Ieder BASE abonnement voor gsm, de herlaadkaart en pack

Geactualiseerd op
minuten lezen
BASE gsm

Een BASE gsm abonnement afsluiten kan vanaf € 11,00 per maand*. Je kunt de BASE gsm abonnementen ook in een pack afsluiten samen met een TADAAM internet en TV abonnement, die beschikbaar zijn vanaf € 40,00 per maand*. Bovendien worden er herlaadkaarten door BASE aangeboden.

Ieder BASE gsm abonnement

BASE heeft samen met Telenet hun eigen 4G- en 5G-netwerk. Daarnaast is het bij alle BASE gsm-abonnementen mogelijk om gebruik te maken van een eSIM.

BASE gsm abonnementen
Abonnement Inhoud abonnement Prijs Afsluiten
BASE
15 GB
15 GB
Onbeperkt
Onbeperkt
€ 11,00 € 11,00
BASE
50 GB
50 GB
Onbeperkt
Onbeperkt
€ 15,00 € 15,00
BASE
90 GB
90 GB
Onbeperkt
Onbeperkt
€ 21,00 € 21,00
BASE
300 GB
300 GB
Onbeperkt
Onbeperkt
€ 29,00 € 29,00

Prijzen per maand op: 26/01/2025

Je gaat bij BASE in principe een contract van onbepaalde duur aan. Wil je echter een contract voor een bepaalde duur afsluiten, dan zul je dit nadrukkelijk bij het afsluiten van het abonnement aan BASE door moeten geven.

Bij alle BASE gsm abonnementen worden gratis de opties Data Jump en Free Data Jump aangeboden:

  • Data Jump
    Neem niet-verbruikte data mee naar de volgende maand.
  • Free Data Day
    Surf op de eerste dag van de maand gratis in België en in de Europese Unie.

logo BASE

Promoties beschikbaar tot € 10,00 per maand

Bel om BASE klant worden of voor informatie (gratis dienst)!

02 588 59 40

logo BASE

Bel om BASE klant worden of voor informatie (gratis dienst)!

Prijs berekenenOF Bel mij gratis terug

Is onbeperkt daadwerkelijk onbeperkt?

Hoewel er wordt aangegeven dat je bij ieder BASE abonnement voor gsm onbeperkt kunt bellen en SMS'en, is dit niet 100 % onbeperkt. Het blijft onbeperkt zolang je een normaal verbruik hebt.

Wanneer je geen normaal verbruik meer hebt, wordt je verbruik als frauduleus beschouwd en kan BASE je abonnement opzeggen. Dit is het geval als je:

  • regelmatig meer dan zes uur per dag of dertig uur per week belt;
  • regelmatig meer dan drie uur ononderbroken belt of direct opnieuw belt nadat een gesprek onderbroken wordt;
  • meer dan 350 SMS'en per dag of 10.000 SMS'en per maand verstuurt;

Het onbeperkt bellen en SMS'en geldt bovendien enkel voor gesprekken / SMS'en naar Belgische nummers die zich in België of in de Europese Unie zone bevinden. Het bellen / SMS'en van België naar buitenlandse nummers of het bellen / SMS'en van Belgische nummers die zich buiten de Europese Unie bevinden is niet in de abonnementen inbegrepen.

Wanneer kan ik gebruik maken van BASE 5G?

5G is de opvolger van 4G en biedt de mogelijkheid om sneller te kunnen surfen op internet. Om je te verbinden met het 5G-netwerk van Telenet / BASE, zul je aan drie voorwaarden moeten voldoen:

  • Je dient een smartphone te hebben die 5G ondersteunt. Dit is bij veel nieuwe smartphones het geval, maar niet bij alle.
  • Je dient een gsm abonnement te hebben die 5G aanbiedt. Dit is bij alle BASE abonnementen het geval.
  • Je dient een 5G-dekking te hebben. Dit is in het grootste gedeelte van Vlaanderen het geval, maar niet overal. De exacte 5G-dekking kun je op de netwerk kaart van BASE achterhalen.

Als je aan alle bovenstaande voorwaarden voldoet, kun je bij BASE 5G activeren via de applicatie. Hiervoor klik je in de My BASE-app op "Meer" en vervolgens op "5G".

Wat is de BASE eSIM?

Een eSIM is een digitale simkaart die ingebouwd is in je smartphone. Hierdoor heb je geen fysieke simkaart nodig en kun je de simkaart een stuk sneller activeren.

Om gebruik te kunnen maken van de BASE eSIM, dien je allereerst een smartphone te hebben die eSIM ondersteunt. Hoewel dit bij veel nieuwe toestellen het geval is, is dit niet altijd zo.

Vervolgens dient ook BASE de eSIM voor dat toestel te ondersteunen. Welke toestellen door BASE ondersteunt worden, kun je op de eSIM pagina op de BASE website terugvinden.

Heb je momenteel al een BASE gsm abonnement? Je kunt via My BASE aanvragen om je fysieke simkaart te vervangen voor een eSIM van BASE.

BASE promoties

Met enige regelmaat zijn er promoties bij BASE beschikbaar. Dit betreffen zowel promoties waarbij je een korting op de maandelijkse abonnementsprijs ontvangt, maar ook waarbij je extra data in je gsm abonnement ontvangt.

BASE gsm promoties
Abonnement Voorwaarden Afsluiten
BASE
15 GB
Levenslang van € 15,00 voor € 11,00.
Je bespaart € 48,00 per jaar.
Tot en met 03-03-2025.
BASE
50 GB
Levenslang van € 20,00 voor € 15,00.
Je bespaart € 60,00 per jaar.
Tot en met 03-03-2025.
BASE
90 GB
Levenslang van € 29,00 voor € 21,00.
Je bespaart € 96,00 per jaar.
Tot en met 03-03-2025.
BASE
300 GB
Levenslang van € 39,00 voor € 29,00.
Je bespaart € 120,00 per jaar.
Tot en met 03-03-2025.

Er wordt geprobeerd de promoties zo veel mogelijk up-to-date te houden, dit kan echter niet gegarandeerd worden.

Buiten de bundel tarieven BASE

Als je door de hoeveelheid data van je BASE gsm abonnement heen bent, dien je te betalen voor elke extra verbruikte MB. Hoeveel de buiten de bundel tarieven betreffen, is afhankelijk van het BASE gsm abonnement:

  • BASE 6 GB: € 0,0018 per MB
  • BASE 15 GB: € 0,0008 per MB
  • BASE 40 GB: € 0,0006 per MB
  • BASE 100 GB: € 0,0003 per MB

Je kunt zelf in My BASE aangeven hoeveel de buiten de bundel kosten maximaal mogen bedragen per maand. Je kunt via de online klantenzone of de app het limiet aanpassen wanneer je wilt.

Bij de BASE gsm abonnementen is MMS niet inbegrepen. Wil je echter toch MMS'en kunnen sturen, dan betaal je hiervoor € 0,10 per MMS-bericht.

Wat is een MMS?

Een MMS is vergelijkbaar met een SMS, waarbij het ook mogelijk is geluidsfragmenten, foto's of korte video's aan je bericht toe te voegen.

Het versturen van MMS-berichten is vergelijkbaar met het versturen van berichten via sociale media applicaties, zoals WhatsApp. Omdat MMS niet inbegrepen is in je BASE gsm abonnement, raden wij bij CallMePower daarom aan om MMS zo min mogelijk te gebruiken en de vooral gebruik te maken van sociale media applicaties.

Opties bij een BASE gsm abonnement

Naast de gratis en inbegrepen opties Data Jump en Free Data Day, kun je bij BASE ook extra mobiel internet aanschaffen wanneer je door de hoeveelheid data uit je BASE gsm abonnement heen bent.

Je kunt bij BASE kiezen tussen drie verschillende pakketten voor extra mobiel internet:

  • 1 GB extra data voor € 10,00.
  • 3 GB extra data voor € 20,00.
  • 6 GB extra data voor € 30,00.

Voordat je één van de mobiel internet pakketten aanschaft, raden wij aan op voor jezelf na te gaan hoeveel extra data je verwacht nodig te hebben. Heb je zeer weinig extra data nodig? Dan is het wellicht goedkoper om de buiten de bundel tarieven te betalen.

BASE roaming en internationaal bellen

Naast de tarieven voor bellen, SMS'en en dataverbruik in België, bestaan er ook internationale tarieven en roaming tarieven. De internationale tarieven worden gehanteerd wanneer je vanuit België naar het buitenland belt of SMS't met je BASE abonnement. Bij roaming bevindt je je in het buitenland terwijl je belminuten, SMS'en of data verbruikt.

In de Europese Unie kun je zonder extra kosten van BASE roaming gebruik maken. Dit kost je dus hetzelfde als wanneer je in België bent. Voor roaming buiten de Europese Unie en de internationale tarieven geldt dat de kosten afhankelijk zijn van het land waarin je je bevindt / waar je naar toe belt of SMS't.

Als je regelmatig vanuit België naar landen in de Europese Unie, Zwitserland, Monaco of Jersey belt, kun je één van de Europese opties activeren:

  • 60 belminuten voor € 5,00. Je kunt dit activeren in My BASE of door "MINEU5" te SMS'en naar: 1908.
  • 180 belminuten voor € 10,00. Je kunt dit activeren in My BASE of door "MINEU10" te SMS'en naar: 1908.
  • 600 belminuten voor € 15,00. Je kunt dit activeren in My BASE of door "MINEU15" te SMS'en naar: 1908.

Hoe kun je een BASE gsm abonnement afsluiten?

Voor het afsluiten van een BASE abonnement voor gsm ga je ofwel naar de BASE website of naar een BASE shop. Op de website van BASE bestel je een gsm abonnement door bij het BASE abonnement dat je wilt bestellen op de knop "Ik wil dit!" te klikken.

Vervolgens word je doorgestuurd naar het inlogscherm. Als je al klant bij BASE bent, kun je bij BASE inloggen. Ben je nog geen klant bij BASE, dan zul je je eerst moeten registreren. Vervolgens doorloop je het bestelproces om je BASE abonnement te bestellen.

Tijdens het bestelproces kun je tevens aangeven of je jouw huidige gsm-nummer wilt behouden of niet. Wanneer je jouw huidige nummer behoudt, dien je jouw huidige telecom provider, je telefoonnummer en je simkaartnummer door te geven. BASE zal vervolgens regelen dat je telefoonnummer overgeheveld wordt naar je nieuwe abonnement en dat je oude abonnement opzegd wordt.

logo BASE

Promoties beschikbaar tot € 10,00 per maand

Bel om BASE klant worden of voor informatie (gratis dienst)!

02 588 59 40

logo BASE

Bel om BASE klant worden of voor informatie (gratis dienst)!

Prijs berekenenOF Bel mij gratis terug

Hoe moet je de BASE simkaart activeren?

Nadat je een BASE abonnement hebt afgesloten, zul je een nieuwe simkaart thuis gestuurd krijgen. Deze simkaart zul je nog moeten activeren voordat je gebruik kunt maken van je BASE gsm abonnement. Je BASE simkaart activeren kun je via My BASE of via de link die je via de mail hebt ontvangen doen.

Heb je aangegeven dat je een eSIM wilt gebruiken, dan zul je geen simkaart thuisgestuurd krijgen. In dit geval kun je direct via My BASE de eSIM activeren.

Als je jouw huidige gsm-nummer behoudt, zul je van BASE een SMS ontvangen wanneer de overstap precies plaatsvindt. Op dat moment wacht je tot je met je oude simkaart geen bereik meer hebt, waarna je de simkaarten kunt verwisselen.

BASE abonnement met gsm

Het is bij BASE ook mogelijk om een BASE abonnement met gsm af te sluiten. Je kunt via de via de BASE website of in een BASE winkel een smartphone kopen. Je zult hier altijd een BASE gsm abonnement moeten afsluiten. Het is niet mogelijk om een BASE smartphone zonder BASE abonnement aan te schaffen.

Nadat je een smartphone hebt uitgekozen, kies je of je een nieuw BASE gsm nummer wilt ontvangen of dat je je huidige BASE gsm nummer wilt behouden. Daarna maak je een keuze voor het BASE abonnement. Afhankelijk van het BASE gsm abonnement, is de aanschafkost van het toestel anders. Deze dien je bovendien in één keer te betalen.

BASE herlaadkaart

Het is bij BASE niet noodzakelijk om een BASE gsm abonnement af te sluiten, het is namelijk ook mogelijk om BASE herlaadkaart aan te schaffen. Hierdoor zit je niet aan een BASE abonnement vast en kun je zoveel bellen, SMS'en en internetten als je wilt. Met een BASE herlaadkaart kun je tevens onbeperkt bellen naar vrienden en familie met een BASE gsm nummer.

Je kunt gratis via de website een BASE simkaart bestellen. Je nieuwe simkaart zal de volgende werkdag thuis geleverd worden. Vervolgens moet je de BASE simkaart activeren en herladen. Daarna kun je de BASE herlaadkaart meteen gebruiken.

De prepaid kaart van BASE herladen kun je met een groot aantal verschillende opties doen. BASE biedt namelijk herlaad tarieven aan tussen € 5,00 en € 90,00 waarbij je vanaf € 10,00 ook meerdere bonussen ontvangt. Ook biedt BASE opties aan als je enkel naar het buitenland moet bellen.

Is een prepaid kaart de beste keuze voor jou?

Bel CallMePower voor gratis advies (gratis dienst).

Is een prepaid kaart de beste keuze voor jou?

Laat CallMePower jou terugbellen voor gratis advies (gratis dienst).

BASE abonnement voor gsm met internet en TV

Wil je naast mobiele telefonie ook een abonnement voor internet en / of TV afsluiten? Je kunt hiervoor een pack bij BASE afsluiten.

BASE biedt packs aan met internet en gsm, gsm en TV en internet, gsm en TV. Met de packs voor gsm en TV is BASE uniek, aangezien geen enkele telecom aanbieder in België deze combinatie in een pack aanbiedt.

Problemen met je BASE abonnement oplossen

In vrijwel heel België kun je gebruik maken van het BASE netwerk, het kan echter voorkomen dat niet overal en altijd het netwerk van deze telecom provider even goed is.

Bij problemen met je BASE gsm abonnement kun je het beste met de klantendienst van BASE contact opnemen. Om goed mogelijk geholpen te worden, is het belangrijk dat je aangeeft:

  • wanneer het probleem zich voordoet (bij bellen, SMS'en en / of surfen op internet);
  • welke foutmelding je in beeld te zien krijgt;
  • of het probleem zich vaker voordoet;
  • waar je last hebt van dit probleem (enkel binnenshuis of ook buitenshuis);
  • welke telefoon je hebt;
  • op welke manier BASE jou kan bereiken.

Kun je niemand opbellen? Dan kan het zijn dat je nog openstaande facturen hebt en je BASE abonnement is geblokkeerd. Je kunt de status van je betalingen controleren in My BASE. Je factuur betalen kan via My BASE, in een BASE winkel of via overschrijving. Als de betaling bij BASE binnen is, zal de blokkering opgeheven worden.

* Prijzen in januari 2025 zonder eventuele bijkomende kosten. Enkel van onze partners zijn promoties meegenomen.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 89 stemmen vond de informatie nuttig.

Telefonische dienstverlening beheerd door CallMePower, een merk van Selectra in België, die je gratis helpt met providers vergelijken en het afsluiten van het beste abonnement voor je persoonlijke situatie bij één van onze partners.
CallMePower heeft een affiliate partnership met deze entiteit. Wanneer je op deze link klikt, zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.

Meer info of klant worden?

BASE klant worden of extra informatie ontvangen?

Neem contact met ons op voor advies over de BASE abonnementen
of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).

Laat CallMePower jou terugbellen voor advies over de BASE abonnementen
of sluit direct een BASE gsm abonnement af (gratis dienst).