Een verhuis regelen bij Pidpa? (Gratis dienst)

Onze CallMePower-adviseurs helpen je gratis bij de verhuisprocedures bij Pidpa.

Een verhuis regelen bij Pidpa? (Gratis dienst)

Onze CallMePower-adviseurs helpen je gratis bij de verhuisprocedures bij Pidpa.

Pidpa contact klantendienst: overzicht alle contactgegevens

Geactualiseerd op
minuten lezen
Pidpa contact

De klantendienst van Pidpa is voor vragen en urgente problemen telefonisch te bereiken op het telefoonnummer 0800 90 300. Dit nummer is op werkdagen bereikbaar van 8:00 tot 17:00 uur en voor noodgevallen 24/7. Bij vragen over de waterlevering kun je de CallMePower experts bellen via: 02 588 46 56. Daarnaast kun je de klantendienst ook bereiken via een contactformulier en per e-mail op: [email protected].

Klantendienst Pidpa contact

Pidpa is een waterleverancier in de provincie Antwerpen opgericht in 1913. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een van de grootste water distributeurs in Vlaanderen. Het Vlaamse waterbedrijf levert water aan maar liefst 1,2 miljoen mensen, verspreid in 64 gemeenten in de provincie Antwerpen.

In het overzicht hieronder zijn alle contactgegevens van de Pidpa klantendienst weergegeven.

Hoe klantendienst Pidpa contacteren?
ContactmethodeContactgegevens
Pidpa telefoonnummer0800 90 300
Pidpa internationaal nummer+32 3 216 88 88
Storingsnummer Pidpa0800 90 300
Telefoonnummer informatie water
Terugbelverzoek informatiedienst
Pidpa contact email[email protected]
AdresDesguinlei 246, 2018 Antwerpen

Naast de hierboven getoonde contactgegevens, is de Pidpa ook te bereiken op social media. Deze waterleverancier is onder andere actief op Facebook. Voor urgente vragen is het echter aan te raden om de Pidpa te contacteren via het telefoonnummer of contactformulier.

Niet zeker of Pidpa jouw waterleverancier is?

In België zijn een aantal verschillende waterleveranciers actief die verschillen per regio. Per postcode is er slechts één waterleverancier actief. Bekijk alle waterleveranciers in België voor een volledig overzicht van alle leveranciers per regio.

Gratis adviesdienst water België (Gratis dienst)

CallMePower geeft antwoord op je vragen omtrent de waterregeling.

Gratis adviesdienst water België (Gratis dienst)

CallMePower geeft antwoord op vragen omtrent de waterregeling.

Klantendienst Pidpa openingsuren

De klantendienst van Pidpa is telefonisch te bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:00 uur. In het weekend en op feestdagen is de klantendienst niet bereikbaar.

Voor noodgevallen is er een storingsnummer 24/7 beschikbaar: 0800 90 300. Dit nummer is bereikbaar voor dringende storingen, bijvoorbeeld voor het melden van een waterlek of het wegvallen van de waterdruk.

Hoe Pidpa bellen vanuit het buitenland?

De klantendienst van Pidpa is vanuit het buitenland telefonisch te bereiken op: +32 3 216 88 88. Dit nummer is bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 17:00 uur. Let op dat er mogelijke kosten in rekening worden gebracht, afhankelijk van de voorwaarden in je mobiele abonnement omtrent internationaal bellen.

Hoe Pidpa klant worden?

In België verschillen de waterleveranciers per regio en concurreren ze niet met elkaar, waardoor de prijzen van Pidpa zijn vastgesteld. Per regio is er slechts één waterleverancier actief die onder andere verantwoordelijk is voor de levering van water en het onderhoud van het waternet. Enkel als je gaat verhuizen zal je een nieuw contract moeten aanvragen bij Pidpa.

Indien je een woning huurt, is het eerst aan te raden om na te gaan of je syndicus of huisbaas het waterverbruik voor de rekening neemt. Als dit het geval is, hoef je geen contract af te sluiten bij Pidpa. Ben je wel verantwoordelijk voor de waterlevering? Een Pidpa klant worden doe je in drie stappen:

  1. Ga naar de Pidpa klant worden pagina en geef aan dat je nog geen klant bent.
  2. Vul het meternummer wat je watermeter in of zoek op basis van je adresgegevens.
  3. Vul de startdatum, de meterstand en je contactgegevens in.

Nadat je klant bent geworden bij Pidpa, is het ook mogelijk om een account aan te maken bij de Mijn Pidpa klantenzone.

verhuizen water
contact water

Hulp nodig met het regelen van de wateraansluiting? (Gratis dienst)

CallMePower helpt je stap voor stap om de procedures met jouw waterleverancier telefonisch af te ronden.

verhuizen water
verhuizen water

Hulp nodig met het regelen van de wateraansluiting? (Gratis dienst)

Laat je telefoonnummer achter, en een van onze CallMePower adviseurs belt je terug om samen met jou de stappen te zetten.

Pidpa verhuis doorgeven binnen dezelfde regio

Bij de meeste waterleveranciers dien je een waterovernamedocument te downloaden en in te vullen wanneer je verhuist. Bij Pidpa hoef je het Pidpa overnamedocument alleen te gebruiken wanneer de overnamedatum meer dan 30 dagen in het verleden ligt. Ligt de overnamedatum minder dan 30 dagen in het verleden? Dan kun je het watercontract regelen via Mijn Pidpa.

Pidpa contact email en formulier

Voor het stellen van vragen, doorsturen van documenten of het indienen van een klacht is de klantendienst van Pidpa per e-mail en contactformulier te bereiken. Indien je direct met de klantendienst van Pidpa contact opneemt, vermeld dan in ieder geval de volgende gegevens:

  • Volledige naam
  • Klantnummer
  • Adresgegevens
  • Telefoonnummer

Het Pidpa contact e-mailadres is: [email protected].

We raden echter aan om de klantendienst te contacteren via het officiële contactformulier. Binnen uiterlijk een aantal werkdagen zal je een reactie per e-mail ontvangen van de klantendienst.

Gratis adviesdienst water België (Gratis dienst)

CallMePower geeft antwoord op je vragen omtrent de waterregeling.

Gratis adviesdienst water België (Gratis dienst)

CallMePower geeft antwoord op vragen omtrent de waterregeling.

Klachtenformulier Pidpa

Om een klacht in te dienen bij Pidpa, moet je het probleem eerst voorleggen aan de klantendienst. Als de oplossing die de klantendienst biedt het probleem niet oplost of niet naar verwachting is, kan je een officiële klacht indienen. De klachtendienst van Pidpa zal de zaak vervolgens bekijken en zoeken naar een nieuwe oplossing.

De klachtendienst van Pidpa zal binnen 15 werkdagen een reactie geven op de ingediende klacht indien deze gaat over de kwaliteit van het drinkwater of de riolering. Voor alle overige klachten geldt er een reactietijd van 10 werkdagen. Indien er problemen zijn, waardoor het langer duurt om een oplossing te vinden, zal je hierover bericht ontvangen.

Als de oplossing van de klachtendienst nog steeds niet naar wens is en je van mening bent dat de geboden oplossing in strijd is met het Algemeen Waterverkoopreglement, kan je contact opnemen met de toezichthouder voor drinkwater (VMM - Afdeling Operationeel Waterbeheer) of voor afvalwater (VMM - Afdeling Ecologisch Toezicht).

Pidpa adres hoofdzetel

Pidpa is de waterleverancier voor 64 gemeenten in de provincie Antwerpen. Het hoofdkantoor van de waterleverancier is te vinden in Antwerpen stad. Het is mogelijk om het kantoor te bezoeken, maar het is verplicht om eerst een afspraak te maken via de klantendienst.

Het Pidpa kantoor vind je op het onderstaande adres.

Pidpa
Desguinlei 246
2018 Antwerpen

Pidpa storingen

Bij een storing in de waterlevering of in het geval van een waterlek, is het belangrijk om zo snel mogelijk met Pidpa contact op te nemen. In dit geval dien je gebruik te maken van het Pidpa storingsnummer: 0800 90 300. Dit telefoonnummer is 24/7 bereikbaar voor noodgevallen.

Je moet contact opnemen met de storingsdienst van Pidpa in de volgende gevallen:

  • Een waterlek in de straat of omgeving.
  • Geen waterlevering of ernstige problemen met de waterdruk.
  • Dringende storingen aan de watermeter.
  • Problemen met de waterkwaliteit, zoals troebel water of vreemde geuren.
  • Nood aan snelle interventie bij watergerelateerde noodgevallen, zoals overstromingen door leidingen.

Controleer altijd of de panne wordt veroorzaakt door een probleem bij Pidpa en niet in jouw woning. Bovendien worden er vaak geplande werkzaamheden uitgevoerd aan het waternet, waardoor er tijdelijke problemen kunnen ontstaan. Dit onderhoud wordt altijd van tevoren aangekondigd en is te vinden op de website van Pidpa.

Wanneer er een waterlek plaatsvindt in je woning (of daarbuiten), dan dient Pidpa zo snel mogelijk ingelicht te worden. In dat geval maak je geen gebruik van het klachtenformulier, maar zul je Pidpa bellen en informeren over de waterlek via de algemene klantendienst. Kies optie 2 of optie 4 uit het telefonische keuzemenu.

Online klantendienst Pidpa

Met de Pidpa klantenzone is het mogelijk om je watercontract online te beheren. In de Mijn Pidpa klantenzone kan je alle informatie omtrent je contract, zoals kosten en verbruik, terugvinden. Bovendien kun je ook een aantal gegevens aanpassen en informatie doorgeven.

De belangrijkste functionaliteiten van de Mijn Pidpa klantenzone zijn:

Mijn Pidpa inloggen

Inloggen bij Mijn Pidpa? Ga naar de Mijn Pidpa inlogpagina.

Hulp nodig? (Gratis dienst)

Bel CallMePower voor gratis advies van onze water-experts.

Hulp nodig met het regelen van je wateraansluiting? (Gratis dienst)

Laat je telefoonnummer achter, en een van onze CallMePower adviseurs belt je terug om samen met jou de stappen te zetten.

Account Pidpa aanmaken

Om gebruik te maken van de Mijn Pidpa klantenzone is het vereist om eerst een account aan te maken. Het aanmaken van een account kan met ItsMe, eID of een e-mailadres. Na het aanmaken van een account moet je deze koppelen aan je watercontract en kan je alle gegevens terugvinden. Het aanmaken van een Mijn Pidpa account is geheel gratis en kan voor alle klanten.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 111 stemmen vond de informatie nuttig.