Vraagteken
contact

Vraag over je online klantenzone?

Bel CallMePower om direct hulp te ontvangen van onze energie-experts. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)

Vraagteken
contact

Vraag over je online klantenzone?

Laat je gratis terugbellen door een energie-expert van CallMePower.

OCTA+ klantenzone inloggen, registreren en meer

Geactualiseerd op
minuten lezen
OCTA+ klantenzone

Klant bij OCTA+ of net klant geworden bij deze leverancier? Alle klanten van deze leverancier hebben toegang tot de OCTA+ klantenzone. In de klantenzone van OCTA+ is het mogelijk om een groot aantal zaken te regelen. In dit artikel leggen we alles uit over de OCTA+ klantenzone, zoals de functionaliteiten en het aanmaken van een account.

My OCTA+ klantenzone inloggen

Energieleverancier OCTA+ heeft een online klantenzone waarin je een groot aantal zaken betreffende je energiecontract zelf kunt regelen. De My OCTA+ klantenzone is beschikbaar voor alle klanten van deze leverancier.

My OCTA+ inloggen Inloggen in de OCTA+ klantenzone? Ga daarvoor naar de My OCTA+ inlogpagina.

Is er een OCTA+ applicatie voor mobiele telefoons?

Op dit moment is er helaas geen OCTA+ applicatie te downloaden in de Google Play Store of de Apple App Store. Slechts een paar leveranciers bieden op dit moment applicaties aan, waaronder Eneco en ENGIE.

Het is uiteraard wel mogelijk om in te loggen in de OCTA+ klantenzone via de internetbrowser op je mobiele telefoon. Hoewel dit wellicht minder gebruiksvriendelijk werkt dan een applicatie, is het op deze manier wel mogelijk om op je telefoon gebruik te maken van de OCTA+ klantenzone.

Vraagteken
contact

Vraag over je online klantenzone?

Bel CallMePower om direct hulp te ontvangen van onze energie-experts. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)

Vraagteken
contact

Vraag over je online klantenzone?

Laat je gratis terugbellen door een energie-expert van CallMePower.

My OCTA+ klantenzone account aanmaken

Om gebruik te maken van de OCTA+ klantenzone zal je eerst een account aan moeten maken. Dit kan zodra je effectief klant bent geworden bij OCTA+, vanaf de leveringsdatum.

Na het aanvragen van het energiecontract zal je een e-mail ontvangen van OCTA+. In deze e-mail staat je klantnummer. Vervolgens zal je de eerste energiefactuur ontvangen, waarop je de activatiecode kunt vinden. Deze twee nummers gebruik je om een OCTA+ account aan te maken.

Waar vind ik de activatiecode van OCTA+? De activatiecode van OCTA+ is te vinden op de energiefacturen van OCTA+. Indien je deze niet kunt vinden kan de OCTA+ klantendienst deze op verzoek per e-mail opsturen.

OCTA+ klantenzone account aanmaken lukt niet

Lukt het niet om een OCTA+ account aan te maken? Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Indien je de bevestigingsmail van OCTA+ met je klantnummer en de activatiecode na enige tijd niet hebt ontvangen, adviseren wij om met de klantendienst contact op te nemen. Het kan in sommige gevallen even duren voordat de e-mail aankomt en controleer ook de spam-inbox.

Heb je wel de bevestigingsmail ontvangen, maar lukt het aanmaken van het OCTA+ account niet? Probeer eerst een account aan te maken in een andere internetbrowser of op een ander apparaat. Lost dit het probleem niet op? Neem dan met de klantendienst contact op.

Vraag voor OCTA+? Neem dan met de OCTA+ klantendienst contact op.

Inloggen My OCTA+ werkt niet, wat nu?

Het kan voorkomen dat het niet lukt om in te loggen in de OCTA+ klantenzone. Dit kan bijvoorbeeld komen door onderhoud aan de pagina, overbelasting, een slechte internetverbinding of zelfs een verouderd apparaat.

Als de OCTA+ klantenzone niet werkt, is het aan te raden om eerst te achterhalen wat hier de oorzaak van is. Controleer allereerst of de ingevoerde inloggegevens wel correct zijn en verander zo nodig het wachtwoord. Daarnaast is het pas mogelijk om in te loggen in de OCTA+ klantenzone vanaf het moment dat je effectief klant bent geworden, dus vanaf de start van het contract.

Indien dit het probleem niet oplost, kun je proberen in te loggen via een ander apparaat. Werkt de klantenzone op een ander apparaat wel? Gebruik dan een andere internetbrowser. Wij raden aan om gebruik te maken van Google Chrome of Firefox. Als de klantenzone op meerdere apparaten niet werkt is het aan te raden om met de klantendienst contact op te nemen.

Vraagteken
contact

Vraag over je online klantenzone?

Bel CallMePower om direct hulp te ontvangen van onze energie-experts. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)

Vraagteken
contact

Vraag over je online klantenzone?

Laat je gratis terugbellen door een energie-expert van CallMePower.

De OCTA+ klantenzone voor al je energiezaken

Als verlenging van de telefonische klantendienst is het bij OCTA+ mogelijk om zelf, online een aantal zaken betreffende je energiecontract te regelen. In veel gevallen is het makkelijker om in te loggen in de online klantenzone dan te bellen met de klantendienst.

In de My OCTA+ klantenzone kun je onder andere de volgende zaken regelen:

  • persoonlijke gegevens inzien en aanpassen;
  • energiefacturen inzien;
  • betaalmethode aanpassen;
  • energiecontract inzien en aanpassen;
  • betalingen inzien;
  • OCTA+ tankkaarten en transacties beheren.

OCTA+ zakelijke klanten en de klantenzone De zakelijke klanten van OCTA+ hebben ook toegang tot de online klantenzone van deze leverancier en kunnen gebruik maken van dezelfde functionaliteiten.

Energiefacturen in de My OCTA+ klantenzone

In de OCTA+ klantenzone is het mogelijk om alle energiefacturen die je van deze leverancier hebt ontvangen in te zien. Daarnaast is het ook mogelijk om het voorschotbedrag aan te passen in de OCTA+ klantenzone. Het aanpassen van de voorschotfactuur is alleen aan te raden bij grote veranderingen in je energieverbruik, zoals de installatie van zonnepanelen of een verbetering in de isolatie.

Naast het inzien van de facturen, is het ook mogelijk om de status van je betalingen in te zien. In het geval dat de energiefactuur drie dagen na de vervaldatum nog niet is betaald, stuurt OCTA+ een betalingsherinnering. De kosten voor deze herinnering worden aangerekend op de eerstvolgende factuur.

OCTA+ klantenzone voorschotbedrag aanpassen Het is bij OCTA+ ook mogelijk om je voorschotbedrag aan te passen door een verzoek in te dienen bij de klantendienst via het contactformulier op de website van OCTA+.

OCTA+ tankkaarten in de online klantenzone

OCTA+ is niet alleen als energieleverancier actief, maar ook als leverancier van mazout en als leverancier van brandstof voor auto’s. Bij OCTA+ is het mogelijk om te kiezen voor een tankkaart, waarmee je kan tanken of op kunt laden bij ongeveer 1.850 tankstations en 1.000 oplaadpunten.

Deze diensten zijn terug te zien in de OCTA+ klantenzone. Bovendien is het mogelijk om alle transacties die je hebt gedaan met de tankkaart in te zien in de online klantenzone. Een zeer handige functionaliteit!

Meer weten over OCTA+ als leverancier van mazout? Ga dan naar onze pagina over OCTA+ mazout.

Meer over OCTA+ en de klantenzone

OCTA+ is een relatief kleine speler op de Belgische energiemarkt. Het bedrijf is echter al 130 jaar actief in België en is één van de weinige energieleveranciers die nog volledig in Belgische handen is.

De klantenzone van OCTA+ is over het algemeen minder uitgebreid dan de klantenzones van enkele concurrenten. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om je energieverbruik in te zien of een OCTA+ verhuis te regelen in de klantenzone. Bij een groot aantal concurrenten is dit wel het geval.

De OCTA+ klantenzone is onderdeel van de klantendienst van deze leverancier. De klantenzone zorgt ervoor dat zaken betreffende je energiecontract gemakkelijk online kunnen worden geregeld. Van de Vlaamse energieregulator VREG ontvangt de OCTA+ klantendienst de maximale score, namelijk 5/5 sterren. Uit de OCTA+ reviews blijkt ook dat klanten over het algemeen tevreden zijn.

OCTA+ probeert zich te onderscheiden door aantrekkelijke tarieven aan te bieden en deze te combineren met de overige diensten van deze leverancier, zoals de tankkaart. Voor meer informatie over het aanbod van OCTA+ ga je naar onze pagina met alle OCTA+ tarieven en voor het zakelijke aanbod naar OCTA+ professioneel.

OCTA+ vergelijken met andere energieleveranciers

Ben je momenteel klant bij OCTA+, maar niet tevreden met de dienstverlening? In België is het voor consumenten mogelijk om op elk moment te veranderen van energieleverancier. Ook als de looptijd van het contract nog niet is afgelopen is het mogelijk om over te stappen zonder opzegboete. Ben je dus niet tevreden of betaal je teveel? Stap dan over!

Hieronder vind je alle energie vergelijkingen van OCTA+. Klik op de vergelijking om naar de pagina te navigeren.

Vraagteken
contact

Vraag over je online klantenzone?

Bel CallMePower om direct hulp te ontvangen van onze energie-experts. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)

Vraagteken
contact

Vraag over je online klantenzone?

Laat je gratis terugbellen door een energie-expert van CallMePower.

Bekijk meer over OCTA+