verhuizen water
verhuizen water

Een nieuw contract opstarten of een overname regelen bij SWDE? (Gratis dienst)

CallMePower helpt je gratis telefonisch bij alle procedures met de waterleverancier.

verhuizen water
verhuizen water

Een nieuw contract opstarten of een overname regelen bij SWDE? (Gratis dienst)

Laat je telefoonnummer achter, en je wordt teruggebeld door een van onze CallMePower adviseurs om samen met jou de stappen te zetten.

SWDE contact: telefoon, formulier en klantenruimte

Geactualiseerd op
minuten lezen
SWDE contact

Het telefoonnummer van watermaatschappij SWDE is: 087 87 87 89. Dit nummer bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 20:00 uur en op zaterdagen van 8:00 tot 13:00. Het is eveneens mogelijk om contact op te nemen via het digitale contactformulier of per brief. Het postadres van SWDE is: SWDE, BP 515, 1400 Nivelles.

Overzicht SWDE contactgegevens

Je vindt de verschillende contactgegevens van SWDE in de onderstaande tabel.

Contact met SWDE
ManierContact info
Algemeen informatienummer water
Telefoonnummer SWDE NL+32 87 87 87 89
Telefoonnummer SWDE FR+32 87 87 87 87
Telefoonnummer SWDE DE+32 87 87 87 88
Digitaal formulierHet contactformulier van SWDE
Digitaal klachtenformulierHet klachtenformulier van SWDE
Postadres SWDESWDE, BP 515, 1400 Nivelles

Vragen over de waterlevering?

Bel de CallMePower water-experts voor advies (gratis dienst).

02 588 46 56OF Bel mij gratis terug

Vragen over de waterlevering?

Bel de CallMePower water-experts voor gratis advies (gratis dienst).

Bel mij gratis terug

SWDE vaakgestelde vragen

SWDE heeft een speciale pagina gecreëerd waarop je antwoord kunt vinden op vaak gestelde vragen. Daarnaast kun je op deze pagina lezen op welke manier je het beste contact opneemt met de waterleverancier. De volgende thema's worden op deze pagina behandeld:

  • Het regelen van rekeningen en betalingen;
  • Het waterverbruik en de waterkwaliteit;
  • Een verhuizing en een verbouwing;
  • Technische vragen.

SWDE telefoonnummer

Je kunt de klantendienst van SWDE telefonisch bereiken door te bellen naar +31 87 87 87 89. Dit telefoonnummer is bereikbaar op werkdagen van 8 tot 20 uur, en op zaterdagen van 8 tot 13 uur. Wil je liever contact opnemen in een andere taal dan in het Nederlands? Je kunt de klantendienst ook bereiken in het Duits of in het Frans via de volgende telefoonnummers:

  • De SWDE telefoonnummer klantendienst in Duits: +31 87 87 87 88;
  • De SWDE telefoonnummer klantendienst in Frans: +31 87 87 87 87.

SWDE contact mail

Je kunt met SWDE via de mail geen contact opnemen. In plaats daarvan heeft het bedrijf een speciaal Digitaal contactformulier voor je ter beschikking gesteld. Heb je geen vraag die je wilt stellen, maar juist een klacht die je wilt indienen? Dan maak je gebruik van het klachtenformulier van SWDE.

Let op: wanneer je online met SWDE contact opneemt via het contactformulier of het klachtenformulier, dien je te beschikken over een klantnummer. Ben je geen klant van SWDE, en heb je alsnog een vraag die je wilt stellen? Dan kun je ervoor kiezen om telefonisch of via het postadres contact op te nemen met het waterbedrijf.

Storingen en werken SWDE Voordat je een klacht indient is het handig om te controleren of er sprake is van storingen of werkzaamheden bij SWDE. De waterleverancier heeft een overzicht van alle storingen en werken gemaakt. Zo kun je direct kijken of er iets bij jou in de buurt aan de hand is. Je hoeft enkel je postcode in te voeren.

SWDE klantenruimte

SWDE heeft een Digitale klantenruimte waar je verschillende belangrijke dingen zelf kunt regelen. Zo kun je direct je meterstand doorgeven, je verhuis regelen en de waterfactuur bekijken via de klantenruimte. Als je reeds water afneemt bij de leverancier, kun je op de website je account activeren. Je hebt hier enkel bepaalde gegevens, zoals je klantnummer en contractnummer voor nodig.

Meterstand doorgeven

Jaarlijks moet je aan SWDE de meterstand doorgeven. Het waterbedrijf zal je aan het einde van de facturatieperiode vragen om de gegevens door te geven. Vervolgens kunnen ze de meterstanden gebruiken om je waterverbruik te berekenen, zodat op basis van je daadwerkelijke verbruik de eindfactuur wordt opgesteld. Je kunt de meterstanden online doorgeven via de klantenruimte van SWDE. Lees meer over het aflezen en doorgeven van de meterstand, of ontdek meer over de werking van de watermeter.

Verhuis doorgeven

sleutels met huis

Wanneer je verhuist naar een nieuwe woning, dien je een overname te regelen van het water leveringscontract. Je regelt de volgende twee overnames:

  • Een overname van het watercontract op je huidige adres. Woon je momenteel in een koopwoning en heb je een koper gevonden? Dan zal de nieuwe bewoner je huidige watercontract overnemen.
  • Een overname van het watercontract op je nieuwe adres. Ga je verhuizen naar een adres met een lopend waterleveringscontract? Dan regel je met de huidige bewoner een overname van het waterleveringscontract.

Mocht je een overname moeten regelen bij een andere waterleverancier, dan hebben we voor verschillende Vlaamse waterleveranciers het water overnamedocument voor je ter beschikking gesteld. De overname van het watercontract bij SWDE regel je direct via de Digitale klantenruimte. Wanneer je dit doet heb je de volgende gegevens nodig:

  • Het serienummer van de watermeter;
  • De meterstand op de datum van de verhuis;
  • De contactgegevens van de nieuwe eigenaar.

Waterfacturen van SWDE inkijken

Je kunt in de klantenruimte van SWDE je verbruikshistoriek bekijken. Zo kun je oude waterfacturen downloaden en inzien. Tevens heb je de mogelijkheid om met de waterfactuur simulator op basis van je waterverbruik je toekomstige waterfactuur te berekenen. Daarnaast kun je de voorschotten aanpassen en de domiciliëringen beheren.

Wanneer je een domiciliëring aanvraagt geef je SWDE de toestemming om de waterfactuur automatisch van je bankrekening af te schrijven. Je kunt een domiciliëring aanvragen voor verschillende vaak terugkerende facturen, zoals je energiefacturen. Wil je meer informatie over het berekenen van de waterfactuur? Raadpleeg dan onze gids.

Water besparen Het is belangrijk om zuinig te zijn op water. Zo is water besparen goed voor het milieu, en kan het ook je water- en energiefactuur verlagen. Wij hebben verschillende tips om water te besparen op een rij gezet. Zo kun je voor weinig geld een waterbesparende douchekop aanschaffen, om zo flink te besparen op je facturen.

Hulp nodig? (Gratis dienst)

Bel CallMePower voor gratis advies van onze water-experts.

Hulp nodig met het regelen van je wateraansluiting? (Gratis dienst)

Laat je telefoonnummer achter, en een van onze CallMePower adviseurs belt je terug om samen met jou de stappen te zetten.

SWDE in Verviers

Het hoofdkantoor van SWDE bevindt zich in Verviers, een stad in het oosten van Wallonië. Ondanks dat het hoofdkantoor van SWDE in Verviers is, is het postadres SWDE in een andere stad gelegen. Wanneer je een vraag hebt, en deze het liefste per post wilt stellen, kun je dit doen een brief te versturen naar het onderstaande postadres van SWDE.

  • Contact met SWDE via het postadres: SWDE, BP 515, 1400 Nivelles
Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 109 stemmen vond de informatie nuttig.