Hulp nodig met een abonnement kiezen?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Hulp nodig met een abonnement kiezen?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

VOO internet: prijzen, opties en fiber mogelijkheid

Geactualiseerd op
minuten lezen
VOO internet

In sommige delen van België is het mogelijk om een VOO abonnement voor internet af te sluiten. Waar dit mogelijk is en wat de VOO internet abonnementen inhouden, ontdek je in dit artikel. Ook gaan wij in op de VOO 1 Gbps optie, hoe je VOO internet in een pack kunt afsluiten en wat je moet doen in het geval van panne met je VOO internet.

VOO internet abonnementen

Je hebt bij VOO de keuze tussen twee verschillende VOO internet abonnementen. Bij beide internet abonnementen ontvang je een onbeperkt surfvolume, de internetsnelheden in beide VOO internet abonnementen verschillen echter.

€ 55,00 per maand

VOO Snel

  • Surfvolume: onbeperkt
  • Downloadsnelheid: 200 Mbps
  • Upload snelheid: 10 Mbps
€ 71,00 per maand

VOO Giga Max

  • Surfvolume: onbeperkt
  • Downloadsnelheid: 1 Gbps
  • Upload snelheid: 50 Mbps

Hulp nodig met een internet abonnement kiezen?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle internet abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Hulp nodig met een internet abonnement kiezen?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle internet abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Wanneer kun je een VOO internet abonnement afsluiten?

Je kunt een internet bij VOO enkel in Wallonië en in de Franstalige gemeentes van het Hoofdstedelijk Gewest Brussel afsluiten. De postcodes behorende tot deze gemeenten zijn:

  • 1050 - Elsene
  • 1051 - Elsene
  • 1060 - Sint-Gillis
  • 1140 - Evere
  • 1150 - Sint-Lambrechts-Woluwe
  • 1160 - Oudergem
  • 1180 - Ukkel

VOO in Vlaanderen

Internet van VOO in Vlaanderen of in één van de andere gemeentes in het Hoofdstedelijk Gewest Brussel afsluiten kan dus niet! Het is in dit geval nodig om bij één van de andere telecom providers een internet abonnement - of een pack - af te sluiten. Voor het vergelijken van alle internet abonnementen en gratis hulp bij het afsluiten van een nieuw internet abonnement, kun je CallMePower bellen.

Advertentie - CallMePower 

VOO fiber

Voorheen had je de mogelijkheid om aan je VOO internet abonnement of aan het internet uit je pack de VOO Gigaboost optie toe te voegen. Tegenwoordig is de VOO Gigaboost optie toegevoegd aan het VOO supersnel abonnement, waardoor je een snelheid tot 1 Gbps kunt halen.

Niet overal in België kun je echter een internetsnelheid tot 1 Gbps behalen. Dit is enkel mogelijk daar waar VOO fiber al heeft geïnstalleerd. Op alle andere adressen kun je een internetsnelheid behalen tot 400 Mbps. Je kunt op dit moment bij een snelheid bij VOO tot 1 Gbps behalen in:

  • Anthisnes
  • Aywaille
  • Berloz
  • Bevekom
  • Braives
  • Brussel
  • Burdinne
  • Charleroi
  • Comblain-au-Pont
  • Donceel
  • Engis
  • Esneux
  • Faimes
  • Geer
  • Héron
  • Incourt
  • Jalhay
  • Luik
  • Marchin
  • Modave
  • Nandrin
  • Sprimont
  • Stavelot
  • Verlaine
  • Villers-le-Bouillet
  • Waver

Wil je een fiber abonnement afsluiten of heb je een vraag over fiber?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle fiber abonnementen uit te voeren en voor antwoorden op al je vragen (gratis dienst).

Wil je een fiber abonnement afsluiten of heb je een vraag over fiber?

Laat CallMePower jou terugbellen, ontdek de internet mogelijkheden op je adres en vind het abonnement dat het beste bij jou past! (gratis dienst)

Opties voor internet bij VOO

VOO biedt enkele mogelijkheden voor het verbeteren van de internetsnelheid van je internet. Zo kun je voor € 99,00* de VOO Powerline-adapter kit aanschaffen, waardoor je het wifi-signaal vanuit je VOO modem kunt uitbreiden naar je gehele woning.

Een andere optie voor het verbeteren van je VOO internet is het gebruiken van de VOO HomePass, een nieuwe oplossing dat werkt met een abonnementssysteem voor € 99,00 per jaar* en werkt met SuperPods (€ 79,00 per SuperPod voor VOO klanten*).

Naast het verbeteren van de wifi-verbinding, kun je de HomePass ook gebruiken voor toezicht op de online activiteiten van je kinderen en kun je gastnetwerken beheren. Daarnaast is bij HomePass een cyber bescherming, een geavanceerde IoT-bescherming en een adblocker inbegrepen.

Voor € 5,00 per maand* kun je bij VOO bovendien de optie VOO Internet Security+ activeren. Dit is een antivirusprogramma dat tot zes e-mailadres of toestellen beschermt tegen virussen, je wachtwoorden beveiligd en je op de hoogte stelt wanneer je persoonsgegevens worden verspreid. Voor € 10,00 per maand* worden maximaal twaalf e-mailadres of toestellen beschermd.

VOO internet in een pack

Het is bij VOO ook mogelijk om internet in een pack af te sluiten. Voor internet in een VOO pack heb je de keuze tussen het snelle en supersnelle internet van VOO. Je kunt internet bij VOOcombineren met TV, mobiele telefonie en / of vaste telefonie.

VOO pack
PackProductenType internetPrijs / maand
DuoInternet + TVSnelVanaf € 60,00
SupersnelVanaf € 76,00
Internet + mobielSnelVanaf € 63,00
SupersnelVanaf € 79,00
TrioInternet + TV + mobielSnelVanaf € 73,00
SupersnelVanaf € 89,00
Internet + TV + vaste telefonieSnelVanaf € 72,00
SupersnelVanaf € 88,00
QuatroInternet + TV + mobiel + vaste telefonieSnelVanaf € 85,00
SupersnelVanaf € 101,00

* Prijzen in april 2024 zonder eventuele bijkomende kosten en promoties.

Bij het Trio of Quatro VOO pack zit bovendien een abonnement van Sudinfo Premium inbegrepen. Hierdoor kun je zonder kosten alle Digitale kranten uit het premium abonnement van Sudinfo lezen. Bij Sudinfo Premium zijn onder andere "La Meuse", "La Nouvelle Gazette", "La Province", "Nord Eclair" en "La Capitale" inbegrepen.

VOO review Overweeg je een VOO pack of abonnement af te sluiten? Lees dan eerst de VOO review door en kom erachter wat de ervaringen van (oud-)klanten met deze telecom provider zijn.

VOO panne oplossen

Niets is zo vervelend als het hebben van problemen met je internet van VOO. Ervaar je problemen met je internetverbinding? Je kunt gelukkig zelf al het één en ander proberen om de VOO panne op te lossen.

De wifi-verbindingen wordt regelmatig onderbroken

  1. Controleer de VOO modem. Als het Power-lampje niet brandt, controleer dan of de stekker goed in de modem en in het stopcontact zit, of je de juiste stekker gebruikt en of het stopcontact goed werkt.
  2. Controleer of wifi is geactiveerd op je VOO modem. Als het wifi-lampje niet brandt, druk dan de wifi-knop een aantal seconden in.
  3. Controleer het Online-lampje op je VOO modem. Brandt dit lampje niet, dan is je modem niet verbonden met internet. Controleer in dit geval of de COAX-kabel goed aangesloten is. Probeer eventueel een andere kabel.
  4. Herstart de VOO modem en probeer opnieuw met wifi te verbinden.

Blijft de VOO internet panne aanhouden? Neem dan met VOO contact op.

Het internet van VOO is langzaam

  • Maak gebruik van een andere internet browser.
  • Vraag niet te veel van je internet op hetzelfde moment. Beperk dus het aantal applicaties, programma's en tabbladen dat je tegelijkertijd open hebt en het aantal downloads en uploads dat je op hetzelfde moment uitvoert.
  • Controleer je toestellen op updates.
  • Herstart al je toestellen.
  • Zorg ervoor dat je de VOO modem op een open plek, op minimaal één meter hoogte en niet binnen één meter van stoorzenders hebt staan.
  • Ga na of je jouw VOO modem kunt vervangen voor een nieuwere modem.
  • Wijzig op je VOO modem het wifi-kanaal of de frequentieband waarop je actief bent.
  • Ga na of er VOO internetproblemen of elektriciteitsproblemen bij jou in de buurt zijn.
  • Schaf een VOO Powerline of de VOO HomePass aan.
  • Controleer of de wifi-verbinding op dezelfde plek beter is met een ander toestel en vervang eventueel het toestel waarop de verbinding slecht is. Dit kan te maken hebben met de leeftijd van het toestel. Oudere toestellen kunnen ook een negatieve invloed hebben op de algehele wifi in je woning.
  • Sluit je computer of laptop met een ethernetkabel aan op de VOO modem.

Hoe herstart je de VOO modem? Haal de stekker uit de VOO modem, wacht een paar seconden en steek de stekker vervolgens weer terug in de VOO modem. Zodra de modem weer op het elektriciteitsnet is aangesloten, zal het automatisch herstarten. Na een paar minuten moeten alle lampjes weer branden en zal er weer een wifi-verbinding moeten zijn.

Gebruik de VOO speedtest om de snelheid van je internet te meten!

Ongeacht welk VOO internet abonnement je hebt afgesloten, de aangegeven internetsnelheid betreft een theoretische snelheid. Dit houdt in dat de daadwerkelijke internetsnelheid bij jou thuis lager kan zijn.

Als je wilt weten wat de daadwerkelijke snelheid van je VOO internet is, kun je de VOO speedtest uitvoeren. Een speedtest meet wat op dat moment en op dat toestel de downloadsnelheid, de upload snelheid en de reactietijd is.

Last van langzaam of slecht internet?

Bel CallMePower voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Last van langzaam of slecht internet?

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

* Prijzen in april 2024 zonder eventuele bijkomende kosten en promoties.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 12 stemmen vond de informatie nuttig.

Telefonische dienstverlening beheerd door CallMePower, een merk van Selectra in België, die je gratis helpt met providers vergelijken en het afsluiten van het beste abonnement voor je persoonlijke situatie bij één van onze partners.

Contacteer ons

voor gratis hulp en advies!

Heb je vragen, problemen of wil je hulp met vergelijken?

Bel CallMePower voor hulp bij al je vragen en problemen en om
een vergelijing van alle abonnementen uit te voeren. (gratis dienst)

Advertentie - CallMePower 

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij al je vragen en problemen
en om een vergelijing van alle abonnementen uit te voeren. (gratis dienst)

Advertentie - CallMePower