Je Mobile Vikings abonnement opzeggen of wijzigen

Je Mobile Vikings abonnement opzeggen doe je via My Viking. Wil je zowel Mobile Vikings opzeggen als een nieuw abonnement afsluiten, bel dan CallMePower: 02 588 71 43. Je kunt ook naar een andere provider overstappen en aangeven dat je jouw huidige nummer wilt behouden of dat je gebruik wilt maken van Easy Switch.
Hoe kun je een Mobile Vikings abonnement opzeggen?
Je kunt op eenieder moment je Mobile Vikings abonnement opzeggen. Je zit bij Mobile Vikings namelijk niet vast aan een minimaal contractduur.
Reden opzegging | Contactmogelijkheid |
---|---|
Opzeggen + abonnement bij nieuwe provider afsluiten | |
Opzeggen zonder nieuw abonnement af te sluiten | My Viking |
Voor Mobile Vikings internet opzeggen kun je tijdens het bestelproces van je nieuwe abonnement ook aangeven dat je gebruik wilt maken van Easy Switch. Je dient vervolgens je Easy Switch ID en klantnummer van Mobile Vikings door te geven, alsmede bij wie je momenteel klant bent, waarna je nieuwe provider je internet abonnement bij Mobile Vikings voor jou opzegt.
Voor Mobile Vikings gsm opzeggen kun je tijdens het bestelproces van je nieuwe abonnement aangeven dat je jouw huidige gsm-nummer wilt behouden. Je dient vervolgens je simkaartnummer en telefoonnummer door te geven, alsmede bij wie je momenteel klant bent, waarna je nieuwe provider je abonnement bij Mobile Vikings voor jou stopzet.
Wil je veranderen van telecom provider?
Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).
Wil je veranderen van telecom provider?
Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).
Aandachtspunten Mobile Vikings opzeggen
Nadat je Mobile Vikings opgezegd hebt, zal je nog een laatste afrekening ontvangen. Deze zul je nog gewoon moeten betalen. Zorg er bovendien voor dat je alle gegevens van je simkaart afhaalt, anders zul je deze gegevens - zoals telefoonnummers - kwijt raken. Telefoonnummers kun je naar je toestel kopiëren, maar het is ook mogelijk om ze bijvoorbeeld in een Google Account op te slaan.
Heb je jouw Mobile Vikings nummer stopgezet, maar maar besluit je later dat je dat nummer toch wilt behouden, dan kun je dat nummer alsnog binnen dertig dagen na het stopzetten overdragen naar een nieuwe telecom provider. Na deze dertig dagen is dit niet meer mogelijk.
Als je gebruik maakte van een herlaadkaart van Mobile Vikings, kun je simpelweg stoppen met het gebruiken van de herlaadkaart. Op den duur zal het telefoonnummer en de prepaid kaart komen te vervallen. Houd echter wel in gedachten dat je in dit geval ook het beltegoed dat nog op de kaart stond verliest.
Mobile Vikings opzeggen vanwege een overlijden
Wil je het abonnement van een overleden persoon bij Mobile Vikings opzeggen? Dan kun je het beste met Mobile Vikings contact opnemen om dit proces door te lopen.
Het is bij een overlijden wellicht ook een mogelijkheid om het Mobile Vikings abonnement over te nemen van de overleden persoon. Ook in dit geval raden we je aan om de Mobile Vikings klantendienst te contacteren, zodat je de mogelijkheden en procedures kunt bespreken.
Van Mobile Vikings abonnement veranderen
Ben je wel tevreden bij Mobile Vikings maar niet met je Mobile Vikings abonnement, dan is je Mobile Vikings abonnement opzeggen niet nodig. Het is ook mogelijk om je Mobile Vikings abonnement te wijzigen. Je kunt vijf keer per maand je abonnement bij Mobile Vikings wijzigen.
Het wijzigen van je Mobile Vikings abonnement doe je via My Viking. Vervolgens dien je aan te geven of je wilt dat het nieuwe Mobile Vikings tarief onmiddellijk in gaat of dat het pas ingaat zodra je huidige bundels vervallen.
Als je een Mobile Vikings herlaadkaart hebt, dan kun je bij elke herlading een nieuw tariefplan kiezen. Daarnaast kun je zo vaak als je wilt wijzigen van tariefplan. Weet wel dat als je kiest voor het tariefplan "Only Data", al je resterende belkrediet vervalt. In dit geval is het aan te bevelen om eerst je belkrediet op te maken.
Hulp nodig met een gsm abonnement kiezen?
Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle gsm abonnementen uit te voeren (gratis dienst).
Hulp nodig met een gsm abonnement kiezen?
Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle gsm abonnementen uit te voeren (gratis dienst).
Van Mobile Vikings herlaadkaart naar Mobile Vikings abonnement
Had je een Mobile Vikings herlaadkaart en wil je graag overstappen naar een Mobile Vikings abonnement? Dan is dit ook mogelijk. Het overstappen naar een Mobile Vikings abonnement doe je, net zoals het wijzigen van een Mobile Vikings abonnement, in My Viking.
Bij het overstappen naar een Mobile Vikings abonnement verlies je jouw belkrediet. Het is daarom aan te raden pas over te stappen als je (vrijwel) geen belkrediet meer hebt. Vergeet in dit geval niet om een eventuele, automatische betaling stop te zetten zodat je prepaid kaart niet herladen wordt.
Het is mogelijk om zes keer per jaar van een Mobile Vikings prepaid kaart naar abonnement over te stappen of andersom. Op het moment dat je van de herlaadkaart naar een abonnement overstapt, zullen eventuele bundels geldig blijven tot aan de vervaldatum.
Mobile Vikings opzeggen opzeggen vanwege verhuis
Het regelen van een Mobile Vikings verhuis bij een internet abonnement doe je door minstens drie weken voor de verhuis met de klantendienst van Mobile Vikings contact op te nemen. Er zal namelijk een installatie in je nieuwe woning plaats moeten vinden, waar een afspraak voor ingepland dient te worden.
Het regelen van een verhuis is in het geval van een Mobile Vikings gsm abonnement erg eenvoudig. Bij een Mobile Vikings verhuis hoef je namelijk enkel in My Viking een adreswijziging door te voeren. Hierdoor voorkom je dat eventuele papieren facturen naar het verkeerde adres worden gestuurd.
Ga je met je partner samenwonen en heeft je partner ook een Mobile Vikings abonnement, dan is het ook mogelijk om één van de twee Mobile Vikings simkaarten over te dragen zodat ze in hetzelfde account staan. Om een Mobile Vikings simkaart over te dragen:
- ga je naar My Viking;
- ga je naar je accountinstellingen;
- kies je de simkaart die overgedragen moet worden;
- vul je de persoonlijke gegevens van de overnemer in.
Vervolgens zal de overnemer een mail ontvangen. In deze mail dient die persoon op de knop te klikken waarmee de overdracht geaccepteerd wordt. Vervolgens zullen er een aantal gegevens ingevuld dienen te worden. Als de overdracht is afgerond, zal de overnemer een bevestigingsmail ontvangen.
Ga je verhuizen?
Bel CallMePower voor hulp met al je contracten verhuizen naar je nieuwe woning (gratis dienst).
Ga je verhuizen?
Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp met al je contracten verhuizen naar je nieuwe woning (gratis dienst).
Mobile Vikings abonnement blokkeren
Als je jouw mobiele telefoon bent verloren of je telefoon is gestolen, dan kun je jouw simkaart en smartphone blokkeren. Je abonnement bij Mobile Vikings opzeggen is in dit geval niet nodig. Na het blokkeren van je simkaart en toestel kun je gratis een nieuwe simkaart aanvragen. Door het blokkeren van zowel je simkaart als je gsm, voorkom je niet alleen dat anderen geen gebruik van je abonnement kunnen maken, maar ook dat ze niet meer in je mobiele telefoon kunnen.
Zowel het blokkeren van je simkaart als gsm kun je in My Viking doen. Om je toestel te blokkeren, heb je het IMEI-nummer van je toestel nodig. Het IMEI-nummer kun je op je Mobile Vikings factuur en op de verpakking van je gsm vinden. Daarnaast moet Mobile Vikings ook weten wat het type smartphone was, in welke gemeente en op welk tijdstip je jouw mobiele telefoon bent kwijtgeraakt / is gestolen.
In My Viking kun je bovendien een nieuwe simkaart aanvragen. Als je een fysieke simkaart aanvraagt, dan zal die binnen drie tot vijf werkdagen bezorgd worden. Vraag je een eSIM aan, dan ontvang je direct een mail met de instructies om de eSIM te activeren. Op je nieuwe simkaart staat hetzelfde telefoonnummer en ook je resterende belminuten, SMS'en en data uit je abonnement worden hierop overgezet.