VOO Speedtest: meet je VOO internetsnelheid in 1 minuut!

Geactualiseerd op
minuten lezen
speedtest voo

Last van langzaam of slecht internet?

Bel CallMePower voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Last van langzaam of slecht internet?

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Ervaar je langzaam internet of heb je helemaal geen internet? Voer de VOO speedtest uit en vind manieren om je VOO internetsnelheid te verbeteren! Vind hier zowel de speedtest van VOO als tips voor het verbeteren van de VOO internetsnelheid.

Wat houden de resultaten van de VOO speedtest in?

Je zult na afloop van de VOO speedtest vier resultaten in beeld te zien krijgen. Elke van deze vier resultaten geeft iets anders weer en wordt op een andere manier berekend.

  • De VOO downloadsnelheid geeft aan hoe snel data ontvangen wordt. Hoe hoger de snelheid - in Megabits per seconde (Mbps of MB/s) - is, des te sneller je met jouw internetverbinding gegevens kunt ontvangen.
  • De VOO upload snelheid geeft aan hoe snel data verstuurd wordt. Hoe hoger de snelheid - in Megabits per seconde (Mbps of MB/s) - is, des te sneller je met jouw internetverbinding gegevens kunt versturen.
  • De VOO reactietijd (dat ook wel ping en latency genoemd wordt) geeft aan hoe lang de server er over doet om de verstuurde data te ontvangen. Hoe lager de tijd - in milliseconden (ms) - is, des te sneller de server de gegevens ontvangt.
  • De VOO jitter geeft aan hoe betrouwbaar je VOO netwerk is. Hoe lager de tijd - in milliseconden (ms) - is, des te beter je resultaten zijn.

Hoe voer je de VOO speedtest optimaal uit?

Als je de VOO speedtest uitvoert, is het belangrijk om een aantal zaken in gedachten te houden om te zorgen voor de best mogelijke resultaten. De volgende tips kunnen jou helpen met een optimale uitvoering van de speedtest van VOO internet.

  • Voer de speedtest van VOO internet op een computer uit die via een kabel is aangesloten op je VOO modem.
  • Voer de speedtest van VOO internet op een zo nieuw mogelijk toestel uit. Hoe ouder het toestel is, des te ouder de technologieën in het toestel zijn. Dit kan vaak al voor een lagere internetsnelheid zorgen.
  • Voer de speedtest van VOO internet op een persoonlijke computer uit. Werkcomputers maken vaak van een bedrijfsnetwerk gebruik, waardoor de internet snelheden hoger kunnen liggen.
  • Voer de speedtest van VOO internet uit wanneer er door geen enkel toestel dat met de modem verbonden is data wordt gedownload of ge-upload.
  • Voer de speedtest van VOO internet uit wanneer er geen enkel ander toestel dat met de modem verbonden is van internet gebruik maakt.
  • Zorg dat je tijdens de speedtest van VOO internet zoveel mogelijk programma's, applicaties en tabbladen volledig afsluit zodat ze geen internet verbruiken (dit doen ze ook als ze alleen op de achtergrond actief zijn).
  • Voer voorafgaand aan de speedtest van VOO internet een virusscan uit. Virussen en spyware op je toestel kunnen namelijk voor een lagere internetsnelheid zorgen.

Het is zeer eenvoudig om de resultaten van de VOO speedtest te beïnvloeden. Het is daarom aan te raden om de speedtest van VOO meerdere keren uit te voeren en ervoor te zorgen dat je de speedtest op verschillende dagen in de week uitvoert, op verschillende momenten van de dag uitvoert, op verschillende toestellen uitvoert en in verschillende browsers uitvoert.

Hoe voer je de speedtest VOO op wifi uit?

Als je een speedtest van VOO op wifi wilt uitvoeren - dus een speedtest zonder dat je jouw toestel via een kabel aansluit op de modem - kun je vertekende resultaten krijgen van de VOO internetsnelheid. wifi-signalen zijn namelijk zeer eenvoudig te beïnvloeden, bijvoorbeeld door de afstand tussen het toestel en de modem.

Wil je desalniettemin een VOO speedtest op wifi doen, houd dan in gedachten dat de resultaten minder betrouwbaar kunnen zijn. De volgende tips kunnen je helpen om toch nog zo veel mogelijk uit je VOO speedtest te halen:

  • Voer de VOO speedtest zo dicht bij de modem als mogelijk uit. Hoe dichter je je bij de modem bevindt, hoe sterker de wifi-verbinding zal zijn.
  • Controleer voorafgaand aan de VOO speedtest of je met je wifi-netwerk verbonden bent en niet met je mobiele data. Je mobiele data maakt namelijk geen verbinding met je VOO modem, maar met een zendmast van je telecom provider bij jou in de buurt.

Wat is de normale VOO internetsnelheid?

De normale VOO internetsnelheid is afhankelijk van twee factoren: Welk VOO internet abonnement jij hebt afgesloten - en wat de daarbij behorende maximale internetsnelheid is - en wat de theoretische internetsnelheid is dat op je adres behaald kan worden. De daadwerkelijke internetsnelheid van VOO bij jou in huis kan namelijk nooit hoger zijn dan deze internet snelheden.

Maximale upload- en downloadsnelheid VOO internet
VOO internet abonnement Maximale downloadsnelheid VOO Maximale upload snelheid VOO
VOO internet Super Relax 200 Mbps 10 Mbps
VOO internet Giga Max 1 Gbps 50 Mbps

Met de Als je geïnteresseerd bent in fiber en niet wilt overstappen naar een andere telecom provider, kun je het beste met VOO contact opnemen. Zij kunnen jou dan aangeven wat de mogelijkheden voor jouw woning zijn.

Last van langzaam of slecht internet?

Bel CallMePower voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Last van langzaam of slecht internet?

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Resultaten speedtest VOO vergelijken met Ookla speedtest België

Elk jaar wordt de Ookla speedtest uitgevoerd, waarmee je de internetsnelheden van alle landen in de wereld met elkaar kunt vergelijken. Op basis van de resultaten in de Speedtest Global Index, kun je jouw resultaten van de VOO speedtest vergelijken met de gemiddelde internetsnelheid in België.

Resultaten speedtest VOO vergelijken met andere providers

Ben je niet tevreden met de VOO internetsnelheid bij jou in huis? Stap dan over naar een andere telecom provider! Het is aan te raden om goed alle telecom providers te vergelijken. Er kunnen namelijk verschillende internetsnelheden gehaald worden per telecom provider en per woonadres. Ook zit er nog een verschil in de mogelijkheden in de aansluiting op het fibernetwerk. De maximale internet snelheden van alle telecom providers vind je in de onderstaande tabel.

Maximale internetsnelheden bij de Belgische internet providers
Telecom provider Maximale downloadsnelheid Maximale upload snelheid
edpnet VDSL: 100 Mbps
Fiber: 500 Mbps
VDSL: 40 Mbps
Fiber: 100 Mbps
Mobile Vikings VDSL: 100 Mbps
Fiber: 1 Gbps
VDSL: 40 Mbps
Fiber: 500 Mbps
Orange VDSL: 150 Mbps
Fiber: 1 Gbps
VDSL: 15 Mbps
Fiber: 200 Mbps
Proximus VDSL: 100 Mbps
Fiber: 8,5 Gbps
VDSL: 20 Mbps
Fiber: 1 Gbps
Scarlet VDSL: 70 Mbps VDSL: 10 Mbps
TADAAM VDSL: 100 Mbps VDSL: 100 Mbps
Telenet VDSL: 1 Gbps VDSL: 40 Mbps
VOO VDSL: 400 Mbps
Fiber: 1 Gbps
VDSL: 10 Mbps
Fiber: 50 Mbps
Youfone VDSL: 100 Mbps
Fiber: 1 Gbps
VDSL: 40 Mbps
Fiber: 500 Mbps
Zuny VDSL: 200 Mbps VDSL: 10 Mbps

Hoogst haalbare internetsnelheden (los of in een pack) in april 2024.

Hoe kun je de resultaten in de VOO speedtest verbeteren?

Het verbeteren van de resultaten van de VOO speedtest kun je eenvoudig realiseren door een aantal, veelal eenvoudige, wijzigingen door te voeren. Wij geven jou onze tips voor het verbeteren van je VOO internetsnelheid!

  • Gebruik een andere internet browser.
  • Open niet te veel programma's, tabbladen en applicaties tegelijkertijd op je toestel.
  • Download en / of upload niet te veel tegelijkertijd op je toestel.
  • Zorg ervoor dat al je toestellen - inclusief de VOO modem - de laatste update hebben gehad.
  • Plaats je VOO modem op een open plek, centraal in je woning, op minimaal één meter hoogte en zonder elektriciteitskabels en andere stoorzenders binnen één meter.
  • Herstart je VOO modem en je andere toestellen.
  • Wijzig het wifi-kanaal van je VOO modem naar een rustiger kanaal.
  • Pas de frequentieband van je VOO modem aan naar 5 Ghz.
  • Controleer of er eventuele werken aan het netwerk of andere VOO internetproblemen bij jou in de buurt zijn.
  • Controleer of de ethernet kabel beschadigd is. Indien dit het geval is, vervang de kabel dan.
  • Schaf wifi-boosters aan voor het versterken van je internet verbinding in bepaalde ruimtes.
  • Controleer of je een recentere VOO modem kunt aanschaffen, huren of krijgen.
  • Vervang oude toestellen in je woning - toestellen van minimaal vijf jaar oud - voor het verbeteren van de algemene internetverbinding in je woning.

Helpen deze tips niet om je VOO internetsnelheid te verbeteren? Het is altijd mogelijk om naar een andere telecom provider, een provider met sneller internet, over te stappen.

Wil je veranderen van telecom provider?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Wil je veranderen van telecom provider?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Hoe werkt de speedtest van VOO?

Bij de speedtest wordt er aan de hand van het versturen van datapakketten naar lokale testservers verschillende snelheden gemeten. Zo weet jij na het uitvoeren van de speedtest precies wat de gemiddelde downloadsnelheid, gemiddelde upload snelheid, de reactietijd en de jitter is.

Bij zowel de VOO downloadsnelheid als de VOO upload snelheid wordt er gemeten hoe lang het duurt voordat een grote hoeveelheid gegevens ge-upload of gedownload is. Hiervoor worden er grote pakketten ge-upload van of gedownload naar de testserver. De grote van de pakketten wordt vervolgens gedeeld door de duur van het uploaden en downloaden van de pakketten om de gemiddelde snelheid in Megabits per seconde (Mbps of Mb/s) te meten.

In tegenstelling tot de downloadsnelheid en upload snelheid, worden bij het meten van de VOO reactietijd juist kleine datapakketten naar de testserver gestuurd. De reactietijd is de gemiddelde snelheid in milliseconden (ms) van het versturen en weer ontvangen van deze datapakketten.

* Prijzen in april 2024 zonder eventuele bijkomende kosten en promoties.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 8 stemmen vond de informatie nuttig.

Telefonische dienstverlening beheerd door CallMePower, een merk van Selectra in België, die je gratis helpt met providers vergelijken en het afsluiten van het beste abonnement voor je persoonlijke situatie bij één van onze partners.

Contacteer ons

voor gratis hulp en advies!

Heb je vragen, problemen of wil je hulp met vergelijken?

Bel CallMePower voor hulp bij al je vragen en problemen en om
een vergelijing van alle abonnementen uit te voeren. (gratis dienst)

Advertentie - CallMePower 

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij al je vragen en problemen
en om een vergelijing van alle abonnementen uit te voeren. (gratis dienst)

Advertentie - CallMePower