Vivaqua contact: e-mail en telefoonnummer klantendienst
Het telefoonnummer van waterleverancier Vivaqua is: 02 518 88 10. Dit nummer is te bereiken van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 18:00 uur. Het storingsnummer van de interventiedienst is: 02 739 52 11, en is ook buiten kantooruren bereikbaar. Het is eveneens mogelijk om contact op te nemen met Vivaqua via de e-mail: [email protected].
Met Vivaqua contact opnemen
Je kunt met Vivaqua contact opnemen op de volgende vijf manieren:
- Telefonisch via de klantendienst;
- Digitaal via een e-mail naar de klantendienst;
- Digitaal via het formulier voor de technische dienst;
- Digitaal via het klachtenformulier;
- Digitaal door het aanvragen van een analyse.
Je vindt de verschillende contactgegevens van Vivaqua in de onderstaande tabel.
Contactmiddel | Contact |
---|---|
Telefoonnummer klantendienst Vivaqua | 02 518 88 10 |
Telefoonnummer informatie water | |
Terugbelverzoek informatiedienst | |
E-mail klantendienst Vivaqua | [email protected] |
Technische dienst Vivaqua | Contactformulier van de technische dienst |
Klachtenformulier Vivaqua | Het klachtenformulier van Vivaqua |
Postadres Vivaqua | VIVAQUA – Verificatie Keizerinlaan 17-19 1000 Brussel |
Ga je binnenkort verhuizen? (Gratis dienst)
CallMePower helpt je in één telefoongesprek met het verhuizen van al je contracten: water, gas, elektriciteit, telecom en verzekeringen.
Binnenkort een verhuis en hulp nodig met je water- en energiecontracten? (Gratis dienst)
Wanneer je je telefoonnummer achterlaat zal CallMePower je gratis terugbellen om je te helpen met al je contracten.
Veelgestelde vragen aan Vivaqua
Vivaqua heeft een pagina opgesteld met daarop een antwoord op de veelgestelde vragen. Het is een goed idee om die pagina te raadplegen voordat je direct contact met ze opneemt. Het zou namelijk zomaar kunnen dat je vraag al uitgebreid op de pagina wordt beantwoord. Je kunt in het ´Veelgestelde Vragen´ overzicht informatie over de volgende onderwerpen vinden:
- Wat te doen bij een waterlek op de openbare weg?
- Wat te doen bij een waterlek in de kelder?
- Hoe kan de waterinstallatie vorstvrij worden gehouden?
- Wat is de toegevoegde waarde van filters voor de waterkwaliteit?
Digitale klantenzone Vivaqua
Naast een overzicht van de veelgestelde vragen, heeft waterleverancier Vivaqua ook een Digitale zone ontwikkeld waarop behoorlijk veel waterzaken online kunnen worden geregeld. Zo kun je de volgende zaken thuis via de Digitale zone regelen:
- Het doorgeven van een verhuis;
- Het overnemen van de meterstand;
- Een aanvraag van een duplicaat van de waterfactuur;
- Een aanvraag voor de terugbetaling van de waterfactuur;
- Het aanvragen van een afbetalingsplan;
- Het wijzigen van je persoonlijke gegevens.
Vivaqua afbetalingsplan aanvragen Als je af en toe moeilijkheden ondervindt bij het betalen van de waterfactuur, kun je bij Vivaqua een afbetalingsplan aanvragen voor je gebruiksfactuur. Met dit plan krijg je de optie om de gebruiksfactuur niet jaarlijks in één keer te betalen, maar over een maximum van twaalf maanden uit te spreiden. Let op: dit afbetalingsplan geldt alleen voor de gebruiksfactuur, niet voor de voorschotfactuur.
Doorgeven van een verhuis aan Vivaqua
Je kunt een verhuis doorgeven aan Vivaqua via het online formulier op hun website. Wanneer je de contactgegevens van de andere partij opgeeft, zal deze een bericht ontvangen waarbij hij wordt uitgenodigd om het andere gedeelte van het formulier in te vullen. Wil je liever een verhuis doorgeven per post? Dan kun je gebruik maken van het papieren water overnamedocument.
Telefoonnummer klantendienst Vivaqua
Word je vraag niet beantwoord op de ´Veelgestelde Vragen´ pagina? Dan kun je contact opnemen met de klantendienst van Vivaqua om je vraag te stellen. Dit kan telefonisch op het telefoonnummer klantendienst Vivaqua: 02 518 88 10. De openingsuren van de klantendienst zijn maandag tot en met vrijdag, van 9:00 tot 15:00. Het telefoonnummer is niet gratis, je dient namelijk het zonale tarief te betalen.
Telefoonnummer noodgevallen Is er sprake van een technisch noodgeval, zoals bijvoorbeeld een grote waterlek, dan wordt het aangeraden om niet de klantendienst te bellen, maar contact op te nemen met de interventiedienst. Je kunt de interventiedienst telefonisch bereiken via het telefoonnummer 02 739 52 11. De openingsuren van dit telefoonnummer is elke dag van de week, op elk tijdstip.
Vivaqua contact via email
Wil je met Vivaqua contact opnemen via de email? Dan is het evengoed mogelijk om de klantendienst te bereiken door een mail te sturen. Het email adres van Vivaqua is [email protected].
Technische dienst van Vivaqua
De technische dienst van Vivaqua is bereikbaar voor het regelen van verschillende technische zaken, zoals;
- De aanvraag voor een controle van de watermeter;
- De aanvraag of verwijdering van een watermeter;
- De aanvraag voor een aansluiting op het waternet;
- De aanvraag voor een drukregelaar of druktest.
Heb je een vraag die technisch van aard is, maar niets te maken heeft met een van de bovenstaande zaken? Dan kun je de vraag direct aan de technische dienst stellen door middel van het contactformulier voor de technische dienst van Vivaqua.
Storingen of werkzaamheden bij Vivaqua
Als je de technische dienst wilt bereiken omwille van een storing, kan het geen kwaad om van tevoren te controleren of er sprake is van werkzaamheden bij jou in de buurt. Er is een handig overzicht van de werken van Vivaqua, waar je door middel van je postcode de actualiteiten in je buurt in de gaten kunt houden. Je ziet hier precies waar en wanneer de werken beginnen, en hoe lang ze zullen aanhouden.
Klachtenformulier Vivaqua
Je kunt het klachtenformulier van Vivaqua gebruiken om een klacht door te geven. In het formulier heb je de mogelijkheid om een bestand te uploaden. Zo kun je jouw klacht verhelderen door middel van foto´s of screenshots van het incident. Wel vraagt de waterleverancier je om geen gebruik te maken van dit formulier wanneer er sprake is van een technisch noodgeval. In dat geval kun je contact opnemen met de interventiedienst.
Hulp nodig? (Gratis dienst)
Bel CallMePower voor gratis advies van onze water-experts.
Hulp nodig met het regelen van je wateraansluiting? (Gratis dienst)
Laat je telefoonnummer achter, en een van onze CallMePower adviseurs belt je terug om samen met jou de stappen te zetten.
Contact met Vivaqua over wateranalyse
Als je water afneemt bij Vivaqua, heb je de mogelijkheid om de waterkwaliteit te laten controleren op verschillende variabelen. Zo kun je een aanvraag doen voor de volgende analyses en controles:
- Een analyse naar de sporen van lood. Een specialist komt langs en controleert de metalen die zich in het leidingwater bevinden. Denk eraan dat deze analyse wordt afgenomen op kosten van de gebruiker.
- Een controle op lekken in de waterinstallatie. Een specialist komt langs om de kwaliteit van de waterleidingen te controleren. Tevens zitten er kosten verbonden aan deze controle.
- Een controle op de waterdruk. Een specialist zal langskomen om de waterdruk van het leidingwater in je huis op te meten. Deze druk dient minimaal twintig psi te zijn.
- De waterkwaliteit in de straat controleren Je kunt zelf via de website van Vivaqua nagaan wat de waterhardheid is in jouw straat. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is het invullen van je adres en postcode.
Een controle of analyse aanvragen per post Wil je liever een van de bovenstaande aanvragen doen per post, in plaats van Digitaal via de website? Voor enkele controles heb je de mogelijkheid om het aanvraagformulier te downloaden, uit te printen en op te sturen naar het postadres van Vivaqua.