Eneco contact opnemen: overzicht van alle contactgegevens

Eneco contact

Eneco is een van de grootste energieleveranciers van België en heeft daarmee een uitgebreide klantendienst. Of je nou een algemene vraag hebt, klant wilt worden of gaat verhuizen, hieronder vind je alle contactgegevens van Eneco België. Zo is met Eneco contact opnemen een stuk gemakkelijker! We leggen je ook uit wat je moet doen in het geval van een stroompanne of gaslek.


Eneco contact opnemen met de klantendienst

Als derde speler op de Belgische energiemarkt en als energieleverancier die bekend staat om haar kwalitatief hoogwaardige klantendienst, heeft Eneco een groot aantal contactmogelijkheden. Met Eneco contact opnemen kan op veel verschillende manieren. Hieronder geven we een overzicht van alle gegevens van de Eneco klantendienst.

Eneco contact België
Contactmethode Contactgegevens Openingsuren
📞 Eneco klant worden Maandag tot vrijdag van 8:00 tot 19:00 uur en zaterdag van 8:30 tot 17:30 uur
📞 Informatie Eneco aanbod
📞 Eneco verhuis
📞 Algemene klantendienst Eneco 📞 015 25 66 66 Maandag tot vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur
📞 Vragen over facturen 📞 015 25 66 77
📫 Postadres Battelsesteenweg 455i,
2800 Mechelen
Reactie binnen enkele werkdagen
📧 Online contactformulier Eneco contactformulier
🌐 Sociale netwerken Facebook en Twitter Maandag tot vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur
🔒 Online klantenzone Eneco klantenzone 24/7 beschikbaar

Heb je vragen over Eneco zonnepanelen, ketelonderhoud een laadpaal of andere Eneco diensten? Dan kan je contact opnemen met het algemene Eneco telefoonnummer.

telefoon eneco
telefoon eneco

Eneco klant worden of extra informatie ontvangen?

Neem contact met ons op voor advies over de Eneco tarieven en om een energiecontract af te sluiten!

telefoon eneco
telefoon eneco

Eneco klant worden of informatie ontvangen?

CallMePower belt je gratis terug of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Eneco facturatie telefoonnummer

Indien je vragen hebt over de Eneco factuur of als je vermoed dat de energiefactuur niet correct is, kan je contact opnemen met het Eneco facturatie telefoonnummer. Het Eneco facturatie telefoonnummer is: 📞 015 25 66 77. Het aanpassen van het voorschotbedrag is gemakkelijker online te regelen via de My Eneco klantenzone.

Eneco e-mailadres klantendienst

Een direct of algemeen Eneco e-mailadres wordt door deze leverancier niet verstrekt aan haar klanten. Wel heeft deze energieleverancier een contactformulier op de website. Als je hier je vraag stelt, zal je per e-mail een antwoord van Eneco terug ontvangen. Dit zal op werkdagen binnen 48 uur zijn. Indien gewenst of nodig, zal Eneco je terugbellen op het aangegeven tijdstip.

Eneco contact voor zakelijke klanten

Heb je een Eneco business energiecontract? Ook dan is het mogelijk om telefonisch contact op te nemen met de algemene klantendienst van deze leverancier. De Eneco klantendienst voor zakelijke klanten is dus te bereiken op: 📞 015 25 66 66.

Eneco openingsuren klantendienst

De Eneco klantendienst is van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur te bereiken. Op feestdagen en in het weekend is de Eneco klantendienst gesloten. Buiten de Eneco openingsuren heb je altijd toegang tot de online klantenzone en het contactformulier op de website voor het stellen van vragen of vinden van informatie.

Wat is het Eneco adres van het kantoor?

Eneco heeft in België twee verschillende kantoren. Het hoofdkantoor van deze leverancier is te vinden in Mechelen. Het kantoor van Eneco Solar is te vinden in Gent. Kijk voor meer informatie over het Solar kantoor op onze Eneco Gent pagina. Het Eneco Mechelen kantoor is te vinden op het onderstaande adres.

Eneco Belgium NV
Battelsesteenweg 455i
2800 Mechelen

De klantenzone My Eneco contact of toch Eneco bellen?

Eneco klantenzone contact

Net zoals de meeste energieleveranciers, heeft Eneco ook een online klantenzone, genaamd My Eneco. In deze klantenzone kan je een hoop zaken gemakkelijk en snel online regelen. Zo hoef je dus minder vaak met Eneco contact op te nemen. Je kan Eneco klantenzone gebruiken voor de volgende zaken:

  • Persoonlijke gegevens wijzigen;
  • Voorschotbedrag aanpassen;
  • Betaaldatum aanpassen;
  • Betalingsuitstel aanvragen;
  • Facturen inzien;
  • Verbruik inzien met de Eneco Energiemonitor.

De applicatie van Eneco is te downloaden voor zowel Android als Apple apparaten. Op deze manier kan je een hoop tijd besparen en papier wordt overbodig. Wel zo gemakkelijk en ook nog eens goed voor het milieu!

Problemen Eneco klantenzone contact Indien je problemen hebt met de Eneco klantenzone en contact op wilt nemen met deze leverancier, kan dat met de algemene klantendienst op: 📞 015 25 66 66.

Met Eneco contact opnemen om klant te worden

Eneco heeft over een relatief korte periode een grote groep huishoudens weten te overtuigen van haar aanbod. Met aantrekkelijke tarieven en een kwalitatief goede klantendienst blijven de klanten van Eneco zeer tevreden. Dit blijkt ook uit de Eneco reviews. Daarnaast hebben Eneco klanten ook een groot aantal voordelen door de Eneco Comfort Bonus.

Vergelijk de Eneco tarieven voor overstappen

Voordat je gaat veranderen van energieleverancier, is het belangrijk om de energietarieven te vergelijken. Bekijk alle Eneco tarieven, zoals het Eneco Zon en Wind Flex tarief of het Eneco Zon en Wind Vast tarief. Overtuigd van het aanbod? Dan kan je Eneco klant worden! Neem gratis contact met ons op via het onderstaande telefoonnummer.

telefoon eneco
telefoon eneco

Eneco klant worden of extra informatie ontvangen?

Neem contact met ons op voor advies over de Eneco tarieven en om een energiecontract af te sluiten!

telefoon eneco
telefoon eneco

Eneco klant worden of informatie ontvangen?

CallMePower belt je gratis terug of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Contact opnemen voor een Eneco verhuis

Verhuisdoos gas en licht

Verhuizen kan een heel gedoe zijn. Betreffende je energiecontract, zal je twee belangrijke stappen moeten ondernemen, namelijk het doorgeven van je verhuis en het invullen van het energieovernamedocument. We leggen hieronder uit hoe je dit bij Eneco kan doen!

Verhuis doorgeven aan Eneco

Als je gaat verhuizen en klant wilt blijven bij Eneco, zal je dit door moeten geven aan deze leverancier. Het doorgeven van een Eneco verhuis kan je doen via de online klantenzone of telefonisch. Je hoeft niet direct alle gegevens door te geven, het belangrijkst is de verhuisdatum en het adres van de nieuwe woning.

Geen klant bij Eneco blijven? Ga je verhuizen en wil je geen klant blijven bij Eneco? Het Eneco contract opzeggen zal dan niet nodig zijn. Je nieuwe energieleverancier zal de opzegging automatisch verwerken.

Het energieovernamedocument aan Eneco doorgeven

Bij een verhuis is het invullen van het energieovernamedocument zeer belangrijk. In dit document moet je de actuele meterstanden op de dag van overdracht en de EAN-codes van de energiemeters noteren. Vul de persoonlijke gegevens in van de nieuwe en oude bewoners en upload dit bestand in de online klantenzone van Eneco.

Hoewel door de komst van de digitale meter, het handmatig doorgeven van meterstanden steeds minder vaak nodig is, adviseren wij het Eneco overnamedocument op papier in te vullen en goed te bewaren. Dit is namelijk het officiële bewijs van de meterstanden, mocht hier onenigheid over ontstaan. Je kan het overnamedocument hieronder gratis downloaden.

verhuizen
verhuizen

Internet, telefonie en energie verhuizen in één keer geregeld!

CallMePower helpt je kosteloos met het opzeggen en afsluiten van je energie- en telecomcontracten. Bel ons gratis voor geheel vrijblijvend advies!

verhuizen
verhuizen

Internet, telefonie en energie verhuizen in één keer geregeld!

Bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur of laat je gratis terugbellen door ons.

Stroompanne of gaslek Eneco contact

Indien je last hebt van een stroompanne of een gaslek, neem dan contact op met de verantwoordelijke netbeheerder en niet met Eneco. De netbeheerder is namelijk verantwoordelijk voor het onderhoud van het energienet. Bekijk voordat je de netbeheerder contacteert of de stroompanne niet veroorzaakt wordt door gepland onderhoud.

Als de elektriciteit thuis niet werkt, is dit meestal het gevolg van een storing op een van de elektrische circuits. Gelukkig kan in een moderne elektrische installatie de oorzaak van een storing meestal snel worden gevonden. Controleer de zekeringkast en als daar één of meerdere zekeringen zijn gesprongen, zit het probleem in de elektrische installatie.

Is dit niet het geval of ruik je een gaslucht? Neem dan direct contact op met het noodnummer van de verantwoordelijke netbeheerder in jouw regio. In Vlaanderen is dit Fluvius en in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest is Sibelga verantwoordelijk.

Noodnummers storingen
Distributienetbeheerder Stroomstoring Gasgeur
Fluvius 📞 078 35 35 00 📞 0800 65 0 65
Sibelga 📞 02 274 40 66 📞 0800 19 400
ORES 📞 078 78 78 00 📞 0800 87 087
Resa 📞 04 220 12 11 📞 04 362 98 38
AIEG 📞 085 27 49 00 📞 Niet beschikbaar
REW 📞 010 22 26 53 📞 010 22 42 43
AIESH 📞 060 45 91 60 📞 Niet beschikbaar
Wie is mijn netbeheerder voor elektriciteit en / of gas?
  • 2630 - Aartselaar - Elektriciteit
  • 2630 - Aartselaar - Gas
  • 2970 - 's Gravenwezel - Elektriciteit
  • 2970 - 's Gravenwezel - Gas
  • 3200 - Aarschot - Elektriciteit
 

Vergoeding stroompanne aanvragen

Zodra de stroompanne is verholpen, kan je mogelijk een vergoeding voor de stroompanne aanvragen. Hiervoor moet de stroompanne langer dan vier uur hebben geduurd en mag de stroompanne niet zijn veroorzaakt door gepland onderhoud. Meer informatie hierover op onze vergoeding stroompanne pagina.

Geactualiseerd op