De Watergroep contact klantendienst: alle contactgegevens
- De algemene klantendienst van De Watergroep is telefonisch te bereiken op: 02 238 96 99.
- De Watergroep klantendienst is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 17:00 uur.
- Het informatienummer van CallMePower voor vragen en opmerkingen over waterlevering is: 02 588 46 56.
- Het hoofdkantoor van De Watergroep is te vinden op de Vooruitgangstraat 189 in Brussel (postcode: 1030).
- Het e-mailadres van De Watergroep is: [email protected].
Klantendienst de Watergroep contact
De Vlaamse watermaatschappij de Watergroep is de grootste waterleverancier in Vlaanderen. Het bedrijf is in 1983 opgericht en levert water aan 3,3 miljoen klanten, verspreid in West- en Oost-Vlaanderen, Vlaams-Brabant en Limburg.
De belangrijkste contactgegevens van de Watergroep klantendienst zijn hieronder weergegeven.
Contactmethode | Contactgegevens |
---|---|
De Watergroep telefoonnummer | 02 238 96 99 |
Informatiedienst waterlevering Vlaanderen | |
Terugbelverzoek informatiedienst | |
Contactformulier | De Watergroep contactformulier |
E-mailadres de Watergroep | [email protected] |
Adres hoofdkantoor | Vooruitgangstraat 189, 1030 Brussel |
Naast de hierboven getoonde contactgegevens, is de Watergroep ook te bereiken op social media. Deze waterleverancier is onder andere actief op Facebook en Instagram. Voor urgente vragen is het echter aan te raden om de Watergroep te contacteren via het telefoonnummer of contactformulier.
Niet zeker of de Watergroep de watermaatschappij voor jouw regio is?
In België zijn verschillende bedrijven verantwoordelijk voor de levering van kraanwater. Bekijk alle watermaatschappijen in België voor een volledig overzicht.
Hulp nodig? (Gratis dienst)
Bel CallMePower voor gratis advies van onze water-experts.
Hulp nodig met het regelen van je wateraansluiting? (Gratis dienst)
Laat je telefoonnummer achter, en een van onze CallMePower adviseurs belt je terug om samen met jou de stappen te zetten.
Openingsuren de Watergroep klantendienst
De algemene klantendienst van de Watergroep is telefonisch te bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:00 uur. In het weekend en op feestdagen is de klantendienst gesloten.
Buiten de openingsuren is het nog altijd mogelijk om de Watergroep telefonisch te bereiken, bijvoorbeeld in het geval van een dringende storing of het melden van een waterlek. Hiervoor is het telefoonnummer 24/7 bereikbaar (02 238 96 99).
Is de Watergroep bellen gratis?
Bij het telefoonnummer van de Watergroep betaal je het zonale tarief. Dit betekent dat er dus geen aanvullende belkosten in rekening worden gebracht en het bellen van de klantendienst uitsluitend belminuten uit je abonnement kost.
De Watergroep e-mailadres en contactformulier
Voor vragen of het doorsturen van documenten is de Watergroep tevens per e-mail en via een contactformulier te bereiken. Nadat je het contactformulier hebt ingevuld, zal je uiterlijk binnen een paar werkdagen een reactie per e-mail ontvangen.
Het is ook mogelijk om direct een e-mail naar de klantendienst van de Watergroep te sturen. We raden je aan om in ieder geval de volgende gegevens te benoemen in je e-mail, zodat de klantendienst je sneller kan helpen:
- Persoonlijke gegevens (naam en telefoonnummer)
- Adresgegevens
- Eventueel contractnummer, klantrekening of factuurnummer
- Uitgebreide toelichting van je vraag of probleem, eventueel met documenten of foto’s
Het e-mailadres van de Watergroep is: [email protected].
Gratis adviesdienst water België (Gratis dienst)
CallMePower geeft antwoord op je vragen omtrent de waterregeling.
Gratis adviesdienst water België (Gratis dienst)
CallMePower geeft antwoord op vragen omtrent de waterregeling.
Klachtenformulier de Watergroep
Ben je niet tevreden met de dienstverlening van de Watergroep of heb je een probleem dat niet goed is opgelost? In dit geval is het mogelijk om een officiële klacht in te dienen bij de waterleverancier. Zorg eerst dat je:
- Het probleem is voorgelegd aan de klantendienst, zodat er een oplossing kan worden gezocht.
- Je na de geboden oplossing nogmaals contact hebt gehad met degene die je dossier beheert om tot een overeenkomst te komen.
Als je hierna nog steeds niet tevreden bent met de geboden oplossingen, kan je een officiële klacht indienen via het klachtenformulier. Het is niet mogelijk om een klacht in te dienen via e-mail, uitsluitend via het formulier op de website van de Watergroep.
De Watergroep adres hoofdzetel
De maatschappelijke zetel is het officiële adres van de Watergroep. Het gebouw dat op dit adres is gevestigd is het hoofdkantoor. Je kunt het hoofdkantoor vinden op het adres: Vooruitgangstraat 189 in Brussel. Daarnaast kun je het hoofdkantoor bereiken met de volgende vervoersmiddelen:
- De trein. Stap uit bij station Brussel-Noord;
- De metro, tram of bus richting Noordstation;
- Met de fiets. Er is een ondergrondse fietsenstalling aanwezig op het terrein;
- Met de auto.
Kom je met de auto? De kun je deze parkeren in een van de volgende twee parkeergelegenheden:
- Parking Noordstation CCN: Vooruitgangstraat 80, 1000 Brussel.
- Parking World Trade Center: Koning Albert II-laan 30, 1210 Brussel.
Gratis adviesdienst water België (Gratis dienst)
CallMePower geeft antwoord op je vragen omtrent de waterregeling.
Gratis adviesdienst water België (Gratis dienst)
CallMePower geeft antwoord op vragen omtrent de waterregeling.
Online klantendienst de Watergroep
De Watergroep heeft een speciale klantencontactcenter waarin je verschillende dingen zelf digitaal kunt regelen. Zo hoef je in bepaalde situaties niet direct contact met de leverancier op te nemen, maar los je het probleem gemakkelijk op vanaf je eigen computer. In de volgende situaties kun je gebruik maken van de Watergroep klantenzone:
- Het doorgeven van de meterstanden;
- Een verhuizing doorgeven;
- Facturen inzien en betalen;
- Een keuring aanvragen voor de afvoer van afvalwater;
- Een keuring aanvragen voor een waterinstallatie.
Let op: de Watergroep account is vereist
Wanneer je een van de bovenstaande acties wilt uitvoeren heb je een account voor de klantenzone van de Watergroep nodig. Het aanmaken van een account is geheel gratis en kan voor iedereen die water afneemt bij deze leverancier.
Account aanmaken de Watergroep klantenzone
Wanneer je je wilt registreren op de klantenzone van de Watergroep doe je dit met je klantrekening en toegangscode. Na het inloggen bij de klantenzone van de Watergroep kun je facturen zien tot twee jaar geleden. Wanneer je een factuur wilt zien die ouder is, kun je het liefste contact met de Watergroep opnemen via het contactformulier.
Hulp nodig? (Gratis dienst)
Bel CallMePower voor gratis advies van onze water-experts.
Hulp nodig met het regelen van je wateraansluiting? (Gratis dienst)
Laat je telefoonnummer achter, en een van onze CallMePower adviseurs belt je terug om samen met jou de stappen te zetten.
De Watergroep facturen
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen twee type facturen. Het eerste type is de tussentijdse factuur. Elke drie maanden betaal je een tussentijdse factuur. Deze factuur is een schatting van je waterverbruik op basis van je verbruik het jaar ervoor.
Ben je een nieuwe klant? Dan beschikt de Watergroep nog niet over je gebruiksgegevens. In dat geval wordt je verbruik geschat op basis van het gemiddelde waterverbruik in Vlaanderen. Dit is ongeveer 30 kubieke meter water per persoon per jaar.
Het tweede type factuur is de verbruiksfactuur. Dit type factuur ontvang je jaarlijks en geeft het totaal verschuldigde bedrag aan gebaseerd op je daadwerkelijke verbruik. Wanneer je verbruik meer is dan wat je hebt betaald door middel van je tussentijdse rekeningen, dan moet je bijbetalen. Het kan ook voorkomen dat je tussentijdse verbruik minder is. Dan krijg je het verschil teruggestort.
Vraag over de Watergroep prijzen?
Het waterverbruik en je kosten zijn allemaal terug te vinden in de klantenzone van de Watergroep. De prijzen van de Watergroep worden jaarlijks vastgesteld en zijn voor alle bewoners in de regio waar deze leverancier verantwoordelijk is hetzelfde.
Bedrag tussentijdse factuur aanpassen
Het kan gebeuren dat je tussentijdse schatting erg verschilt van je daadwerkelijke verbruik. Dit is bijvoorbeeld wanneer je last hebt gehad van een waterlek, of wanneer je gezinssamenstelling is veranderd. Wanneer dat zo is, dan kun je op twee manieren het bedrag van de tussentijdse factuur aanpassen.
- Via het contactformulier;
- Digitaal via de online klantenzone;
Let op de verwerkingstijd voor de Watergroep contactformulieren! De verwerkingstijd van de contactformulieren kan in sommige gevallen hoog oplopen bij de Watergroep. Wanneer je zo snel mogelijk het bedrag van je tussentijdse factuur wilt aanpassen, adviseren we om dit digitaal in de klantenzone te doen.
De Watergroep contract overnemen
Als je van plan bent om te verhuizen, is het belangrijk om zo snel mogelijk je verhuisdocumenten in orde te brengen. Dit is omdat wanneer je waterleverancier niet op de hoogte is van de verhuizing, alle facturen op jouw naam zullen blijven staan. Zorg er dus voor dat je de meterstanden aan de Watergroep doorgeeft zodat je leverancier een eindafrekening kan opmaken. Het regelen van een verhuis bij de Watergroep doe je het beste één maand van tevoren.
Ga je verhuizen, en wilt de nieuwe huurder of eigenaar het watercontract van de Watergroep overnemen? Bij de Watergroep kun je dit op twee manieren regelen:
- Online via de klantenzone. Log in via de online klantenzone van de Watergroep. Gebruik je inloggegevens om zo digitaal de overname te regelen.
- Op papier via het overnamedocument. Je kunt de overname ook op papier regelen. Hierbij maak je gebruik van het speciale overnamedocument.
Ga je binnenkort verhuizen? (Gratis dienst)
CallMePower helpt je in één telefoongesprek met het verhuizen van al je contracten: water, gas, elektriciteit, telecom en verzekeringen.
Binnenkort een verhuis en hulp nodig met je water- en energiecontracten? (Gratis dienst)
Wanneer je je telefoonnummer achterlaat zal CallMePower je gratis terugbellen om je te helpen met al je contracten.