Last van langzaam of slecht internet?

Bel CallMePower voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Last van langzaam of slecht internet?

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Telenet problemen en Telenet storing van vandaag oplossen

Geactualiseerd op
minuten lezen
telenet problemen

Ervaar je Telenet problemen met je internet, wifi of TV? Je kunt dan een aantal zaken controleren om zelf wellicht al je problemen met Telenet internet, Digicorder of wifi te verhelpen. Ontdek hier alle manieren en stappenplan vanuit deze telecom provider om zelf je Telenet problemen op te lossen!

Hoe Telenet problemen 29 maart 2024 oplossen?

Telenet biedt zelf verschillende stappenplannen aan waarmee jij kunt kijken of je zelf Telenet problemen kunt oplossen. Je kunt:

  • op de pagina met veelgestelde vragen op de Telenet website kijken of je probleem daartussen staat.
  • op het Telenet forum, de Netweters, kijken of je probleem al behandeld is door iemand anders.

Storing Telenet melden: hoe doe ik dat?

Als je last hebt van een Telenet storing en je wilt de Telenet storing melden, dan kun je dat via een aantal contactmogelijkheden doen. Voordat je dit doet, is het aan te raden om eerst na te gaan of de Telenet storing al bekend is bij Telenet. Je kunt dit nagaan via de Mijn Telenet app en de sociale media kanalen van Telenet.

Een Telenet storing melden kun je door:

  • de Telenet helpdesk te bellen op: 015 66 66 66. Dit kan van maandag tot vrijdag van 8:00 - 22:00 uur en in het weekend en op feestdagen van 9:00 - 22:00 uur.
  • de Telenet klantendienst via WhatsApp een bericht te sturen. Dit kan van maandag tot vrijdag van 8:00 - 22:00 uur en in het weekend en op feestdagen van 9:00 - 22:00 uur.
  • de Telenet klantendienst via Facebook Messenger een bericht te sturen. Dit kan van maandag tot vrijdag van 8:00 - 22:00 uur en in het weekend en op feestdagen van 9:00 - 22:00 uur.

Betreffen de problemen met Telenet enkel jou, dan kun je een afspraak maken. De technieker komt dan bij je langs om de storing te verhelpen. Deze afspraak is gratis als de oorzaak bij de telecom provider zelf ligt, ligt de oorzaak echter bij jou, dan betaal je hier minimaal € 85 voor. Het is dus aan te raden om eerst zelf te kijken of je het probleem kunt oplossen alvorens je met Telenet contact opneemt.

Wat moet ik doen bij een Telenet storing?

Als er een Telenet storing is, dan kan dat verschillende oorzaken hebben. Er kan bijvoorbeeld een algemene storing zijn of een werk bij jou in de buurt waardoor bijvoorbeeld het netwerk problemen ervaart. Het is echter ook mogelijk dat je te veel verbruikt hebt waardoor de Telenet internetsnelheid naar beneden is bijgesteld voor het restant van de maand of dat je nog niet betaalde facturen open hebt staan.

Je kunt dit allemaal in Mijn Telenet controleren.

  • Bij een Telenet storing wordt er in de Mijn Telenet app direct een melding op het startscherm gegeven. Ook is het mogelijk om op het Facebook en Twitter account van Telenet te kijken, het kan zijn dat ze hier grote storingen melden.
  • Als er werken gepland zijn, dan wordt jij daar van te voren via e-mail, brief of SMS van op de hoogte gesteld. Ook in Mijn Telenet kun je zien of er werken bij jou in de buurt bezig zijn.
  • Als je de grens van 3 TB internet hebt bereikt tijdens de piekuren, dan zal je Telenet internetsnelheid tijdelijk verlaagd worden. Je kunt via de Telemeter in Mijn Telenet gemakkelijk zien hoe ver je van die grens verwijderd bent.
  • Bij openstaande saldo's kan Telenet je diensten (tijdelijk) blokkeren. In Mijn Telenet kun je gemakkelijk nagaan of je nog niet-betaalde facturen hebt en wat de status van je betaling is.

Ervaar je langzaam internet? Voer de Telenet speedtest uit en achterhaal je internetsnelheid.

Hoe kan ik Telenet internet problemen oplossen?

Heb je problemen met Telenet internet, dan is het belangrijk om eerst na te gaan of je bekabeld of draadloos gebruik maakt van het Telenet internet. Als je met bekabeld internet problemen hebt, volg dan onderstaand stappenplan.

  1. Controleer of de UTP-kabel goed aangesloten is.
  2. Start je apparaat opnieuw op.
  3. Sluit je toestel rechtstreeks op de modem aan met een UTP-kabel (als dit niet al het geval was).
  4. Herstart alle toestellen. Dit doe je door de stekkers uit het stopcontact te halen en eerst je modem weer aan te sluiten. Pas als die volledig is opgestart, start je een Access Point, Powerline of switch opnieuw op.
  5. Controleer of je met een ander apparaat of andere UTP-kabel wel verbinding hebt.

Ervaar je traag internet, dan is het allereerst goed om na te gaan wat de internetsnelheid bij jou in huis is met een speedtest. Wellicht kan de internet snelhei niet sneller en zul je dus een duurder abonnement nodig hebben om aan je verwachtingen te voldoen.

Ervaar je langzaam internet? Voer de Telenet speedtest uit en achterhaal je internetsnelheid.

Telenet problemen met wifi oplossen, hoe doe ik dat?

Ervaar je bij draadloos internet Telenet wifi problemen met bijvoorbeeld je gsm abonnement, dan zijn er een aantal andere controles die je kunt doen.

  1. Zit de coaxkabel goed vast? Je kunt deze kabel met een steeksleutel zelf vaster draaien.
  2. Herstart de modem. Trek hiervoor de stekker voor vijftien seconden uit het stopcontact of reset de modem via Mijn Telenet.
  3. Sluit via een UTP-kabel je toestel op de modem aan.
  4. Controleer of je met een ander apparaat of andere UTP-kabel op dezelfde plek wel verbinding hebt.
  5. Controleer of je geen Telenet netwerk problemen hebt door na te gaan of je wel met het juiste netwerk verbonden bent.
  6. Controleer of er elektrische apparaten in de buurt van de modem staan die het Telenet netwerk kunnen verstoren.
  7. Controleer via de Mijn Telenet app wat je wifi bereik is en bestel eventueel een wifi booster.

Ervaar je problemen met Telenet mobiel internet of 5G? Controleer dan je mobiele data instellingen en schakel mobiel data in als die uitgeschakeld is. Ook kun het zijn dat je in een gebied bent zonder Telenet 5G dekking.

Vergelijk telecom providers en vind de perfecte abonnementen voor jou.

Problemen Telenet: wat te doen bij Telenet Digicorder problemen?

Ervaar je Telenet problemen met je Digicorder of met een ander product van Telenet TV, dan zijn er een aantal dingen die je zelf kunt doen.

De eerste check die je zelf kunt uitvoeren, is of met het herstarten van de decoder de Telenet problemen opgelost zijn. Haal hiervoor je stekker vijftien seconden uit het stopcontact en steek hem er daarna weer terug in. Werkt dit niet, dan kun je vervolgens de kabels controleren.

Blijf je problemen met Telenet TV ervaren, dan kun je volgende stappenplannen doorlopen:

  • Heb je een zwart beeld? Controleer of de TV decoder aan staat en of de TV op het juiste kanaal staat.
  • De lampjes op de Telenet decoder branden niet? Herstart je decoder, controleer of je stopcontact het doet en controleer je kabel en adapter.
  • Krijg je de melding dat je decoder inactief is? Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten op zowel je decoder als modem en dat je modem aan staat. Het kan eventueel ook helpen om je toestellen te herstarten en je netwerk-boosters te controleren.
  • Heb je last van een decoder die automatisch herstart, traag is of vastloopt? Herstart dan je decoder en zet hem eventueel terug naar fabrieksinstellingen.
  • De decoder geeft de melding MHP, INST of INIT aan? Herstart dan je decoder en zet hem eventueel terug naar de fabrieksinstellingen.
  • Heb je blokjes in beeld? Controleer de bekabeling, herstart de decoder en vervang eventueel de kabel.
  • Reageert je afstandsbediening niet meer? Dan is het afhankelijk van welke decoder je hebt wat je moet doen:
    • Je kunt niet van zender veranderen met de Telenet TV box? Haal dan de batterijen uit de afstandsbediening en steek ze er opnieuw in, probeer eventueel ook andere batterijen. Ook kan het helpen om je stroomkabel volledig uit de TV box te trekken en zowel de "0" als de "TV" toets minstens tien seconden ingedrukt te houden.
    • Je kunt het geluid niet regelen met de Telenet TV box? Probeer je afstandsbediening opnieuw te koppelen met de TV Box en controleer of de TV en / of geluidsinstallatie compatibel is met de TV Box.
    • Je hebt problemen met de Digicorder / Digibox? Haal de batterijen maximaal vijf minuten uit de afstandsbediening en vervang eventueel de batterijen.
  • Heb je geen geluid? Probeer dan allereerst het volume hoger te zetten en ga na of je "Mute" niet aan hebt staan. Controleer daarna of de HDMI-kabel nog goed in de TV zit. Eventueel kun je de HDMI-instellingen op "HDMI Standaard" zetten. Ook kun je de instellingen van je decoder en een eventuele externe geluidsinstallatie controleren.

Een abonnement afsluiten, wijzigen, verhuizen of opzeggen?

Bel CallMePower voor gratis hulp en advies (gratis dienst).

Een abonnement afsluiten, wijzigen, verhuizen of opzeggen?

Laat CallMePower je terugbellen voor gratis hulp en advies (gratis dienst).

Problemen Telenet met de vaste lijn oplossen

Heb je een vaste lijn van Telenet waarmee je problemen ervaart? Om Telenet problemen met je vaste lijn te verhelpen, kun je onderstaand stappenplan doorlopen.

  1. Ontvang je geen inkomende oproepen? Controleer dan eerst of oproepdoorschakeling uitgeschakeld is.
  2. Als dit niet het geval is en in alle andere gevallen, zul je eerst alle stekkers moeten controleren. Doe dit van zowel je vaste telefoon als van je modem.
  3. Controleer bij meerdere telefoontoestellen of alle telefoontoestellen wel goed ingehaakt zijn.
  4. Verbind de telefoon direct met de modem en zet alle andere toestellen uit om er zeker van te zijn dat er geen stoorzenders zijn.
  5. Controleer of een ander toestel het wel doet. In dit geval ligt het probleem aan je toestel en niet aan je modem.

Telenet opzeggen Ben je niet tevreden bij Telenet en wil je jouw abonnement bij Telenet opzeggen? De telecom experts van CallMePower helpen je graag gratis en vrijblijvend met veranderen van provider, al kun je ook zelf telefonisch, via het contactformulier, via de post of met behulp van Easy Switch je abonnement opzeggen.

Telefonische dienstverlening beheerd door CallMePower, een merk van Selectra in België, die je gratis helpt met providers vergelijken en het afsluiten van het beste abonnement voor je persoonlijke situatie bij één van onze partners.

Contacteer ons

voor gratis hulp en advies!

Heb je vragen, problemen of wil je hulp met vergelijken?

Bel CallMePower voor hulp bij al je vragen en problemen en om
een vergelijing van alle abonnementen uit te voeren. (gratis dienst)

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij al je vragen en problemen
en om een vergelijing van alle abonnementen uit te voeren. (gratis dienst)