Telefoonnummer klantendienst van Luminus

gas en elektriciteit

Heb je een vraag of wil je ook besparen op je energiefactuur?

Bel voor gratis energieadvies van CallMePower en start met besparen!

Luminus telefoonnummer

Wil je Luminus contacteren met vragen of problemen betreffende jouw energiecontract? Het telefoonnummer voor de klantendienst van Luminus vind je hier. Ook vind je hier de noodnummers waarop je een gasgeur of een elektriciteitsstoring kunt melden. Raadpleeg deze pagina ook als het telefoonnummer zoekt over tariefinformatie, klant wil worden van Luminus of gaat verhuizen, zo is alles omtrent jouw energie goed geregeld.

Luminus logo

Contact Luminus

Op deze pagina verstrekken we jou alle telefoonnummers om Luminus telefonisch te contacteren. De klantendienst van Luminus is zowel telefonisch als via de website van Luminus te bereiken. Wil je Luminus op een andere manier bereiken dan via de telefoon? Ga dan naar de Luminus contactpagina voor alle contactgegevens van deze energieleverancier

Telefoonnummer klantendienst van Luminus

Telefonische klantendienst Luminus De klantendienst van Luminus is steeds bereikbaar op het telefoonummer:
078 150 210.

Luminus telefoonnummer

Je kunt dit nummer bellen om Luminus te benaderen voor alle vragen, opmerkingen of problemen in verband met je contract of je energiefactuur of dat nu elektriciteit en/of gas is bij Luminus.

Je bataalt voor de telefonische klantendienst van Luminus het zonale tarief (of 078-tarief).

Wil je een storing, een onderbreking van de gas- en elektriciteitslevering of een stroompanne melden? Neem dan contact op met je netbeheerder.

Telefoonnummer klant worden bij Luminus

Online intekenen voor een energiecontract is de snelste weg om klant te worden bij Luminus, natuurlijk is bellen ook mogelijk, het telefoonnummer is: ☎ 078 150 210 (zonaal tarief).

energieverbruik berekenen

Ken je verbruik van gas en elektriciteit

Inzicht in je energieverbruik. Gebruik de energiecalculator om je verbruik in 2 minuutjes te berekenen! Handig voor je nieuwe woning en een niew contract.

Voor wie klant wil worden bij Luminus en zijn of haar energietarieven al heeft vergeleken kan daarvoor ook online een contract aanmaken op de website van Luminus. Maar wie dat liever telefonisch regelt, kan ook bellen.

Wil je klant worden bij Luminus en wil je weten hoe men de nummer twee op de energiemarkt beoordeelt? Neem een kijkje op de reviewpagina over Luminus.

medewerker klantendienst

Openingsuren klantendienst van Luminus

De openingsuren van de klantendienst van Luminus zijn ruim te noemen. Een medewerker van de klantenservice helpt je graag telefonisch. Contacteer de helpdeks van maandag t/m vrijdag van 8 tot 20 uur. In het weekend is de klantendienst op zaterdag geopend van 9 tot 13 uur. Het nummer is: ☎ 078 150 210 (zonaal tarief).

Telefoonnummer verhuis bij Luminus

Van plan om te verhuizen en wil je bij Luminus blijven? Het is dan wel van belang om je energie mee te laten verhuizen. Daarom kun je Luminus ook hiervoor bellen.

Geef telefonisch je verhuis door aan Luminus indien je Luminus klant wil blijven en niet verandert van energieleverancier. Het telefoonummer om je huidige energiecontract mee te verhuizen naar je nieuwe adres is: ☎ 078 180 183. Zorg ervoor dat je de volgende gegevens hebt:

  • De datum waarop onze energie in je nieuwe woning wordt geleverd;
  • De meterstanden (indien de overdracht heeft plaatsgevonden, gebruik het energieovernamedocument);
  • De gegevens van de vorige energie-afnemer in je nieuwe woning. energieovernamedocument.
  • Het nummer van de meter(s) en de EAN-code;

Overzicht telefoonnummers Luminus

Overzicht telefoonnummers Luminus
Situatie Telefoonnummer Openingsuren
Klantendienst ☎ 078 150 210 Maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur
Zaterdag van 9 tot 13 uur
Klantendienst KMO's ☎ 078 150 152 Maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur
Zaterdag van 9 tot 13 uur
Ketelonderhoud ☎ 0800 80 808 24 uur per dag
7 dagen op 7
Verhuizen ☎ 078 180 183 Maandag tot vrijdag
van 8 tot 20 uur
Zaterdag van 9 tot 13 uur
Telefonisch leveranciers vergelijken 02 588 92 38 Terugbelmoment plannen

Noodnummers

Kom je ’s avonds na het werk thuis en merk je dat de elektriciteit is uitgevallen, zonder dat er zich een storing voordoet in de eigen woning? Dan wil je uiteraard niet tot de volgende dag wachten om dit probleem op te lossen. Voor het melden van een storing kun je daarom 24 uur per dag en 7 dagen per week terecht bij de netbeheerder. Jouw netbeheerder heeft ook een speciaal telefoonnummer in geval van nood waarop je een verdachte gasgeur kunt melden.

noodnummer

Ook als je klant bent bij Luminus blijft de lokale distributienetbeheerder immers verantwoordelijk voor alle mogelijke problemen in verband met het elektriciteits- en gasnet en met je aansluiting. Jouw netbeheerder beschikt daarom over een aantal speciale telefoonnummers die 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar zijn voor dringende gevallen.

Hieronder vind je de noodtelefoonnummers van de verschillende distributienetbeheerders in Vlaanderen en Wallonië.

Telefoonnummer gaslek

Bij het waarnemen van een gasgeur waarvan je de oorzaak niet kunt vaststellen of waarvan je vermoedt dat het om een gaslek gaat, neem je uiteraard onmiddellijk contact op met de bevoegde diensten van jouw netbeheerder.

Je kent je netbeheerder niet? Zoek deze dan op via Synergrid.Indien je de naam van jouw distributienetbeheerder kent, contacteer dan een van de volgende nummers:

Noodnummer gaslek of gasgeur ☎ 0800 65 065 noodnummer gaslek in Vlaanderen (Fluvius)
☎ 0800 87 087 noodnummer gaslek in Wallonië (Ores)
☎ 04 362 98 38 noodnummer gaslek in Provincie Luik (Resa)

Neem deze preventiemaatregelen om het risico op een brand of een explosie te verkleinen:

  • Open ramen en deuren, zelfs als het gaslek zich in de straat of in een ander gebouw bevindt;
  • Verwittig de buren;
  • Gebruik geen lichtschakelaars of andere elektrische apparaten;
  • Maak geen vuur, dit houdt in: niet roken en gebruik geen kaarsen;
  • Sluit indien mogelijk de hoofdkraan van de gasleiding (zonder gebruik te maken van een zaklamp of lichtschakelaar).

Een stroompanne melden

Wat als er zich een stroompanne voordoet? Uiteraard controleer dan eerst de eigen elektriciteitsinstallatie. Het heeft enkel zin je lokale distributienetbeheerder te contacteren wanneer duidelijk is dat het om een algemene storing bij je in de wijk of in de straat gaat (of in de heel uitzonderlijke situatie dat jouw elektriciteitsmeter niet correct werkt).

Het is dus niet de bedoeling om in dit geval Luminus te contacteren. Luminus is enkel verantwoordelijk voor je contract en de facturatie, niet voor problemen op het distributienet en met je meters.

Nummer stroompanne melden ☎ 078 35 35 00 in Vlaanderen (Fluvius)
☎ 078 78 78 00 in Wallonië (Ores)
☎ 04 263 18 80 in provincie Luik (Resa)
☎ 060 41 10 10 bij netbeheerder AIESH
☎ 010 22 26 53 bij netbeheerder Réseau d'Énergies de Wavre
☎ 085 27 49 00 bij netbeheerder AIEG

Storing aan mijn elektrische installatie

storing verhelpen

Als de elektriciteit bij jou thuis niet werkt dan zal dit meestal het gevolg zijn van een storing op de elektrische circuits in de woning. Gelukkig kan in een moderne elektrische installatie de oorzaak van een storing meestal snel gevonden worden.

Controleer in de eerste plaats de zekeringkast(en). Zie je dat één of meerdere zekeringen gesprongen zijn dan weet je meteen op welk circuit de storing zich bevindt (op voorwaarde dat de zekeringen gelabeld zijn natuurlijk).

Verwijder het apparaat (of de verlengkabel, contactdoos…) dat de storing veroorzaakt en probeer daarna de zekering van het circuit en eventueel de hoofdzekering terug in te schakelen. Een gesprongen zekering is altijd een teken van overbelasting of kortsluiting.

Bij verliesstroom kan het ook zijn dat de verliesstroomschakelaar (differentieelschakelaar) zichzelf uitschakelt. Ook deze kun je zelf terug inschakelen van zodra het apparaat of de kabel die het stroomlek veroorzaakt is afgekoppeld.

Voer in elk geval nooit zelf herstellingen uit aan jouw meterkast als je daar geen ervaring mee hebt. Elektriciteit kan levensgevaarlijk zijn voor wie niet de juiste voorzorgsmaatregelen neemt.

Geactualiseerd op