Heb je een hoge telecomfactuur?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Heb je een hoge telecomfactuur?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Alles over de Proximus factuur bekijken en betalen

Geactualiseerd op
minuten lezen
Proximus factuur

Als je een internet, TV of gsm abonnement bij Proximus hebt afgesloten, zul je elke maand de Proximus factuur ontvangen. In dit artikel leggen wij jou uit wat je op de Proximus factuur kunt vinden, hoe je de factuur van Proximus ontvangt en hoe je de factuur kunt betalen.

Proximus factuur uitleg: welke onderdelen staan er op mijn Proximus factuur?

De Proximus factuur bestaat uit meerdere onderdelen. Het kan bovendien zijn dat de Proximus factuur er anders uitziet naargelang op welke manier je de factuur bekijkt.

  • Overzicht
    Bevat de datum van je aanrekening, eventuele eenmalige kosten, de totale abonnementskost, verbruik buiten je bundel, eventuele regularisaties, totale kosten voor diensten geleverd door derden en het totale bedrag dat betaald dient te worden.
  • Betaalgegevens
    Bevat het totaal te betalen bedrag, voor welke datum je het bedrag betaald moet hebben en het Proximus rekeningnummer in het geval dat je de abonnementskost zelf moet overmaken en wanneer het bedrag van je rekening wordt gehaald als je gebruik maakt van domiciliëring.
  • Uw factuur online
    Bevat een QR-code om de abonnementskost snel en eenvoudig met een QR-lezer te betalen. Ook staat hier je gebruikersnaam waarmee je op de desktop versie van MyProximus kunt inloggen. Als je nog geen account bij MyProximus hebt, staan hier de gegevens om een account aan te maken.
  • Adressen en nummers
    Bevat het adres waar het internet, de TV en de vaste lijn is geïnstalleerd met eventuele telefoonnummers en referentienummers. Als je een gsm abonnement hebt, staat hier ook je Proximus gsm nummer.
  • Eenmalige kosten
    Bevat een gedetailleerd overzicht van kosten die slechts één keer aangerekend worden.
  • Abonnementen in detail
    Bevat de totale abonnementskost, een overzicht van alle diensten en opties, de periode waarover je betaalt, de prijs per maand inclusief btw en de totale abonnementskost voor die periode inclusief btw, de toestellen die je huurt van Proximus en eventuele diensten die niet zijn inbegrepen in de dienst.
  • Verbruik in detail
    Bevat de totale kosten voor verbruik buiten je bundel, de periode waarover het verbruik gemeten is, het totale verbruik per dienst buiten je bundel en de totale kost inclusief btw.
  • Diensten geleverd door derden in detail
    Bevat een overzicht van de diensten waar je gebruik van hebt gemaakt, zoals sms-parkeren, Netflix of Streamz, waar je Proximus voor betaalt maar die direct worden doorgestord aan de derde partij.

Vragen over telecom of je abonnement?

Bel CallMePower voor antwoorden op al je vragen omtrent telecom (gratis dienst).

Vragen over telecom?

voor antwoorden op al je vragen omtrent telecom (gratis dienst).

Hoe kan ik bij Proximus mijn factuur ontvangen?

Je kunt je op verschillende manieren je Proximus factuur ontvangen:

  • Per e-mail
  • Via de post
  • Via SMS
  • Per Zoomit

Als je voor e-mail of SMS kiest, krijg je elke maand een link toegestuurd waar je de Proximus factuur kunt terugvinden. Je kunt zelf in MyProximus aangeven of je jouw Proximus factuur op papier of op één van de Digitale manieren wilt ontvangen. Hiervoor ga je naar "Factuurinstellingen". Je geeft vervolgens aan op welke manier je de Proximus factuur wilt ontvangen en klikt op "Bevestig".

Waar kan ik bij Proximus mijn factuur vinden?

Als je een oude Proximus factuur wilt inzien, downloaden of opslaan, kun je op een aantal manieren aan je Proximus factuur komen. Dit kan enkel wanneer je een factuur zoekt van minder dan twaalf maanden geleden. Wil je een Proximus factuur van ouder dan twaalf maanden bekijken? Neem dan met Proximus contact op.

Een Proximus factuur van minder dan twaalf maanden oud kun je direct of via de post ontvangen.

  • Je kunt in MyProximus facturen tot twaalf maanden oud vinden door naar "Facturen" te gaan. Je ziet vervolgens het bedrag dat je nog moet betalen of de al betaalde facturen door op "Al betaald" te klikken. Je kunt vervolgens de factuur bekijken, downloaden of opslaan. Onder "Evolutie" kun je de maandelijkse facturen vergelijken.
  • Je kunt per e-mail of SMS facturen bekijken door op de link in de mail / SMS die je van Proximus hebt ontvangen over je factuur te klikken. Klik vervolgens op de factuur om hem te bekijken, te downloaden of op te slaan. Door op "Bekijk details" te klikken en in te loggen bij MyProximus, kun je jouw verbruiksdetails bekijken.
  • Je kunt per post je facturen bekijken door het aanvraagformulier in te vullen en de maand te kiezen waarvan je de factuur wilt ontvangen. Proximus zal vervolgens binnen tien dagen een kopie van de factuur - enkel van de samenvatting - toesturen.

Hoe kan ik mijn Proximus factuur betalen?

Je Proximus factuur betalen kun je op op verschillende manieren doen:

  • Online je Proximus factuur betalen
    Je kunt je Proximus factuur online betalen door middel van Bancontact, Zoomit of internet banking.
  • Via automatsch overschrijven je Proximus factuur betalen
    Je kunt je Proximus factuur betalen door middel van domiciliëring. Je hoeft dan zelf niet meer naar de betaling om te kijken.
  • Op papier je Proximus factuur betalen
    Je kunt je Proximus factuur op papier betalen door alle gegevens op een papieren overschrijving in te vullen en die bij je bank in te leveren.

Wil je de betaaldatum of het bankrekeningnummer wijzigen voor domiciliëring? Je dient hiervoor met Proximus contact op te nemen. De betaalmethode wijzigen kun je zelf in MyProximus doen.

Rekeningnummer Proximus Als je zelf je abonnementskost aan Proximus betaalt, dien je gebruik te maken het van Proximus rekeningnummer. Dit rekeningnummer is: BE82 2100 0008 8968.

Met Zoomit mijn Proximus factuur betalen

Zoomit is een gratis dienst die jou de mogelijkheid biedt om onder andere je Proximus facturen te betalen. De dienst is te vergelijken met een soort online bank of mailaccount, waar naast facturen ook bijvoorbeeld loonbrieven getoond worden. Zoomit wordt door een groot aantal verschillende banken in België gebruikt.

Zodra er een nieuwe Proximus factuur beschikbaar is, zul jij vanuit Zoomit een melding ontvangen. Vervolgens kun je altijd en overal je Proximus factuur betalen via je bank applicatie. Om van Zoomit gebruik te maken, zul je in MyProximus deze betaaloptie moeten activeren.

Vragen over telecom of je abonnement?

Bel CallMePower voor antwoorden op al je vragen omtrent telecom (gratis dienst).

Vragen over telecom?

voor antwoorden op al je vragen omtrent telecom (gratis dienst).

Ik heb mijn Proximus factuur te laat betaald, wat nu?

Betaal je de Proximus factuur niet voor de datum die in je factuur staat? Je zult dan via e-mail, per SMS of per post herinneringen toegestuurd krijgen. Je eerste twee herinneringen zijn gratis, bij de derde herinnering wordt er een aanmaningskost aangerekend. Hierna kan Proximus je abonnement tijdelijk stopzetten.

Om dit op te lossen, dien je zo snel mogelijk je Proximus factuur te betalen. De snelste manier om een achterstallige factuur te betalen, is via Bancontact, al kun je ook van één van de overige betaalmethodes gebruik maken. Nadat je betaald hebt, zaL er ook nog een activatiekost aangerekend worden.

Ook als je meerdere keren je Proximus factuur te laat betaald of de aanmaningskost niet betaald, kan de telecom provider je abonnement tijdelijk afsluiten of, in het geval van Proximus internet, de snelheid flink vertragen. Je wordt hiervan via e-mail, SMS en op je TV op de hoogte gebracht.

Wat moet je dan als je ontevreden bent over de factuur van Proximus?

Is je Proximus factuur te hoog of de Proximus factuur klopt niet? Dan kun je een klacht indienen bij Proximus. Het is echter aan te raden om eerst zelf naar een oorzaak te kijken.

  • Ben je minder dan twee maanden bij Proximus klant? Het kan zijn dat er installatiekosten of andere, eenmalige kosten op de Proximus factuur staan.
  • Heb je onlangs een ptie toegevoegd aan je abonnement of je Proximus abonnement gewijzigd? Als deze optie / dienst halverwege de maand is ingegaan, wordt die bij de aanrekening van de maand erop meegenomen.
  • Heb je kosten buiten je bundel gemaakt?
  • Heb je gebruik gemaakt van diensten van derden waarvoor extra kosten in rekening worden gebracht, zoals televoting?
  • Heb je aanmaningskosten ontvangen omdat je een Proximus factuur te laat betaald hebt?

Hoe kan ik bij Proximus mijn factuur betwisten?

Zijn bovenstaande punten niet van toepassing, dan kun je het bedrag betwisten door bij Proximus een klacht in te dienen. Hiervoor dien je met Proximus contact op te nemen. Krijg je gelijk, dan ontvang je het te veel betaalde terug bij je volgende aanrekening. Dit is terug te zien onder "Regularisaties". Wil je dit niet, dan kun je het bedrag ook terug vragen.

Als je een klacht indient vóór de betaaldatum, is het belangrijk dat je het gedeelte waarover je geen klacht indient op tijd betaalt om een aanmaning te voorkomen. Als de betwisting ná de betaaldatum ingediend wordt, moet je de gehele Proximus factuur betalen om geen aanmaning te krijgen.

Hoe kan ik op mijn Proximus factuur besparen?

Heb je een hoge Proximus factuur ontvangen en wil je hierop besparen? Dat kan op een aantal manieren.

  • Controleer of je veel buiten je bundel kosten hebt gemaakt. Indien dit het geval is, kun je wellicht beter een uitgebreider abonnement afsluiten.
  • Controleer of je niet voor te veel betaalt. Wellicht heb je aan een goedkoper abonnement ook al voldoende.
  • Controleer of alle opties wel benodigd zijn. Wellicht kun je er één of meerdere uitzetten.
  • Vergelijk telecom providers! Bel CallMePower voor een gratis en vrijblijvende vergelijking op: 02 588 72 03. Wij helpen jou dan aan een goedkoper telecom abonnement dat beter bij je persoonlijke situatie past én regelen dat Proximus opgezegd wordt.

Heb je een hoge telecomfactuur?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Heb je een hoge telecomfactuur?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 5 stemmen vond de informatie nuttig.

CallMePower, een merk van Selectra in België, heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.

Meer info of klant worden?

Proximus klant worden of extra informatie ontvangen?

Neem contact met ons op voor advies over de Proximus abonnementen
of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).

Laat CallMePower jou terugbellen voor advies over de Proximus
abonnementen of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).