gas en elektriciteit

Heb je een vraag of wil je ook besparen op je energiefactuur?

CallMePower belt je gratis terug of bel ons tijdens de openingsuren.

Regel je energie in de online klantenzone My Luminus

My Luminus login

My Luminus, zo heet de online klantenzone of ook wel het digitale klantenportaal van gas- en elektriciteitsleverancier EDF Luminus. Luminus is niet alleen een van de grootste energieleveranciers van ons land, het bedrijf schrijft zelf op z’n website dat het graag “de eerste energiepartner wilt worden die een 5-sterrenservice biedt met innoverende oplossingen”. Die ambitie probeert de energieleverancier waar te maken dankzij z’n uitgebreide online klantenzone waarmee klanten hun gas- en elektriciteitscontract volledig zelf kunnen beheren. Hieronder bespreken we alle functies die My Luminus biedt.


my luminus online login klantenzone

Hoe krijg je toegang tot de online klantenzone van Luminus?

Om gebruik te kunnen maken van de digitale klantenzone ‘My Luminus’ moet je inloggen. Dat kan met je e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord of met je Facebook- of Google-account.

Opvallend detail, je kunt zelfs een my Luminus-account aanmaken als je (nog) geen klant bent bij deze energieleverancier. Als je dat wilt dan kun je na het inloggen als niet-klant voor een formule of contract bij Luminus kiezen. Zo wordt dit contract meteen aan je persoonlijke gegevens gekoppeld.

Login en wachtwoord my Luminus

Inloggen met je wachtwoord of een account aanmaken bij My Luminus doe je uiteraard via de website van Luminus.

Al een gebruiker van my Luminus?

 Klik hier om in te loggen op my Luminus in het Nederlands.
 Klik hier om in te loggen op my Luminus in het Frans.

De volgende stap is het koppelen van je klantennummer aan je account. Dit doe je zo:

  1. Meld je aan op My Luminus;
  2. Klik bovenaan rechts op ‘Mijn profiel’;
  3. Vervolgens klik je onderaan op ‘Beheer klantennummers’;
  4. Op de volgende pagina kies je ‘Voeg een klantennummer toe aan uw account’;
  5. Vul je gegevens in, en klik op ‘Voeg toe’ om te bevestigen;
Heb je nog geen my Luminus account?

 Klik hier om een account voor my Luminus in het Nederlands aan te maken.
 Klik hier om een account voor my Luminus in het Frans aan te maken.

Via de website of via de app?

online klantenzone my Luminus website

De online klantenzone van Luminus is toegankelijk via de website maar een aantal functies zijn ook beschikbaar via de mobiele app. Deze app is te vinden op Google Play voor Android smartphones en in de App Store voor je iPhone, onder de naam ‘My Luminus’. Klanten die de app downloaden en installeren op hun mobiele telefoon kunnen facturen bekijken, hun verbruik volgen en meterstanden doorgeven of het voorschotbedrag aanpassen. Ook kan domiciliëring worden aangevraagd om de facturen te betalen.

Tenslotte kunnen klanten er hun persoonlijke profiel bekijken en de klantendienst contacteren. Merk op dat de My Luminus-pagina op de website van Luminus ook op mobiele telefoons kan worden geopend. Als je de app niet wilt installeren dan kun je met andere woorden gewoon via de website naar het digitale klantenportaal surfen.

My Luminus: de mogelijkheden van het digitale klantenportaal

Wat is allemaal mogelijk met my Luminus? De online klantenzone van Luminus biedt tal van mogelijkheden. We beschrijven ze allemaal hieronder op een rijtje.

meterstanden doorgeven meteropname
Met de komst van de slimme energiemeter behoort de (twee)jaarlijkse meteropname tot het verleden.

Je verbruik opvolgen en doorgeven

De My Luminus digitale klantenzone is dé plek bij uitstek om je verbruik van gas en elektriciteit op te volgen. Met behulp van handige grafieken zie je meteen of je verbruik daalt of stijgt. Om die grafieken zo correct mogelijk te houden is het wel aanbevolen om zelf je meterstanden regelmatig te controleren en door te geven.

Ook dit kan via My Luminus. Eventueel kun je hier ook je voorschotbedrag aanpassen. Een oplossing daarvoor is in aantocht!

Alle facturen bij de hand

Gas- en elektriciteitsfacturen hou je maar beter goed bij. Zo heb je snel duidelijkheid als er bijvoorbeeld een foute aanrekening wordt opgemaakt of als je de prijzen van verschillende energieleveranciers wilt vergelijken. Met de My Luminus-pagina heb je altijd je facturen bij de hand en je kunt elke factuur die je ooit ontvangen hebt ook opvragen. Om het afrekenen van je verbruik nog makkelijker te maken vind je op My Luminus ook een link terug voor het aanvragen van een bankdomiciliëring. Al deze functies zijn te vinden onder de rubriek ‘Facturen en betalingen’

Hoge factuur bij Luminus? Misschien is het een idee om te kijken of je energiefactuur omlaag kan? Doe samen met een
energiecoach een telefonische factuurcheck. Bel: ☎ 02 588 92 38 en ontvang vrijblijvend gratis advies.

Je contract en de voorwaarden bekijken

Welke formule had je nu ook weer gekozen bij het afsluiten van je contract? En wat zijn de tarieven die bij jouw Luminus-contract horen? Dat zie je in de rubriek ‘Mijn contracten en diensten’ in de online klantenzone ‘My Luminus’. In die rubriek vind je ook een overzicht van de eventuele bijkomende diensten die je bij Luminus afneemt, zoals ketelonderhoud, de ‘Home Comfort’-dienst enzovoort.

Je gegevens wijzigen

Verander je van e-mailadres of wil je je facturen op een ander postadres ontvangen? Voor het wijzigen van je gegevens hoef je bij Luminus niet naar de klantendienst te bellen, al kan dat wel. Gemakkelijker en sneller gaat het echter via het digitale klantenportaal, onder de rubriek ‘Mijn profiel’.

Een verhuis regelen

online verhuis regelen

Bij een verhuis komt heel wat administratieve rompslomp kijken, dus als je dan een aantal zaken via internet kunt regelen dan is dat mooi meegenomen. Veel gas- en elektriciteitsleveranciers bieden deze functie aan via hun online klantenzone.

Dit is niet zo bij Luminus jammer genoeg. Op My Luminus is geen verhuisrubriek terug te vinden. Ben je klant bij Luminus en ga je verhuizen? Dan moet je daarvoor nog steeds telefonisch contact opnemen via het telefoonnummer van Luminus.

energieverbruik berekenen

Wat wordt jouw energieverbruik in je nieuwe woning?

Na je verhuis verandert je situatie, misschien ben je gaan samen wonen of is je nieuwe woning een pak ruimer? Bereken dan je energieverbruik met de energiecalculator!

Profiteren van de klantenvoordelen

Zoals de meeste grote energieleveranciers biedt ook Luminus z’n trouwe klanten extra voordelen aan op allerlei producten en diensten. Die voordelen zijn enkel beschikbaar via het online klantenportaal My Luminus. Dat is dus nog een goede reden om als klant bij Luminus snel een account aan te maken op de website, of via de mobiele app.

Ervaar het gemak van my Luminus

Je merkt het, om je contract bij Luminus te beheren is het handig als je toegang hebt tot de my Luminus-pagina. In veel gevallen kun je zo sneller zaken regelen dan via de telefonische klantendienst. Bovendien is het voor het controleren van je energieverbruik en dus ook besparen op je energiefactuur aanbevolen je gas- en elektriciteitsverbruik goed op te volgen. Via de My Luminus-app en website kan dat snel en eenvoudig.

Geactualiseerd op