Last van langzaam of slecht internet?

Bel CallMePower voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Last van langzaam of slecht internet?

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij een slechte internetverbinding en / of informatie (gratis dienst).

Hoe los je TV VLAANDEREN problemen op? Ontdek het hier!

Geactualiseerd op
minuten lezen
TV VLAANDEREN problemen

Ervaar je problemen met TV VLAANDEREN? Het is in de meeste gevallen mogelijk om dit zelf al op te lossen. In dit artikel ontdek je wat je kunt doen bij TV VLAANDEREN problemen en vind je stappenplannen zodat je zelf de problemen kunt oplossen.

TV VLAANDEREN storingen achterhalen

Als je TV VLAANDEREN problemen ervaart, is het allereerst na te raden of er storingen bij jou in de buurt zijn. Je kunt hiervoor kijken naar TV VLAANDEREN storingen, maar ook naar storingen aan bijvoorbeeld het elektriciteitsnet.

Of er TV VLAANDEREN storingen zijn, kun je nagaan op de website van TV VLAANDEREN. Dit kan je helpen de oorzaak van je problemen te achterhalen.

Zijn er geen TV VLAANDEREN storingen bij jou in de buurt? Ga dan na of je elektriciteit in huis het nog doet. Door het uitvallen van de elektriciteit kan je TV-verbinding ook verbroken zijn. Dit kan een lokale oorzaak - afkomstig uit je woning - hebben, maar er kan ook een probleem vanuit het netwerk van de energieleverancier komen.

TV VLAANDEREN APP problemen

Bij TV VLAANDEREN APP TV kijk je TV via de applicatie. Je kunt de applicatie op je mobiele telefoon of tablet downloaden, maar het is ook mogelijk om TV VLAANDEREN APP TV te kijken via je computer of TV, waarbij je de applicatie kunt downloaden of het programma kunt streamen vanaf je gsm of tablet.

Veel voorkomende TV VLAANDEREN APP problemen zijn het ontbreken van beeld en geluid of dat het afspelen van een programma niet lukt. Wij gaan hieronder op beide problemen in.

TV VLAANDEREN problemen: geen signaal of geluid

Als je geen beeld of geluid meer hebt, kan het zijn dat er geen internetverbinding meer is op het toestel waarop je via de app TV probeert te kijken. Je kunt de TV VLAANDEREN problemen al oplossen door allereerst na te gaan of je een internetverbinding hebt. Als dit niet het geval is, maak dan verbinding met een netwerk.

Het kan ook zijn dat je geen surfvolume meer hebt. Je kunt al je mobiele internet of surfvolume uit je gsm of internet abonnement verbruikt hebben, waardoor je deze maand niet langer gebruik kunt maken van internet of enkel tegen een zeer lage snelheid. Dit kun je in de klantenzone van je gsm en / of internet provider na gaan. Als dit het geval is, is het aan te raden om te overwegen een ander abonnement af te sluiten met meer surfvolume.

Heb je wel een internetverbinding? Controleer dan de sterkte van de verbinding. Dit kun je middels een speedtest doen. Bij een zeer lage internetsnelheid kan het zijn dat het beeld niet goed laadt en je daardoor geen beeld en / of geluid hebt.

Heb je onvoldoende internet in je abonnement?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Heb je onvoldoende internet in je abonnement?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

TV VLAANDEREN problemen: programma's afspelen lukt niet

Als je geen of een instabiele internetverbinding hebt, zal het afspelen van programma's niet mogelijk zijn of het kan erg lang duren voordat een programma start. Ontdek ons artikel over internet problemen oplossen voor ons advies bij een slechte internetverbinding.

Als je een stabiele en goede internetverbinding hebt, kan het probleem ook vanuit je internetbrowser of de applicatie vandaan komen. Wij raden je aan om:

  1. Te controleren of je internetbrowser up-to-date is en als dit niet het geval is, je internetbrowser bij te werken naar de laatste versie.
  2. De applicatie te herstarten.
  3. De applicatie opnieuw op te starten.

Als je probleem hiermee nog niet verholpen is, kun je het beste met de klantendienst van TV VLAANDEREN contact opnemen.

TV VLAANDEREN problemen met satelliet TV

Ervaar je TV VLAANDEREN problemen met je satelliet TV? Hoewel er veel oorzaken kunnen zijn, raden wij aan om alvorens je met TV VLAANDEREN contact opneemt, naar de volgende zaken te kijken.

  • Controleer het inputkanaal van de TV. 
    Je decoder wordt op je TV aangesloten op een poort. Je TV dient op het bijbehorende kanaal te staan om het signaal om te kunnen zetten in beeld en geluid.
  • Controleer de kabels. 
    Ga na of alle kabels nog juist aangesloten zijn op je TV en niet kapot zijn. Eventueel kun je alle kabels er even uithalen en opnieuw insteken. Vervolgens dien je de zenderlijst opnieuw in te laden.
  • Controleer de plaatsing van de schotel. 
    Door sterke wind kan het zijn dat je schotel lichtelijk van positie veranderd is. Ga hiervoor na of de schotel nog waterpas en in een hoek van 30 graden staat, dat er geen obstakels zijn, dat de ontvangstkop een beetje schuin gemonteerd is en of je met de juiste satelliet verbinding maakt.
  • Controleer het weer. 
    Door hevig onweer of zware regenval kan de ontvangst van je schotel onderbroken worden. Dit zal vaak niet van lange duur zijn en gebeurt bovendien niet regelmatig.

Als je hierna nog steeds problemen ervaart, kun je het beste een installateur van TV VLAANDEREN contacteren voor hulp.

Komen de problemen te vaak voor?

TV VLAANDEREN moet opzeggen en verander van provider. Je kunt ook CallMePower bellen voor gratis hulp bij het vergelijken en veranderen van provider.

Advertentie - CallMePower 

Hoe kun je de TV VLAANDEREN decoder resetten?

Wil je zelf je TV VLAANDEREN smartcard heractiveren? Je doet dit eenvoudig in drie stappen:

  1. Ga naar de zender van VTM.
  2. Vraag het signaal voor het heractiveren van de simkaart aan. Dit kun je op drie manieren doen:
    • Ga naar de website van TV VLAANDEREN en geef je smartcardnummer door.
    • Bel de klantendienst van TV VLAANDEREN: 02 790 2 790.
    • SMS zonder leestekens en spaties je smartcardnummer naar: 0477 60 66 60.
  3. Wacht op een TV-signaal. Dit kan maximaal zestig minuten duren.

Wanneer je regelmatig TV kijkt via de satelliet, is het niet nodig om je smartcard te heractiveren. Als je een langere tijd je smartcard niet gebruikt hebt, kan het zijn dat de smardcard inactief is geraakt. Wanneer je de smartcard geheractiveerd hebt, kan het zijn dat je ook nog je zenderlijst dient bij te werken. Het zenderaanbod wordt namelijk regelmatig uitgebreid of bijgewerkt.

Wil je veranderen van telecom provider?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Wil je veranderen van telecom provider?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

TV VLAANDEREN problemen met antenne TV

Heb je een antenne TV abonnement bij TV VLAANDEREN afgesloten en heb je niet langer beeld of geluid? Er zijn enkele oplossingen die je snel kunnen helpen met het verhelpen van het probleem.

  • Ga naar de zender van VTM en wacht enkele minuten. De CI+ module zal trachten het signaal opnieuw op te pakken en je smartcard te heractiveren.
  • Ga na of alle kabels van de antenne nog juist ingestoken en niet beschadigd zijn. Ga vervolgens naar de zender van VTM en verplaats de antenne totdat je een optimaal beeld en geluid hebt.
  • Ga na of de antenne nog juist geplaatst is. Het beste staat de antenne zo dicht mogelijk bij het raam zonder obstakels en elektronische voorwerpen.
  • Ga na of alle facturen betaald zijn. Als de laatste factuur niet betaald is, kan je smartcard geblokkeerd zijn. Je kunt dit in MIJN TV VLAANDEREN controleren.
Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 6 stemmen vond de informatie nuttig.

Telefonische dienstverlening beheerd door CallMePower, een merk van Selectra in België, die je gratis helpt met providers vergelijken en het afsluiten van het beste abonnement voor je persoonlijke situatie bij één van onze partners.

Contacteer ons

voor gratis hulp en advies!

Heb je vragen, problemen of wil je hulp met vergelijken?

Bel CallMePower voor hulp bij al je vragen en problemen en om
een vergelijing van alle abonnementen uit te voeren. (gratis dienst)

Advertentie - CallMePower 

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij al je vragen en problemen
en om een vergelijing van alle abonnementen uit te voeren. (gratis dienst)

Advertentie - CallMePower