Factuur, nieuw contract of een overname regelen bij de Watergroep? (Gratis dienst)

CallMePower helpt je gratis telefonisch bij de procedures met jouw waterleverancier.

Factuur, nieuw contract of een overname regelen bij de Watergroep? (Gratis dienst)

Laat je telefoonnummer achter, en een van onze CallMePower adviseurs belt je gratis terug om samen met jou de stappen te zetten.

De Watergroep contact klantendienst: alle contactgegevens

Geactualiseerd op
minuten lezen
De Watergroep logo
Algemeen informatienummer water in België: 02 588 46 56 (van CallMePower)

De Watergroep klantendienst kun je telefonisch bereiken via: 02 238 96 99. Als je vragen hebt over de waterlevering kun je eveneens de CallMePower experts bellen naar: 02 588 46 56. Andere manieren om contact op te nemen met de klantendienst van de Watergroep zijn via het contactformulier op de website, per e-mail of per post.

Contact met de Watergroep

De Vlaamse Watermaatschappij de Watergroep is de grootste waterleverancier in Vlaanderen. Het bedrijf is in 1983 opgericht en levert water aan 3,3 miljoen klanten, verspreid in West- en Oost-Vlaanderen, Vlaams-Brabant en Limburg.

Je kunt de verschillende contactgegevens van de Watergroep vinden in de onderstaande tabel.

Overzicht contactgegevens de Watergroep
ContactmiddelContact
Telefoonnummer de Watergroep02 238 96 99
Telefoonnummer informatie water
Het contactformulierContactformulier de Watergroep
Het klachtenformulierKlachtenformulier de Watergroep
De maatschappelijke zetelMaatschappelijke zetel
De Watergroep e-mail adres[email protected]
Adres hoofdkantoorVooruitgangstraat 189
1030 Brussels
Belgium

Openingstijden klantendienst telefoonnummer de Watergroep

Voor algemene vragen is het telefoonnummer van de klantendienst van de Watergroep geopend op werkdagen tussen 8:00 tot 17:00. Voor dringende gevallen kun je hetzelfde telefoonnummer eveneens bereiken buiten kantooruren.

Factuur, nieuw contract of een overname regelen bij de Watergroep? (Gratis dienst)

CallMePower helpt je gratis telefonisch bij de procedures met jouw waterleverancier.

Factuur, nieuw contract of een overname regelen bij de Watergroep? (Gratis dienst)

Laat je telefoonnummer achter, en een van onze CallMePower adviseurs belt je gratis terug om samen met jou de stappen te zetten.

Telefoonnummer de Watergroep

Het telefoonnummer van de Watergroep is 02 238 96 99. Dit telefoonnummer is enkel bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 17:00. Voor dringende problemen kun je eveneens het telefoonnummer bereiken buiten kantooruren. Heb je vragen over de waterlevering, of het regelen van een watercontract ten tijde van een verhuis bij de Watergroep, dan kun je eveneens de CallMePower experts bellen naar: 02 588 46 56.

Problemen kunnen het resultaat zijn van een werk of storing bij de Watergroep. Controleer daarom voordat je contact opneemt of er sprake is van storingen of werken bij de Watergroep via de kaart.

De Watergroep e-mail

Je kunt contact opnemen met de Watergroep via email voor algemene vragen en voor specifieke vragen over hun industriële projecten.

Industriële projecten

De Vlaamse overheid heeft dit jaar 11,3 miljoen euro geïnvesteerd in vijf verschillende industriële projecten. Deze projecten richten zich voornamelijk op het zuiveren van rioolwater voor gebruik als proces- en drinkwater. De Watergroep is hierbij een samenwerking aangegaan met waterbedrijf Bosaq om afvalwater te zuiveren en te hergebruiken voor industriële doeleinden.

De Watergroep maatschappelijke zetel

De maatschappelijke zetel is het officiële adres van de Watergroep. Het gebouw dat op dit adres is gevestigd is het hoofdkantoor. Je kunt het hoofdkantoor vinden op het adres: Vooruitgangstraat 189 in Brussel. Daarnaast kun je het hoofdkantoor bereiken met de volgende vervoersmiddelen:

  • De trein. Stap uit bij station Brussel-Noord;
  • De metro, tram of bus richting Noordstation;
  • Met de fiets. Er is een ondergrondse fietsenstalling aanwezig op het terrein;
  • Met de auto.

Kom je met de auto? De kun je deze parkeren in een van de volgende twee parkeergelegenheden:

  • Parking Noordstation CCN: Vooruitgangstraat 80, 1000 Brussel.
  • Parking World Trade Center: Koning Albert II-laan 30, 1210 Brussel.

Het contactformulier van de Watergroep

Word je vraag niet beantwoord op de pagina 'Veelgestelde Vragen'? Voor de meeste (niet-dringende) vragen of technische problemen kun je contact opnemen via het online contactformulier. Let hierbij wel op dat er momenteel een redelijk lange verwerkingstijd is van 2 tot 3 weken. Wanneer je vraag dringend is, kun je dus liever direct telefonisch contact met de leverancier opnemen.

Je hoeft geen klantenrekening bij de Watergroep te hebben om gebruik te maken van het contactformulier. Ook wanneer je geen klant bent bij de Watergroep kun je via het formulier je vraag stellen.

De Watergroep klachtenformulier

Wil je contact opnemen met de Watergroep omdat je een klacht hebt? Het is in eerste instantie handig om de verantwoordelijke te contacteren van de dienst waarmee je contact hebt gehad. Deze persoon kan je het snelste helpen met het vinden van een oplossing. Mocht je daarna nog niet tevreden zijn, voor klachten heeft de Watergroep het speciale klachtenformulier.

De Watergroep klantendienst

De Watergroep heeft een speciale klantencontactcenter waarin je verschillende dingen zelf digitaal kunt regelen. Zo hoef je in bepaalde situaties niet direct contact met de leverancier op te nemen, maar los je het probleem gemakkelijk op vanaf je eigen computer. In de volgende situaties kun je gebruik maken van de klantencontactcenter.

  • Het doorgeven van de meterstanden;
  • Een verhuizing doorgeven;
  • Facturen inzien en betalen;
  • Een keuring aanvragen voor de afvoer van afvalwater;
  • Een keuring aanvragen voor een waterinstallatie.

Klantenzone account

Wanneer je een van de bovenstaande acties wilt uitvoeren heb je een account voor de klantenzone van de Watergroep nodig.

Wanneer je je wilt registreren op de klantenzone van de Watergroep doe je dit met je klantrekening en toegangscode. Na het inloggen bij de klantenzone van de Watergroep kun je facturen zien tot twee jaar geleden. Wanneer je een factuur wilt zien die ouder is, kun je het liefste contact met de Watergroep opnemen via het contactformulier.

De Watergroep facturen

Er wordt een onderscheid gemaakt tussen twee type facturen. Het eerste type is de tussentijdse factuur. Elke drie maanden betaal je een tussentijdse factuur. Deze factuur is een schatting van je waterverbruik op basis van je verbruik het jaar ervoor.

Ben je een nieuwe klant? Dan beschikt de Watergroep nog niet over je gebruiksgegevens. In dat geval wordt je verbruik geschat op basis van het gemiddelde waterverbruik in Vlaanderen. Dit is ongeveer 30 kubieke meter water per persoon per jaar.

Het tweede type factuur is de verbruiksfactuur. Dit type factuur ontvang je jaarlijks en geeft het totaal verschuldigde bedrag aan gebaseerd op je daadwerkelijke verbruik. Wanneer je verbruik meer is dan wat je hebt betaald door middel van je tussentijdse rekeningen, dan moet je bijbetalen. Het kan ook voorkomen dat je tussentijdse verbruik minder is. Dan krijg je het verschil teruggestort.

Hulp nodig? (Gratis dienst)

Bel CallMePower voor gratis advies van onze water-experts.

Hulp nodig met het regelen van je wateraansluiting? (Gratis dienst)

Laat je telefoonnummer achter, en een van onze CallMePower adviseurs belt je terug om samen met jou de stappen te zetten.

Bedrag tussentijdse factuur aanpassen

Het kan gebeuren dat je tussentijdse schatting erg verschilt van je daadwerkelijke verbruik. Dit is bijvoorbeeld wanneer je last hebt gehad van een waterlek, of wanneer je gezinssamenstelling is veranderd. Wanneer dat zo is dan kun je op twee manieren het bedrag van de tussentijdse factuur aanpassen.

  1. Via het klantencontactformulier;
  2. Digitaal via de online klantenzone;

Let op de verwerkingstijd

De verwerkingstijd van de contactformulieren loopt momenteel hoog op. Wanneer je zo snel mogelijk het bedrag van je tussentijdse factuur wilt aanpassen kun je dit dus liever Digitaal regelen in de klantenzone.

Watercontract de Watergroep overnemen

Als je van plan bent om te verhuizen, is het belangrijk om zo snel mogelijk je verhuisdocumenten in orde brengt. Dit is omdat wanneer je waterleverancier niet op de hoogte is van de verhuizen, alle facturen op jouw naam zullen blijven staan. Zorg er dus voor dat je de meterstanden doorgeeft zodat je leverancier een eindafrekening kan opmaken.

Ga je verhuizen, en wilt de nieuwe huurder of eigenaar het watercontract van de Watergroep overnemen? Bij de Watergroep kun je dit op twee manieren regelen:

  • Online via de klantenzone. Log in via de online klantenzone van de Watergroep. Gebruik je inloggegevens om zo Digitaal de overname te regelen.
  • Op papier via het overnamedocument. Je kunt de overname ook op papier regelen. Hierbij maak je gebruik van het speciale overnamedocument.
Vond je deze informatie nuttig? 0% van de 0 stemmen vond de informatie nuttig.