OCTA+ klant worden
logo octaplus

Word nu klant bij OCTA+ (Officiële CallMePower-partner)

Sluit direct een contract af bij OCTA+ of bel voor een gratis vergelijking.

OCTA+ klant worden
logo octaplus

Word nu klant bij OCTA+ (Officiële CallMePower-partner)

Sluit direct een contract af bij OCTA+ of bel voor een gratis vergelijking.

Tijdelijke OCTA+ korting

Tijdelijk tot € 235 korting* op OCTA+ contracten afgesloten via CallMePower. Algemene voorwaarden zijn van toepassing.

OCTA+ ervaringen, reviews en beoordelingen

Geactualiseerd op
minuten lezen
OCTA+ ervaringen

Op Trustpilot heeft OCTA+ een gemiddelde waardering van 1.7 uit 5, gebaseerd op 56 beoordelingen. Greenpeace beoordeelt OCTA+ met een score van 6 / 20. VREG waardeert de klantendienst van OCTA+ met een 4 / 5.

Beoordeling OCTA+ Energie

OCTA+ is reeds sinds 2010 actief op de energiemarkt in België en heeft een marktaandeel van iets meer dan één procent opgebouwd. OCTA+ onderscheid zichzelf van andere energieleveranciers door ook mazout aan te bieden, naast elektriciteit en aardgas.

Hieronder beoordelen we de het aanbod van OCTA+ en kijken we naar de OCTA+ ervaringen.

Positieve ervaringen

  • Aantrekkelijke tarieven
  • Klantendienst goed bereikbaar
  • Deels groene stroom

Negatieve ervaringen

  • Problemen met facturatie
  • Niet nakomen voorwaarden contracten

OCTA+ klant worden
logo octaplus

Word nu klant bij OCTA+ (Officiële CallMePower-partner)

Sluit direct een contract af bij OCTA+ of bel voor een gratis vergelijking.

OCTA+ klant worden
logo octaplus

Word nu klant bij OCTA+ (Officiële CallMePower-partner)

Sluit direct een contract af bij OCTA+ of bel voor een gratis vergelijking.

OCTA+ beoordeling als meest familiale energieleverancier?

OCTA+ noemt zichzelf de “meest familiale energieleverancier van België”. Volgens OCTA+ is het aanbod aangepast aan de behoeften van de consument en is OCTA+ de enige energieleverancier waar je nooit hoeft te wachten op een antwoord van de klantendienst.

Op dit moment levert OCTA+ slechts één energietarief. Het is dus lastig te zeggen dat deze leverancier het aanbod heeft aangepast op de behoeften van de consument. Het is bijvoorbeeld op dit moment niet mogelijk een vast tarief af te sluiten. Hierbij moet wel worden gezegd dat op dit moment meerdere leveranciers een beperkt aanbod hebben door de hoge energieprijzen.

De klantendienst van OCTA+ ontvangt een 4/5 sterren beoordeling van de VREG. De regulator ontvangt 5 klachten per 5.000 klanten (update Q3 2023).

Beoordeling OCTA+ Energie oorsprong stroom

Hoewel OCTA+ zichzelf niet positioneert als een groene energieleverancier, is een meerderheid van de geleverde elektriciteit door OCTA+ groene stroom. Bovendien produceert OCTA+ zelf ook groene stroom met zonnepanelen en biomassa.

Ongeveer 56 % van de geleverde stroom van OCTA+ is afkomstig uit hernieuwbare energiebronnen. De overige 44 % is afkomstig uit fossiele brandstoffen en kernenergie. Deze stroom wordt aangekocht op de energiemarkt.

Het feit dat OCTA+ zelf investeert in groene productiecapaciteit, een groot gedeelte van de geleverde stroom groen is en het zichzelf niet nadrukkelijk positioneert als een groene leverancier, is positief te beoordelen. OCTA+ zou de productiecapaciteit echter nog verder kunnen vergroten of meer groene stroom aan kunnen kopen op de energiemarkt.

OCTA+ ervaringen met de klantendienst

OCTA+ probeert een persoonlijke en 5-sterren dienstverlening op maat aan te bieden. Bovendien is de OCTA+, naar eigen zeggen, de enige energieleverancier waar je nooit moet wachten op een antwoord.

OCTA+ Energie klantendienst beoordelingen

De OCTA+ klantendienst is telefonisch, per e-mail en op WhatsApp te bereiken. De openingsuren van de klantendienst zijn van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur. Vergeleken met andere energieleveranciers zijn dit goede openingsuren en zijn de contactmethoden duidelijk. Het enige nadeel is dat OCTA+ niet bereikbaar is in het weekend.

Daarnaast beschikt OCTA+ ook over een klantenzone, genaamd My OCTA+. In deze OCTA+ klantenzone is het mogelijk om een aantal zaken betreffende je energiecontract te regelen, waardoor het minder vaak nodig is om met de OCTA+ klantendienst contact op te nemen.

Vraag over OCTA+? Neem dan met OCTA+ contact op.

OCTA+ review door de VREG

De Vlaamse energieregulator VREG publiceert op basis van de tweedelijnsklachten die de regulator en Ombudsdienst voor Energie ontvangen beoordelingen van de klantendienst van energieleveranciers. Als OCTA+ een klacht of probleem niet goed of niet oplost, is het mogelijk deze door te sturen naar de energieregulator. Deze klacht wordt vervolgens geregistreerd als een tweedelijnsklacht.

In deze beoordeling ontvangt OCTA+ 5/5 sterren.

OCTA+ klant worden
logo octaplus

Word nu klant bij OCTA+ (Officiële CallMePower-partner)

Sluit direct een contract af bij OCTA+ of bel voor een gratis vergelijking.

OCTA+ klant worden
logo octaplus

Word nu klant bij OCTA+ (Officiële CallMePower-partner)

Sluit direct een contract af bij OCTA+ of bel voor een gratis vergelijking.

OCTA+ ervaringen en reviews klantendienst

Nu we hebben gezien waar OCTA+ voor staat, kijken we of klanten en ex-klanten van OCTA+ dit ook kunnen bevestigen. De reviews die hieronder worden getoond zijn afkomstig van meerdere reviewsites.

In de tabellen zijn de positieve en negatieve reviews van OCTA+ samengevat. De reviews zijn opgedeeld in verschillende thema's met een indicatie van het aantal reviews, van laag, gemiddeld tot hoog.

Positieve OCTA+ ervaringen en reviews

In de onderstaande tabel zijn de positieve OCTA+ ervaringen en reviews weergegeven. Deze reviews bevestigen vooral waar OCTA+ voor wilt staan en wat het bedrijf uitdraagt.

Positieve OCTA+ beoordelignen
OnderwerpPositieve beoordelingAantal
TarievenDe tarieven van OCTA+ zouden voordelig geprijsd zijn en goed concurreren met de tarieven van andere leveranciers.Gemiddeld
Bereikbaarheid klantendienstDe klantendienst van OCTA+ zou relatief goed bereikbaar zijn, zonder lange wachttijden.Laag

OCTA+ klachten en negatieve ervaringen

In de onderstaande tabel zijn de OCTA+ klachten en negatieve ervaringen weergegeven. Deze negatieve reviews laten vooral zien wat de nadelen van OCTA+ zijn.

OCTA+ klachten en negatieve reviews
OnderwerpPositieve beoordelingAantal
Onvriendelijke klantendienstMeerdere klanten geven aan dat ze onvriendelijk te woord zijn gestaan door de klantendienst.Hoog
FacturatieEr zijn meerdere klachten over OCTA+ te vinden met betrekking tot foutieve facturen en het terugbetalen van tegoeden.Gemiddeld
Voorwaarden contractenEr zijn een aantal beoordelingen te vinden waarin klanten aangeven dat OCTA+ de voorwaarden van het contract, zoals kortingen, niet nakomt.Laag

OCTA+ tankkaart ervaringen

Naast elektriciteit, aardgas en mazout, is het ook mogelijk om te kiezen voor een tankkaart van OCTA+. Met deze tankkaart kan je terecht bij 1.850 tankstations en meer dan 1.000 laadpunten verspreid over België. Bovendien is het mogelijk kortingen te ontvangen als je producten combineert.

OCTA+ review door CallMePower

OCTA+ Energie: een energieleverancier met een interessant aanbod, maar met een klantendienst met verbeterpunten.

  1. Het feit dat OCTA+ groene stroom levert zonder dit groter te maken dan het daadwerkelijk is en deze stroom niet groenwast, is zeer positief. Dit zorgt ervoor dat OCTA+ als een betrouwbare partner kan worden gezien.
  2. OCTA+ probeert zich duidelijk te onderscheiden van de concurrentie door het bieden van combinatievoordelen en diensten die andere leveranciers niet kunnen bieden. Dit zorgt ervoor dat OCTA+ een zeer aantrekkelijke aanbieder kan zijn indien je meerdere diensten van deze leverancier afneemt.
  3. OCTA+ zet sterk in op een persoonlijke klantendienst, maar het feit dat er een relatief groot aantal beoordelingen zijn te vinden over onvriendelijke medewerkers bij de klantendienst is een verbeterpunt voor deze leverancier.
  4. Ondanks het feit dat OCTA+ op dit moment slechts één energietarief aanbiedt, betekent dit niet dat de mogelijkheden beperkt zijn. Waar concurrenten vaak verschillende contracten aanbieden voor opties zoals het ontvangen van papieren facturen, is het bij OCTA+ mogelijk dit aan te passen binnen hetzelfde contract. Bij de concurrent zal je in dit geval vaak moeten kiezen voor een ander contract.
  5. Hoewel de OCTA+ tarieven niet tot de goedkoopste energietarieven op de markt behoren, zijn tarieven van deze leverancier wel goed geprijsd. De tarieven liggen op het midden van de markt en kunnen goed concurreren met tarieven van andere energieleveranciers.

OCTA+ is een energieleverancier met een grote hoeveelheid ervaring op de energiemarkt. Op een paar verbeterpunten na, kan OCTA+ een zeer interessante energieleverancier zijn, vooral voor de consument die meerdere diensten van deze leverancier af wilt nemen.

OCTA+ vergelijken met andere leveranciers

Voordat je gaat overstappen, is het belangrijk om de tarieven van leveranciers te vergelijken. Bekijk hieronder de energievergelijkingen van OCTA+. Klik op de vergelijking om naar de pagina te navigeren.

Hoe kan je OCTA+ klant worden?

Ben je overtuigd door het aanbod van OCTA+? Dan kan je gaan veranderen van energieleverancier!

Bekijk voordat je gaat overstappen ook de OCTA+ tarieven.

OCTA+ klant worden kan door al je gegevens in te vullen op de website van deze leverancier. Vervolgens zal je een voorstel ontvangen waarmee je akkoord kunt gaan. Zodra het energiecontract is bevestigd, zal OCTA+ je oude energiecontract opzeggen.

OCTA+ klant worden
logo octaplus

Word nu klant bij OCTA+ (Officiële CallMePower-partner)

Sluit direct een contract af bij OCTA+ of bel voor een gratis vergelijking.

OCTA+ klant worden
logo octaplus

Word nu klant bij OCTA+ (Officiële CallMePower-partner)

Sluit direct een contract af bij OCTA+ of bel voor een gratis vergelijking.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 12 stemmen vond de informatie nuttig.

Bekijk meer over OCTA+