De Watergroep telefoonnummer: hoe klantendienst bellen?
Het telefoonnummer van de Watergroep is: 02 238 96 99. Dit nummer is op werkdagen te bereiken van 8:00 tot 17:00 uur. Het noodnummer van de Watergroep is 02 238 96 99 en is 24/7 bereikbaar. Voor vragen over de waterlevering is CallMePower bereikbaar op: 02 588 46 56.
De Watergroep telefoonnummers overzicht
De klantendienst van de Watergroep is telefonisch op een aantal verschillende manieren te bereiken. De belangrijkste telefoonnummers van de Watergroep zijn:
- Algemeen telefoonnummer de Watergroep: 02 238 96 99
- Noodnummer de Watergroep: 02 238 96 99
- Informatiedienst water (CallMePower): 02 588 46 56
Als de grootste waterleverancier in Vlaanderen, ontvangt de Watergroep oproepen. Het kan daarom, afhankelijk van het tijdstip, een tijdje duren voordat je via het telefoonnummer geholpen wordt. We raden het aan om eerst te controleren of je het antwoord op de vraag zelf kunt vinden, bijvoorbeeld op hun pagina met 'Veelgestelde Vragen'.
Vragen over de waterlevering bij de Watergroep? (Gratis dienst)
Bel de water-experts van CallMePower voor meer informatie.
Vragen over de waterlevering bij de Watergroep? (Gratis dienst)
Laat je telefoonnummer achter, en een van onze CallMePower water-experts belt je gratis terug.
Is het de Watergroep telefoonnummer gratis?
Het telefoonnummer van de Watergroep is geen betalend nummer. Door de klantendienst te bellen betaal je alleen het zonale tarief. Dit zijn dezelfde kosten die je betaalt voor het bellen naar ieder ander nummer binnen je regio en kost normaliter alleen belminuten uit je abonnement.
Openingsuren telefoonnummer de Watergroep
Het telefoonnummer van de Watergroep is te bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:00 uur. In het weekend en op feestdagen is de klantendienst telefonisch niet bereikbaar.
Het noodnummer van de Watergroep voor het doorgeven van een urgent probleem, zoals een lekkage of weggevallen waterdruk, is 24/7 bereikbaar.
De Watergroep klant worden telefoonnummer
Om klant te worden bij de Watergroep dien je het meldingsformulier in te vullen voor een digitale meter of voor een klassieke meter. Het is niet mogelijk om telefonisch een nieuw contract bij de Watergroep aan te vragen als je gaat verhuizen. Voor meer informatie over de waterlevering in Vlaanderen kan je contact opnemen met CallMePower op: 02 588 46 56.
Let op dat de waterleveranciers in België zijn vastgesteld en verschillen per regio. De bedrijven concurreren niet met elkaar en overstappen is dus niet mogelijk. Ook de prijzen van de Watergroep zijn vastgesteld en voor alle klanten hetzelfde. Enkel bij een verhuis kan je te maken krijgen met een andere waterleverancier.
De Watergroep storingen telefoonnummer
Wil je een storing of waterlek melden aan de Watergroep? Het is niet altijd nodig om direct het noodnummer van de Watergroep te contacteren. Welke stappen je zet is afhankelijk van de situatie. Hieronder vind je de drie mogelijke scenario's:
- Niet dringende storing aan de Watergroep doorgeven:
- Raadpleeg de storingen- en werkenkaart van de Watergroep.
- Controleer of er geplande werkzaamheden zijn die de storing kunnen verklaren.
- Gebruik het storingsformulier om een niet-dringende storing te melden. Let op: de verwerkingstijd van het storingsformulier kan tot 3 weken oplopen.
- Dringende storing aan de Watergroep doorgeven:
- Bekijk de storingen- en werkenkaart van de Watergroep.
- Bel naar het storingsnummer: 02 238 96 99 (24/7 bereikbaar).
- De Watergroep zal informeren wat de vervolgstappen zijn.
- Waterlek aan de Watergroep doorgeven:
- Bel direct naar het storingsnummer: 02 238 96 99 (24/7 bereikbaar).
- De Watergroep zal adviseren over de vervolgstappen.
- In de meeste gevallen dien je een loodgieter in te schakelen.
Vragen over de waterlevering bij de Watergroep? (Gratis dienst)
Bel de water-experts van CallMePower voor meer informatie.
Vragen over de waterlevering bij de Watergroep? (Gratis dienst)
Laat je telefoonnummer achter, en een van onze CallMePower water-experts belt je gratis terug.
Telefoonnummer de Watergroep niet bereikbaar: wat nu?
Af en toe kunnen de wachttijden bij de klantendienst van De Watergroep lang zijn, of het kan voorkomen dat het telefoonnummer niet bereikbaar is. In dat geval is er een praktische oplossing beschikbaar: de digitale klantenzone. Via deze online service van De Watergroep kun je diverse watergerelateerde zaken gemakkelijk regelen vanuit je eigen huis.
In plaats van te bellen naar de Watergroep, kun je in de klantenzone de volgende zaken regelen:
- De waterfactuur ontvangen en betalen;
- Je waterverbruik bekijken;
- Meterstanden doorgeven;
- Een verhuizing regelen.
De Watergroep meterstand telefonisch doorgeven
Je kunt helaas niet de meterstanden doorgeven aan de Watergroep via de telefoon. Als alternatief dien je de meterstand op een van de volgende twee manieren door te geven:
- Digitaal via de klantenzone;
- De meterstanden doorgeven via de gegevens op de meteropnamekaart;
Telefonisch een verhuis regelen
Het regelen van een verhuizing bij de Watergroep is niet mogelijk via de telefoon. Je moet altijd het overnamedocument invullen en opsturen. Zorg ervoor dat je de verhuisdocumenten zo snel mogelijk regelt wanneer je gaat verhuizen. Download het waterovernamedocument van de Watergroep en lever dit digitaal in bij de leverancier. Dit kan via de online klantenzone.
Klik hieronder om het waterovernamedocument van de Watergroep te downloaden.
Overnamedocument de Watergroep
Hulp nodig? (Gratis dienst)
Bel CallMePower voor gratis advies van onze water-experts.
Hulp nodig met het regelen van je wateraansluiting? (Gratis dienst)
Laat je telefoonnummer achter, en een van onze CallMePower adviseurs belt je terug om samen met jou de stappen te zetten.
Veelgestelde vragen telefoonnummer de Watergroep
Kan ik bellen naar de Watergroep en mijn waterverbruik of facturen bespreken?
Ja, je kunt via het telefoonnummer van De Watergroep vragen stellen en informatie krijgen over je waterverbruik, facturen en andere gerelateerde zaken. Echter wordt aangeraden om deze zaken te regelen via de klantenzone.
Wat moet ik doen als ik mijn meterstanden telefonisch aan de Watergroep wil doorgeven?
Je kunt de meterstanden niet telefonisch aan de Watergroep doorgevem. Echter zijn er verschillende mogelijkheden beschikbaar, zowel via de website van De Watergroep en de digitale klantenzone.
Zijn er verschillende telefoonnummers voor de Watergroep klantendienst in verschillende regio's?
Veel klanten vragen regelmatig of er aparte telefoonnummers zijn voor verschillende regio's. Bijvoorbeeld, veel mensen willen het telefoonnummer van de Watergroep in Hasselt weten. Maar de Watergroep heeft maar één telefoonnummer voor hun klantenservice. Of je nu de Watergroep in Hasselt, Antwerpen of een andere stad wilt bellen, je belt gewoon naar het algemene telefoonnummer.