Een verhuis regelen bij Pidpa? (Gratis dienst)

Onze CallMePower-adviseurs helpen je gratis bij de verhuisprocedures bij Pidpa.

Een verhuis regelen bij Pidpa? (Gratis dienst)

Onze CallMePower-adviseurs helpen je gratis bij de verhuisprocedures bij Pidpa.

Pidpa contact: telefoonnummer, adres en contactformulier

Geactualiseerd op
minuten lezen
logo pidpa

Om telefonisch contact op te nemen met Pidpa, bel je naar de klantendienst via: 0800 90 300. De klantendienst is geopend op werkdagen tussen 8.00 en 17:00. Voor dringende problemen kun je dit telefoonnummer eveneens buiten openingstijden bellen. Het is ook mogelijk om Pidpa te bereiken via het contactformulier of per post.

Met Pidpa contact opnemen

Pidpa is een waterleverancier in de provincie Antwerpen opgericht in 1913. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een van de grootste water distributeurs in Vlaanderen. Het Vlaamse waterbedrijf levert water aan maar liefst 1,2 miljoen mensen, verspreid in 64 gemeenten in de provincie Antwerpen.

Met Pidpa contact opnemen kan op vier verschillende manieren:

Overzicht contactgegevens Pidpa
ContactmiddelContact
Telefoonnummer informatie water
Pidpa Telefoonnummer klantendienst0800 90 300
Pidpa Telefoonnummer internationaal klantendienst0032 3 216 88 88
Adres (enkel op afspraak)Desguinlei 246, 2018 Antwerpen
KlachtenformulierHet klachtenformulier
Pidpa contact email[email protected]

verhuizen water
verhuizen water

Een nieuw contract opstarten of een overname regelen bij Pidpa? (Gratis dienst)

CallMePower helpt je gratis telefonisch bij alle procedures met de waterleverancier.

verhuizen water
verhuizen water

Een nieuw contract opstarten of een overname regelen bij Pidpa? (Gratis dienst)

Laat je telefoonnummer achter, en je zult spoedig teruggebeld worden door een van onze CallMePower adviseurs.

Veelgestelde vragen

Voordat je direct contact opneemt met Pidpa, is het verstandig om de pagina ´Veelgestelde vragen´ op hun website te raadplegen. Het zou namelijk zomaar kunnen dat je vraag al uitgebreid wordt beantwoord op de website van Pidpa. Je vindt in de ´Veelgestelde Vragen´ antwoorden op vragen over, onder andere, de volgende onderwerpen:

  • De Digitale watermeter;
  • De aansluiting, keuring en kwaliteit van het drinkwater;
  • Alles betreffende facturen;
  • Alles betreffende een verhuis.

Contact met Pidpa klantendienst

Pidpa heeft een klantendienst die telefonisch bereikbaar is. Het Pidpa telefoonnummer is 0800 90 300. Je kunt de klantendienst van Pidpa bellen op werkdagen tussen 8.00 en 17:00.

Is je vraag dringend? De Pidpa klantendienst kan voor algemene vragen op werkdagen worden bereikt tussen 8:00 en 17:00. Voor dringende problemen kun je Pidpa bellen buiten werktijden en is de leverancier ook in het weekend bereikbaar. Voor algemene vragen over de waterlevering in Vlaanderen kun je eveneens telefonisch contact opnemen met een van onze water experts.

Contact met Pidpa: het adres

Wil je jouw vraag liever stellen op kantoor? Dan kun je langskomen op het kantoor van Pidpa in Antwerpen. Je dient hier wel een afspraak voor te maken met een van de medewerkers van Pidpa. Een afspraak maken doe je door het algemene telefoonnummer van de klantendienst te bellen.

Het adres van het kantoor van Pidpa is Desguinlei 246, 2018 Antwerpen

Pidpa storingen of werkzaamheden

Wanneer je een last hebt van storingen, dan kun je dat op verschillende manieren bij Pidpa aangeven. Zo kun je in de eerste instantie telefonisch contact opnemen via het algemene telefoonnummer van de Pidpa klantendienst. Indien je telefonisch contact opneemt, zorg er dan voor dat je tenminste de volgende informatie direct bij de hand hebt:

  • Volledige naam,
  • Klantnummer,
  • Telefoonnummer,
  • E-mail adres.

Je kunt een probleem ook melden via het online klachtenformulier. In het klachtenformulier zul je tevens om je klantgegevens zoals je klantnummer worden gevraagd. Controleer echter wel eerst of er sprake was van storingen of werkzaamheden bij Pidpa.

Wanneer er een waterlek plaatsvindt in je woning (of daarbuiten), dan dient Pidpa zo snel mogelijk ingelicht te worden. In dat geval maak je geen gebruik van het klachtenformulier, maar zul je Pidpa bellen en informeren over de waterlek via de algemene klantendienst. Kies optie 2 of optie 4 uit het telefonische keuzemenu.

Wanneer je een klacht indient via het klachtenformulier zul je binnen 10 tot 15 werkdagen antwoord ontvangen.

Hulp nodig? (Gratis dienst)

Bel CallMePower voor gratis advies van onze water-experts.

Hulp nodig met het regelen van je wateraansluiting? (Gratis dienst)

Laat je telefoonnummer achter, en een van onze CallMePower adviseurs belt je terug om samen met jou de stappen te zetten.

Contact via mijnPidpa

Pidpa heeft een online omgeving voor klanten gecreëerd, genaamd mijnPidpa. Er zijn veel waterzaken die je thuis kunt regelen via deze klantenzone. Zo kun je op mijnPidpa je oude facturen terugvinden, je meterstand aan Pidpa doorgeven en zelfs je verhuis in orde brengen.

Contact over de facturen Pidpa

In de online omgeving mijnPidpa heb je de mogelijkheid om je oude facturen in te zien. Maar ook kun je online een domiciliëring aanvragen.

  • Bij een domiciliëring geef je Pidpa de toestemming om het factuurbedrag direct te innen bij de bank. Een domiciliëring komt voornamelijk voor bij terugkerende facturen, zoals abonnement-, energie- of waterfacturen.

Wanneer je een domiciliëring wilt aanvragen, doe je dat door het aanvraagformulier in te vullen. Tevens kun je contact opnemen met Pidpa wanneer je de domiciliëring wilt opzeggen.

Pidpa meterstand doorgeven

Naast het doorgeven van je verhuis kun je ook jouw meterstanden doorgeven op de online omgeving mijnPidpa. Eens per jaar vraagt de waterleverancier je om jouw meterstanden door te geven. Zo kunnen ze je exacte verbruik berekenen en betaal je nooit teveel. Je kunt dit doen door te inloggen op de online omgeving met je klantgegevens en vervolgens de meterstand in te voeren.

  • De witte en rode cijfers geven jouw meterstand aan. De zwarte cijfers op de witte achtergrond (linkerkant) is de meterstand in kubieke meter, de witte cijfers op rode achtergrond (rechterkant) is de meterstand in liters.
  • Vul alleen de witte cijfers in. Vul hierbij ook de nullen in. Jouw leverancier in geïnteresseerd in je waterverbruik in kubieke meters. Je hoeft de rode cijfers dus niet door te geven.

Pidpa zal het verschil berekenen tussen deze meterstand en de vorige meterstand die je hebt doorgegeven. Op basis van dit verschil zullen ze een gebruiksfactuur opstellen.

De watermeter is een rond, plastic doosje. Waar je hem kunt vinden is in elk huis anders. Meestal zit hij in de meterkast of bij de cv-ketel. Maar hij kan zich ook bevinden in de kelder, kruipruimte, de badkamer of de keuken.

Het gemiddelde waterverbuik in Vlaanderen In Vlaanderen is het gemiddelde waterverbruik 39 kubieke meter per persoon per jaar. Een gezin met meer personen verbruikt doorgaans minder water per persoon dan een huishouden dat slechts uit één persoon bestaat. Lees meer over het gemiddelde watergebruik in België

Een verhuis regelen bij Pidpa? (Gratis dienst)

Onze CallMePower-adviseurs helpen je gratis bij de verhuisprocedures bij Pidpa.

Een verhuis regelen bij Pidpa? (Gratis dienst)

Onze CallMePower-adviseurs helpen je gratis bij de verhuisprocedures bij Pidpa.

Verhuis doorgeven via MijnPidpa

Bij de meeste waterleveranciers dien je een waterovernamedocument te downloaden en in te vullen wanneer je verhuist. Bij Pidpa hoef je het Pidpa overnamedocument alleen te gebruiken wanneer de overnamedatum meer dan 30 dagen in het verleden ligt.

Ligt de overnamedatum minder dan 30 dagen in het verleden? Dan kun je het watercontract regelen via mijnPidpa door de volgende stappen te zetten:

  1. Contract opstarten. Via deze link regel je het watercontract.
  2. Gegevens invullen. Dit gaat om de startdatum, meterstand en jouw contactgegevens.
  3. Bevestigen. Wanneer je deze gegevens hebt ingevuld ontvang je de bevestiging.

Wil je een watercontract bij Pidpa stopzetten?

  1. Contract stopzetten. Log in met jouw klantaccount.
  2. Gegevens invullen. Dit gaat om, onder andere, de opzegdatum en de meterstand.
  3. Bevestigen. Binnen twee weken na het ontvangen van de bevestiging krijg je de eindfactuur.
Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 9 stemmen vond de informatie nuttig.