Pidpa storing of werken in november 2025
Geen water of problemen met de waterdruk in november 2025? Dit kan wijzen op een Pidpa storing of werkzaamheden aan het waternet. Bel bij noodgevallen het Pidpa storingsnummer 0800 90 300 (24/7). Voor algemene vragen over storingen en werkzaamheden in België kan je terecht bij CallMePower via 02 588 46 56*.
Pidpa storingen en werkzaamheden
Komt er geen water uit de kraan of is de druk erg laag? Dan kan er sprake zijn van een Pidpa storing of geplande werken aan het waternet. Via de Pidpa-pagina op CallMePower lees je meer over deze leverancier.
Bekijk de storingskaart van Pidpa om te zien of er momenteel werken of storingen in jouw gemeente zijn.
Wie is mijn waterleverancier?
In sommige gemeenten zijn meerdere waterbedrijven actief. Wil je zeker weten wie verantwoordelijk is voor de riolering of een storing? Bel onze waterexperts via het onderstaande telefoonnummer en krijg direct hulp.
Pidpa storingen vandaag melden
Vind je geen informatie op de storingskaart van Pidpa, dan kan je best rechtstreeks contact opnemen. Hieronder vind je de belangrijkste contactgegevens voor storingen en werkzaamheden bij Pidpa:
| Contactmiddel | Contact |
|---|---|
| Algemene vragen over water* | |
| Storingsnummer Pidpa (24/7) | 0800 90 300 |
| Meldingen en klachten | Contactformulier Pidpa |
*Pidpa is geen partner van CallMePower.
Storingen bij ander waterbedrijf
Ligt de storing niet bij Pidpa, maar bij een ander waterbedrijf? Raadpleeg dan de contactgegevens van watermaatschappijen in Vlaanderen.
Overstappen naar ander waterbedrijf
In Vlaanderen is per gemeente slechts één waterbedrijf actief. Je kan dus niet zomaar overstappen van leverancier. Alleen bij een verhuis naar een andere gemeente kan je een overname van het watercontract regelen.
Wat kan je doen na het melden van een waterstoring?
Meld je een Pidpa waterstoring, dan laat de maatschappij je weten welke stappen volgen. In de meeste gevallen hoef je zelf weinig te doen en komt er een technieker langs. Toch zijn er situaties waarin je wél snel moet handelen, bijvoorbeeld wanneer je water onverwacht werd afgesloten of wanneer er een lek in huis ontstaat.
- Je water werd afgesloten zonder verwittiging.
- Je hebt een waterlek in de woning.
Water afgesloten zonder verwittiging
Krijg je plots geen water meer en blijkt dit geen storing te zijn? Dan kan het gaan om een afsluiting omwille van onbetaalde facturen. Weet dat dit nooit zomaar gebeurt: Pidpa moet eerst toestemming vragen aan de LAC, je wordt schriftelijk verwittigd en het OCMW komt langs om samen een haalbaar betaalplan op te stellen.
Is je water toch afgesloten zonder dat je deze stappen hebt doorlopen? Neem dan onmiddellijk contact op met Pidpa. Ben je het niet eens met de beslissing, dan kan je ook een officiële klacht indienen.
Wat te doen bij een waterlek?
Ontdek je een waterlek in huis, draai dan eerst de hoofdkraan dicht. Zo beperk je de schade en een te hoge meterstand. Bel daarna meteen het Pidpa storingsnummer 0800 90 300 om de lek te melden.
Is er al veel waterschade? Dan kan je brandverzekering tussenkomen. Wil je weten welke verzekering het beste past? Bel gerust onze adviseurs via het onderstaande nummer.
Een nieuw contract opstarten of een overname regelen bij Pidpa? (Gratis dienst)
CallMePower helpt je gratis telefonisch bij alle procedures met de waterleverancier.
Een nieuw contract opstarten of een overname regelen bij Pidpa? (Gratis dienst)
Laat je telefoonnummer achter, en je zult spoedig teruggebeld worden door een van onze CallMePower adviseurs.
Hoe dien je een klacht in bij of over Pidpa?
Ben je ontevreden over hoe Pidpa je probleem heeft afgehandeld? Dan kan je een klacht indienen via het online klachtenformulier van Pidpa.
Wordt je klacht niet of onvoldoende opgelost, dan kan je terecht bij de Vlaamse Ombudsdienst. Iedereen kan daar een klacht indienen (burgers, bedrijven, organisaties), zolang je je naam en contactgegevens opgeeft. Anonieme klachten worden niet behandeld. Vermeld altijd duidelijk je probleem, de betrokken dienst en voeg bewijsstukken toe (zoals e-mails of brieven).
| Contactmiddel | Details |
|---|---|
| Postadres | Leuvenseweg 86, 1000 Brussel |
| [email protected] | |
| Telefoon (gratis) | 1700 (werkdagen 9-19 u) |
| Online klachtenformulier | Vlaamse Ombudsdienst — klachtenformulier |
Je kan ook op afspraak langskomen in Brussel of, indien nodig, vragen dat de Ombudsdienst bij jou ter plaatse komt. Let op: Pidpa moet zelf klachten normaal binnen 10 tot 15 werkdagen behandelen. Vind je dat je klacht strijdig is met het Algemeen Waterverkoopreglement, dan kan je die ook aan de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) voorleggen.
Pidpa waterprijzen
Benieuwd naar de actuele waterprijzen van Pidpa? Bekijk het volledige overzicht van de Pidpa tarieven.