Farys contact klantendienst: alle contactgegevens
De klantendienst van Farys is telefonisch te bereiken op 078 35 35 99. Dit nummer is bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 18:00 uur. Bij vragen over de waterlevering kun je de CallMePower experts bellen via: 02 588 46 56. Daarnaast is de klantendienst ook te bereiken via een contactformulier op de website en is er een gratis klantenzone beschikbaar.
Klantendienst Farys contact
De klantendienst van Farys staat vijf dagen per week voor je klaar om je vragen over de waterlevering te beantwoorden. Met Farys contact opnemen kan zowel on- als offline. In de onderstaande tabel zijn alle Farys contactgegevens van de klantendienst weergegeven.
Contactmethode | Contactgegevens |
---|---|
Farys telefoonnummer | 078 35 35 99 |
Farys storingsnummer | 078 35 35 88 |
Telefoonnummer meterstanden doorgeven Farys | 0800 90 211 |
Informatiedienst waterlevering Vlaanderen | |
Terugbelverzoek informatiedienst | |
Contactformulier | Farys contactformulier |
Online klantenzone | MyFarys klantenzone |
Adres | Farys, Stropstraat 1, 9000 Gent |
Naast de hierboven getoonde contactgegevens, is Farys ook te bereiken op social media. Deze waterleverancier is onder andere actief op Facebook en Instagram. Voor urgente vragen is het echter aan te raden om Farys te contacteren via het telefoonnummer of contactformulier.
Niet zeker of Farys de watermaatschappij voor jouw regio is?
Er zijn een aantal verschillende bedrijven verantwoordelijk voor de levering van drinkwater in België. De verantwoordelijke leverancier kan verschillen per regio. Bekijk alle waterleveranciers in België voor een volledig overzicht.
Gratis adviesdienst water België (Gratis dienst)
CallMePower geeft antwoord op je vragen omtrent de waterregeling.
Gratis adviesdienst water België (Gratis dienst)
CallMePower geeft antwoord op vragen omtrent de waterregeling.
Farys openingsuren klantendienst
De telefonische klantendienst van Farys is bereikbaar van 8:00 tot 18:00 uur. In het weekend en op feestdagen is de klantendienst niet bereikbaar. Buiten de openingsuren kun je altijd gebruikmaken van het online contactformulier en de klantenzone.
Voor noodgevallen is er een storingsnummer 24/7 beschikbaar: 078 35 35 88. Dit nummer is bereikbaar voor dringende storingen, bijvoorbeeld voor het melden van een waterlek of het wegvallen van de waterdruk.
Is Farys bellen gratis?
Bij de telefoonnummers van Farys wordt het zonale tarief aangerekend. Dit betekent dat je bij het bellen van de Farys klantendienst te maken hebt met de standaard regionale belkosten. Voor de meeste gebruikers zal dit dus enkel belminuten uit een mobiel abonnement kosten.
Hoe Farys klant worden?
De waterleveranciers in België verschillen per regio en concurreren niet met elkaar. Per regio is er slechts één waterleverancier actief. Enkel als je gaat verhuizen zal je een nieuw contract moeten aanvragen bij Farys. Bovendien zijn de prijzen van Farys vastgelegd en is vergelijken niet mogelijk.
Indien je een woning huurt, is het eerst aan te raden om na te gaan of je syndicus of huisbaas het waterverbruik voor de rekening neemt. Als dit het geval is, hoef je geen contract af te sluiten bij Farys. Ben je wel verantwoordelijk voor de waterlevering? Een Farys klant worden doe je in vier stappen:
- Maak een account aan bij de online klantenzone van Farys (MyFarys) en kies voor ‘Ik ben nog geen klant’.
- Log in met je nieuwe account bij My Farys.
- Ga naar ‘Waterovereenkomst starten’ en vul alle gegevens omtrent je overname online in. Noteer het meternummer en de meterstand van je watermeter en bewaar deze.
- Na het invullen van alle gegevens ontvang je een bevestiging van Farys en zal de klantendienst je verzoek verwerken. Dit kan maximaal een paar weken duren.
Let op: het is belangrijk om de gegevens van je overname in te vullen in MyFarys. Het is niet voldoende om enkel een account aan te maken.
Gratis adviesdienst water België (Gratis dienst)
CallMePower geeft antwoord op je vragen omtrent de waterregeling.
Gratis adviesdienst water België (Gratis dienst)
CallMePower geeft antwoord op vragen omtrent de waterregeling.
Meterstand Farys telefoonnummer
Je kunt je meterstand bij Farys telefonisch doorgeven via het gratis nummer 0800 90 211. Dit is nodig voor de jaarlijkse gebruiksfactuur, die gebaseerd is op je daadwerkelijke verbruik. Naast de gebruiksfactuur ontvang je ook drie keer per jaar een tussentijdse factuur, die een schatting is van je verbruik. Bekijk meer informatie over de Farys meterstand doorgeven voor alle mogelijkheden en procedures.
Farys mailadres en contactformulier
Om documenten door te sturen, vragen te stellen of een klacht in te dienen, kan je de klantendienst van Farys bereiken via een contactformulier. Er is geen e-mailadres van Farys beschikbaar waarmee je de klantendienst direct kunt bereiken. Let op dat dit contactformulier alleen beschikbaar is voor klanten van Farys. Wanneer je geen klant bent en je contact op wilt nemen, kun je dit het beste telefonisch doen.
Voor vragen die gesteld zijn via het contactformulier streeft Farys ernaar om binnen maximaal een paar werkdagen antwoord te geven. Voor urgente vragen is het aan te raden om de klantendienst telefonisch te contacteren.
Phishing mail Farys
Let op voor phishing mails omtrent facturen van waterlevering. Een e-mail van Farys wordt altijd verstuurd vanuit hetzelfde e-mailadres. Deze adressen eindigen altijd met @farys.be. Als je twijfelt over een e-mail, neem dan direct met de klantendienst contact op of controleer je facturen in de MyFarys klantenzone.
Klachtenformulier Farys
Voor het indienen van een klacht zal je eerst met de klantendienst van Farys contact op moeten nemen via het algemene contactformulier. Als de oplossing die door de klantendienst wordt aangeboden het probleem niet oplost, kan je een officiële klacht indienen. De klachtendienst van Farys zal de zaak vervolgens bekijken en zoeken naar een nieuwe oplossing.
De klachtendienst zal binnen 10 werkdagen een reactie geven op de ingediende klacht. Indien er problemen zijn, waardoor het langer duurt om een oplossing te vinden, zal je hierover bericht ontvangen.
Als de oplossing van de klachtendienst nog steeds niet naar wens is en je van mening bent dat de geboden oplossing in strijd is met het Algemeen Waterverkoopreglement, kan je contact opnemen met de toezichthouder voor drinkwater (VMM - Afdeling Operationeel Waterbeheer) of voor afvalwater (VMM - Afdeling Ecologisch Toezicht).
Farys adres hoofdzetel
Farys levert water in meerdere steden in Vlaanderen, waaronder in Gent en Brugge. Het hoofdkantoor van Farys is te vinden in Gent. Om dit kantoor te bezoeken is het vereist om eerst een afspraak te maken via de telefonische klantendienst. Het Farys hoofdkantoor vind je op het onderstaande adres.
Farys,
Stropstraat 1,
900 Gent
Farys storingen
In het geval van een storing of waterlek is het belangrijk om je waterleverancier hier zo snel mogelijk van op de hoogte te brengen. In dit geval dien je gebruik te maken van het Farys storingsnummer: 078 35 35 88. Dit telefoonnummer is 24/7 bereikbaar voor noodgevallen.
Je moet contact opnemen met de storingsdienst van Farys in de volgende gevallen:
- Een waterlek in de straat of omgeving.
- Geen waterlevering of ernstige waterdrukproblemen.
- Dringende storingen aan de watermeter.
- Problemen met de waterkwaliteit, zoals troebel water of vreemde geuren.
- Nood aan snelle interventie bij watergerelateerde noodgevallen, zoals overstromingen door leidingen.
In het geval van een storing kun je het noodnummer van Farys 24/7 bereiken voor directe hulp of ondersteuning. Controleer altijd eerst of de storing wordt veroorzaakt door Farys en niet door een probleem bij je woning. Bovendien worden er ook geplande werkzaamheden uitgevoerd aan het waternet, waardoor tijdelijke problemen kunnen ontstaan. Deze werkzaamheden worden altijd van tevoren gecommuniceerd en zijn te vinden op de website van Farys.
Vragen over de waterlevering van Farys? (Gratis dienst)
Bel de water-experts van CallMePower voor gratis advies.
Vragen over de waterlevering van Farys? (Gratis dienst)
Bel de water-experts van CallMePower voor gratis advies.
Online klantendienst Farys
In de wereld van digitalisering kunnen steeds meer zaken gemakkelijk thuis via de computer worden opgelost. Zo heeft Farys een online klantenportaal, genaamd MyFarys, waarin je het overgrote deel van je waterzaken online kunt regelen. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is je welkomstbrief of een recente factuur.
Na het maken van een online account, kun je onder meer de volgende dingen zelf online regelen via het portaal:
- Het doorgeven van je meterstand;
- Een overname bij Farys regelen, onder andere door het uploaden van het overnamedocument;
- Het wijzigen van je klantgegevens, contactgegevens of facturatieadres;
- Het wijzigen van de factuur en betalingsgegevens.
MyFarys inloggen
Inloggen bij MyFarys? Ga naar de MyFarys inlogpagina.
Hulp nodig? (Gratis dienst)
Bel CallMePower voor gratis advies van onze water-experts.
Hulp nodig met het regelen van je wateraansluiting? (Gratis dienst)
Laat je telefoonnummer achter, en een van onze CallMePower adviseurs belt je terug om samen met jou de stappen te zetten.
Account MyFarys aanmaken
Het aanmaken van een account bij MyFarys is volledig gratis voor alle klanten die water afnemen bij deze leverancier. Volg de onderstaande stappen om direct een account aan te maken:
- Kies een e-mailadres en wachtwoord waarmee je je wilt aanmelden.
- Vul je klantnummer en contractrekeningnummer in. Deze nummers kun je vinden bovenaan op je factuur of in de welkomstbrief die je hebt ontvangen.
- Na het registreren ontvang je een bevestigingsmail. Klik op de link in de mail om je nieuwe account te activeren.