Ga je verhuizen?

Bel CallMePower voor hulp met al je contracten verhuizen naar je nieuwe woning (gratis dienst).

Ga je verhuizen?

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp met al je contracten verhuizen naar je nieuwe woning (gratis dienst).

Hoe moet je een Orange verhuis aanvragen? Ontdek het hier

Geactualiseerd op
minuten lezen
Orange verhuis

De verhuis van je Orange abonnementen kun je bij Orange eenvoudig regelen. In dit artikel ontdek je hoe de Orange verhuist werkt, maar ook wat je moet doen als je jouw Orange abonnementen wilt overdragen, een Orange abonnement wilt overnemen of juist de abonnementen van deze Orange wilt opzeggen.

Hoe moet je een Orange verhuis aanvragen?

Als je gaat verhuizen moet je minimaal drie weken voorafgaand aan je verhuis een afspraak voor je Orange verhuis aanvragen. Dit doe je door het terugbelverzoek op de Orange website in te vullen.

Bij een Orange verhuis aanvragen is het belangrijk om te weten of je nieuwe woning al op het Orange netwerk is aangesloten. Als dit niet het geval is, moet je niet drie maar minstens zes weken voor je verhuis beginnen met je Orange verhuis regelen. Orange heeft geen eigen kabelnetwerk, hiervoor maken ze gebruiken van het kabelnetwerk van Telenet in Vlaanderen en van VOO in Wallonië. Er zal daardoor een VOO- of Telenet-technieker langskomen om je woning aan te sluiten op het kabelnetwerk.

Nadat je een Orange verhuis aangevraagd hebt, zal de klantendienst binnen drie werkdagen met jou contact opnemen. Op dat moment zal er afspraak gemaakt worden voor de installatie in je nieuwe woning.

Als achteraf blijkt dat de afspraak van je Orange installatie toch niet helemaal uitkomt, dan kun je afspraak wijzigen naar een datum of tijdstip die wel past. Hiervoor log je in op de Orange website met de persoonlijke code die je via de SMS hebt ontvangen of die in de bevestigingsmail van je afspraak genoemd wordt.

Ga je verhuizen?

Bel CallMePower voor hulp met al je contracten verhuizen naar je nieuwe woning (gratis dienst).

Ga je verhuizen?

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp met al je contracten verhuizen naar je nieuwe woning (gratis dienst).

Hoe regel je een Orange verhuis met enkel een gsm abonnement

Als je enkel een Orange gsm abonnement of Orange herlaadkaart hebt, is het voldoende om je adreswijziging door te geven. Bij een gsm abonnement van Orange verhuizen komt namelijk geen installatie kijken, waardoor je ook geen afspraak hoeft in te plannen.

Je factuuradres wijzigen - dat je ook moet doen als je ook je Orange internet en TV abonnementen verhuist - doe je in de Orange klantenzone:

  1. Log in bij de Orange klantenzone.
  2. Ga naar "Mijn profiel".
  3. Klik op het tandwieltje.
  4. Wijzig het adres bij "Factuuradres".

Heb je naast een Orange gsm abonnement ook Orange internet en TV, dan is het wijzigen van je factuuradres alleen niet voldoende en zul je dus gewoon via het online formulier je Orange verhuis moeten regelen.

Wat neem je mee met een Orange verhuis

Bij een Orange verhuis neem je vrijwel alle materialen mee naar je nieuwe woning, enkel de netwerkverdeler kun je in je oude woning achter laten. De technieker zal dit tijdens de afspraak in je nieuwe woning installeren. Het is dus niet nodig om alle toestellen terug te sturen naar Orange, wat bij je Orange abonnementen opzeggen wel moet.

De materialen die je meeneemt naar je nieuwe woning zijn:

  • de Orange modem
  • de Orange TV box
  • alle kabels en stekkers
  • de afstandsbediening
  • eventueel de Powerline-adapter
  • eventueel de Fixed Phone-adapter

Zijn er kosten verbonden aan een Orange verhuis?

De Orange verhuis zelf is volledig gratis, er kunnen echter in enkele gevallen wel Orange verhuis kosten bij komen kijken. Dit is het geval wanneer je:

  • een afspraak tussen 17:00 - 20:00 uur in plant. Hiervoor wordt € 30 aangerekend.
  • de afspraak later dan 12:00 uur de dag ervoor wijzigt of annuleert. Hiervoor wordt € 59 aangerekend.
  • niet aanwezig bent op het tijdstip van de afspraak. Hiervoor wordt € 59 aangerekend.

Het is bovendien altijd noodzakelijk dat er een volwassene aanwezig is tijdens de Orange installatie. Als je extra kosten hebt gemaakt, dan zullen deze op je volgende factuur van Orange aangerekend worden.

Ga je verhuizen?

Bel CallMePower voor hulp met al je contracten verhuizen naar je nieuwe woning (gratis dienst).

Ga je verhuizen?

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp met al je contracten verhuizen naar je nieuwe woning (gratis dienst).

Orange opzeggen vanwege een verhuis

Je abonnement bij Orange opzeggen is in de meeste gevallen niet nodig als je gaat verhuizen. Orange opzeggen is enkel nodig wanneer je:

  • nieuwe woning niet aangesloten kan worden op het Orange netwerk;
  • bij je partner intrekt en jullie het telecom abonnement van je partner willen behouden;
  • naar het buitenland verhuist.

Op het moment dat je jouw abonnementen van Orange moet opzeggen, kun je dat doen door:

Hoe kun je een Orange abonnement overdragen?

Je kunt ook een Orange abonnement overdragen. Bij een Orange overname kun je één of al je Orange abonnementen overdragen naar een derde persoon. Om de Orange overdracht uit te voeren, vul je het online formulier op de Orange website in.

Een Orange abonnement overdragen doe je wanneer je:

  • jouw Orange abonnementen wilt overdragen naar de nieuwe bewoner van je woning;
  • de Orange abonnementen van de oude bewoner wilt overnemen;
  • jouw Orange abonnementen wilt samenvoegen met de Orange abonnementen van je partner.

In het geval je Orange abonnementen wilt overdragen met een toestel, kan het zijn dat je nog een restwaarde open hebt staan. Deze kun je ofwel direct betalen ofwel ook overdragen naar de nieuwe contracthouder.

Als je een Orange herlaadkaart wilt overdragen, dan hoef je dit formulier niet in te vullen. In dit geval kun je de de simkaart aan de andere persoon geven. Als je wilt aanpassen op wiens naam de Orange prepaid kaart staat, dan kun je het beste met Orange contact opnemen.

Orange klant worden of extra informatie ontvangen?
logo Orange

Neem contact met ons op voor advies over de Orange abonnementen of om een pack af te sluiten (gratis dienst).

02 588 59 40OF Bel mij gratis terug

Orange klant worden of extra informatie ontvangen?
logo Orange

Laat ons jou terugbellen voor advies over de Orange abonnementen of om een pack af te sluiten (gratis dienst).

Bel mij gratis terug

Na een verhuis bij Orange klant worden

Wil je overstappen naar Orange, bel dan CallMePower op: 02 588 59 40. Wij helpen je aan het juiste Orange abonnement voor jou, regelen de overstap en zeggen je oude abonnement voor je op. Het is daarnaast ook mogelijk om een Orange abonnement of pack af te sluiten via de webste van Orange, bij een Orange winkel langs te gaan of door de Orange klantendienst te contacteren.

Tijdens de bestelling van je Orange abonnementen geef je aan wanneer de Orange installatie plaats moet vinden, dit kun je dus zelf gemakkelijk na je verhuis inplannen. Daarnaast kun je aangeven dat je van Easy Switch gebruik wilt maken. Easy Switch maakt overstappen naar een nieuwe provider een stuk eenvoudiger, doordat Orange regelt dat je abonnementen bij je vorige provider opgezegd worden.

Ontdek meer over de Orange abonnementen Weet jij nog niet zeker of je een Orange abonnement wilt afsluiten? Lees dan de Orange review door en bekijk onze artikelen over alle abonnementen van Orange:
 Orange internet
 Orange TV
 Orange mobiel

CallMePower, een merk van Selectra in België, heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.

Ga je verhuizen?

Bel ons voor gratis hulp!

Gratis hulp met al je contracten verhuizen

Bel CallMePower voor hulp met al je contracten verhuizen
naar je nieuwe woning. (gratis dienst)

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp met al je contracten
verhuizen naar je nieuwe woning. (gratis dienst)