De gedetailleerde factuur van Orange en de factuur betalen

Geactualiseerd op
minuten lezen
orange factuur

Na het afsluiten van een abonnement bij Orange, zul je elke maand een factuur ontvangen met je abonnementskosten. Toelichting over de onderdelen op de gedetailleerde factuur van Orange, waar je de Orange facturen kunt bekijken en hoe je de Orange facturen kunt betalen, lees je in dit artikel.

Wat zijn de onderdelen op de Orange factuur?

Elke Orange factuur bestaat uit dezelfde, vaste onderdelen. De inhoud van deze onderdelen kan natuurlijk verschillen afhankelijk van welke Orange abonnementen je hebt afgesloten. De onderdelen op Orange facturen zijn:

  1. Persoonlijke gegevens
    Bevat je klantnummer, het factuurnummer, je Easy Switch ID, de factuurperiode en de factuurdatum.
  2. Betaalgegevens
    Bevat het totaal de betalen bedrag inclusief BTW, de vervaldag van de factuur en afhankelijk van je betaalmethode ofwel het Orange rekeningnummer en de structurele mededeling ofwel wanneer het bedrag van je rekening wordt afgeschreven.
  3. Tariefplan
    Bevat alle terugkerende Orange abonnementskosten en opties en de buiten je bundel kosten.
  4. Overzicht abonnementen
    Bevat per abonnement de terugkerende kosten en opties, een gedetailleerder overzicht van de kosten die je buiten je bundel hebt gemaakt en een overzicht met hoeveel belminuten, SMS'en en data je uit je bundel hebt verbruikt.

Hoe ziet de gedetailleerde factuur van Orange eruit?

Als je graag meer informatie wilt over specifieke oproepen of SMS'en - zoals het nummer of tijdstip - je surfvolume of de aankopen die je bij derden hebt gedaan maar via je Orange factuur betaalt, kun je in de gedetailleerde factuur van Orange kijken. De gedetailleerde Orange facturen zijn onderverdeeld in:

  • Nationale oproepen
  • Internationale oproepen en bellen in het buitenland
  • SMS'en en MMS'en
  • Mobiel internet
  • Aankopen via de Orange factuur

De gedetailleerde factuur van Orange kun je in de Orange klantenzone en in de My Orange app terug vinden.

In de My Orange app ga je naar het menu linksboven in beeld. Hier klik je op "Facturen en betalingen". Klik vervolgens een factuur aan en klik daarna op "Openen" naast "Gedetailleerde factuur".

In de Orange klantenzone ga je naar het tabblad "Facturen". Bij de factuur waar je de details van wilt inzien, klik je op het keuzemenu onder "Download" en vervolgens op "Gedetailleerde factuur (PDF)".

Waar kun je de Orange factuur bekijken?

Als er een nieuwe Orange factuur betaald moet worden, wordt deze altijd via de mail naar je toe gestuurd. Je kunt er ook voor kiezen om via SMS een melding te ontvangen wanneer de nieuwe Orange factuur klaar staat.

Je Orange factuur bekijken kun je in de Orange klantenzone en in de My Orange app doen. In de klantenzone kun je jouw laatste achttien Orange facturen terugvinden, in de My Orange app je laatste zes Orange facturen.

Wil je een Orange factuur opvragen? Dat kan:

  • door gratis te bellen naar: 5000. In het keuzemenu kies je vervolgens voor de opties 1, 2 en 1. Je zult daarna een link via SMS ontvangen.
  • door gratis te bellen naar: 5000. Je kunt vervolgens voor € 5,00 je Orange factuur op papier aanvragen.

Hoe kun je een Orange factuur op papier ontvangen? Wil je liever je Orange factuur op papier ontvangen? Dit kun je bij Orange aanvragen door het online formulier in te vullen of door de aanvraag per post te sturen naar:
Orange, Dienst Elektronische facturatie, Bourgetlaan 3, 1140 Evere.

Hoe kan je de Orange factuur betalen?

Je Orange factuur betalen kun je op vier verschillende manieren doen:

  • Orange via domiciliëring betalen, waarbij elke maand je abonnementskost automatisch van je bankrekening afgeschreven worden. Jij hoeft hier dus niet meer naar om te kijken.
  • Orange via de My Orange app of Orange klantenzone betalen, waarbij je de abonnementkost betaalt met je Belgische Visa, Mastercard of bankkaart. Als de betaling geslaagd is, krijg je dit in beeld te zien. Ook ontvang je een SMS ter bevestiging.
    • Via My Orange je facturen betalen doe je door naar "Facturen en betalingen" te gaan. Vervolgens klik je op de factuur die je wilt betalen en op "Betalen" Daarna kies je de betaalmethode en volg je de verdere stappen.
    • Via de Orange klantenzone je facturen betalen doe je door naar "Jouw geschiedenis" of naar "Facturen" en klik op "Betaal online" bij de facturen die je wilt betalen. Vervolgens klik je "Betalen", kies je de betaalmethode en volg je de verdere stappen.
  • Orange via overschrijving betalen, waarbij je de abonnementskost zelf overschrijft naar Orange.
  • Orange via een kredietkaart betalen, waarbij je met Oange contact dient op te nemen op: 5000 of +32 2 745 95 00. Vervolgens voert de Orange klantendienst de betaling uit. Je kunt je Orange factuur betalen met een Belgische kredietkaart van Visa, American Express of Mastercard.

Wat is het Orange rekeningnummer? Als je middels overschrijving je Orange factuur betaalt, zul je over het Orange rekeningnummer moeten beschikken. Het Orange rekeningnummer is: BE05 2100 2335 9975.

Hoe kun je Orange domiciliëring activeren?

Maakte je nog geen gebruik van domiciliëring en wil je nu toch je bij Orange via domiciliëring je facturen betalen? Je kunt dit zelf gemakkelijk activeren in de Orange klantenzone. Ga in de klantenzone naar het tabblad "Profiel" en wijzig je betaalmethode. Nadat je de betaalmethode hebt gewijzigd, ontvang je een bevestigingsmail.

Het is ook mogelijk om Orange domiciliëring schriftelijk te activeren. Vul hiervoor het SEPA domiciliëringsformulier in en stuur het formulier naar: Orange, PB 950, 1140 Brussel / [email protected]. Je kunt het formulier ook in een Orange winkel afgeven, in dit geval dien je jouw identiteits- en kredietkaart niet te vergeten.

Wil je Orange domiciliëring deactiveren? Dit doe je door met Orange contact op te nemen of door de betaalmethode in de Orange klantenzone aan te passen.

Ik heb mijn Orange factuur niet betaald, wat nu?

Op de Orange factuur staat een vervaldatum. Dit de datum waarvoor Orange je abonnementskost binnen moet hebben. Als je jouw Orange factuur niet betaald hebt op deze datum, kunnen hiervoor kosten aangerekend worden. De eerste betalingsherinnering is gratis, maar voor de tweede en derde betaal je € 10,00 per betalingsherinnering.

Heb je na de derde herinnering je Orange factuur nog steeds niet betaald, dan worden je diensten geblokkeerd totdat je betaling ontvangen is. Als je Orange problemen ervaart bij één van je abonnementen, is het daarom goed om eerst te kijken of al je Orange facturen betaald zijn.

Als je na de laatste waarschuwing nog niet betaald hebt, wordt je in gebreke gesteld en worden je Orange diensten stopgezet.

Als je via je facturen bij Orange via domiciliëring betaald, ga dan allereerst in My Orange na of je domiciliëring in orde is. Controleer ook of je banksaldo voldoende is om je abonnementskost te betalen. Als ook de tweede poging tot automatische betaling wordt geweigerd, zul je zelf de betaling in orde moeten brengen.

Om je Orange abonnementen weer te activeren, hoef je enkel je Orange factuur te betalen. Als je dit via de My Orange app of Orange klantenzone doet, kunnen je abonnementen binnen enkele minuten weer geactiveerd zijn. Doe je dit via overschrijving, dan kan het even duren voordat de betaling bij Orange binnen is.

Heb je financiële problemen en kun je hierdor niet optijd je Orange factuur betalen? Je kunt Orange bellen voor het maken van een persoonlijke betalingsplan. Bel naar: 5000. Kies vervolgens in het belmenu achtereenvolgens voor optie 1, optie 1 en optie 2.

Hoe kun je aankopen via je Orange factuur blokkeren of activeren?

Je kunt aankopen van derden via je Orange factuur betalen, zoals games, in-app aankopen en televoting. Deze aankopen kunnen maximaal € 50,00 per keer en € 125,00 per maand bedragen.

Aankopen via de Orange factuur activeren of blokkeren kun je via de My Orange app en in de Orange klantenzone doen:

  • Ga in de My Orange app naar "Mijn producten beheren", "Opties beheren", "Opties en diensten toevoegen" en "Mijn budget blokkering multimedia aankopen".
  • Ga in de Orange klantenzone naar "Tarief en opties", "Opties beheren", "Opties en diensten toevoegen" en "Mijn budget blokkering multimedia aankopen".

Ben je ontevreden over je factuur van Orange?

Klopt je Orange factuur niet? Dan kun je met Orange contact opnemen. Kijk echter eerst goed na of je de oorzaak zelf niet al kunt achterhalen. Een te hoge Orange factuur kan namelijk meerdere oorzaken hebben.

  • Betreft het je eerste Orange factuur, heb je diensten toegevoegd of heb je net een Orange verhuis gehad? Dan kan de factuur hoger zijn omdat de abonnementskosten niet alleen die van de volgende maand zijn, maar ook pro rato van de afgelopen maand. Daarnaast kunnen er ook installatiekosten of materiaalkosten aangerekend zijn.
  • Heb je onlangs wijzigingen aan je Orange abonnementen doorgevoerd? Dan kan de Orange factuur hoger zijn doordat je de abonnementskost van de volgende maand en pro rato van de afgelopen maand betaald. Van dit bedrag wordt het vooruitbetaalde bedrag van je vorige abonnement pro rato afgehaald.
  • Heb je buiten je bundel kosten gemaakt, naar het buitenland gebeld of ge-SMS't of buiten de Europese Unie gebeld, ge-SMS't of data verbruikt? Dan betaal je hier extra voor. Ook kan het zijn dat er aankopen voor derden of herinneringskosten aangerekend zijn.
  • Betreft het je laatste Orange factuur? Dan krijg je de vooruitbetaalde abonnementskost terug. Heb je in de eerste drie maanden van je abonnement het abonnement opgezegd, dan kan er een schadevergoeding aangerekend zijn. Ook kunnen er kosten aangerekend zijn voor het niet op tijd terugbrengen van de TV decoder of modem.

Wil je besparen op je telecomfactuur?

Bel CallMePower, vind het abonnement dat het beste bij je wensen en behoeften past en bespaar op je telecomfactuur!

Wil je besparen op je telecom factuur?

Laat CallMePower je terugbellen, krijg gratis advies van onze telecom experts en bespaar op je telecomfactuur!

Hoe kan ik op mijn Orange facturen besparen?

Vind je dat je Orange factuur maandelijks te hoog uitvalt? Dan kun je wellicht op je Orange abonnement besparen.

  • Ga na of er veel buiten je bundel kosten zijn gemaakt. Is dit het geval, dan past een uitgebreider abonnement wellicht beter bij je.
  • Ga na of je alle diensten waarvoor je betaalt wel nodig hebt. Is dit niet het geval, wellicht past een goedkoper abonnement beter bij je.
  • Ga na of je alle opties wel nodig hebt. Is dit niet het geval, dan kun je er één of meerdere deactiveren.
  • Verander van telecom provider en sluit een goedkoper abonnement af dat beter bij je persoonlijke situatie past.

Als je wilt veranderen van telecom provider, is het belangrijk om allereerst telecom providers te vergelijken. Wil je gratis en vrijblijvend hulp ontvangen met de telecom providers vergelijken? Bel dan CallMePower op: 02 588 44 02.

Vind zelf een Orange abonnement dat beter bij je situatie past  Alle Orange internet
 Alle Orange TV
 Alle Orange gsm
 Alle Orange pack