Alles over de levering van drinkwater in de stad Brussel

Ben je momenteel woonachtig in Brussel of ben je van plan om erheen te verhuizen? Dan dien je te zorgen voor drinkwaterlevering. CallMePower geeft in dit artikel alle informatie over drinkwater in Brussel. Zo ontdek je wat op dit moment de waterprijs in Brussel is en hoe je een watercontract kunt opstarten of stopzetten.

Waterlevering opstarten in Brussel

In België is de watermarkt niet opengesteld voor concurrentie. Er zijn zestien waterbedrijven actief en in tegenstelling tot je gas- of elektriciteitsleverancier, kun je jouw waterbedrijf dus niet zelf kiezen. De waterleverancier op jouw adres is afhankelijk van de stad waarin je woont.

In de stad Brussel is het Vivaqua die de waterdistributie verzorgt. In het geval van een verhuizing naar, of juist uit Brussel, dien je bij hen informatie op te vragen betreffende het watercontract.

Contactdetails watermaatschappij Vivaqua in Brussel

Wil je informatie ontvangen over de levering van drinkwater in Brussel? Je kunt contact opnemen met Vivaqua op verschillende manieren, afhankelijk van de vraag die je wilt stellen. In de onderstaande tabel zijn alle contactgegevens te vinden van Vivaqua.

Contactinformatie Vivaqua in Brussel
Manier Details
Digitale klantenzone Niet beschikbaar
E-mail / Digitaal contactformulier [email protected]
Telefoonnummer klantendienst 📞02 518 88 10
Postadres Keizerinlaan 17-19
1000, Brussel
Algemene informatie water

Hulp nodig? (Gratis dienst)

Bel CallMePower voor gratis advies van onze water-experts.

Hulp nodig met het regelen van je wateraansluiting? (Gratis dienst)

Laat je telefoonnummer achter, en een van onze CallMePower adviseurs belt je terug om samen met jou de stappen te zetten.

Water organiseren bij een verhuizing in Brussel

In het geval van verhuizen naar, of juist uit Brussel, moet je een watercontract opstarten of stopzetten bij Vivaqua. Denk eraan om de verhuizing ongeveer drie maanden van tevoren te plannen. Er zijn twee manieren om een watercontract te regelen:

  • Via het online klantenportaal
  • Via het papieren overnamedocument

Let op: je moet een overname van de meterstanden regelen op zowel het oude als het nieuwe adres. Heb je momenteel een watercontract bij een ander waterbedrijf? Dan dien je dus een overname te regelen bij alle twee de verschillende leveranciers.

Ga je verhuizen naar een andere stad in Brussels Hoofdstedelijk Gewest? Het regelen van je verhuis kan anders in zijn werk gaan en zowel de waterleverancier als de waterprijzen kunnen anders zijn.

Watercontract digitaal afsluiten of opzeggen in Brussel

Wanneer je verhuist, heb je de mogelijkheid om een waterovereenkomst op te starten of juist stop te zetten via de online klantenzone van de watermaatschappij. Dit doe je door naar de website te gaan van Vivaqua en de aanpassingen door te voeren. Bij deze taak zal je verzocht worden om verschillende gegevens in te voeren, waaronder persoonlijke informatie, en de meterstanden op de watermeter.

Watercontract regelen via het overnamedocument

Regel je liever het opstarten van een waterovereenkomst op papier? In dat geval kan je het overnamedocument gebruiken. Elk waterleveringsbedrijf in België hanteert zijn eigen document waarmee je het waterleveringscontract kunt regelen. Via onze website kan je het overnamedocument gratis downloaden als PDF-bestand.

overnamedocument
verhuizen water

Vragen over het water overnamedocument? (Gratis dienst)

De water-experts van CallMePower bieden gratis hulp bij het regelen van het water overnamedocument.

overnamedocument
verhuizen water

Vragen over het water overnamedocument? (Gratis dienst)

De water-experts van CallMePower bieden gratis hulp bij het regelen van het water overnamedocument.

Hoe handelen bij een waterstoring in Brussel?

Het is mogelijk dat er zich af en toe storingen voordoen in het leidingnetwerk. Zo kan het voorkomen dat er uit de kraan geen water stroomt of dat je problemen ondervindt met de waterdruk. Het is belangrijk om te achterhalen wat de oorzaak van het probleem is. Neem als eerste contact op met je waterbedrijf om te achterhalen of zij de toevoer van het drinkwater tijdelijk hebben afgesloten.

Indien je waterbedrijf niet op de hoogte is, overweeg dan om de volgende stappen te zetten om uit te vinden wat de oorzaak van het probleem is:

  • Ga na of de hoofdkraan en tussenkranen volledig geopend zijn;
  • Bekijk alle kranen zorgvuldig op eventuele verstoppingen;
  • Als je in een appartement woont, neem dan contact op met de beheerder van het gebouw;
  • Schakel een loodgieter in om te helpen.