Pidpa storingen of werkzaamheden
Als je drinkwater afneemt bij Pidpa en vandaag geen water uit de kraan krijgt, zou dit kunnen wijzen op storingen of geplande werkzaamheden bij Pidpa. Op deze pagina ontdek je hoe je kunt controleren of er sprake is van storingen of werkzaamheden, hoe je contact opneemt met de waterleverancier en welke stappen je zelf kunt zetten om eventuele schade te minimaliseren.
Pidpa storingen en werkzaamheden
Indien er geen water uit de kraan komt of je merkt dat er geen of weinig druk op het water staat, dan kan er sprake zijn van een storing of geplande werkzaamheden bij Pidpa. Pidpa heeft een actuele storingskaart gemaakt, waarmee je kunt controleren of er op dit moment inderdaad sprake is van storingen of werkzaamheden.
Controleer de storingskaart van Pidpa om meer informatie te ontvangen over werken en storingen in je gemeente.
Wie is mijn waterleverancier?
In gemeenten waar meerdere waterbedrijven actief zijn, is het belangrijk om te weten welk bedrijf verantwoordelijk is voor rioleringsproblemen. Neem contact op met onze waterexperts via het verstrekte telefoonnummer voor directe assistentie bij het achterhalen van de juiste verantwoordelijke voor de riolering.
Een nieuw contract opstarten of een overname regelen bij Pidpa? (Gratis dienst)
CallMePower helpt je gratis telefonisch bij alle procedures met de waterleverancier.
Een nieuw contract opstarten of een overname regelen bij Pidpa? (Gratis dienst)
Laat je telefoonnummer achter, en je zult spoedig teruggebeld worden door een van onze CallMePower adviseurs.
Pidpa storingen vandaag melden
Als je na het raadplegen van de storingskaart van Pidpa geen informatie hebt kunnen hebt kunnen vinden met betrekking tot een mogelijke storing of geplande werkzaamheid in jouw gemeente, dan is het van essentieel belang dat je rechtstreeks contact opneemt met de waterleverancier voor verdere informatie. Hieronder vind je een overzichtelijke tabel met de contactinformatie van Pidpa:
Contactmiddel | Contact |
---|---|
Telefoonnummer informatie water | |
Pidpa Telefoonnummer dringende problemen | 0800 90 300 |
Pidpa Meldingen en klachten indienen | Contactformulier meldingen en klachten |
Storingen of werkzaamheden bij ander waterbedrijf
Indien je hebt vastgesteld dat de storing of werkzaamheden in je gemeente niet onder de verantwoordelijkheid van Pidpa vallen, maar eerder bij een andere waterleverancier liggen, dien je contact op te nemen met dat specifieke waterbedrijf. Om je hierbij te helpen hebben we een handig overzicht gemaakt met de contactgegevens van waterleveranciers in Vlaanderen.
Overstappen naar een ander waterbedrijf
Het ervaren van waterstoringen kan uiterst vervelend zijn, en soms overwegen mensen om van waterleverancier te veranderen. Echter is in Vlaanderen per gemeente slechts een waterbedrijf verantwoordelijk voor de watervoorziening. Het is dus niet mogelijk om vrij te veranderen van leverancier, en je kunt de waterlevering bij Pidpa niet zomaar opzeggen.
De mogelijkheid om je waterleveringscontract bij Pidpa te beëindigen doet zich voor wanneer je besluit te verhuizen naar een andere gemeente waar een andere waterleverancier actief is. In dat geval dien je een overname van het watercontract te regelen bij de andere waterleverancier.
Wat doen na melden van de waterstoring?
Na het melden van een waterstoring bij Pidpa zal de watermaatschappij hoogstwaarschijnlijk gedetailleerde instructies verstrekken over welke stappen je moet nemen. In geval van een storing wordt er alles aan gedaan om deze zo snel mogelijk te verhelpen. In dit geval is er weinig wat je zelf kunt doen en zul je moeten wachten tot een expert ter plaatse komt.
Echter zijn er ook situaties die actie van jouw kant vereisen. Het gaat hierbij ten minste om de volgende situaties:
- Het water is afgesloten zonder verwittiging.
- Er is sprake van een waterlek in de woning.
Water afgesloten zonder verwittiging
Je dacht dat er sprake was van een storing, maar bent door Pidpa geïnformeerd dat je van het water bent afgesloten zonder verwittiging. Dit kan gebeuren als je een tijd jouw rekeningen bij de watermaatschappij hebt betaald en geen afspraak hebt gemaakt voor een afbetaalplan of het betaalplan niet hebt gevolgd. Echter, dit gebeurt in principe nooit zonder verwittiging.
Wanneer Pidpa van plan is om het water af te sluiten, dan zal ze je hier altijd van verwittigen. De volgende stappen worden genomen:
- Pidpa vraagt toestemming aan de LAC om je water af te sluiten.
- Je wordt per brief uitgenodigd om aan de vergadering deel te nemen.
- Er zal een medewerker van het OCMW via een huisbezoek samen met jou proberen een haalbaar betaalplan op te stellen.
- Het verdere verloop is afhankelijk van of je het afgesproken betaalplan volgt.
Als je water is afgesloten zonder dat de bovengenoemde stappen zijn gevolgd, dien je contact op te nemen met Pidpa. Als je het niet eens bent met de situatie, kun je er ook voor kiezen om een klacht in te dienen bij de waterleverancier. Lees onderaan de pagina hoe je een klacht kunt indienen bij Pidpa.
Pidpa waterlek: welke stappen zet je?
In geval van een waterlek in je huis is het van groot belang om snel te handelen om te voorkomen dat je huis overstroomt. Het eerste wat je doet is de waterkraan dichtdraaien. Hierna neem je eventueel benodigde stappen om de waterschade te beperken, en bel je Pidpa om de waterlek te melden via het eerder genoemde storingsnummer.
Indien er aanzienlijke waterschade is ontstaan, kan een goede brandverzekering de kosten dekken. Ontdek meer over het afsluiten van een goede verzekering door te bellen met een van onze adviseurs via het onderstaande telefoonnummer.
Een nieuw contract opstarten of een overname regelen bij Pidpa? (Gratis dienst)
CallMePower helpt je gratis telefonisch bij alle procedures met de waterleverancier.
Een nieuw contract opstarten of een overname regelen bij Pidpa? (Gratis dienst)
Laat je telefoonnummer achter, en je zult spoedig teruggebeld worden door een van onze CallMePower adviseurs.
Hoe een klacht indienen bij Pidpa?
Het kan gebeuren dat je niet tevreden bent over het handelen van de waterleverancier nadat je het storingsnummer hebt gemeld om je probleem te bespreken. In dat geval heb je de keuze om een melding of klacht in te dienen. Dit doe je via het klachtenformulier van Pidpa.
Indien je van mening bent dat je klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld door de waterleverancier, kun je contact opnemen met de Vlaamse Ombudsdienst. De contactgegevens van de Vlaamse Ombudsdienst vind je in de onderstaande tabel. De Vlaamse Ombudsdienst staat tot je beschikking om eventuele geschillen of klachten met betrekking tot de waterleverancier op een objectieve manier te behandelen.
Contactmiddel | Details |
---|---|
Postadres | Leuvenseweg 86 1000 Brussel |
E-mail adres | [email protected] |
Klachtenformulier | Online klachtenformulier |