Hulp nodig met een abonnement kiezen?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Hulp nodig met een abonnement kiezen?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

VOO internet: prijzen, opties en fiber mogelijkheid

Geactualiseerd op
minuten lezen
VOO internet

Een VOO internet abonnement is verkrijgbaar vanaf €40,00 per maand*. Het is enkel mogelijk om een VOO internet abonnement af te sluiten in Wallonië en in de Franstalige gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

VOO internet abonnementen

VOO beschikt over een eigen vast internetnetwerk die is uitgerold in Wallonië en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en die ze gebruiken voor het aanbieden van hun diensten.

VOO internet abonnementen
AbonnementInhoud abonnementPrijs
VOO


Net super relax

Internetverbinding: VDSL
Surfvolume: Onbeperkt
Downloadsnelheid: 200 Mbps
Upload snelheid: 10 Mbps
 
€ 40,00
VOO


Net giga max

Internetverbinding: VDSL
Surfvolume: Onbeperkt
Downloadsnelheid: 1 Gbps
Upload snelheid: 50 Mbps
 
€ 56,00
Vergelijk gratis abonnementen met CallMePower

* Prijzen in april 2025 zonder eventuele bijkomende kosten. Enkel van onze partners zijn promoties meegenomen.

Bij de VOO internet abonnementen is een modem in bruikleen inbegrepen.

Hulp nodig met een internet abonnement kiezen?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle internet abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Hulp nodig met een internet abonnement kiezen?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle internet abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Voorwaarden onbeperkt surfvolume

Bij de VOO internet abonnementen kun je onbeperkt surfen op internet. Hier zit echt één enkele voorwaarde aan. Het surfvolume is enkel onbeperkt wanneer er sprake is van een normaal, privé en persoonlijk gebruik.

Extra kosten

Bij het afsluiten van een VOO internet abonnement zul je de activerings- en installatiekosten van respectievelijk € 50,00 en € 60,00 dienen te betalen. Deze kosten worden aan je eerste VOO factuur toegevoegd.

Waar kun je een VOO internet abonnement afsluiten?

Je kunt internet bij VOO enkel in Wallonië en in de Franstalige gemeentes van het Hoofdstedelijk Gewest Brussel afsluiten. De postcodes behorende tot deze gemeenten zijn:

  • 1050 - Elsene
  • 1051 - Elsene
  • 1060 - Sint-Gillis
  • 1140 - Evere
  • 1150 - Sint-Lambrechts-Woluwe
  • 1160 - Oudergem
  • 1180 - Ukkel

VOO internet opties

VOO biedt enkele mogelijkheden voor het verbeteren van de internetsnelheid van je internet. Zo kun je voor €109,00 * de VOO Powerline-adapter kit aanschaffen, waardoor je het wifi-signaal vanuit je VOO modem kunt uitbreiden naar je gehele woning. Een extra wifi-booster kun je aanschaffen voor €79,00 .

Een andere optie voor het verbeteren van je VOO internet is het gebruiken van de VOO HomePass, een nieuwe oplossing dat werkt met een abonnementssysteem voor € 99,00 en €7,99 per maand*.

Naast het verbeteren van de wifi-verbinding, kun je de HomePass ook gebruiken voor toezicht op de online activiteiten van je kinderen en kun je gastnetwerken beheren. Daarnaast is bij HomePass een cyber bescherming, een geavanceerde IoT-bescherming en een adblocker inbegrepen.

Voor €5,00 per maand* kun je bij VOO bovendien de optie VOO Internet Security+ activeren. Dit is een antivirusprogramma dat tot zes e-mailadres of toestellen beschermt tegen virussen, je wachtwoorden beveiligd en je op de hoogte stelt wanneer je persoonsgegevens worden verspreid. Voor €10,00 per maand* worden maximaal twaalf e-mailadres of toestellen beschermd.

VOO fiber

VOO biedt momenteel nog geen fiber abonnement aan. Al hun internet abonnementen maken echter gebruik van een zogenaamde HFC-verbinding, waarbij er fiber tot aan de straatkast is aangelegd. Alleen het laatste stukje van de internetaansluiting is nog een coax-kabel.

Doordat er al wel in het grootste gedeelte van Wallonië en de Franstalige gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest fiber in de straat ligt, kunnen er al wel internetsnelheden tot 1 Gbps voor downloaden behaald worden. De daadwerkelijke internetsnelheid blijft echter lager dan bij een volledige fiberaansluiting.

Wil je een fiber abonnement afsluiten of heb je een vraag over fiber?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle fiber abonnementen uit te voeren en voor antwoorden op al je vragen (gratis dienst).

Wil je een fiber abonnement afsluiten of heb je een vraag over fiber?

Laat CallMePower jou terugbellen, ontdek de internet mogelijkheden op je adres en vind het abonnement dat het beste bij jou past! (gratis dienst)

VOO panne oplossen

Niets is zo vervelend als het hebben van problemen met je internet van VOO. Ervaar je problemen met je internetverbinding? Je kunt gelukkig zelf al het één en ander proberen om de VOO panne op te lossen.

De wifi-verbindingen wordt regelmatig onderbroken

  1. Controleer de VOO modem. Als het Power-lampje niet brandt, controleer dan of de stekker goed in de modem en in het stopcontact zit, of je de juiste stekker gebruikt en of het stopcontact goed werkt.
  2. Controleer of wifi is geactiveerd op je VOO modem. Als het wifi-lampje niet brandt, druk dan de wifi-knop een aantal seconden in.
  3. Controleer het Online-lampje op je VOO modem. Brandt dit lampje niet, dan is je modem niet verbonden met internet. Controleer in dit geval of de COAX-kabel goed aangesloten is. Probeer eventueel een andere kabel.
  4. Herstart de VOO modem en probeer opnieuw met wifi te verbinden.

Blijft de VOO internet panne aanhouden? Neem dan met VOO contact op.

De internetsnelheid is langzaam

  • Voer een VOO speedtest om je daadwerkelijke internetsnelheid te achterhalen.
  • Maak gebruik van een andere internet browser.
  • Vraag niet te veel van je internet op hetzelfde moment. Beperk dus het aantal applicaties, programma's en tabbladen dat je tegelijkertijd open hebt en het aantal downloads en uploads dat je op hetzelfde moment uitvoert.
  • Controleer je toestellen op updates.
  • Herstart al je toestellen.
  • Zorg ervoor dat je de VOO modem op een open plek, op minimaal één meter hoogte en niet binnen één meter van stoorzenders hebt staan.
  • Ga na of je jouw VOO modem kunt vervangen voor een nieuwere modem.
  • Wijzig op je VOO modem het wifi-kanaal of de frequentieband waarop je actief bent.
  • Ga na of er VOO internetproblemen of elektriciteitsproblemen bij jou in de buurt zijn.
  • Schaf een VOO Powerline of de VOO HomePass aan.
  • Controleer of de wifi-verbinding op dezelfde plek beter is met een ander toestel en vervang eventueel het toestel waarop de verbinding slecht is. Dit kan te maken hebben met de leeftijd van het toestel. Oudere toestellen kunnen ook een negatieve invloed hebben op de algehele wifi in je woning.
  • Sluit je computer of laptop met een ethernetkabel aan op de VOO modem.

Hoe herstart je de VOO modem?

Haal de stekker uit de VOO modem, wacht een paar seconden en steek de stekker vervolgens weer terug in de VOO modem. Zodra de modem weer op het elektriciteitsnet is aangesloten, zal het automatisch herstarten. Na een paar minuten moeten alle lampjes weer branden en zal er weer een wifi-verbinding moeten zijn.

* Prijzen in april 2025 zonder eventuele bijkomende kosten. Enkel van onze partners zijn promoties meegenomen.

Vond je deze informatie nuttig? 0% van de 0 stemmen vond de informatie nuttig.

Telefonische dienstverlening beheerd door CallMePower, een merk van Selectra in België, die je gratis helpt met providers vergelijken en het afsluiten van het beste abonnement voor je persoonlijke situatie bij één van onze partners.

Contacteer ons

voor gratis hulp en advies!

Heb je vragen, problemen of wil je hulp met vergelijken?

Bel CallMePower voor hulp bij al je vragen en problemen en om
een vergelijing van alle abonnementen uit te voeren. (gratis dienst)

Advertentie - CallMePower 

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij al je vragen en problemen
en om een vergelijing van alle abonnementen uit te voeren. (gratis dienst)

Advertentie - CallMePower