Sociaal tarief Orange: voorwaarden en aanvraagproces

Geactualiseerd op
minuten lezen
sociaal tarief orange

Orange zal vanaf maart 2024 het sociaal tarief voor telecom niet langer meer aanbieden. Als je momenteel bij Orange het sociaal tarief ontvangt, zal voor jou niets veranderen zolang je situatie hetzelfde blijft. In dit artikel gaan wij in op de wijzigingen van het sociaal tarief en wat het gevolg is voor het Orange sociaal tarief.

Sociaal tarief Orange: wat is het?

Het Orange sociaal tarief is een korting die je enkel wanneer je aan verschillende voorwaarden voldoet, kunt ontvangen op je telecom abonnement. Het is enkel mogelijk om als particulier de korting op je telecom abonnement te ontvangen, het sociaal tarief van Orange geldt dus niet voor bedrijven.

Hoeveel de korting bedraagt bij het sociaal tarief van Orange, is afhankelijk van een aantal factoren. Zo moet er eerst bepaald worden in welke groep jij behoort en is het afhankelijk van je telecom abonnement.

De doelgroepen voor het sociaal tarief bij Orange waren: ouder dan 65 jaar, gehandicapten, ontvanger van een leefloon, iemand die aan een gehoorverlies lijdt, iemand die een laryngectomie heeft ondergaan, militaire oorlogsblinden. Iedere doelgroep had daarbovenop ook nog speciale voorwaarden waaraan voldaan moest worden.

Vragen over telecom of je abonnement?

Bel CallMePower voor antwoorden op al je vragen omtrent telecom (gratis dienst).

Vragen over telecom?

voor antwoorden op al je vragen omtrent telecom (gratis dienst).

Hoe ziet het nieuwe sociaal tarief eruit?

De veranderingen in het nieuwe sociaal tarief ten opzichte van het oude sociaal tarief zijn:

  • De kortingen
    Huishoudens kunnen nu een internet abonnement of pack afsluiten voor respectievelijk € 19,00 en € 40,00 per maand en krijgen een korting van 50 % op installaties.
  • De voorwaarden
    Huishoudens dienen nu aan andere voorwaarden te voldoen, die gerelateerd zijn aan je inkomen.
  • De aanvraagprocedure
    Huishoudens zullen nu automatisch op de hoogte worden gesteld als ze voor het sociaal tarief in aanmerking komen.

Wat houdt dit in voor het Orange sociaal tarief?

Het oude sociaal tarief mag nog steeds door Orange aangeboden aan klanten die momenteel het sociaal tarief al bij Orange ontvangen. Je verliest dit sociaal tarief echter als je gaat verhuizen, verandert van abonnement of blijkt uit de jaarlijkse controle van het BIPT dat je geen recht meer hebt op het sociaal tarief.

Je kunt met het BIPT contact opnemen als je vragen hebt over het oude sociaal tarief voor telecom. Je kunt het BIPT bellen op of een mail sturen naar 02 226 89 41 / [email protected].

Hoe kun je besparen op je Orange abonnement?

Kom je niet in aanmerking voor het Orange sociaal tarief, maar wil je wel besparen op je telecom kosten of wil je nog meer besparen op je maandelijkse abonnementskosten, bel dan naar: 02 588 44 02. Bij CallMePower helpen wij jou met het vinden van het juiste telecom abonnement door alle abonnementen in België te vergelijken.

Het is natuurlijk ook mogelijk om gewoon bij Orange klant te blijven. In dit geval is het wel aan te raden om goed naar je Orange abonnement en opties te kijken. Wellicht heb je aan een goedkoper abonnement ook al voldoende of kun je enkele opties van Orange opzeggen, omdat mdat je ze niet meer gebruikt.

Bij het regelen van een Orange verhuis is het ook aan te raden om goed alle abonnementen en telecom providers te vergelijken. Wellicht past een ander Orange abonnement op je nieuwe adres wel beter bij je, bijvoorbeeld doordat je op je nieuwe adres van Orange fiber gebruik kunt maken.

Orange klant worden of extra informatie ontvangen?
logo Orange

Neem contact met ons op voor advies over de Orange abonnementen of om een pack af te sluiten (gratis dienst).

02 588 59 40OF Bel mij gratis terug

Orange klant worden of extra informatie ontvangen?
logo Orange

Laat ons jou terugbellen voor advies over de Orange abonnementen of om een pack af te sluiten (gratis dienst).

Bel mij gratis terug

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 9 stemmen vond de informatie nuttig.

CallMePower, een merk van Selectra in België, heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.

Meer info of klant worden?

Orange klant worden of extra informatie ontvangen?

Neem contact met ons op voor advies over de Orange abonnementen
of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).

Laat CallMePower jou terugbellen voor advies over de Orange
abonnementen of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).