Last van langzaam of slecht internet?

Bel CallMePower voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Last van langzaam of slecht internet?

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Los je Orange storing en Orange problemen van vandaag op!

Geactualiseerd op
minuten lezen
orange problemen

Hoewel het ingewikkeld kan lijken, kun je Orange problemen vaak zelf al oplossen. In dit artikel vind je alle stappenplannen om Orange storingen zelf op te lossen. Zo is je Orange probleem hopelijk snel opgelost en hoef je geen contact met deze telecom provider op te nemen.

Hoe Orange problemen 26 april 2024 oplossen?

Zelf je Orange storing verhelpen kun je doen door te kijken op:

  • de hulppagina op de Orange website;
  • Forum Tribe, het Orange forum waar je vragen kan stellen en anderen kunt helpen met hun vragen.

Lukt het je niet om met de stappenplannen en geboden oplossingen de Orange problemen op te lossen, dan kun je met Orange contact opnemen. Om Orange problemen op te lossen, neem je van maandag tot zaterdag van 8:00 tot 20:00 uur en op zondag en feestdagen van 10:00 tot 18:30 uur met Orange contact op via: 5000 (met je Orange telefoonnummer).

Last van langzaam of slecht internet?

Bel CallMePower voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Last van langzaam of slecht internet?

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Storing Orange: hoe kan ik een Orange storing melden?

Is het nodig om de Orange storingen met de telecom provider te delen, dan kun je dit op een aantal manieren doen:

  • Bel de Orange klantendienst van maandag tot zaterdag van 8:00 tot 20:00 uur en op zondag en feestdagen van 10:00 tot 18:30 uur met je Orange nummer op: 5000.
  • Contact Orange via de online chat op de Orange website.
  • Neem met Orange contact op via één van de sociale media kanalen waarop zij actief zijn.

Wat moet ik doen bij een Orange storing?

Als je een Orange storing ervaart, kun je allereerst zelf een aantal zaken controleren alvorens je met Orange contact opneemt.

  • Ga in My Orange na of je nog openstaande facturen van Orange hebt. Het kan in dit geval namelijk zo zijn dat Orange je abonnementen tijdelijk heeft geblokkeerd. Zodra je alle facturen betaalt, zul je weer toegang krijgen tot je abonnementen.
  • Controleer in My Orange of je al aan de grens van internet op de maximale snelheid zit. Als je over deze grens heen bent, surf je op een lagere internetsnelheid.
  • Ga via de sociale media kanalen van Orange na of er wellicht Orange netwerk problemen zijn die grote gebieden treffen.
  • Herstart je apparaten. Vaak kan dat al helpen om de Orange problemen te verhelpen.

Hoe kan ik Orange internet problemen oplossen?

Ervaar je Orange internet problemen? Ga dan na of je met onderstaande stappenplannen je Orange storing of problemen met de Orange Flybox of wifi kunt oplossen.

Problemen Orange: geen internet, wifi en TV

Heb je helemaal geen internet en TV meer in je woning? Ga dan na of je met onderstaand stappenplan het probleem van Orange kunt verhelpen.

  1. Controleer de netwerk versterker. Deze kun je vinden daar waar de coax-kabel het huis in komt. Zit de stekker in het stopcontact? Brand het led-lampje (indien die er één heeft)?
  2. Controleer of de coax-kabels juist zijn aangesloten.
  3. Controleer of de stroomvoorziening van de modem werkt.
  4. Herstart de modem.

Vergelijk elk alleen internet abonnement en vind het beste internet abonnement voor jou.

Orange internet problemen verhelpen

Als je enkel Orange internet problemen ervaart in je woning, dan is het belangrijk om allereerst na te gaan of de Orange problemen zich voordoen bij alle apparaten of één van je toestellen.

Stappenplan Orange internet problemen bedraad en draadloos oplossen

  1. Controleer de bekabeling van de modem. Minimaal één lampje moet groen branden.
  2. Controleer of de coax-kabel goed op de modem en netwerk versterker is aangesloten.
  3. Heb je onlangs geavanceerde configuratie-instellingen gewijzigd? Reset je modem dan.
  4. Ontkoppel alle ethernetkabels en sluit ze één voor één weer aan. Valt het internet weer weg, dan kun je Orange netwerk problemen hebben.
  5. Herstart de modem.

Lees meer Lees minder

Stappenplan Orange internet problemen bedraad oplossen

  1. Controleer of de ethernetkabel het in een andere ethernetpoort wel doet.
  2. Controleer of de ethernetkabel beschadigd is en probeer of het internet het met een andere kabel het wel doet.
  3. Sluit je computer direct op de modem aan, dus niet via een wifi-versterker.
  4. Heb je onlangs geavanceerde configuratie-instellingen gewijzigd? Controleer dan of de internettoegang is geblokkeerd voor je toestellen via de gebruikersinterface van de modem.
  5. Herstart de modem en eventuele wifi-versterker opnieuw op.

Lees meer Lees minder

Wat moet ik doen bij Orange problemen met de wifi?

wifi is een belangrijke onderdeel van ons dagelijkse leven, Orange problemen met de wifi zijn dus erg vervelend. Met de volgende stappenplannen kun je de problemen met Orange wifi hopelijk oplossen.

  1. Controleer of je wel internet hebt als je de computer via een kabel aan de modem aansluit.
  2. Controleer of het wifi lampje op je modem brandt / groen knippert. Is dit niet het geval, dan moet de wifi ingeschakeld worden. Houd hiervoor de modem-knop zes seconden ingedrukt.
  3. Controleer of je op de juiste manier verbonden bent met je modem. Kloppen de gebruikersnaam en het wachtwoord op je toestel nog?
  4. Ga na of je onlangs geavanceerde parameters, zoals de kanalen, modem en bandbreedte, hebt gewijzigd. Als dit het geval is, dwing je modem dan tot een wifi-optimalisatie.
  5. Wijzig handmatig je bandbreedte. Let hierbij wel op dat niet alle apparaten een 5 GHz bandbreedte aankunnen.
  6. Herstart de modem.

Voer de Orange speedtest uit en achterhaal je internetsnelheid en / of ga na of je Orange fiber kunt installeren in je woning.

Orange internet problemen op één toestel

Als één van je toestellen Orange internet problemen ervaart, herstart dit toestel dan eerst. Heb je onlangs de netwerkinstellingen in de computer gewijzigd? Dan kan het probleem bij je computer vandaan komen. Ook kun je een antivirusscan uitvoeren en nagaan of je met een andere browser wel internet hebt.

Als één van je toestellen een storing met Orange wifi ervaart, controleer dan of wifi is ingeschakeld. Daarna kun je jouw toestel herstarten en nagaan of je dichter bij de modem wel een wifi verbinding hebt.

Heeft één van je toestellen geen verbinding als het aan een wifi-versterker is aangesloten? Sluit het toestel dan direct op de modem aan. Doet het internet het nu wel, dan ligt het probleem aan de versterker. Volg in dit geval het volgende stappenplan:

  1. Reset de versterkers.
  2. Controleer of de software van de versterkers up-to-date is.
  3. Controleer of de software van de toestellen up-to-date is.
  4. Ondersteunt je versterker bedraad internet, controleer dan de ethernetkabel en -poort. Is de ethernetpoort op de versterker kapot, gebruik dan een andere versterker.

Orange Flybox problemen

Als je Orange Flybox problemen ervaart, dan is het allereerst goed om na te gaan of de Orange Flybox nog verbonden is met internet. Is dit niet het geval, herstart dan de modem en wacht totdat de verbinding met het Orange netwerk hersteld is.

Heb je wel internet maar is de verbinding erg traag, dan kun je eerst via My Orange nagaan of je niet door je bundel heen bent. Daarnaast kun je bij de beheerdersinterface van Orange inloggen om na te gaan of je meldingen hebt ontvangen.

  1. Open je normale browser.
  2. Ga naar http://orange.cpe.
  3. Voer "admin / Admin" in.
  4. Ga naar SMS.

Last van langzaam of slecht internet?

Bel CallMePower voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Last van langzaam of slecht internet?

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Hoe kan ik Orange TV problemen oplossen?

Een Orange storing met je TV is erg vervelend. Met onderstaande stappenplannen kun je hopelijk de storing bij Orange TV zelf oplossen.

Problemen decoder Orange TV

Je TV decoder werkt niet? Ga dan met onderstaande stappen na of je de decoder weer aan de praat krijgt.

  1. Controleer of de TV decoder aan staat. Dit is het geval als het lampje van de status-indicator groen is. Is die rood, dan staat de decoder uit.
  2. Controleer de bekabeling van de decoder.
  3. Haal de stekker uit het stopcontact en steek hem na één minuutje weer terug.
  4. Herstart de TV decoder.

Problemen Orange TV signaal

Staat de TV aan maar heb je geen TV signaal? Wellicht dat het volgende stappenplan je met dit Orange probleem kan helpen.

  1. Controleer de bekabeling van de TV decoder.
  2. Haal de stekker uit het stopcontact en steek hem na één minuutje weer terug.
  3. Herstart de TV decoder.
  4. Doet het internet het wel? Probeer dan het zoeken van zenders opnieuw op te starten.
  5. Start de wizard door naar "Menu", "Instellingen", "Technisch" en "Zenders" te gaan.

Heb je enkel problemen bij enkele TV zenders? Dan kan de zender wellicht een lokale zender zijn waar je in jouw regio geen toegang tot hebt. Dit zijn zenders met een groene hand. Als alle of de meeste TV zenders een groene hand hebben, dan is er een probleem met je activeringsrechten waarvoor je met Orange contact op moet nemen.

Alle TV abonnementen vergelijken om het beste abonnement te vinden voor jou.

Storing Orange TV gids

Kun je in de TV gids geen afbeeldingen zien? Dan heb je waarschijnlijk last van Orange netwerk problemen.

  • Controleer in "Menu", "Instellingen", "Technisch", "Netwerk" en "Controleer internetverbinding" wat de status van je internet verbinding is.
  • Geeft de internet verbinding "niet verbonden" aan, controleer dan de aansluiting van de ethernet- / UTP-kabel.
  • Gebruik je wifi, controleer dan de internet verbinding met een ander toestel in de buurt van de Orange TV decoder. Sluit je decoder eventueel op de modem aan met een ethernetkabel of gebruik een powerline adapter.
  • Stel je verbinding opnieuw in via "Menu", "Instellingen", "Technisch", "Netwerk" en "Netwerkverbinding wizard".

Storing bij Orange beeldkwaliteit

Heeft het beeld van je TV een slechte kwaliteit? Controleer dan de volgende onderdelen.

  • Controleer de bekabeling van de decoder, met name de coaxkabel tussen de Orange TV decoder en de muuraansluiting.
  • Controleer de beeldkwaliteit via "Menu", "Instellingen", "Technisch" en "Signaal info".

Orange problemen met TV kijken via Orange TV Plus

Kun je niet meer casten op je TV? Ga dan allereerst na of je TV wel geschikt is om te casten en of je TV en gsm gebruik maken van hetzelfde netwerk. Als dit het geval is, controleer dan of er problemen met Orange wifi zijn en los deze eventueel op.

Heb je via je computer geen toegang tot Orange Live TV? De Orange webapplicatie is enkel in België en Europa te bereiken als je een internet verbinding hebt. Daarnaast kun je de webapplicatie niet gebruiken op Safari, met Linux en op beeldschermen die via een HDMI-kabel zijn aangesloten.

Ben je ontevreden met je huidige telecom provider?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom providers uit te voeren (gratis dienst).

Ben je ontevreden met je huidige telecom provider?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom providers uit te voeren (gratis dienst).

Problemen Orange gsm oplossen

Eén van de belangrijkste apparaten in ons dagelijkse leven is tegenwoordig een mobiele telefoon. Het is dus extra vervelend als je problemen met je Orange gsm hebt. De stappenplannen hieronder kunnen je hopelijk helpen om snel je Orange problemen op te lossen.

Storing Orange simkaart

Zonder een simkaart kun je geen gebruik maken van je Orange gsm abonnement. Het oplossen van Orange problemen met je simkaart kun je met het volgende stappenplan doen.

  1. Herstart je mobiele telefoon.
  2. Controleer of de simkaart op de juiste manier in je telefoon zit.
  3. Controleer of je simkaart het in een andere telefoon het wel doet.

Als je Orange simkaart kapot is, dan kun je via My Orange een nieuwe simkaart aanvragen. Je kunt ook naar een Orange winkel gaan, waar je meteen een nieuwe simkaart ontvangt.

Elk gsm abonnement vergelijken om het beste abonnement te vinden voor jou.

Problemen Orange mobiele data

Van internet op je gsm gebruik maken, kan enkel als je mobiele data hebt. Als je problemen ervaart met de mobiele data van Orange, kan dat erg vervelend zijn. Wellicht dat het volgende stappenplan je hulp kan bieden.

  • Controleer je verbruik in My Orange. Heb je al je surfvolume al verbruikt?
  • Controleer of je 3G of 4G juist is geactiveerd op je gsm. Eventueel kan deactiveren en opnieuw activeren helpen.
  • Controleer of je 3G of 4G bereik hebt.
  • Herstart je mobiele telefoon.
  • Controleer of hetzelfde probleem zich voordoet als je jouw simkaart in een ander toestel doet. Wellicht ligt het probleem aan je gsm.

Bij problemen met het Orange bereik kun je de instellingen voor mobiel internet controleren:

  • Android: Ga naar "Instellingen". Kies vervolgens voor "Verbindingen" en daarna voor "Gegevensverbruik". Hier kun je zien of "Mobiele gegevens" is ingeschakeld of niet.
  • Apple: Ga naar "Instellingen" en kies "Mobiel netwerk". Hier kun je zien of "Mobiele data" is ingeschakeld of niet. Zorg dat "EU-internet" is uitgeschakeld als je je in België bevindt.
  • Windows: Ga naar "Instellingen" en kies "Mobiel netwerk & simkaart".

Orange storing bellen met je gsm

Heb je Orange problemen met het ontvangen van oproepen op je mobiele telefoon? Dan kan het zijn dat je dat telefoonnummer geblokkeerd hebt. De oplossing hiervoor is afhankelijk van het type besturingssysteem.

Stappenplan bij iOS

  1. Ga naar "Instellingen", "Telefoon" en "Geblokkeerd".
  2. Klik op "Wijzig" als je één van de nummers wilt deblokkeren.
  3. Klik op het icoontje voor het telefoonnummer dat je wilt deblokkeren.
  4. Klik op "Deblokkeer".

Lees meer Lees minder

Stappenplan bij Android

  1. Ga naar "Instellingen", "Applicaties" en "Telefoon".
  2. Ga naar "Oproep weigeren" en "Lijst voor automatisch weigeren".
  3. Klik op het streepje voor het telefoonnummer dat je wilt deblokkeren.

Lees meer Lees minder

Stappenplan bij Windows

  1. Ga naar "Instellingen", "Bel- en SMS-filter" en "Geblokkeerde nummers".
  2. Verwijder de telefoonnummers uit deze lijst die je wilt deblokkeren.

Lees meer Lees minder

Maak je gebruik van een Orange herlaadkaart, dan kun je ook de hoogte van je belkrediet en de geldigheid van je prepaid kaart controleren.

Orange problemen met SMS'en

Als je geen SMS'en meer kunt versturen met je gsm, kun je nagaan of het nummer van de berichtencentrale - het nummer waardoor je SMS'en kunt versturen - goed is ingesteld in je telefoon.

  1. Ga naar "Instellingen", "Berichten en "Berichtenopties.
  2. Klik op "Nummer van de berichtencentrale.
  3. Controleer of dit "+32495002530 is en vul dit anders in.

Als je geen SMS'en meer kunt ontvangen, kan het zijn dat het geheugen van je simkaart vol is. Ook kan het zijn dat je de persoon die jou probeert te SMS'en geblokkeerd hebt. Dit kun je via eerder genoemde stappenplannen controleren en eventueel wijzigen.

Orange herladen problemen oplossen

Ervaar je Orange problemen met je herlaadkaart, dan is het afhankelijk van het probleem wat de oplossing is. Als je Orange prepaid kaart het niet meer doet, kun je allereerst je beltegoed controleren. Als je hier doorheen bent, zul je jouw Orange herlaadkaart moeten herladen.

Heb je nog wel beltegoed maar kun je niet meer bellen, SMS'en of internetten? Gebruik dan bovenstaande stappenplannen om het Orange probleem te verhelpen of neem met Orange contact op.

Orange opzeggen Ben je niet tevreden bij Orange en wil je jouw abonnement van Orange opzeggen? Je kunt via het webformulier ofdoor gebruik te maken van Easy Switch veranderen van telecom provider.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 10 stemmen vond de informatie nuttig.

CallMePower, een merk van Selectra in België, heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.