energie-vergelijken
energie vergelijken

Hulp nodig bij het afsluiten van een energiecontract?

Bel CallMePower om gratis te veranderen van energieleverancier of voor advies over contracten. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)

energie-vergelijken
energie vergelijken

Hulp nodig bij het afsluiten van een energiecontract in Vlaanderen?

Dien een terugbelverzoek in of bel CallMePower op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Ecopower contact: telefoonnummer, verhuis, e-mail en meer

Ecopower contact

Ecopower is een Belgische burgercooperatie die elektriciteit levert aan consumenten in Vlaanderen. Er kunnen verschillende redenen zijn om contact op te nemen met deze energieleverancier, zoals bij een verhuis, klacht of als je klant wilt worden. In dit artikel bekijken we alle contactgegevens en procedures van deze leverancier. Zo is met Ecopower contact opnemen een stuk makkelijker!


gas en elektriciteit
gas en elekticiteit

Informatie ontvangen of energiecontract afsluiten?

Bel CallMePower om informatie te ontvangen of te veranderen van energieleverancier.

gas en elektriciteit
gas en elekticiteit

Vragen over tarieven of informatie ontvangen?

Dien een terugbelverzoek in of bel CallMePower op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Ecopower contact klantendienst overzicht

Volgens de energieregulator VREG ontvangt energieleverancier Ecopower de laagste hoeveelheid klachten per 5.000 klanten. Maar hoe neem je met Ecopower contact op?

In de onderstaande tabel zijn alle Ecopower telefoonnummers en overige Ecopower contactgegevens weergegeven.

Ecopower contact
Contactmethode Contactgegevens Openingsuren
📞 Algemeen Ecopower telefoonnummer 📞 03 287 39 79 Maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 13:00 uur
📫 Postadres Posthoflei 3 bus 3, 2600 Berchem Reactie binnen enkele werkdagen
📧 Ecopower e-mail [email protected]
🌐 Sociale netwerken Facebook en Twitter
🔒 Online klantenzone Ecopower klantenzone 24/7 beschikbaar

Indien je vragen hebt over je energiefactuur of de tarieven van Ecopower, neem je contact op met het Ecopower telefoonnummer van de algemene klantendienst of kan je een e-mail sturen.

Gratis telefoonnummer Ecopower Bij het Ecopower telefoonnummer betaal je het zonale tarief. Dit is dus geen gratis nummer. De belkosten hangen in dit geval af van de voorwaarden van je mobiele abonnement.

Klantendienst Ecopower openingsuren

De klantendienst van Ecopower is te bereiken op werkdagen van 9:00 tot 13:00 uur. Op feestdagen en in het weekend is de Ecopower klantendienst niet bereikbaar.

Buiten de openingsuren is het aan te raden om een e-mail te sturen of in te loggen in de online klantenzone.

Ecopower klantendienst contact e-mail

Naast telefonisch, is Ecopower ook per e-mail te bereiken, voor bijvoorbeeld het doorsturen van het overnamedocument of minder belangrijke vragen. Het Ecopower contact e-mailadres is: [email protected].

Ecopower streeft ernaar om binnen 5 werkdagen antwoord te geven op alle e-mails. Voor dringende zaken adviseren wij om telefonisch contact op te nemen.

Ecopower adres hoofdzetel

Het Ecopower kantoor is te vinden in Berchem. Dit is tevens het adres voor al het briefverkeer gericht aan deze leverancier. Indien je dit kantoor wilt bezoeken, adviseren wij om eerst met Ecopower contact op te nemen. Dit is namelijk geen officieel bezoekadres.

Het Ecopower kantoor is te vinden op het onderstaande adres.

Ecopower cv
Posthoflei 3 bus 3
2600 Berchem

Ecopower verhuis regelen

Het regelen van een verhuis kan een heel gedoe zijn. Betreffende je energiecontract zal je Ecopower op de hoogte moeten brengen van je verhuis en het overnamedocument in moeten vullen. Het doorgeven van een Ecopower verhuis kan in de online klantenzone van deze leverancier.

In het overnamedocument dien je de actuele meterstanden op het moment van overdracht en de EAN-code van de energiemeter in te vullen. Het overnamedocument dient te worden ondertekend door zowel de oude als de nieuwe bewoners.

Vervolgens upload je het overnamedocument in de online klantenzone of verstuur je deze per e-mail naar Ecopower. Het Ecopower overnamedocument download je gratis met de onderstaande knop.

energie-vergelijken
energie vergelijken

Hulp nodig bij het afsluiten van een energiecontract?

Bel CallMePower om gratis te veranderen van energieleverancier of voor advies over contracten. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)

energie-vergelijken
energie vergelijken

Hulp nodig bij het afsluiten van een energiecontract in Vlaanderen?

Dien een terugbelverzoek in of bel CallMePower op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Contact opnemen voor Ecopower contract opzeggen

Ben je niet tevreden met Ecopower als energieleverancier, betaal je teveel of ga je verhuizen naar een regio waar Ecopower niet actief is? Dan is het altijd mogelijk om te veranderen van energieleverancier.

Ecopower aandeel verkopen

De Ecopower aandelen staan vast tot het derde boekjaar na de aankoop. Het Ecopower aandeel verkopen zal dus vanaf het derde boekjaar mogelijk zijn. Dit zal je schriftelijk moeten aanvragen via e-mail of brief. De terugbetaling van € 250 zal ongeveer in juni plaatsvinden, twee maanden na de algemene vergadering.

Ecopower klant worden

Ecopower klant worden gaat net iets anders dan bij andere energieleveranciers. Dit komt omdat je bij Ecopower een coöperant moet zijn om klant te worden.

Dit betekent dat je een of meerdere aandelen in Ecopower moet kopen voordat je elektriciteit kan afnemen. Ecopower geeft zelf aan dit te doen om ervoor te zorgen dat iedereen investeert in groene stroom. Daarnaast levert Ecopower enkel in Vlaanderen.

De aandelen kan je gemakkelijk kopen op de website van Ecopower. Eén Ecopower-aandeel kost € 250 en zal zijn waarde behouden. Het maximale aantal aandelen per persoon is 20 en er is een maximale hoeveelheid dividend van 6 % mogelijk. Met een aandeel krijg je ook zeggenschap in de algemene vergaderingen van Ecopower.

Nog niet zeker van je keuze? Vergelijk energie en kies de beste energieleverancier of bekijk de Ecopower tarieven.

MijnEcopower online klantenzone contact

Net zoals veel andere energieleveranciers, heeft Ecopower ook een eigen online klantenzone, genaamd MijnEcopower.

In de MijnEcopower klantenzone is het mogelijk om gemakkelijk en snel een aantal zaken betreffende je energiecontract te regelen. Kijk dus voordat je met de Ecopower klantendienst contact opneemt of het antwoord op je vraag te vinden is in de online klantenzone. In de Ecopower klantenzone kan je onder andere de volgende zaken regelen:

  • persoonlijke gegevens inzien;
  • Ecopower verhuis regelen;
  • energiefacturen inzien en downloaden;
  • webshop bestellingen raadplegen.

De MijnEcopower klantenzone is een stuk minder uitgebreid dan de klantenzones bij andere leveranciers. Om je gegevens te veranderen of om de zaken voor je betalingen te regelen, zoals het Ecopower voorschot aanpassen, zal je contact moeten opnemen met de klantendienst. Bij andere leveranciers kan je dit zelf online regelen.

Beoordelingen klantendienst Ecopower Bekijk de Ecopower reviews en kom erachter hoe klanten deze leverancier beoordelen.

Ecopower facturen en betalingen

Energiecontract

Facturen inzien en informatie over je facturen kan je vinden in de online klantenzone van Ecopower. Indien je de voorschotfactuur wilt aanpassen, zal je een e-mail moeten sturen naar het bovenstaande e-mailadres. Je zal in dit geval ook moeten motiveren waarom je de voorschotfactuur wilt verhogen of verlagen.

Indien je een domiciliëring wilt wijzigen of stopzetten zal je dit moeten doen op de pagina voor betalen per domiciliëring. Vergeet bij stopzetting van de domiciliëring niet om de energiefacturen op tijd te betalen.

energie-vergelijken
energie vergelijken

Hulp nodig bij het afsluiten van een energiecontract?

Bel CallMePower om gratis te veranderen van energieleverancier of voor advies over contracten. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)

energie-vergelijken
energie vergelijken

Hulp nodig bij het afsluiten van een energiecontract in Vlaanderen?

Dien een terugbelverzoek in of bel CallMePower op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Ecopower stroompanne contact

Indien je last hebt van een stroompanne zal je contact op moeten nemen met de verantwoordelijke netbeheerder en niet met Ecopower. De netbeheerder is namelijk verantwoordelijk voor het aanleggen en het onderhoud van het elektriciteitsnet. In Vlaanderen is Fluvius de netbeheerder.

Controleer voordat je met netbeheerder contact opneemt voor een stroompanne of deze niet wordt veroorzaakt door een probleem in je elektrische installatie of door aangekondigd onderhoud.

Noodnummers Ecopower / Fluvius
Reden contact Telefoonnummer
Gasgeur 📞 0800 65 065
Storingen en defecten/ stroompanne 📞 078 35 35 00
Storingen riolering 📞 078 35 35 00
Meteropname afspraak 📞 078 035 35 34

Vergoeding stroompanne Ecopower aanvragen

Zodra de stroompanne is verholpen is het mogelijk om aanspraak te maken op een vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van elektriciteit. Om hiervoor in aanmerking te komen, moet de stroompanne langer dan vier uur hebben geduurd en mag deze niet zijn veroorzaakt door aangekondigd onderhoud. Meer informatie vind je op onze vergoeding stroomonderbreking pagina.

Geactualiseerd op