verhuizen water
verhuizen water

Vragen over de waterlevering van Farys? (Gratis dienst)

Bel de water-experts van CallMePower voor gratis advies.

verhuizen water
verhuizen water

Vragen over de waterlevering van Farys? (Gratis dienst)

Bel de water-experts van CallMePower voor gratis advies.

Contact met Farys: telefoonnummer, contactformulier en adres

Geactualiseerd op
minuten lezen
Farys logo

Het telefoonnummer van waterleverancier Farys is: 078 35 35 88. Dit telefoonnummer is bereikbaar op elke werkdag, van 8:00 tot 18:00. Bij vragen over de waterlevering kun je de CallMePower experts bellen naar: 02 588 46 56. Het is eveneens mogelijk om online met de klantendienst van Farys contact op te nemen via het contactformulier.

Contactgegevens van Farys

Tot 2014 stond Farys bekend als de Tussengemeentelijke Maatschappij der Vlaanderen voor Waterbedeling (TMVW). Tegenwoordig levert het bedrijf water aan 85 gemeentes, verspreid in verschillende provincies in Vlaanderen.

In de onderstaande tabel vind je een overzicht van de contactgegevens van de Farys klantendienst.

Contactgegevens Farys
ManierDetails
Digitaal klantenportaalHet klantenportaal MyFarys
Digitaal contactformulierHet contactformulier (alleen voor klanten)
Telefoonnummer informatie water
AdresFarys, Stropstraat 1, 9000 Gent

De veelgestelde vragen

Wanneer je een algemene vraag hebt voor Farys is de kans groot dat deze vraag al eens eerder is gesteld. Daarom heeft Farys een overzicht opgesteld met alle veelgestelde vragen. Het kan geen kwaad om dit overzicht te raadplegen voordat je zelf direct contact opneemt. In het overzicht worden, onder andere, de volgende vragen behandeld:

  • Hoe registreer je je op MyFarys?
  • Hoe meld je je aan op MyFarys?
  • Hoe betaal je de waterfacturen online?
  • Hoe geef je online de meterstand door?

verhuizen water
verhuizen water

Een nieuw contract opstarten of een overname regelen bij Farys? (Gratis dienst)

CallMePower helpt je gratis telefonisch bij alle procedures met de waterleverancier.

verhuizen water
verhuizen water

Een nieuw contract opstarten of een overname regelen bij Farys? (Gratis dienst)

Laat je telefoonnummer achter, en je wordt teruggebeld door een van onze CallMePower adviseurs om samen met jou de stappen te zetten.

MyFarys klantenportaal

In de wereld van Digitalisering kunnen steeds meer zaken gemakkelijk thuis via de computer worden opgelost. Zo heeft Farys een online klantenportaal, genaamd MyFarys, waarin je het overgrote deel van je waterzaken online kunt regelen. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is je welkomstbrief of een recente factuur.

Hoe registreer je je op MyFarys?

  1. Kies een e-mailadres en wachtwoord waarmee je je wilt aanmelden.
  2. Vul je klantnummer en contractrekeningnummer in. Deze nummers kun je vinden bovenaan op je factuur of in de welkomstbrief die je hebt ontvangen.
  3. Na het registreren ontvang je een bevestigingsmail. Klik op de link in de mail om je nieuwe account te activeren.

Wat kun je online regelen op MyFarys?

Na het maken van een online account, kun je onder meer de volgende dingen zelf online regelen via het portaal:

  • Het doorgeven van je meterstand;
  • Het inleveren van een overnamedocument bij een verhuis;
  • Het wijzigen van je klantgegevens, contactgegevens of facturatieadres;
  • Het wijzigen van de factuur en betalingsgegevens.

Het Farys contactformulier

Als je jouw vraag niet kunt vinden tussen de 'Veelgestelde Vragen', dan kun je ervoor kiezen om je vraag online te stellen. Het is niet mogelijk om met Farys via email contact op te nemen, maar je kunt je vraag wel digitaal stellen door middel van het Farys contactformulier. Dit contactformulier is alleen beschikbaar voor klanten van Farys. Wanneer je geen klant bent en je contact op wilt nemen, kun je dit het beste telefonisch doen.

Farys telefoonnummer klantendienst

blauwe telefoon

Farys heeft twee telefoonnummers die je kunt gebruiken. Welk nummer je gebruikt is afhankelijk van de vraag die je wilt stellen. Je hebt voor het bellen van de telefoonnummers geen klantgegevens nodig. Ook wanneer je nog geen klant bent kun je dus je vraag telefonisch stellen.

Farys telefoonnummer klantendienst

Het algemene telefoonnummer van de Farys klantendienst is 078 35 35 99 en is vanaf maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:00 tot 18:00 uur. Het is geen gratis telefoonnummer van Farys, want je dient het zonale tarief te betalen.

Farys telefoonnummer storingen

Wanneer je last hebt van storingen is het belangrijk om zo snel mogelijk contact op te nemen met Farys. In dat geval kun je het beste gebruik maken van het telefoonnummer van Farys voor storingen. Het telefoonnummer is 078 35 35 88 en is elke dag bereikbaar, 24 uur per dag.

Farys waterfactuur

Vier keer per jaar betaal je bij Farys een waterfactuur: drie tussentijdse facturen en een jaarlijkse gebruiksfactuur. De tussentijdse factuur ontvang je per kwartaal, en is een schatting van je verbruik. De verbruiksfactuur ontvang je één keer per jaar. Deze factuur is gebaseerd op de meterstand van je watermeter.

Hoe geef je meterstanden online door aan Farys?

Wanneer Farys je gebruiksfactuur opstelt, hebben ze je meterstand nodig. Eens per jaar ontvang je een meterbrief, waarin je wordt verzocht om de meterstand op de watermeter door te geven. Wanneer je jouw meterstand hebt afgelezen kun je die op twee manieren met het waterbedrijf communiceren:

Let op! Het telefoonnummer voor het doorgeven van de meterstand is automatisch. Het kan alleen worden gebruikt voor het doorgeven van je meterstanden aan Farys. Wanneer je dit telefoonnummer belt zul je dus geen medewerker aan de lijn krijgen.

Nadat je jouw meterstanden hebt doorgegeven zal Farys je totale waterverbruik van dat jaar berekenen en ontvang je de verbruiksfactuur.

  • Heb je minder water gebruikt dan waarvoor je hebt betaald? Dan krijg je geld terug.
  • Heb je meer water gebruikt dan waarvoor je hebt betaald? Dan betaal je het verschil aan Farys.

Hoe ontvang je maandelijks je waterfacturen?

Normaliter ontvang je vier keer per jaar een waterfactuur: drie tussentijdse facturen en één jaarlijkse verbruiksfactuur. Ondanks dat je met Farys geen contact via email kunt opnemen, kun je wel kiezen voor een maandelijkse facturatie via email of wanneer je betaalt via domiciliëring. 

Wat is domiciliëring? Bij een domiciliëring geef je Farys toestemming om het factuurbedrag maandelijks direct te innen bij de bank. Je kunt deze toestemming verlenen via het online klantenportaal van Farys. Tevens kun je via het portaal een bestaande domiciliëring wijzigen of stopzetten.

verhuizen water
verhuizen water

Hulp nodig met het regelen van de wateraansluiting? (Gratis dienst)

CallMePower helpt je stap voor stap om de procedures met jouw waterleverancier telefonisch af te ronden.

verhuizen water
verhuizen water

Hulp nodig met het regelen van de wateraansluiting? (Gratis dienst)

Laat je telefoonnummer achter, en een van onze CallMePower adviseurs belt je terug om samen met jou de stappen te zetten.

Hoe regel je een verhuis bij Farys?

Een verhuis bij Farys regelen kun je doen op twee manieren:

  1. Online via de Digitale omgeving van Farys.
  2. Op papier, via het overnamedocument voor drinkwaterlevering en/of sanering.

Bij een verhuis dien je twee overnames te regelen: ééntje voor je oude adres en ééntje voor het nieuwe adres. Als je er zeker van wilt zijn dat je alle belangrijke stappen uitvoert en niks overslaat, is het verstandig om contact op te nemen met een van onze verhuis experts.

Farys kantoor in Gent

Farys levert water in meerdere steden in Vlaanderen. Zo is Farys de waterleverancier in Brugge en in Gent. Wanneer je langs wilt komen op het kantoor, dien je hier telefonisch een afspraak voor te maken. Het adres van Farys is:

  • Farys, Stropstraat 1, 9000 Gent.

Vond je deze informatie nuttig? 0% van de 0 stemmen vond de informatie nuttig.