Elegant contact: telefoonnummer, adres, e-mail en meer

Klant bij Elegant en heb je een vraag of probleem? Dan kan je altijd contact opnemen met de Elegant klantendienst. In dit artikel geven we een overzicht van alle Elegant contactgegevens en leggen we de procedures, zoals een verhuis of een Elegant contract opzeggen uit. Zo is met Elegant contact opnemen een stuk makkelijker!


Informatie ontvangen of energiecontract afsluiten?
Bel CallMePower om informatie te ontvangen of te veranderen van energieleverancier.


Vragen over tarieven of informatie ontvangen?
Dien een terugbelverzoek in of bel CallMePower op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Elegant contact: een overzicht
Energieleverancier Elegant positioneert zichzelf als een leverancier met voordelige tarieven. Dit betekent echter niet dat je bij Elegant direct een zeer slechte dienstverlening ontvangt. De Elegant klantendienst ontvangt 3/5 sterren van de energieregulator VREG.
In de tabel hieronder zijn alle Elegant telefoonnummers en overige Elegant contactgegevens weergegeven.
Contactmethode | Contactgegevens | Openingsuren |
---|---|---|
📞 Elegant telefoonnummer | 📞 015 48 11 30 | Maandag tot vrijdag van 9:00 tot 12:00 uur en van 14:00 tot 17:00 uur |
📫 Postadres | Kleine Nieuwedijkstraat 53/2, 2800 Mechelen | Reactie binnen enkele werkdagen |
📧 Online contactadres | Elegant contactformulier | |
🌐 Sociale netwerken | Facebook en Twitter | |
🔒 Online klantenzone | Elegant klantenzone | 24/7 beschikbaar |
Voor vragen over facturen, energiemeters en de klantenzone kan je contact opnemen met het algemene Elegant telefoonnummer.
Gratis telefoonnummer Elegant Bij het Elegant telefoonnummer betaal je het zonale tarief. Het telefoonnummer van Elegant is dus niet gratis. Wat in dit geval de belkosten zijn, is afhankelijk van de voorwaarden van je mobiele abonnement.
Klantendienst Elegant openingsuren
De Elegant klantendienst is te bereiken op werkdagen van 9:00 tot 12:00 uur en in de middag van 14:00 tot 17:00 uur. Op feestdagen en in het weekend is Elegant niet bereikbaar.
Buiten de openingsuren is het altijd mogelijk om in te loggen in de online klantenzone, je vraag te stellen op social media of een e-mail te sturen via het onderstaande Elegant e-mailadres.


Niet tevreden? Stap over naar een betere leverancier!
Bel CallMePower om gratis een contract af te sluiten bij een energieleverancier naar keuze. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)


Niet tevreden? Stap over naar een betere aanbieder!
CallMePower belt je gratis terug tijdens de openingsuren met energieadvies of bel op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Telefoonnummer Elegant niet bereikbaar, wat nu?
Door de energiecrisis ontvangt de Elegant klantendienst zeer veel vragen. Hierdoor kan het zijn dat de Elegant klantendienst niet bereikbaar is. In dit geval adviseren wij om de online klantenzone te raadplegen of een e-mail te sturen.
Klantendienst Elegant contact e-mail
Naast telefonisch, is Elegant ook per e-mail te bereiken, voor bijvoorbeeld het doorsturen van het energieovernamedocument. Het Elegant contact e-mailadres is: [email protected].
Elegant zal binnen een aantal werkdagen antwoord geven op je vraag of probleem. Voor dringende zaken adviseren wij om telefonisch contact op te nemen.
Elegant adres hoofdzetel
De Elegant hoofdzetel is te vinden in Mechelen. Dit is tevens het adres waar je al het briefverkeer gericht aan deze leverancier naartoe kan sturen. Indien je dit kantoor wilt bezoeken, adviseren wij om eerst met Elegant contact op te nemen.
Het Elegant Mechelen kantoor vind je op het onderstaande adres.
Elegant BVKleine Nieuwedijkstraat 53-2
2800, Mechelen
Elegant verhuis regelen
Het regelen van een verhuis kan een heel gedoe zijn. Betreffende je energiecontract zal je twee belangrijke zaken moeten regelen, namelijk het energieovernamedocument en het doorgeven van je Elegant verhuis.
In het overnamedocument zal je de actuele meterstanden en de EAN-codes van de energiemeters moeten noteren. Je kan de EAN-codes terugvinden op de zijkant van de energiemeter of op je energiefactuur. Zowel de oude als de nieuwe bewoners moeten dit document ondertekenen.
Upload dit document in de online klantenzone of verstuur deze per e-mail naar Elegant. Het Elegant overnamedocument is gratis te downloaden met de knop hieronder.


Hulp nodig bij het afsluiten van een energiecontract?
Bel CallMePower om gratis te veranderen van energieleverancier of voor advies over contracten. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)


Hulp nodig bij het afsluiten van een energiecontract in Vlaanderen?
Dien een terugbelverzoek in of bel CallMePower op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Contact opnemen voor Elegant contract opzeggen
Ben je niet tevreden met Elegant als energieleverancier, betaal je teveel of ga je verhuizen naar een regio waar Elegant niet actief is? Dan kan je het Elegant contract opzeggen en veranderen van energieleverancier.
Elegant klant worden
Ben je overtuigd van het aanbod van Elegant? Dan kan je gaat overstappen! Voordat je gaat overstappen adviseren wij om de Elegant tarieven en de Elegant reviews goed door te nemen. Zo weet je zeker dat Elegant de beste energieleverancier voor jou is.
Elegant klant worden kan zeer gemakkelijk door op de website van deze leverancier al je gegevens, zoals het jaarlijkse energieverbruik en de adresgegevens, in te vullen. Hierna ontvang je een voorstel van Elegant waarmee je akkoord kan gaan. Het opzeggen van je oude contract zal in de meeste gevallen niet nodig zijn. Dit doet Elegant automatisch.
Nog niet zeker van je keuze? Bekijk onze energie vergelijkingen.
Mijn Elegant contact
Als verlengde van de klantendienst, hebben alle klanten toegang tot de online klantenzone, genaamd Mijn Elegant. In Mijn Elegant kan je een hoop zaken gemakkelijk en snel regelen, waardoor het minder vaak nodig is om met Elegant contact op te nemen.
Voordat je met de Elegant klantendienst contact opneemt, adviseren wij altijd om eerst in de klantenzone te kijken. Zo kan je een hoop tijd besparen! In Mijn Elegant kan je onder andere de volgende zaken regelen:
- aanpassen voorschotbedrag;
- aanpassen persoonlijke gegevens;
- energiefactuur downloaden en inzien;
- betalingen en openstaand saldo inzien;
- betaalmethode aanpassen.
Elegant klantendienst contact probleem klantenzone
Indien de klantenzone van Elegant niet werkt kan dit meerdere oorzaken hebben. Probeer bijvoorbeeld in te loggen via een andere browser, gebruik een ander apparaat. Controleer uiteraard ook of de inloggegevens correct zijn.
Lost dit het probleem niet op? Neem dan met de Elegant klantendienst contact op.
Elegant bellen of de online klantenzone?
Zoals hierboven aangegeven, is het sterk aan te raden om eerst de Elegant klantenzone te raadplegen voordat je met de klantendienst contact opneemt. In veel gevallen is het namelijk sneller en makkelijker om zelf je energiezaken online te regelen. Uiteraard is Elegant bellen altijd mogelijk als dit je voorkeur heeft.
Elegant stroompanne of gaslucht
Indien je last hebt van een stroompanne of je een gaslek vermoed, zal je contact op moeten nemen met de verantwoordelijke netbeheerder en niet met Elegant. In Vlaanderen is de verantwoordelijke netbeheerder Fluvius. In het onderstaande overzicht zijn de contactgegevens voor de verschillende situaties te vinden.
Controleer voordat je met de netbeheerder contact opneemt voor een stroompanne of deze stroompanne niet veroorzaakt wordt door aangekondigd onderhoud of een probleem in je elektrische installatie.
Informeer bij een gaslek ook de buren en de brandweer. Open alle ramen, gebruik geen elektrische apparaten en wacht buiten op hulp. Een gaslek kan levensgevaarlijk zijn.
Reden contact | Telefoonnummer |
---|---|
Gasgeur | 📞 0800 65 065 |
Storingen en defecten/ stroompanne | 📞 078 35 35 00 |
Storingen riolering | 📞 078 35 35 00 |
Meteropname afspraak | 📞 078 035 35 34 |
Vergoeding stroompanne Elegant aanvragen
Zodra de stroompanne is verholpen is het mogelijk om aanspraak te maken op een vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van elektriciteit. Om hiervoor in aanmerking te komen, moet de stroompanne langer dan vier uur hebben geduurd en mag deze niet zijn veroorzaakt door aangekondigd onderhoud. Meer informatie vind je op onze vergoeding stroomonderbreking pagina.