Wil je veranderen van telecom provider?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Wil je veranderen van telecom provider?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Hoe moet je VOO opzeggen of het abonnement wijzigen?

Geactualiseerd op
minuten lezen
VOO opzeggen

Je VOO abonnement opzeggen doe je door te bellen naar: 078 50 50 50. Wil je zowel VOO opzeggen als een nieuw abonnement afsluiten, bel dan CallMePower: 02 588 71 43. Je kunt ook naar een andere provider overstappen en aangeven dat je gebruik wilt maken van Easy Switch of dat je jouw huidige nummer wilt behouden.

Hoe kun je VOO opzeggen?

Een VOO abonnement kan op elk moment opgezegd worden. Zeg je een abonnement met bepaalde duur echter in de eerste zes maanden van de contractduur op, dan kan VOO een opzegvergoeding in aanrekening brengen. Als je een abonnement met toestel hebt, zul je na het vroegtijdig opzeggen van je contract de restwaarde van het toestel nog steeds moeten betalen. De hoogte van de restwaarde vind je in myVOO terug.

VOO abonnement opzeggen
Reden opzeggingOpzegmethode
Opzeggen + abonnement bij nieuwe provider afsluiten
Opzeggen zonder nieuw abonnement af te sluiten078 50 50 50

Bij het veranderen van internet abonnement kun je tijdens het bestelproces van je nieuwe abonnement ook aangeven dat je gebruik wilt maken van Easy Switch. Je dient vervolgens je Easy Switch ID en klantnummer van VOO door te geven, alsmede bij wie je momenteel klant bent, waarna je nieuwe provider je internet abonnement bij VOO voor jou opzegt.

Bij het veranderen van gsm abonnement kun je tijdens het bestelproces van je nieuwe abonnement aangeven dat je jouw huidige gsm-nummer wilt behouden. Je dient vervolgens je simkaartnummer en telefoonnummer door te geven, alsmede bij wie je momenteel klant bent, waarna je nieuwe telecom provider je abonnement bij VOO voor jou stopzet.

Wanneer je met VOO contact hebt opgenomen voor het opzeggen van je abonnement, zul je een bevestiging van de ontvangst van de aanvraag ontvangen via mail of per post. In deze bevestiging zul je ook terug vinden op welke datum je VOO abonnement opgezegd wordt.

Wil je enkel VOO opties opzeggen, dan kun je dit in de myVOO klantenzone doen. Wil je liever een ander VOO abonnement of pack afsluiten, dan kun je zelf je abonnement wijzigen in myVOO of door contact met de VOO klantendienst op te nemen.

Wil je veranderen van telecom provider?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Wil je veranderen van telecom provider?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Aandachtspunten bij VOO opzeggen

Nadat je je abonnement van VOO opgezegd hebt, is het belangrijk dat je alle materialen die je van VOO ontvangen hebt weer bij hen inlevert. Dit betreft onder andere de modem, een eventuele TV decoder en bekabeling. Je kunt alle materialen bij een VOO winkel afleveren. Doe dit binnen vijftien dagen na afloop van het contract, anders zullen hiervoor kosten voor aangerekend worden!

Als het vanwege een brand of ramp in je woning niet mogelijk is om de materialen bij VOO in te leveren, zal VOO je een factuur sturen voor de niet ingeleverde materialen. Deze factuur kun jij vervolgens doorsturen naar je verzekeringsmaatschappij.

Zorg er tevens voor dat je alle nog openstaande facturen betaald. Afhankelijk van de datum van het opzeggen van je VOO abonnementen, kun je nog een laatste VOO factuur ontvangen. Op deze factuur worden ook alle resterende, extra kosten besproken, zoals bijvoorbeeld een mobiele telefoon die nog niet volledig afbetaald is.

VOO opzeggen vanwege een overlijden of faillissement

In een aantal speciale gevallen moet je op een iets andere manier VOO opzeggen, zoals bij het overlijden van de contracthouder of bij een faillissement van een bedrijf. Je zult in deze gevallen extra documenten bij VOO aan moeten leveren om het opzeggen van het VOO abonnement in orde te brengen.

  • Overlijden van de contracthouder
    Bel VOO of stuur VOO een brief met daarin de volledige naam van de overleden persoon, het klantnummer, een kopie van de overlijdensakte en een attest van erfrecht indien je het abonnement eerder wilt opzeggen.
  • Contracthouder verhuist naar een verzorgingstehuis
    Bel VOO of stuur VOO een brief met daarin je naam, het adres waar het abonnement voor geldt, het klantnummer, het bankrekeningnummer met de naam van de contracthouder, het telefoonnummer, naar welk adres de bevestiging gestuurd dient te worden en een bewijs dat die persoon in het verzorgingstehuis gaat wonen.
  • Vuur of ramp in huis
    Bel VOO of stuur VOO een brief met daarin je naam, het adres waar het abonnement voor geldt, het factuuradres, het klantnummer, het bankrekeningnummer met de naam van de contracthouder, het telefoonnummer, naar welk adres de bevestiging gestuurd dient te worden en een bewijs van de brand / ramp van de politie.
  • Contracthouder moet naar de gevangenis
    Bel VOO of stuur VOO een brief met daarin je naam, het adres waar het abonnement voor geldt, het factuuradres, het klantnummer, het bankrekeningnummer met de naam van de contracthouder, het telefoonnummer, naar welk adres de bevestiging gestuurd dient te worden en een bewijs van de gevangenisstraf.
  • Faillissement van een bedrijf
    Bel VOO of stuur VOO een brief met daarin je naam, het adres waar het abonnement voor geldt, het factuuradres, het klantnummer, het bankrekeningnummer met de naam van de contracthouder, het telefoonnummer, naar welk adres de bevestiging gestuurd dient te worden en een bewijs van het faillissement van de rechter.

Hoe moet je een VOO abonnement overdragen?

In sommige gevallen, bijvoorbeeld bij een scheiding of een verkoop van een bedrijf, kun je ook je VOO abonnement overdragen aan iemand anders. Je kunt dit doen door het overnameformulier in te vullen en naar VOO op te sturen per post, per fax of via het online contactformulier.

Afhankelijk van de reden van de overdracht van het VOO abonnement, dien je ook extra documenten aan te leveren bij VOO:

  • In het geval van het overdragen van het VOO abonnement aan een familielid, dien je een kopie van de identiteitskaarten van zowel de oude als nieuwe contracthouder mee te sturen.
  • In het geval van het overdragen van het VOO abonnement na aanleiding van het overlijden van de contracthouder, dien je een kopie van de overlijdensakte en van de identiteitskaart van de nieuwe contracthouder mee te sturen.
  • In het geval van de overdracht of verkoop van een bedrijf, dien je een kopie van de notulen van de algemene vergadering of van de statuten van het bedrijf mee te sturen.
  • In het geval van een overdracht tussen een natuurlijk persoon en bedrijf, dien je een kopie van de statuten van het bedrijf en van de identiteitskaart van het natuurlijk persoon mee te sturen.

Houd er rekening mee dat je bij een VOO abonnement overnemen ook eventuele schulden overneemt!

Wanneer moet je VOO opzeggen bij een verhuis?

Bij het regelen van je VOO verhuis is het allereerst belangrijk om na te gaan of je op je nieuwe adres VOO kunt ontvangen. Als dit niet het geval, is, is het nodig om je VOO abonnementen op te zeggen. Kun je op je nieuwe adres wel VOO ontvangen, dan kun je verder gaan met het regelen van je verhuis.

Een andere reden dat je in verband met een verhuizing je VOO contract opzeggen moet, is wanneer je naar het buitenland verhuist. In dit geval kun je VOO bellen of een brief naar VOO sturen met daarin:

  • je naam
  • het adres waar het abonnement voor geldt
  • het factuuradres
  • het klantnummer
  • het bankrekeningnummer met de naam van de contracthouder
  • het telefoonnummer
  • naar welk adres de bevestiging gestuurd dient te worden
  • het "model 8"-document dat je van je gemeente zult ontvangen bij een verhuizing naar het buitenland

Het is in het geval van een verhuizing naar het buitenland of naar Vlaanderen / een Nederlandstalige gemeente in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ook mogelijk om het VOO abonnement over te dragen. Je dient dan het overnamedocument met een kopie van de identiteitskaarten van zowel jijzelf als de nieuwe contracthouder naar VOO te sturen.

Ga je verhuizen?

Bel CallMePower voor hulp met al je contracten verhuizen naar je nieuwe woning (gratis dienst).

Ga je verhuizen?

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp met al je contracten verhuizen naar je nieuwe woning (gratis dienst).

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 42 stemmen vond de informatie nuttig.

Telefonische dienstverlening beheerd door CallMePower, een merk van Selectra in België, die je gratis helpt met providers vergelijken en het afsluiten van het beste abonnement voor je persoonlijke situatie bij één van onze partners.

Contacteer ons

voor gratis hulp en advies!

Heb je vragen, problemen of wil je hulp met vergelijken?

Bel CallMePower voor hulp bij al je vragen en problemen en om
een vergelijing van alle abonnementen uit te voeren. (gratis dienst)

Advertentie - CallMePower 

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij al je vragen en problemen
en om een vergelijing van alle abonnementen uit te voeren. (gratis dienst)

Advertentie - CallMePower