Hulp nodig met een abonnement kiezen?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Hulp nodig met een abonnement kiezen?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Je Mobile Vikings abonnement opzeggen of wijzigen

Geactualiseerd op
minuten lezen
mobile vikings opzeggen

Ben je niet meer tevreden met je abonnement bij Mobile Vikings of met de telecom provider zelf en wil je daarom je Mobile Vikings abonnement opzeggen? Of ga je verhuizen en is het daarom benodigd om je Mobile Vikings abonnement stop te zetten? Je leest hier hoe dat allemaal in zijn werk gaat.

Mijn Mobile Vikings abonnement opzeggen

Wil je jouw abonnement bij Mobile Vikings stopzetten? Dan is het afhankelijk van wat je met je nummer wilt doen hoe dit in zijn werk gaat. Stel jezelf dus eerst de vraag: Wil ik mijn Mobile Vikings nummer behouden of een nieuw gsm nummer ontvangen? Als je een antwoord hebt op die vraag, kun je jouw Mobile Vikings abonnement opzeggen op één van de volgende manieren:

  • Mobile Vikings opzeggen maar het telefoonnummer behouden:
    • Bel CallMePower op: 02 588 71 43. Onze telecom experts helpen je gratis met alle telecom providers vergelijken, een nieuw abonnement afsluiten en je Mobile Vikings abonnement opzeggen.
    • Bestel bij een andere telecom provider een abonnement en geef tijdens het bestelproces aan dat je van Easy Switch gebruik wilt maken / je huidige telefoonnummer wilt behouden. In dit geval regelt je nieuwe telecom provider dat je Mobile Vikings abonnement beëindigd wordt en dat je nummer overgedragen wordt.
  • Mobile Vikings opzeggen en het telefoonnummer stopzetten: Ga naar My Viking en zeg hier zowel je Mobile Vikings abonnement als je Mobile Vikings nummer op.

Nadat je Mobile Vikings opgezegd hebt, zal je nog een laatste afrekening ontvangen. Deze zul je nog gewoon moeten betalen. Zorg er bovendien voor dat je alle gegevens van je simkaart afhaalt, anders zul je deze gegevens - zoals telefoonnummers - kwijt raken. Telefoonnummers kun je naar je toestel kopiëren, maar het is ook mogelijk om ze bijvoorbeeld in een Google Account op te slaan.

Heb je jouw Mobile Vikings nummer stopgezet maar besluit je later dat je dat nummer toch wilt behouden, dan kun je dat nummer alsnog binnen dertig dagen na het stopzetten overdragen naar een nieuwe telecom provider. Na deze dertig dagen is dit niet meer mogelijk.

Wil je veranderen van telecom provider?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Wil je veranderen van telecom provider?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Hoe kun je Mobile Vikings via Easy Switch opzeggen

Door gebruik te maken van Easy Switch kun je jouw Mobile Vikings abonnement opzeggen terwijl je een abonnement afsluit bij een andere telecom provider. Je kunt enkel je abonnementen van Mobile Vikings via Easy Switch opzeggen als je in ieder geval voor internet overstapt naar een andere provider. Voor enkel mobiele telefonie kun je dus geen gebruik maken van Easy Switch.

Als je een nieuw abonnement afsluit, kun je tijdens het bestelproces aangeven dat je van Easy Switch gebruik wilt maken. Je zult vervolgens aan moeten geven wie je huidige provider is - Mobile Vikings, wat bij die provider je klantnummer is en wat je Easy Switch ID is. Je kunt beide nummers op je factuur terugvinden.

Zodra je de bestelling hebt afgerond, zal je nieuwe telecom provider aan de gang gaan met de overstap van je abonnementen. Zij zullen dus ook voor jou je abonnement bij Mobile Vikings opzeggen. Je hoeft hier dus niet meer zelf naar om te kijken.

Mijn Mobile Vikings abonnement blokkeren

Als je jouw mobiele telefoon bent verloren of je telefoon is gestolen, dan kun je jouw simkaart en smartphone blokkeren. Je abonnement bij Mobile Vikings opzeggen is in dit geval niet nodig. Na het blokkeren van je simkaart en toestel kun je gratis een nieuwe simkaart aanvragen. Door het blokkeren van zowel je simkaart als je gsm, voorkom je niet alleen dat anderen geen gebruik van je abonnement kunnen maken, maar ook dat ze niet meer in je mobiele telefoon kunnen.

Zowel het blokkeren van je simkaart als gsm kun je in My Viking doen. Om je toestel te blokkeren, heb je het IMEI-nummer van je toestel nodig. Het IMEI-nummer kun je op je Mobile Vikings factuur en op de verpakking van je gsm vinden. Daarnaast moet Mobile Vikings ook weten wat het type smartphone was, in welke gemeente en op welk tijdstip je jouw mobiele telefoon bent kwijtgeraakt / is gestolen.

In My Viking kun je bovendien een nieuwe simkaart aanvragen. Als je een fysieke simkaart aanvraagt, dan zal die binnen drie tot vijf werkdagen bezorgd worden. Vraag je een eSIM aan, dan ontvang je direct een mail met de instructies om de eSIM te activeren. Op je nieuwe simkaart staat hetzelfde telefoonnummer en ook je resterende belminuten, SMS'en en data uit je abonnement worden hierop overgezet.

Mijn Mobile Vikings herlaadkaart opzeggen

Wil je een Mobile Vikings herlaadkaart opzeggen? Dan kun je dit in principe op dezelfde manier doen als een Mobile Vikings abonnement opzeggen. Je dient jezelf dus allereerst af te vragen wat je met je Mobile Vikings nummer wilt doen: behouden of niet.

Ook voor een prepaid kaart van Mobile Vikings opzeggen en een nieuw gsm abonnement afsluiten kun je de hulp van CallMePower inschakelen. Voor gratis advies en hulp over alle gsm abonnementen in België, bel je naar: 02 588 44 02.

Je kunt echter ook zelf bij een nieuwe telecom provider een gsm abonnement afsluiten waarbij je aangeeft dat je jouw huidige nummer wilt behouden - dan regelen zij de opzegging - of dat je een nieuw telefoonnummer wilt ontvangen - dan dien je zelf je nummer op te zeggen in My Viking.

Voordat je jouw Mobile Vikings prepaid kaart opzegt, is het aan te raden om de belwaarde op te maken. Deze kun je namelijk niet meenemen naar een nieuwe telecom provider en zul je anders kwijt raken.

Mobile Vikings abonnement wijzigen

Ben je wel tevreden bij Mobile Vikings maar niet met je Mobile Vikings abonnement, dan is je Mobile Vikings abonnement opzeggen niet nodig. Het is ook mogelijk om je Mobile Vikings abonnement te wijzigen. Je kunt vijf keer per maand je abonnement bij Mobile Vikings wijzigen.

Het wijzigen van je Mobile Vikings abonnement doe je via My Viking. Vervolgens dien je aan te geven of je wilt dat het nieuwe Mobile Vikings tarief onmiddellijk in gaat of dat het pas ingaat zodra je huidige bundels vervallen.

Als je een Mobile Vikings herlaadkaart hebt, dan kun je bij elke herlading een nieuw tariefplan kiezen. Daarnaast kun je zo vaak als je wilt wijzigen van tariefplan. Weet wel dat als je kiest voor het tariefplan "Only Data", al je resterende belkrediet vervalt. In dit geval is het aan te bevelen om eerst je belkrediet op te maken.

Hulp nodig met een gsm abonnement kiezen?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle gsm abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Hulp nodig met een gsm abonnement kiezen?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle gsm abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Van Mobile Vikings herlaadkaart naar Mobile Vikings abonnement

Had je een Mobile Vikings herlaadkaart en wil je graag overstappen naar een Mobile Vikings abonnement? Dan is dit ook mogelijk. Het overstappen naar een Mobile Vikings abonnement doe je, net zoals het wijzigen van een Mobile Vikings abonnement, in My Viking.

Bij het overstappen naar een Mobile Vikings abonnement verlies je jouw belkrediet. Het is daarom aan te raden pas over te stappen als je (vrijwel) geen belkrediet meer hebt. Vergeet in dit geval niet om een eventuele, automatische betaling stop te zetten zodat je prepaid kaart niet herladen wordt.

Het is mogelijk om zes keer per jaar van een Mobile Vikings prepaid kaart naar abonnement over te stappen of andersom. Op het moment dat je van de herlaadkaart naar een abonnement overstapt, zullen eventuele bundels geldig blijven tot aan de vervaldatum.

Abonnement Mobile Vikings opzeggen vanwege overlijden

Wil je het abonnement van een overleden persoon bij Mobile Vikings opzeggen? Dan kun je het beste met Mobile Vikings contact opnemen om dit proces door te lopen.

Het is bij een overlijden wellicht ook een mogelijkheid om het Mobile Vikings abonnement over te nemen van de overleden persoon. Ook in dit geval raden we je aan om de Mobile Vikings klantendienst te contacteren zodat je de mogelijkheden en procedures kunt bespreken.

Mobile Vikings opzeggen opzeggen vanwege verhuis

Het regelen van een Mobile Vikings verhuis bij een internet abonnement doe je door minstens drie weken voor de verhuis met de klantendienst van Mobile Vikings contact op te nemen. Er zal namelijk een installatie in je nieuwe woning plaats moeten vinden, waar een afspraak voor ingepland dient te worden.

Het regelen van een verhuis is in het geval van een Mobile Vikings gsm abonnement erg eenvoudig. Bij een Mobile Vikings verhuis hoef je namelijk enkel in My Viking een adreswijziging door te voeren. Hierdoor voorkom je dat eventuele papieren facturen naar het verkeerde adres worden gestuurd.

Ga je met je partner samenwonen en heeft je partner ook een Mobile Vikings abonnement, dan is het ook mogelijk om één van de twee Mobile Vikings simkaarten over te dragen zodat ze in hetzelfde account staan. Om een Mobile Vikings simkaart over te dragen:

  1. ga je naar My Viking;
  2. ga je naar je accountinstellingen;
  3. kies je de simkaart die overgedragen moet worden;
  4. vul je de persoonlijke gegevens van de overnemer in.

Vervolgens zal de overnemer een mail ontvangen. In deze mail dient die persoon op de knop te klikken waarmee de overdracht geaccepteerd wordt. Vervolgens zullen er een aantal gegevens ingevuld dienen te worden. Als de overdracht is afgerond, zal de overnemer een bevestigingsmail ontvangen.

Ga je verhuizen?

Bel CallMePower voor hulp met al je contracten verhuizen naar je nieuwe woning (gratis dienst).

Ga je verhuizen?

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp met al je contracten verhuizen naar je nieuwe woning (gratis dienst).

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 3 stemmen vond de informatie nuttig.

Telefonische dienstverlening beheerd door CallMePower, een merk van Selectra in België, die je gratis helpt met providers vergelijken en het afsluiten van het beste abonnement voor je persoonlijke situatie bij één van onze partners.
CallMePower heeft een affiliate partnership met deze entiteit. Wanneer je op deze link klikt, zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.

Contacteer ons

voor gratis hulp en advies!

Heb je vragen, problemen of wil je hulp met vergelijken?

Bel CallMePower voor hulp bij al je vragen en problemen en om
een vergelijing van alle abonnementen uit te voeren. (gratis dienst)

Advertentie - CallMePower 

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij al je vragen en problemen
en om een vergelijing van alle abonnementen uit te voeren. (gratis dienst)

Advertentie - CallMePower