Luminus contact klantendienst: alle contactgegevens

Klant bij Luminus en heb je een vraag of probleem? De Luminus klantendienst is op een groot aantal manieren te bereiken, zowel on- als offline. In dit artikel geven we een overzicht van alle contactgegevens en de Luminus openingsuren. Zo is met Luminus contact opnemen heel gemakkelijk!


Informatie ontvangen of energiecontract afsluiten?
Bel CallMePower om informatie te ontvangen of te veranderen van energieleverancier.


Vragen over tarieven of informatie ontvangen?
Dien een terugbelverzoek in of bel CallMePower op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Luminus contact klantendienst: een overzicht
Luminus heeft als tweede speler op de Belgische energiemarkt een uitgebreide klantendienst die telefonisch en online te bereiken is. In het overzicht hieronder zijn alle contactgegevens van de Luminus klantendienst weergegeven.
Contactmethode | Contactgegevens | Openingsuren |
---|---|---|
Algemeen telefoonnummer Luminus | 📞 078 150 210 | Maandag tot vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur |
Luminus zakelijk verbruik onder 100 MWh per jaar | 📞 078 150 152 | |
Luminus zakelijk verbruik boven 100 MWh per jaar | 📞 078 155 230 | |
💬 Luminus chat | Op de Luminus contactpagina | |
📧 Luminus e-mail | [email protected] | Reactie binnen enkele werkdagen |
📫 Postadres | Postbus 48000, 1000 Brussel | |
📧 Online contactformulier | Luminus contactformulier | |
🌐 Sociale netwerken | Facebook en Twitter | |
🔒 Online klantenzone | Luminus klantenzone | 24/7 beschikbaar |
Voor vragen over energiefacturen, het aanpassen van gegevens en het aanbod van Luminus, neem je contact op met het Luminus telefoonnummer van de algemene klantendienst. Zakelijke klant bij Luminus? Let dan op dat je contact opneemt met het telefoonnummer dat bij het jaarlijkse energieverbruik van je bedrijf past.
Luminus klantendienst klachten Heb je een klacht over de Luminus klantendienst? Een klacht melden kan bij Luminus via het bovenstaande contactformulier. Indien dit het probleem niet oplost, raden we aan om contact op te nemen met de Vlaamse energieregulator VREG.


Niet tevreden? Stap over naar een betere leverancier!
Bel CallMePower om gratis een contract af te sluiten bij een energieleverancier naar keuze. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)


Niet tevreden? Stap over naar een betere aanbieder!
CallMePower belt je gratis terug tijdens de openingsuren met energieadvies of bel op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Luminus klantendienst openingsuren
De Luminus klantendienst is telefonisch en via de chat op de website te bereiken van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur. In het weekend en op feestdagen is de Luminus klantendienst niet geopend.
Buiten de openingsuren is het uiteraard wel mogelijk om in te loggen in de online klantenzone of met Luminus contact op te nemen via het contactformulier op de website.
Niet tevreden met Luminus? Bekijk hoe je een Luminus contract kunt opzeggen.
Luminus contact e-mail klantendienst
Luminus is per e-mail te bereiken via het contactformulier op de website van deze leverancier. Bij het invullen van het contactformulier, zal je binnen enkele dagen een e-mail van Luminus ontvangen.
Neem je toch liever direct via e-mail met Luminus contact op? Zorg er dan wel voor dat je in ieder geval je volledige naam, klantnummer, telefoonnummer en een uitgebreide toelichting van je vraag / probleem vermeld. Op deze manier kan de Luminus klantendienst sneller een oplossing vinden.
Het Luminus contact e-mailadres is: [email protected].
Nieuwe energieleverancier kiezen? Energieleveranciers vergelijken doe je met CallMePower!
Wat is het Luminus adres hoofdzetel?
De Luminus hoofdkantoor is te vinden in Sint-Joost-ten-Node, in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Indien je een bezoek wilt brengen aan de Luminus hoofdzetel, adviseren wij om eerst een afspraak te maken via de Luminus klantendienst. Briefverkeer gericht aan Luminus stuur je naar postbus 4800, 1000 Brussel.
Het Luminus hoofdkantoor is te vinden op het onderstaande adres.
Luminus nvKoning Albert II Laan 7,
1000 Sint-Joost-ten-Node
Klantendienst Luminus contact voor extra diensten
Naast het leveren van aardgas en elektriciteit, biedt Luminus ook een groot aantal energie-gerelateerde diensten aan, zoals ketelonderhoud en de installatie van zonnepanelen.
Bij de meeste Luminus diensten en bij sommige tarieven kan je contact opnemen met de Luminus noodnummers bij panne. In de onderstaande tabel zijn alle telefoonnummers van de Luminus klantendienst voor de energie diensten van deze leverancier weergegeven.
Dienstverlening | Reden contact | Telefoonnummer |
---|---|---|
EnergieAssist | Bij panne / probleem aan elektrische binneninstallatie | 📞 0800 911 11 |
Ketelgarantie | Bij panne / probleem aan de verwarming of ketel | 📞 0800 808 08 |
Zonnepanelen | Bij panne / probleem met een pv-installatie | 📞 0800 808 08 |
Electro Repair en Replace Service | Herstel van huishoudtoestellen | 📞 0800 808 08 |
Alle Luminus klantendienst nummers die hierboven zijn weergegeven zijn 24/7 te bereiken.
Het telefoonnummer van de Luminus Electro Repair en Replace Service is alleen beschikbaar voor Luminus klanten die deze dienst bij hun energietarief ontvangen.
Luminus contact voor doorgeven verhuis
Het regelen van een verhuis kan een heel gedoe zijn. Gelukkig is het regelen van een verhuis bij Luminus zeer gemakkelijk. Je kan ervoor kiezen om een Luminus verhuis telefonisch of online door te geven.
Bij een energie verhuis zal je het Luminus overnamedocument in moeten vullen. In dit document zal je de actuele meterstanden en de EAN-codes van de energiemeters door moeten geven. Deze codes vind je op de zijkant van de meters of op de Luminus factuur.
Het Luminus overnamedocument (door CallMePower) downloaden kan met de knop hieronder.


Gas en / of elektriciteit nodig in je nieuwe woning?
Bel CallMePower om gratis een energiecontract in Vlaanderen af te sluiten voor je nieuwe woning en de energiemeters over te nemen.

Gas en / of elektriciteit nodig in je nieuwe woning?
Bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur of laat je gratis terugbellen.
Zodra je het overnamedocument hebt ingevuld, kun je deze opsturen naar de Luminus klantendienst. Dit kan via het Luminus verhuisformulier. Telefonisch je verhuis bij Luminus doorgeven kan via het Luminus verhuis telefoonnummer: 📞 078 180 183.
Luminus contact voor opzegging
Ben je niet tevreden met Luminus als energieleverancier? In België kunnen consumenten en kmo’s geheel vrij veranderen van energieleverancier. Ook als de looptijd van het contract nog niet is afgelopen, is het mogelijk om over te stappen. Ben je dus niet tevreden? Kies dan voor een andere leverancier!
Luminus contact voor afsluiten nieuw contract
Ben je overtuigd door het aanbod van Luminus? Dan kun je gaan veranderen van energieleverancier!
Luminus klant worden kan door op de website van deze leverancier al je gegevens in te vullen. Vervolgens zal je een voorstel ontvangen waarmee je akkoord kunt gaan. Zodra je hiermee akkoord bent gegaan, zal Luminus de overstap in gang zetten.
Voordat je gaat overstappen raden wij sterk aan om de Luminus reviews te lezen en de Luminus tarieven te vergelijken. Enkele populaire tarieven van deze leverancier zijn:
- Luminus Basic voor de laagste prijzen;
- Luminus Comfy voor groene stroom met klantvoordelen;
- Luminus Ecoflex voor groene stroom;
- Luminus Optifix voor een langdurig, vast tarief;
- Luminus Optimal voor de beste klantendienst.


Veranderen van energieleverancier?
Bel CallMePower om gratis een energiecontract af te sluiten bij een energieleverancier naar keuze in België. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)


Veranderen van energieleverancier?
CallMePower belt je gratis terug tijdens de openingsuren met energieadvies of bel op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Klantenzone of Luminus klantendienst?
Voordat je met Luminus contact opneemt, is het aan te raden om in de online klantenzone in te loggen. In de My Luminus klantenzone is het namelijk mogelijk om een groot aantal zaken betreffende je energiecontract zelf te regelen. Hierdoor is het steeds minder vaak nodig om met de Luminus klantendienst contact op te nemen.
Functionaliteiten My Luminus contact
In de My Luminus klantenzone is het mogelijk om onder andere de volgende zaken te regelen:
- direct en online inzage in en controle over je energieverbruik;
- Luminus facturen downloaden en inzien;
- betalingen opvolgen;
- voorschotbedrag aanpassen;
- persoonlijke gegevens aanpassen.
Luminus stroompanne of gaslek
Indien je last hebt van een stroompanne of je als je een gaslek vermoedt, zal je contact op moeten nemen met de verantwoordelijke netbeheerder en niet met Luminus. Gebruik de onderstaande tool om de contactgegevens van jouw netbeheerder te achterhalen.
Let op! Is er sprake van een gaslek? Informeer naast de netbeheerder ook je buren en de brandweer. Open alle ramen, gebruik geen elektrische apparaten en wacht buiten op hulp. Een gaslek kan levensgevaarlijk zijn.
netadmin_city*
- -AntwerpenElektriciteit
- -AntwerpenGas
- 1070 - Anderlecht - Elektriciteit
- 1070 - Anderlecht - Gas
- 1390 - Archennes - Elektriciteit
Vergoeding stroompanne Luminus
Zodra de storing is verholpen, kan het zijn dat je recht hebt op een vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van elektriciteit. Om de vergoeding voor een stroomonderbreking te ontvangen, moet de storing langer dan vier uur hebben geduurd en mag de storing niet zijn veroorzaakt door aangekondigd onderhoud.