Last van langzaam of slecht internet?

Bel CallMePower voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Last van langzaam of slecht internet?

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Verbeter je WiFi met de WiFi booster van Proximus

Geactualiseerd op
minuten lezen
proximus wifi booster

Ervaar je slecht of langzaam internet van Proximus bij jou thuis? Dat dit erg vervelend is, begrijpen we. Met de Proximus wifi booster is dit probleem hopelijk op te lossen. In dit artikel leggen we uit hoe de Proximus repeater werkt, hoe je hem kunt bestellen en installeren en geven we je enkele tips om ook zonder wifi booster van Proximus je draadloze internet te verbeteren.

Hoe werkt de Proximus wifi booster?

De wifi booster van Proximus helpt bij het verbeteren van de draadloze internet verbinding in huis. In dit geval wordt het oorspronkelijk wifi-signaal vanuit de modem van Proximus herhaald, waardoor het internet in ruimtes waar het voorheen niet zo goed was verbeterd.

Dit kan gedaan worden door de Proximus wifi booster het oorspronkelijke signaal draadloos uit te laten bereiden, maar het is ook mogelijk om de Proximus wifi repeater met een ethernetkabel op de Proximus router aan te sluiten.

Het is bovendien mogelijk om je Proximus TV Box dankzij de wifi booster van Proximus met draadloos internet te verbinden. Hierdoor hoef je de TV box niet met kabels aan te sluiten op je router. Daarnaast kun je op de wifi versterker van Proximus ook andere toestellen aansluiten. Hierbij maak je gebruik van de vrije, gele ethernetpoort op de achterkant van de Proximus wifi booster.

Last van langzaam of slecht internet?

Bel CallMePower voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Last van langzaam of slecht internet?

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Hoe kun je een wifi booster van Proximus kopen?

Wil je een wifi booster van Proximus kopen? Dan is het aan te raden om eerst via de MyProximus app te controleren of het aanschaffen van een Proximus wifi versterker wel de beste oplossing is voor het internet probleem bij jou thuis. Het is daarnaast ook te adviseren om in je woning, maar vooral in de ruimtes waar internet problemen worden ervaren, een Proximus speedtest te doen.

Blijkt hierna nog steeds dat de wifi versterker van Proximus de beste oplossing is, dan kun je een wifi booster van Proximus kopen via de Proximus website. De Proximus wifi booster kost € 2,99 per maand, dat betaald wordt via je Proximus factuur. Bij enkele Proximus Flex packs is de eerste Proximus wifi booster gratis.

Hoe moet je de wifi booster van Proximus installeren?

Hoe je een Proximus wifi booster moet installeren, is afhankelijk van het type installatie. Je dient dus allereerst te kiezen of je een het signaal draadloos of via een ethernet wilt uitbreiden of dat je een TV Box wilt koppelen aan de wifi versterker van Proximus.

Synchronisatie van de Proximus wifi booster met de Proximus B-Box

  1. Controleer of de knop op de achterkant van de Proximus wifi booster op "AUTO" staat.
  2. Steek de Proximus booster in dezelfde ruimte als de Proximus B-Box in het stopcontact.
  3. Druk op de POWER-knop en wacht tot het WPS-lampje uitgaat.
  4. Druk deWPS-knop op je B-Box voor twee seconden in.
  5. Druk binnen twee minuten kort de WPS-knop op de Proximus wifi booster in.
  6. Zodra het lampje gaat branden, is de synchronisatie klaar.
  7. Haal de stekker van de Proximus wifi booster uit het stopcontact.

Installeren wifi booster Proximus bij een draadloze verbinding

  1. Steek de booster in het stopcontact op een centrale plek tussen de modem en de ruimte waar het signaal beter moet worden.
  2. Controleer of de POWER, Access Point en Link Quality lampjes groen zijn. Als het Link Quality niet groen is, moet de booster verplaatst worden.

Installatie wifi booster Proximus bij bekabelde verbinding

  1. Steek één uitkant van de ethernetkabel in de gele ethernetpoort aan de achterkant van de Proximus booster en de andere in een ethernetingang in je woning. Controleer wel eerst of deze ingang goed verbonden is met de Proximus B-Box.
  2. Steek de Proximus wifi booster in het stopcontact op een centrale plek tussen de B-Box en de ruimte waar het signaal beter moet.
  3. Controleer of de POWER en Access Point lampjes groen zijn.

Proximus wifi booster instellen samen met de Proximus TV box

  1. Steek één uitkant van de ethernetkabel in de gele ethernetpoort aan de achterkant van de Proximus booster en de andere in de ethernetpoort in je TV Box.
  2. Steek de Proximus booster in het stopcontact en start de TV box opnieuw op.
  3. Controleer of de POWER en Access Point lampjes op de booster groen zijn.

Last van langzaam of slecht internet?

Bel CallMePower voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Last van langzaam of slecht internet?

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Hoe kun je Proximus wifi booster problemen oplossen?

Ervaar je Proximus wifi booster problemen? Wellicht kun je dit zelf al oplossen. Daarom heeft deze telecom provider enkele stappenplannen opgesteld die jij kunt doorlopen.

Controleer bij Proximus problemen eerst:

  1. of het probleem verholpen kan worden door de Proximus wifi booster opnieuw op te starten. Druk hiervoor de POWER-knop de Proximus repeater in en na enkele seconden opnieuw. Gaat het POWER-lampje niet branden, controleer dan of de Proximus wifi versterker goed in het stopcontact zit.
  2. Ga daarna na of de schakelaar op de achterkant van de Proximus wifi booster op de AUTO-stand staat bij een draadloze verbinding en op de Access Point stand bij een bekabelde verbinding.
  3. Synchroniseer vervolgens de Proximus wifi versterker opnieuw met de Proximus router.
  4. Controleer bovendien of alle benodigde LED-lampjes groen zijn.
  5. Reset tot slot de wifi booster van Proximus.

Proximus contact Zijn de problemen niet verholpen na het doorlopen van deze stappen. Dan kun je het beste met Proximus contact opnemen.

Betekenis lampjes op de Proximus wifi booster

Op de wifi booster van Proximus staan enkele lampjes. Afhankelijk van of en in welke kleur deze lampjes branden, kun je al veel afleiden over de oorzaak van je Proximus wifi booster problemen.

  • Het POWER-lampje brandt niet: Controleer of de stekker van de Proximus wifi booster in het stopcontact zit en of het stopcontact het doet.
  • Het Access Point lampje brandt niet: Voer de synchronisatie tussen de Proximus wifi booster en Proximus B-Box opnieuw uit.
  • Het Link Quality lampje is niet groen: De Proximus wifi booster bevindt zich te ver van de B-Box af. Als het lampje groen wordt, is hij dichtbij genoeg.

Hoe kun je de wifi versterker van Proximus resetten?

Als je problemen met je Proximus wifi booster ervaart, dan kan het helpen om een Proximus wifi booster reset uit te voeren. Het resetten van je Proximus wifi versterker doe je door:

  1. minstens tien seconden met een potlood of tandenstoker in het kleine gaatje op de achterkant van de Proximus wifi booster te drukken.
  2. Je laat los wanneer alle LED-lampjes - behalve het POWER- en WPS-lampje - uitgaan. Na een aantal seconden zal ook het WPS-lampje uit gaan.
  3. Koppel je Proximus wifi versterker vervolgens los.
  4. Je kunt nu de Proximus wifi booster opnieuw installeren.

Wil je veranderen van telecom provider?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Wil je veranderen van telecom provider?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Zonder de wifi versterker van Proximus de wifi verbeteren

Als alle lampjes op je Proximus B-Box branden, kun je een aantal andere dingen controleren voor het verbeteren van je draadloze internet verbinding in huis zonder dat je een Proximus wifi booster aan hoeft te schaffen.

  • Controleer of de Proximus booster juist geplaatst staat. Dit houdt in op een centrale plek in je woning, niet in een kast, op minimaal één meter van de vloer én van andere elektrische toestellen.
  • Zorg dat de controlelampjes naar buiten gericht zijn, dus niet naar de muur of vloer. Als de B-Box in de kelder staat, moeten de lampjes naar boven gericht zijn.
  • Gebruik je toestel zo dichtbij mogelijk bij de B-Box om van een sterker signaal gebruik te maken.
  • Herstart het toestel waarop je een slechte internetverbinding ervaart.
  • Zorg dat alle updates op je toestel zijn uitgevoerd.
  • Gebruik een virusscanner, leeg de cache van je toestel en verwijder de cookies op je toestel.
  • Sluit je toestel via een ethernetkabel aan op de B-Box.
  • Controleer in MyProximus of je niet over je surfvolume heen bent.
  • Vervang oude toestellen in huis. Niet alleen is daarop de wifi trager, ook vertragen ze de wifi op andere toestellen in de woning.

Als al deze tips je niet hebben geholpen, kan het wellicht zo zijn dat je meer van je internet vraagt dan mogelijk is. In dit geval is het goed om na te gaan of veranderen van telecom provider niet een betere optie is. Je kunt zelf alle telecom providers vergelijken bij CallMePower of de gratis hulp van onze telecom experts inschakelen door te bellen naar: 02 588 71 43.

Lees meer  Alle internet abonnementen in België vergeleken
 Overstappen naar een andere telecom provider
 Je abonnement bij Telenet opzeggen uitgelegd

Proximus internet problemen voorkomen met Smart wifi

Als je een Proximus pack hebt afgesloten, kun je ook van Proximus Smart wifi gebruik maken. Hierbij worden al je wifi verbindingen beheerd en de benodigde aanpassingen gedaan voor de beste wifi dekking bij jou thuis. Proximus Smart wifi activeren kun je doen via de MyProximus app.

Met Proximus Smart wifi kun je genieten van een optimale Proximus internetsnelheid, heb je geen last van onderbrekingen van je wifi verbinding en behoud je altijd een stabiele verbinding. Daarnaast kun je altijd advies vragen voor het verbeteren van je verbinding en de sterkte van je wifi signaal testen in alle kamers in je woning.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 4 stemmen vond de informatie nuttig.

CallMePower, een merk van Selectra in België, heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.

Meer info of klant worden?

Proximus klant worden of extra informatie ontvangen?

Neem contact met ons op voor advies over de Proximus abonnementen
of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).

Laat CallMePower jou terugbellen voor advies over de Proximus
abonnementen of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).