water-link contact: telefoonnummer, klantendienst, adres

Geactualiseerd op
minuten lezen
banner water-link

Om telefonisch in contact te komen met water-link, kun je de klantendienst bereiken door te bellen naar 078 35 35 09. De klantendienst is beschikbaar op werkdagen van 8:00 tot 16:00 uur. Bij vragen over de waterlevering kun je de CallMePower experts bellen via: 02 588 46 56. Daarnaast is het mogelijk om water-link te benaderen via post of het contactformulier.

De Vlaamse watermaatschappij water-link kun je bereiken via de telefoon, via het defectenformulier of via het speciale postadres. In de onderstaande tabel vindt je alle benodigde contactgegevens van de klantendienst van water-link.

Contactgegevens klantendienst water-link
ManierDetails
Klantendienst water-link078 35 35 09
Dringende storing doorgeven water-link03 244 05 44
Telefoonnummer informatie water
Niet-dringende defectenHet defectenformulier
AdresMechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen, Belgium

Gratis adviesdienst water België (Gratis dienst)

CallMePower geeft antwoord op je vragen omtrent de waterregeling.

Gratis adviesdienst water België (Gratis dienst)

CallMePower geeft antwoord op vragen omtrent de waterregeling.

Water-link heeft een overzichtelijke FAQ-pagina opgesteld die op de website is te vinden. Daar vind je een antwoord op veel belangrijke vragen. Zo worden de volgende vragen op de FAQ van water-link behandeld:

  • Waar vind je jouw klantnummer en contractrekening?
  • Waar vind je de watermeter en hoe lees je de meterstand af?
  • Wat kun je doen als het niet lukt om de meterstand door te geven?

Tevens vind je informatie over, onder andere, de volgende thema´s:

  • Aansluitingen en keuringen;
  • Facturen en betalingen;
  • Watermeter en waterverbruik;
  • Je water-link account en klantgegevens.

De FAQ van water-link is erg uitgebreid. Grote kans dus dat je vraag al op die pagina wordt beantwoord. Het is geen slecht idee om eerst die pagina te raadplegen voordat je direct contact opneemt met water-link.

Wanneer je een vraag hebt die je met een medewerker wilt bespreken, dan kun je telefonisch contact opnemen met water-link via het telefoonnummer van de klantendienst van water-link: 078 35 35 09. Je kunt dit telefoonnummer bereiken op werkdagen, van 8:00 uur ´s ochtends tot 16:00 uur ´s middags.

Wanneer je last hebt van een storing of waterlek, is het belangrijk dat de waterleverancier hier zo snel mogelijk van op de hoogte is. In dat geval maak je geen gebruik van het telefoonnummer van de klantendienst, maar neem je telefonisch contact op met de storingsdienst. Het nummer van de storingsdienst van water-link is 03 244 05 44.

Bekijk de storingskaart van België om actuele werkzaamheden en storingen in de gaten te houden bij jou in de buurt. De kaart laat zien welke storingen en werkzaamheden bekend zijn in jouw regio.

Let op!

Je kunt het telefoonnummer van de storingsdienst van water-link zeven dagen per week, 24 uur per dag bereiken. Het nummer is enkel bedoeld voor het melden van dringende storingen. Wanneer je last hebt van een niet-dringend defect, dan kun je gebruikmaken van het defectenformulier.

Je hoeft niet al je water-gerelateerde zaken via de computer te regelen. Je hebt evengoed de mogelijkheid om je vraag op papier te stellen. In dat geval kun je een brief sturen naar de administratieve zegel van water-link. De administratieve zegel is te vinden op het volgende adres:

water-link
Mechelsesteenweg 66,
2018 Antwerpen
Belgium

Naast de administratieve zegel in Antwerpen heeft water-link nog enkele andere adressen. Hieronder volgt een overzicht van de meest belangrijke vestigingen:

  • Magazijn Kielsbroek, Herenpolderbrug 4, 2020 Antwerpen.
  • Productiecentrum Walem, Mechelsesteenweg 111, 2840 Rumst.
  • Productiecentrum Notmeir, Notmeir 35, 2570 Duffel.
  • Pompstation Luithagen, Antwerpsestraat 258, 2640 Mortsel.

Water-link heeft een digitale omgeving waarin iedere klant een persoonlijke webruimte heeft. Hier kun je veel van je waterzaken regelen. Zo beheer je hier je gegevens, bekijk je de facturen en hou je jouw watergebruik in de gaten. Daarnaast kun je in mijn water-link ook de volgende dingen regelen:

  • Je meterstand doorgeven;
  • Een domiciliëring aanvragen;
  • Een overname bij water-link regelen;
  • Een watercontract opstarten;
  • Een watercontract opzeggen.

Account water-link

Wanneer je gebruik wilt maken van de Digitale klantenzone mijn water-link heb je een account nodig. Je kunt gemakkelijk een account aanmaken via de website. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een klantnummer.

Wanneer je water afneemt bij water-link word je eenmaal per jaar gevraagd om de meterstand af te lezen en door te geven. Op die manier kan de waterleverancier je daadwerkelijke waterverbruik berekenen, en een verbruiksfactuur opstellen. De meterstanden doorgeven kun je het gemakkelijkste doen via het Digitale klantenportaal.

Aan het einde van het jaar zul je een verbruiksfactuur ontvangen. De hoogte van deze factuur is niet volledig afhankelijk van je verbruik, maar onder andere ook van de gemeente waarin je woont en jouw woonsituatie. Wil je meer weten over de prijs van water per kubieke meter in jouw gemeente? Wij hebben een handig overzicht gemaakt van de waterprijzen in Vlaanderen.

Bij een domiciliëring geef je water-link de toestemming om het factuurbedrag direct te innen bij de bank. Hiermee win je tijd, want je hoeft geen onhandig administratiewerk te doen elke keer wanneer je een factuur moet betalen. Daarnaast hoef je ook niet bang te zijn dat je jouw facturen te laat betaalt. Met een domiciliëring betaal je jouw factuur correct en op tijd. Je kunt online een domiciliëring aanvragen en Digitaal ondertekenen via mijn water-link.

Een watercontract opstarten bij water-link kan alleen wanneer je verhuist naar een gemeente waar het bedrijf water levert. Water-link levert water in stad Antwerpen, en enkele gemeentes in de regio Antwerpen. Bij het opstarten van een contract kun je gebruikmaken van de Digitale omgeving van water-link. Je doet dit op de volgende manier:

  1. Geef het meternummer en de meterstand door.
  2. Geef de benodigde persoonlijke gegevens door.
  3. Wacht de bevestiging af.

verhuizen water
verhuizen water

Factuur, nieuw contract of een overname regelen bij water-link? (Gratis dienst)

CallMePower biedt gratis hulp bij de procedures met jouw waterleverancier.

verhuizen water
verhuizen water

Factuur, nieuw contract of een overname regelen bij water-link? (Gratis dienst)

CallMePower biedt gratis hulp bij de procedures met jouw waterleverancier.

Een watercontract opzeggen bij water-link kan tevens gemakkelijk worden geregeld via het online portaal. Je dient de volgende stappen te zetten:

  1. Geef het meternummer en de meterstand door.
  2. Geef de benodigde persoonsgegevens op.
  3. Wacht de bevestiging af.

Het is hierbij een goed idee om een foto van de laatste meterstand te maken. Zo kun je achteraf dispuut over de meterstanden voorkomen.

Vond je deze informatie nuttig? 0% van de 0 stemmen vond de informatie nuttig.