Luminus contact klantendienst: alle contactgegevens
Het nummer van de Luminus klantendienst is: 078 150 210. Voor het stellen van vragen of doorsturen van documenten is de klantendienst tevens te bereiken via een contactformulier op de website en hebben alle klanten toegang tot de My Luminus klantenzone.
Luminus contact klantendienst overzicht
Luminus heeft als tweede speler op de Belgische energiemarkt een klantendienst die op meerdere manieren te bereiken is, zowel on- als offline.
In het overzicht hieronder zijn alle contactgegevens van de Luminus klantendienst voor particuliere klanten weergegeven.
Contactmethode | Contactgegevens |
---|---|
Telefoonnummer klantendienst Luminus | 📞 078 150 210 |
Contract opzeggen en overstappen* | |
Terugbelverzoek informatie energie* | |
Luminus e-mail | Niet beschikbaar |
Postadres | Postbus 48000, 1000 Brussel |
Online klantenzone | My Luminus klantenzone |
*Telefonische dienstverlening beheerd door CallMePower, een merk van Selectra, die uw verhuizing en overstap van leverancier verzorgt door u te verwijzen naar het beste partner aanbod in uw persoonlijke geval.
De klantendienst van Luminus is tevens te bereiken op social media, waaronder Facebook en Twitter. Voor urgente vragen of problemen raden wij echter aan om gebruik te maken van het bovenstaande telefoonnummer.
Gratis adviesdienst energie België
Bel CallMePower voor advies over energiecontracten of om over te stappen. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)
Gratis adviesdienst gas en elektriciteit België
CallMePower belt je gratis terug tijdens de openingsuren of vergelijk gratis met onze energievergelijker.
Luminus klantendienst openingsuren
De openingsuren van de Luminus klantendienst zijn van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur. In het weekend en op feestdagen is de klantendienst gesloten.
Buiten de openingsuren is het mogelijk om in te loggen in de My Luminus klantenzone of een bericht achter te laten via het contactformulier of e-mailadres.
Luminus contact e-mailadres en formulier
De klantendienst van Luminus is niet per e-mail bereikbaar. Om online een vraag te stellen kan je gebruikmaken van het contactformulier of de chat. Om e-mails van Luminus te ontvangen en er zeker van te zijn dat ze niet in je spam-inbox aankomen is het aan te raden om het e-mailadres [email protected] toe te voegen aan je contacten. De klantendienst bereiken op dit mailadres is echter niet mogelijk.
Voor het doorsturen van documenten, stellen van vragen of indienen van klachten, raden we je aan om gebruik te maken van het Luminus contactformulier. Dit formulier is op de website van Luminus te vinden en na het invullen zal je binnen uiterlijk een paar werkdagen een reactie per e-mail ontvangen.
My Luminus contact
Heb je een probleem met My Luminus of lukt het niet om in te loggen? Neem dan met de klantendienst contact op: 📞 078 150 210.
Luminus contacteren om klant te worden
Consumenten en kmo’s kunnen in België vrij veranderen van energieleverancier. Heb je interesse in het aanbod van Luminus of wil je direct overstappen? Luminus heeft een groot aanbod met uiteenlopende voorwaarden.
Het goedkoopste contract voor elektriciteit van Luminus voor een gemiddeld huishouden in september 2024 is het Luminus BasicFlex tarief. Het is aan te raden om alle Luminus tarieven te bekijken of te bellen voor meer informatie om het beste tarief voor jouw situatie te vinden. Let bij het vergelijken van contracten in ieder geval op:
- Toegang tot de telefonische klantendienst van Luminus of een uitsluitend online service.
- Luminus biedt energiecontracten aan met voordelen voor huishoudens met zonnepanelen of een elektrische auto.
- Groene stroom is niet standaard bij alle contracten van Luminus.
- Bij sommige contracten van Luminus ontvang je gratis de Electro Repair and Replace dienstverlening.
Meer informatie ontvangen?
Contacteer de energie-experts van CallMePower voor meer informatie of advies. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)
Meer informatie ontvangen?
Een energie-expert van CallMePower belt je gratis terug of vergelijk prijzen met onze gratis energievergelijker.
Luminus energiecontract verhuizen?
Bekijk de Luminus verhuispagina voor alle informatie en documenten die je nodig hebt voor het regelen van je verhuis.
Luminus adres hoofdzetel België
De Luminus hoofdzetel is te vinden in Sint-Joost-ten-Node, in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Let op: dit is geen bezoekadres. De klantendienst kan op het kantoor geen vragen beantwoorden of helpen bij problemen. Neem hiervoor online of telefonisch met Luminus contact op.
Het Luminus hoofdkantoor is te vinden op het onderstaande adres.
Luminus nv
Koning Albert II Laan 7,
1000 Sint-Joost-ten-Node
Briefverkeer gericht aan Luminus stuur je naar: postbus 4800, 1000 Brussel.
Adres Luminus Solutions
Luminus Solutions is een dochteronderneming van Luminus die oplossingen biedt om gebouwen en industrieën te helpen bij de energietransitie. Ze richten zich op het verminderen van energieverbruik, optimaliseren van energieprocessen, eigen energieproductie, elektrificatie, en het garanderen van continue energiekwaliteit.
Het kantoor van Luminus Solutions is te vinden in Hoegaarden op het adres Bleyveldstraat 9, 3320 Hoegaarden. Voor vragen kun je ook telefonisch met Luminus Solutions contact opnemen via +32 16 76 80 40.
Veelgestelde vragen over de Luminus klantendienst
Hoe kan ik Luminus telefonisch bereiken?
Luminus is telefonisch te bereiken op: 078 150 210.
Is bellen naar Luminus gratis?
Bellen naar Luminus is niet gratis. Het telefoonnummer van deze leverancier is geen betalend nummer, maar het zonale tarief wordt wel aangerekend. Eventuele kosten zijn afhankelijk van je mobiele abonnement.
Hoe kan ik mailen naar Luminus?
Het e-mailadres van de Luminus klantendienst is: [email protected]. Let op! Dit e-mailadres wordt alleen gebruikt voor uitgaande mail en is dus niet beschikbaar voor het stellen van vragen. Vanuit dit mailadres ontvang je van Luminus al je energiefacturen. Als alternatief kun je gebruikmaken van het contactformulier op de website van deze leverancier.
Wat zijn de openingsuren van Luminus?
De klantendienst van Luminus is geopend van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur. In het weekend en op feestdagen is de klantendienst gesloten.
Hoe dien je een klacht over de Luminus klantendienst in?
Als je niet tevreden bent met de dienstverlening van Luminus kun je een klacht indienen op de Luminus klachtenpagina. Krijg je geen oplossing aangeboden of ben je niet tevreden met de oplossing? Dan kan je als laatste stap contact opnemen met de Ombudsdienst voor Energie.