem plaatsen;
    • een netwerkkabel aansluiten tussen de modem en computer;
    • een wifi versterker installeren om het wifi bereik in huis te vergroten.

Naast het doorlopen van bovenstaand stappenplan, kun je ook naar de volgende tips kijken om een Scarlet probleem met je wifi te verhelpen.

  • Controleer de locatie van de modem. De modem kun je het beste op een centrale plek in huis hebben staan, op een open plek en op minimaal één meter hoogte.
  • Controleer op stoorzenders. Zorg ervoor dat toestellen die het internetsignaal kunnen verstoren - zoals bluetooth apparaten, microgolfovens of een draadloze deurbel - minimaal één meter van de modem staan.
  • Controleer of de internetverbinding beter is wanneer je gebruik maakt van een andere wifi kanaal. Zo heb je minder last van eventuele Scarlet netwerk problemen bij je buren en van een druk kanaal.
  • Schaf wifi versterkers aan. Je hebt hierbij de keuze tussen een access point (als je een netwerkkabel hebt) en een wifi repeater of PLC (als je geen netwerkkabel hebt).

Is een slak nog sneller dan je internetsnelheid?

Bel CallMePower voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Is een slak nog sneller dan je internetsnelheid?

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Hoe kan ik de Scarlet internetsnelheid controleren?

Ervaar je Scarlet internet problemen, dan is het ook een goed idee om je internetsnelheid te controleren. Je kunt op deze manier namelijk achterhalen of je inderdaad een lagere internetsnelheid in huis hebt dan zou moeten of dat je sneller internet verwacht en overstappen naar een sneller internet abonnement benodigd is.

Om je daadwerkelijke internetsnelheid te achterhalen, kun je een speedtest doen. Voer een Scarlet speedtest meerdere keren per week en op verschillende momenten op de dag uit en vergelijk dit vervolgens met de Scarlet internetsnelheid die je in je woning zou moeten ontvangen.

Voer een Scarlet speedtest uit en achterhaal je internetsnelheid.

Problemen Scarlet met TV

Ervaar je Scarlet TV problemen? Ga dan na of je met onderstaande stappenplannen de Scarlet problemen met de TV kunt oplossen.

Problemen Scarlet met de TV

Om een Scarlet TV probleem op te lossen, volg je onderstaand stappenplan:

  1. Controleer of het DSL LED lampje op je modem constant brandt.
  2. Controleer de bekabeling van je modem.
  3. Gebruik je draadloze oplossingen voor je Scarlet TV - zoals Devolo, wifi Bridge of Ruckus -, ontkoppel deze dan en steek ze opnieuw in.
  4. Controleer de bekabeling tussen je modem, TV decoder en TV.
  5. Reset je Scarlet TV decoder.

Ook wanneer je beeld en geluid niet synchroon lopen op je TV of je Scarlet TV gids onjuist is, kan het helpen om je Scarlet TV decoder te resetten.

Problemen Scarlet met de afstandsbediening

Werkt je Scarlet afstandsbediening niet correct meer? Je kunt dan allereerst de batterijen controleren. Daarnaast kun je ook nagaan of de verbinding niet verstoord is. Zorg ervoor dat de decoder niet achter een deur staat. Ook kun je de afstandsbediening resetten.

Een ander probleem dat zich voor kan doen, is dat de Scarlet afstandsbediening niet universeel is. Dit kun je zelf echter regelen.

  • V5 afstandsbediening: Bij een Samsung TV moet deze afstandsbediening werken. Bij andere TVs kun je hem universeel maken door de TV aan te zetten en voor drie seconden op de toetsen 1 en 3 te drukken totdat de TV power toets oplicht. Vervolgens zal de cijfercode van de TV ingevuld moeten worden. Daarna druk je op de Proximus power toets zodat de TV power toets uit gaat.
  • V4 afstandsbediening: Bij een Samsung TV moet deze afstandsbediening werken. Bij andere TV's kun je hem universeel maken door de TV aan te zetten en voor drie seconden op de toetsen 1 en 3 te drukken totdat de TV power toets oplicht. Vervolgens zal de cijfercode van de TV ingevuld moeten worden. Daarna druk je tegelijkertijd op de TV mode power toets en de Digital TV toets.
  • V2 / V3 afstandsbediening:
    • Automatische methode: Zet de TV aan en druk op de pijltjestoets totdat het rode lampje brandt. Druk vervolgens de toetsen 1 en 3 voor drie seconden in totdat het TV lampje twee keer knippert en vervolgens blijft branden. Houd daarna de power toets ingedrukt totdat de TV zich uitgeschakeld.
    • Manuele methode: Zet de TV aan en druk op de pijltjestoets totdat het rode lampje brandt. Druk vervolgens de toetsen 1 en 6 totdat het rode lampje flikkert. Vul de eerste vier cijfers van je TV code in. Hierna zal het lichtje twee keer knipperen. Knippert het lampje één keer, dan is de code foutief ingevuld.

Scarlet problemen met gsm

Ervaar je Scarlet gsm problemen? Ga dan na of je met onderstaande stappenplannen de Scarlet problemen met de gsm kunt oplossen.

Scarlet problemen met mobiele data

Als je mobiele data het niet meer doet, is het allereerst belangrijk om te controleren of je nog wel data over hebt om die maand te gebruiken. Als je al door al je mobiele data heen bent, kun je een Scarlet gsm optie aanschaffen voor meer data. Daarnaast kun je nagaan of je wel bereik hebt.

Ben je nog niet door je data heen, dan kun je de instellingen voor 3G, 4G en 5G controleren. Scarlet legt op hun website voor een groot aantal toestellen uit hoe je de instellingen kunt controleren. De juiste APN is: "internet.bmbpartner.be.".

Scarlet problemen met de simkaart

Heb je problemen met de Scarlet simkaart? Dan is het belangrijk om te achterhalen of je simkaart kapot is of dat het probleem bij je toestel vandaan komt. Dit kun je doen door je telefoon te herstarten, te controleren of je simkaart juist in de telefoon zit en of je simkaart het in een andere gsm wel doet.

Als het nodig is om een nieuwe simkaart aan te vragen, dan kun je dit via Mijn Scarlet doen. Ga hiervoor naar:

  1. overzicht
  2. je gsm abonnement
  3. een probleem melden of raadplegen
  4. een probleem melden
  5. nieuwe simkaart aanvragen
  6. toevoegen

Is een slak nog sneller dan je internetsnelheid?

Bel CallMePower voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Is een slak nog sneller dan je internetsnelheid?

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Vond je deze informatie nuttig? 98% van de 109 stemmen vond de informatie nuttig.

CallMePower, een merk van Selectra in België, heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. Klik je op een link, dan zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.

Meer info of klant worden?

Scarlet klant worden of extra informatie ontvangen?

Neem contact met ons op voor advies over de Scarlet abonnementen
of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).

Laat CallMePower jou terugbellen voor advies over de Scarlet
abonnementen of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).