Eneco contact klantendienst België: alle contactgegevens
Het telefoonnummer om klant te worden bij Eneco (via CallMePower) is 02 585 31 31 en het nummer van de klantendienst is 015 25 66 66. Daarnaast is de klantendienst ook beschikbaar via het Eneco contactformulier. De klantendienst is tijdens werkdagen bereikbaar van 8:00 tot 18:00 uur.
Eneco contact klantendienst overzicht
Als derde speler op de Belgische energiemarkt heeft energieleverancier Eneco een uitgebreide klantendienst. Met Eneco contact opnemen kan op een aantal verschillende manieren, zowel on- als offline.
In het overzicht hieronder zijn alle contactgegevens van de Eneco klantendienst voor particuliere klanten weergegeven.
Contactmethode | Contactgegevens |
---|---|
Eneco klant worden* | |
Informatie aanbod Eneco ontvangen* | |
Eneco opzeggen* | |
Terugbelverzoek informatie energie* | |
Algemene Eneco klantendienst | 📞 015 25 66 66 |
Vragen over facturen | 📞 015 25 66 77 |
Postadres | Battelsesteenweg 455i, 2800 Mechelen |
Online klantenzone | My Eneco klantenzone |
*Telefoonnummers met een ster behoren tot CallMePower, een gratis vergelijkingsdienst voor energiecontracten in België. Het is mogelijk om een contract af te sluiten bij Eneco of informatie te ontvangen via CallMePower (gratis dienst) door een samenwerkingsverband.
Eneco is tevens actief op social media (Facebook en Twitter). Voor urgente vragen raden we je echter aan om gebruik te maken van het contactformulier (zie hieronder) of het telefoonnummer dat is weergegeven in de tabel hierboven.
Eneco informatiedienst
Neem contact op voor vragen over het aanbod van Eneco of om een contract af te sluiten.
Eneco informatiedienst
Dien een terugbelverzoek in en een Eneco-expert belt je gratis terug tijdens onze openingsuren.
Klantendienst Eneco openingsuren
De klantendienst van Eneco is te bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur.
Op feestdagen en in het weekend is de klantendienst gesloten. Buiten de Eneco openingsuren is het uiteraard wel mogelijk om in te loggen in de My Eneco klantenzone of een bericht achter te laten in het contactformulier op de website (zie hieronder).
Eneco e-mailadres en contactformulier klantendienst
Een direct of algemeen Eneco e-mailadres wordt door deze leverancier niet verstrekt. Om per e-mail met Eneco contact op te nemen zal je gebruik moeten maken van het contactformulier op de website van Eneco. Vervolgens zal je per e-mail een bericht ontvangen van de klantendienst.
Op werkdagen zal de Eneco klantendienst je vragen binnen 48 uur beantwoorden. Indien nodig of gewenst, zal de klantendienst je terugbellen op het aangegeven tijdstip.
Eneco contacteren om klant te worden
In België is het mogelijk om geheel gratis over te stappen met een opzegtermijn van één maand. Alle soorten contracten (vast, variabel en dynamisch) zijn op ieder moment opzegbaar, zonder opzegboete. Het is mogelijk om op ieder moment een contract bij Eneco af te sluiten. Vergeet niet om goed de prijzen, voorwaarden en dienstverleningen te vergelijken voordat je overstapt.
Bij Eneco kunnen de prijzen per contract verschillen. Zo bedraagt de kWh-prijs van het voordeligste contract in september 2024 € 10,14 (in €cent), maar kan dit oplopen tot € 17,31 per kWh (in €cent). Neem contact met ons op voor meer informatie over het aanbod van Eneco of een vergelijking uit te voeren op basis van je jaarlijkse verbruik.
Eneco adres hoofdkantoor België
Eneco heeft in België twee verschillende kantoren. Het Eneco hoofdkantoor is te vinden in Mechelen en het kantoor van Eneco Solar is te vinden in Gent. Het is aan te raden om eerst met het kantoor en/of de klantendienst contact op te nemen om een afspraak te maken.
Het Eneco Belgium hoofdkantoor is te vinden op het onderstaande adres.
Eneco Belgium NV
Battelsesteenweg 455i
2800 Mechelen
Eneco is een van oorsprong Nederlandse energieleverancier. Het hoofdkantoor van de Eneco Groep is te vinden in Rotterdam op de Marten Meesweg 5. Voor meer informatie over de kantoren van Eneco in België bekijk je:
Klantendienst Eneco online contacteren
De klantendienst van Eneco is op een aantal verschillende manieren online te bereiken. Hoewel alle klanten gebruik kunnen maken van de telefonische klantendienst, raden we aan om bij minder urgente verzoeken en/of problemen gebruik te maken van de online contactkanalen. Gebruik een van de onderstaande kanalen om de klantendienst van Eneco online te bereiken:
- Website: Eneco contactformulier.
- Live chat: Eneco Live Chat.
- Sociale netwerken: Facebook Messenger of Twitter.
Op de website van Eneco is tevens een uitgebreide lijst van veelgestelde vragen beschikbaar. Controleer eerst de FAQ voordat je met de klantendienst contact opneemt.
My Eneco klantenzone
Alle klanten van Eneco ontvangen toegang tot de online klantenzone, genaamd My Eneco. Door de klantenzone is het minder vaak nodig om de klantendienst te contacteren, aangezien je een hoop zaken zelf kunt regelen. In deze klantenzone kun je onder andere:
- verhuizingen doorgeven;
- voorschotbedragen wijzigen;
- betaalmethode aanpassen;
- persoonlijke gegevens inzien en aanpassen;
- facturen van Eneco inzien en betalen.
Let op: om gebruik te maken van de Eneco klantenzone moet je eerst een account aanmaken.
Vragen over de Eneco klantenzone?
Bel CallMePower voor al je vragen of problemen met de klantenzone van Eneco. (Officiële CallMePower-partner)
Vragen over de Eneco klantenzone?
Laat je gratis terugbellen door een Eneco-expert van CallMePower.
Veelgestelde vragen
Is Eneco bellen gratis?
Voor algemene vragen over je contract bij Eneco kun je Eneco bellen op: 015 25 66 66. Het telefoonnummer van Eneco is niet betalend, maar je betaalt wel het zonale tarief. De kosten hangen af van de voorwaarden van je mobiele contract. Voor de meeste mobiele contracten zal Eneco bellen gratis zijn.
Hoe Eneco contacteren voor een verhuis?
Wanneer je gaat verhuizen, verschillen de procedures afhankelijk van of je al klant bent bij Eneco of niet. Als je nog geen klant bent, kun je je eenvoudig aanmelden voor een energiecontract bij Eneco voor je nieuwe woning. Dit doe je met het energieovernamedocument van je vorige woning.
Ben je al klant bij Eneco, dan kun je je verhuizing doorgeven via een telefonische melding of door het versturen van het energieovernamedocument. Eneco zal dan zorgen voor de overdracht van je contract en het verzorgen van de eindafrekening.
Daarnaast biedt een verhuizing je de mogelijkheid om van energieleverancier te wisselen. Je kunt binnen 7 dagen voor of na je verhuizing contact opnemen met Eneco om hun inschrijvingsprocedure te volgen en eventueel over te stappen.
Verhuizen en klant worden bij Eneco?
Bel om een Eneco contract af te sluiten voor je nieuwe woning en het overnemen van de energiemeters.
Verhuizen en klant worden bij Eneco?
Een Eneco-expert van CallMePower belt je gratis terug tijdens onze openingsuren.
Bekijk ook:
Hoe klacht over Eneco indienen?
Bij problemen met je energiecontract zal je eerst met de klantendienst van Eneco contact opnemen om een oplossing te vinden. Als de aangeboden oplossing niet naar wens is, kan je een officiële klacht bij Eneco indienen via de Eneco verzoeningsdienst. Een medewerker van Eneco behandelt de zaak binnen twee werkdagen.
Als de oplossing en/of het antwoord van het Eneco klachtenteam niet voldoende is, kan je als laatste stap een klacht indienen bij de Federale Ombudsdienst voor Energie. De contactgegevens van de Ombudsdienst vind je hieronder.
- Adres: Koning Albert II - laan 8 bus 6, 1000 Brussel
- E-mail: [email protected]
- Telefoonnummer: 02 211 10 60
Welke tarieven biedt Eneco aan?
Eneco biedt een aantal verschillende soorten energietarieven aan. In september 2024 kun je bij Eneco de volgende tarieven afsluiten:
- Eneco Zon & Wind Dynamisch
- Eneco Zon & Wind Flex
- Eneco Zon & Wind Vast