Luminus contact overzicht alle gegevens klantendienst

Alle contactgegevens van energieleverancier Luminus hebben wij op deze pagina voor je verzameld. Heb je vragen over de tarieven, formules en diensten van Luminus? Wens je klant te worden of ben je al klant en wil je je contract wijzigen of omzetten voor je verhuis? Alles over Luminus contact vind je hier!
Luminus contact: een overzicht
Luminus heeft als tweede speler op de Belgische energiemarkt een uitgebreide klantendienst die telefonisch, per brief en via het internet te bereiken is. Hieronder vind je alle Luminus contactgegevens, inclusief de Luminus telefoonnummers voor al je energievragen!
Contactmethode | Contactgegevens | Openingsuren |
---|---|---|
📞 Luminus opzeggen / overstappen | 📞 02 588 92 38 | Maandag tot vrijdag van 8:00 tot 19:00 uur en zaterdag van 8:30 tot 17:30 uur |
📞 Verhuis regelen | 📞 02 588 03 92 | |
📞 Algemene klantendienst | 📞 078 150 210 | Maandag tot vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur en zaterdag van 9:00 tot 13:00 uur |
📞 Luminus business | 📞 078 155 232 | |
📫 Postadres | Luminus, postbus 48000, 1000 Brussel 1 | Tijdelijk niet beschikbaar voor vragen |
📧 Online contactformulier | Luminus contactformulier | |
📧 Luminus e-mail | info@service.luminus.be | |
🌐 Sociale netwerken | Facebook en Twitter | Maandag tot vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur en zaterdag van 9:00 tot 13:00 uur |
💬 Online chat | Op de Luminus contactpagina | |
🔒 Online klantenzone | Luminus klantenzone | 24/7 beschikbaar |
Wat zijn de Luminus klantendienst contactmogelijkheden?
Luminus heeft één telefoonnummer voor zowel nieuwe als bestaande klanten. Op dit telefoonnummer kun je terecht voor al je vragen, klachten of problemen in verband met je energiecontract of Luminus factuur.
Het telefoonnummer van de klantendienst is: 📞 078 150 210. Bij dit telefoonnummer betaal je het zonale tarief. Voor advies over energietarieven en om gratis een nieuw energiecontract af te sluiten bel je naar CallMePower via: 📞 02 588 92 38.
Het is ook mogelijk om Luminus te contacteren via het Luminus contactformulier op de website van deze leverancier of via social media. Indien gewenst, belt Lumius je terug op het tijdstip dat je hebt aangegeven in het contactformulier.
Niet tevreden met Luminus? Lees hier hoe je een Luminus contract kan opzeggen.
Luminus klantendienst openingsuren
De Luminus klantendienst openingsuren zijn zeer ruim. Je kan deze leverancier op doordeweekse dagen de hele dag bereiken en op zaterdag in de ochtend. De Luminus klantendienst openingsuren zijn van maandag tot vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur en zaterdag van 9:00 tot 13:00 uur. Deze openingsuren zijn van toepassing op de telefonische en de online klantendienst.
Wat is het Luminus contact email?
Het Luminus contact e-mailadres is info@service.luminus.be. Wij adviseren om het contactformulier op de website van deze leverancier te gebruiken in plaats van het Luminus e-mailadres. Kies je er toch voor om direct een mail te sturen, vermeld dan wel je klantnummer, telefoonnummer en volledige naam.

Niet tevreden? Stap dan over naar een betere leverancier!
Bel CallMePower om gratis een energiecontract af te sluiten bij één van de leveranciers met een 5/5 sterren beoordeling van de VREG.

Niet tevreden? Stap dan over naar een betere aanbieder!
CallMePower belt je gratis terug tijdens de openingsuren met energieadvies of bel op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Luminus contact klantendienst voor extra diensten
Heb je een extra dienst of meerdere diensten bij Luminus aangeschaft, zoals ketelonderhoud, zonnepanelen onderhoud of Luminus Electro Repair & Replace? Dan heb je als klant bij Luminus recht op extra bijstand en pechverhelping. Al deze Luminus noodnummers zijn weergegeven in het overzicht hieronder.
Dienstverlening | Reden contact | Telefoonnummer | Openingsuren |
---|---|---|---|
EnergieAssist | Bij een storing/ probleem aan elektrische binneninstallatie (zekeringkast en aangesloten vaste elektrische leidingen). | 📞 0800 911 11 |
|
Ketel garantie | Interventie van een technieker in geval van panne aan de verwarming. | 📞 0800 808 08 |
|
Zonnepanelen hotline | Voor het melden van een defect aan of een probleem met jouw zonnepanelen. | 📞 0800 808 08 |
|
Electro repair en replace service | Herstel van huishoudtoestellen, verlengt de wettelijke garanties. | 📞 0800 808 08 |
|
Luminus adres hoofdzetel en overige Luminus kantoren

Luminus is een van de weinige energieleveranciers die je op een kantoor kan bezoeken voor vragen of overige energiezaken. Wij adviseren wel om van tevoren contact op te nemen met Luminus of een bezoek op het gewenste tijdstip mogelijk is. We geven hieronder een overzicht van de Luminus adressen.
Luminus hoofdzetelRue du Marquis 1
1000 Brussel
Het postadres voor al je brieven gericht aan Luminus:
LuminusPostbus 48000
1000 Brussel 1
Adres kantoor Luminus per stad
Adres Luminus Brussel (hoofdzetel)
1000 Brussel
Adres Luminus Gent
9000 Gent
Adres Luminus Hasselt
B-3500 Hasselt
Adres Luminus Antwerpen
Luminus heeft momenteel geen kantoor in Antwerpen, enkel een aantal laadstations voor elektrische auto's.

Hulp nodig bij het afsluiten van een energiecontract?
Bel om gratis te veranderen van energieleverancier of voor energieadvies!

Hulp nodig bij het afsluiten van een energiecontract?
CallMePower belt je gratis terug of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Met Luminus contact opnemen voor verhuis regelen
Ga je verhuizen en wil je bij Luminus klant blijven? Bij een Luminus verhuis zal je je contract overzetten naar het adres van je nieuwe woning. Dit kan je het beste één maand van tevoren doen. Het telefoonnummer bij Luminus voor het regelen van je energie verhuis is: 📞 078 180 183. Vergeet niet het Luminus energieovernamedocument in te vullen voor de meterstanden en EAN-codes.
Verhuizen is een goed moment voor energie vergelijken. De tien goedkoopste energiecontracten vertegenwoordigen volgens de CREG namelijk slechts 6 % van de markt in Vlaanderen. Je energiefactuur verlagen is makkelijker dan je denkt!
Luminus contact voor het opzeggen van je energiecontract
Een Luminus contract opzeggen kan op elk gewenst moment. Consumenten in België staan namelijk geheel vrij om te veranderen van energieleverancier wanneer ze dit willen. Ook als de looptijd van het contract nog niet is afgelopen. Ben je dus niet tevreden met Luminus als energieleverancier? Stap dan over!
Je energiecontract bij Luminus opzeggen en een nieuw energiecontract afsluiten bij een andere leverancier kan gratis bij CallMePower via: 📞 02 588 92 38.
Met Luminus contact op te nemen om klant te worden
Luminus heeft als tweede speler op de energiemarkt al een groot aantal consumenten te weten overtuigen van haar aanbod. Ook Luminus klant worden? Je kan een contract bij deze leverancier afsluiten via het telefoonnummer bovenaan deze pagina of op de website van deze leverancier.
Voordat je gaat overstappen raden wij sterk aan om de Luminus reviews te lezen en de Luminus tarieven te vergelijken. Enkele populaire tarieven van deze leverancier zijn:

Hulp nodig bij het afsluiten van een energiecontract?
Bel om gratis te veranderen van energieleverancier of voor energieadvies!

Hulp nodig bij het afsluiten van een energiecontract?
CallMePower belt je gratis terug of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Online klantenzone of toch Luminus bellen?
My Luminus is de online klantenzone of het digitale klantenportaal van Luminus. Door de klantenzone is Luminus bellen minder vaak nodig. Als klant heb je in het verlengde van de telefonische Luminus klantendienst een account waar je de volgende zaken kan regelen:
- Direct en online inzage in en controle over je energieverbruik;
- Energiefacturen downloaden;
- Betalingen opvolgen;
- Voorschotbedrag aanpassen;
- Persoonlijke gegevens aanpassen.
Dankzij dit online account worden papieren facturen overbodig. Handig, efficiënt en bovendien milieuvriendelijk.
Op de website van Luminus kan je ook gebruik maken van de chatfunctie voor Luminus contact. Deze is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst van maandag tot vrijdag tussen 8:00 en 20:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 13:00 uur.
Luminus contact stroompanne of gaslucht
Indien je last hebt van een stroompanne of je als je een gaslek vermoedt, zal je contact op moeten nemen met de verantwoordelijke netbeheerder en niet met Luminus. Gebruik de onderstaande tool om de contactgegevens van jouw netbeheerder te achterhalen.
Let op! Vermoed je een gaslek? Informeer naast de netbeheerder ook je buren en de brandweer. Open alle ramen, gebruik geen elektrische apparaten en wacht buiten op hulp. Een gaslek kan levensgevaarlijk zijn.
- 2630 - Aartselaar - Elektriciteit
- 2630 - Aartselaar - Gas
- 2970 - 's Gravenwezel - Elektriciteit
- 2970 - 's Gravenwezel - Gas
- 3200 - Aarschot - Elektriciteit
Vergoeding stroompanne Luminus aanvragen
Zodra de storing is verholpen, kan het zijn dat je recht hebt op een vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van elektriciteit. Om de vergoeding voor een stroomonderbreking te ontvangen, moet de storing langer dan vier uur hebben geduurd en mag de storing niet zijn veroorzaakt door aangekondigd onderhoud.