Heb je een hoge telecomfactuur?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Heb je een hoge telecomfactuur?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Telenet aanrekening betalen, ontvangen en klacht indienen

Geactualiseerd op
minuten lezen
telenet aanrekening

Elke maand ontvang je vanuit Telenet een factuur met je abonnementskost en eventuele extra kosten. In dit artikel lees je alles over de Telenet aanrekening, evenals hoe je de factuur van deze telecom provider kunt ontvangen en betalen en tips om te besparen op je Telenet factuur.

Het begrijpen van je Telenet factuur

Wat er op je Telenet aanrekening staat, is afhankelijk van op welke manier je jouw Telenet facturen bekijkt. De Telenet factuur op papier ziet er namelijk anders uit dan de Digitale Telenet aanrekening.

Het verschil komt onder andere voort uit de keuze van Telenet om minder velletjes papier naar de klant te sturen, waardoor de papieren Telenet facturen minder details bevat dan de Digitale Telenet aanrekeningen.

Zo kun je op de papieren Telenet factuur details van je gesprekken niet terugvinden. Hierop staan enkel je betalende oproepen, behalve de betalende oproepen die je tijdens de piekuren hebt gemaakt van een vaste lijn naar een vaste lijn. Wil je een gedetailleerde, papieren Telenet factuur opvragen? Dit kost je € 3,97 per maand*.

Op je Telenet facturen kunnen ook diensten van derden staan. Dit zijn kosten zoals speciale nummers, SMS-parkeren, televoting of je Netflix abonnement die je aan Telenet betaalt, maar die zij vervolgens meteen doorbetalen aan derde partijen.

Vragen over telecom of je abonnement?

Bel CallMePower voor antwoorden op al je vragen omtrent telecom (gratis dienst).

Vragen over telecom?

voor antwoorden op al je vragen omtrent telecom (gratis dienst).

Hoe worden opties op mijn Telenet facturen getoond?

Wanneer je een Telenet optie activeert, betaal je hier een maandelijkse abonnementskost voor. Hoe deze abonnementskost op je factuur getoond wordt, is afhankelijk van of je al een Telenet optie geactiveerd had of dat dit de eerste Telenet optie in je abonnement is.

  • Eerste Telenet optie:
    Op je eerste Telenet aanrekening staan de kosten voor de komende maand voor de optie, maar ook in verhouding hoeveel je nog voor de afgelopen maand voor de optie had moeten betalen. Doordat de optie gedurende de maand is geactiveerd, betaal je deze kosten achteraf. In de volgende Telenet facturen staat enkel de maandelijks abonnementskost.
  • Niet de eerste Telenet optie:
    Je betaalt je oude optie in verhouding tot de dag van de overstap en je nieuwe optie vanaf de dag van de overstap. Op de eerste Telenet aanrekening na de overstap wordt eventueel een correctie doorgevoerd als je voor je oude optie al vooruit betaald had. Dit wordt dan in mindering gebracht op deze Telenet factuur.

Hoe kan ik mijn Telenet aanrekening ontvangen?

Je kun op verschillende manieren je Telenet factuur Digitaal ontvangen, maar het is ook mogelijk om je Telenet factuur per post te ontvangen. Bovendien kun je altijd in Mijn Telenet facturen tot vijf jaar oud terugvinden.

Bij een Digitale Telenet aanrekening ontvang je de factuur via je email. Daarnaast kun je in Mijn Telenet aangeven dat je een seintje via SMS wilt ontvangen als de Telenet factuur is verstuurd.

Wanneer je een Telenet gsm abonnement afsluit of wijzigt en je ontvangt momenteel je Telenet aanrekening per post, zul je standaard de Telenet facturen online ontvangen. Wanneer je enkel een optie activeert, zul je nog wel de Telenet factuur op papier blijven ontvangen.

Wat moet je doen als je de Telenet factuur niet hebt ontvangen? Ontvang je de Telenet factuur via mail en heb je hem niet ontvangen? Controleer dan de spam folder in je mailbox, of in Mijn Telenet aangegeven staat dat je de factuur via de mail wilt ontvangen en in Mijn Telenet of je mailadres nog klopt. Ontvang je Telenet facturen via Doccle, kijk dan dat mailadres goed na. Je Telenet factuur kun je bovendien altijd via Mijn Telenet bekijken.

Hoe kan ik mijn Telenet aanrekening betalen?

Je kunt op een aantal manieren je Telenet aanrekening betalen. Je kunt voor overschrijving of domiciliëring kiezen, maar het ook mogelijk om via Mijn Telenet je factuur te betalen.

Je Telenet factuur online betalen via Mijn Telenet kun je enkel doen wanneer je jouw Telenet aanrekening Digitaal ontvangt. In dit geval:

  1. ga je naar het overzicht van je aanrekeningen in Mijn Telenet;
  2. klik je op "Betaal nu online";
  3. kies je jouw betaalmethode:
    • Met een QR-code: Klik op de knop met het Bancontact-logo, open de bankapplicatie en scan de QR-code. Vervolgens volg je de stappen in de applicatie.
    • Met een bankkaart: Kies of je via Bancontact/Mister Cash, MasterCard of Visa wilt betalen. Vul vervolgens je kaartgegevens in en bevestig je betaling. De betaling is gelukt zodra in beeld "Betaling geslaagd" verschijnt.

In Mijn Telenet kun je in het overzicht van je aanrekening nagaan of je betaling is aangekomen aan de hand van het groene vinkje. Met een betaling via Mijn Telenet kan het tot twaalf uur duren voordat het vinkje verschijnt, bij een overschrijving kan het tot vijf werkdagen duren voordat de betaling bij Telenet is aangekomen.

Rekeningnummer Telenet Als je de Telenet facturen via overschrijving betaalt, zul je zelf het Telenet bankrekeningnummer in moeten vullen. Dit is: BE11 4050 5046 1148.

Telenet facturen betalen met Doccle

Doccle is een platform waarop je eenvoudig en veilig documenten kunt bewaren, beheren en betalen. Je kunt hierin onder andere je Telenet facturen met eventuele bijlagen, het aanvraagformulier om domiciliëring aan te vragen en herinneringsbrieven (enkel wanneer je de Telenet aanrekening alleen via Doccle ontvangt) vinden. Zodra er een nieuw document klaar staat, krijg je van Doccle een mail.

  • Voordelen van het gebruiken van Doccle voor je Telenet aanrekening
  • Al je Telenet facturen op één plek.
  • Meteen je Telenet factuur online betalen.
  • Gemakkelijk domiciliëring aanvragen.
  • Milieuvriendelijk doordat er minder papier verbruikt wordt.
  • Altijd en overal beschikbaar.
  • Te bereiken via de computer en via de mobiele applicatie.
  • 100% veilig en gratis.

Als je jouw Telenet aanrekening enkel via Doccle ontvangt, is het mogelijk om via Doccle je Telenet aanrekening te betalen. Dit doe je door bij de aanrekening op de betaalknop te klikken. Je Telenet factuur betalen kun je met alle Belgische debetkaarten doen. Het duurt vier tot vijf werkdagen voordat de betaling bij Telenet is binnengekomen.

Vragen over telecom of je abonnement?

Bel CallMePower voor antwoorden op al je vragen omtrent telecom (gratis dienst).

Vragen over telecom?

voor antwoorden op al je vragen omtrent telecom (gratis dienst).

Wat zijn de gevolgen als je de Telenet factuur betaalt na de vervaldatum?

Je moet voor de vervaldatum je Telenet factuur betalen. Deze vervaldatum kun je op je Telenet aanrekening vinden. Als op deze datum je abonnementskost nog niet bij Telenet aangekomen is, zul je een herinnering voor de betaling ontvangen. Naargelang het aantal herinneringen dat Telenet moet sturen, zullen hier kosten voor aangerekend worden.

Als je maar één openstaande factuur hebt, wordt er gesproken over herinneringskosten. Heb je meerdere, openstaande facturen? Dan wordt er gesproken over nalatigheidskosten.

Type herinneringskosten
Type kostBedragToelichting
Gratis herinnering€ 0,00Ontvang je via mail en / of SMS
Herinneringskosten€ 10,00Vanaf de tweede herinnering
Ontvang je op papier, via de mail of Doccle
Staat op je Telenet aanrekening als "Herinneringskost"
Laatste verwittiging€ 10,00Ontvang je op papier
Staat op je Telenet aanrekening als "Nalatigheidskost"
Ingebrekestelling€ 15,00Ontvang je op papier
Staat op je Telenet aanrekening als "Nalatigheidskost"

Als je jouw Telenet aanrekening niet betaalt, zal bovendien je abonnement geblokkeerd worden vanaf de eerste betalende herinnering. Als je Telenet problemen ervaart, is het dus ook altijd goed om te kijken of al je Telenet aanrekening betaald zijn.

Wanneer je de Telenet facturen betaald hebt, zul je ook een reactiveringskost van € 30,00 moeten betalen zodat je weer van je Telenet abonnementen gebruik kunt maken. Is de hulp van een technieker benodigd voor het reactiveren van je Telenet abonnementen? Dan zul je ook de interventiekost van € 20,00 moeten betalen. Voor een kopie van je aanrekening op papier / mail betaal je bovendien € 5,00.

Ik heb mijn Telenet factuur al betaald en toch een herinneringsbrief ontvangen

Als je jouw Telenet aanrekening hebt betaald en je hebt toch een herinneringsbrief ontvangen, kan het zijn dat de betaling en brief elkaar gekruist hebben. Desalniettemin is het goed om na te gaan of je:

  • het volledig bedrag betaald hebt;
  • alle facturen betaald hebt;
  • het juiste rekeningnummer van Telenet gebruikt hebt;
  • de juiste, gestructureerde mededeling gebruikt hebt;
  • voldoende geld op je bankrekening hebt staan als je via domiciliëring betaalt.

Problemen met je Telenet factuur Ontdek in de Telenet review of dit een klacht is die vaker bij Telenet voorkomt.

Wat moet je doen bij onvrede over je Telenet factuur?

Is je Telenet aanrekening te hoog of klopt die niet? Dan kan dit meerdere oorzaken hebben.

  • Is dit je eerste Telenet aanrekening? Dan kan het zijn dat je voor een periode langer dan één maand betaald. De exacte periode waarvoor je betaalt kun je op je factuur terugvinden. Dit is vanaf de dag van de installatie tot aan de eerste factuur en de gehele komende maand.
  • Heb je onlangs je Telenet abonnement aangepast? Dan betaal je jouw vorige abonnement tot aan de dag van de overstap en je nieuwe abonnement vanaf de dag van de overstap.
  • Heb je onlangs een optie of abonnement toegevoegd? Dan betaal je zowel de kosten voor de gehele komende maand als met terugwerkende kracht de kosten van de dagen dat de optie / het abonnement de afgelopen maand actief was.
  • Ben je onlangs verhuist? Hier kunnen kosten voor aangerekend zijn, bijvoorbeeld bij een installatie in je nieuwe woning.
  • Heb je extra kosten gemaakt die niet in je abonnement zijn inbegrepen? Dit kunnen buiten je bundel en installatiekosten zijn, maar ook roaming buiten de Europese Unie, internationale mobiele kosten en kosten aan derde partijen.
  • Maakte je in het verleden gebruik van een korting? Het kan zijn dat deze korting niet meer actief is.

Als je ontevreden bent met je Telenet aanrekening en een klacht wilt indienen bij Telenet, kun je met Telenet contact opnemen. Betaal wel altijd je Telenet factuur op tijd om te voorkomen dat er herinneringskosten aangerekend worden. Als je geld terug krijgt, wordt dit op je volgende factuur in mindering gebracht.

Heb je een hoge telecomfactuur?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Heb je een hoge telecomfactuur?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Hoe kan ik op mijn Telenet aanrekening besparen?

Vind je dat je te veel betaalt voor je Telenet abonnementen? Met onze tips kun je eenvoudig op je Telenet facturen besparen.

  • Maak je veel buiten de bundel kosten? Wellicht past een uitgebreider abonnement beter bij je bel- en / of surfgedrag.
  • Past je Telenet abonnement nog wel bij je wensen en behoeften? Wellicht heb je aan een goedkoper abonnement ook al voldoende.
  • Maak je gebruik van alle Telenet opties? Wellicht kun je er één of meerdere deactiveren.

Het is bovendien mogelijk om van telecom provider te veranderen. Vergelijk zelf telecom providers of bel CallMePower voor gratis en vrijblijvend advies op: 02 588 44 02. Wij helpen jou dan aan een telecom abonnement dat beter bij je wensen en behoeften past, helpen je besparen op al je huishoudelijke kosten én zeggen je Telenet abonnement voor je op.

* Prijzen in april 2024 zonder eventuele bijkomende kosten en promoties.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 6 stemmen vond de informatie nuttig.

Telefonische dienstverlening beheerd door CallMePower, een merk van Selectra in België, die je gratis helpt met providers vergelijken en het afsluiten van het beste abonnement voor je persoonlijke situatie bij één van onze partners.

Contacteer ons

voor gratis hulp en advies!

Heb je vragen, problemen of wil je hulp met vergelijken?

Bel CallMePower voor hulp bij al je vragen en problemen en om
een vergelijing van alle abonnementen uit te voeren. (gratis dienst)

Advertentie - CallMePower 

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij al je vragen en problemen
en om een vergelijing van alle abonnementen uit te voeren. (gratis dienst)

Advertentie - CallMePower