Baloise contact klantendienst: overzicht alle gegevens

Geactualiseerd op
minuten lezen
Baloise contact

Baloise biedt naast financiële diensten ook verzekeringen aan in België. Als je een schadegeval of noodgeval hebt en die zou willen melden bij deze verzekeraar, lees je op deze pagina alle mogelijkheden om met Baloise contact op te nemen. Ook vind je aanvullende informatie over Baloise kantoren, social media en klachtenbeheer.

Baloise contact

Baloise is een Belgische verzekeraar die naast het bieden van verzekeringen, ook financiële diensten verleent. Als je een Baloise verzekering hebt afgesloten en een schadegeval zou willen melden, zijn er veel mogelijkheden waar je uit kunt kiezen.

Voordat elke optie uitgebreid wordt besproken, staan in de onderstaande tabel de belangrijkste mogelijkheden om met Baloise contact te kunnen opnemen.

Baloise contact overzicht
ContactmethodeContactgegevens
Baloise telefoonnummer03 247 21 11
Baloise e-mailadres verzekeringspolis[email protected]
Baloise e-mailadres schadegeval[email protected]

Baloise contact via verzekeringsmakelaar

Ondanks de vele contactmogelijkheden van verzekeraar Baloise, wordt er aangeraden om eerst contact op te nemen via je verzekeringsmakelaar. Voordat je met Baloise contact opneemt, kan de makelaar je onder andere helpen met:

  • Advies geven over verzekeringsoplossingen
  • Helpen bij vragen over Baloise verzekeringen
  • Helpen bij vragen over je dossier
  • Helpen met het melden van schade en je aangifte
  • Helpen met de opvolging van je schadedossier

Op de Baloise website heb je de mogelijkheid om een verzekeringsmakelaar te zoeken die zich dichtbij jou in de buurt bevindt. Dit kan eenvoudig via de geolocatie waar je een postcode of gemeente in kunt vullen. Ook kun je zorgvuldig zoeken op de naam van de makelaar.

Baloise e-mail

Baloise heeft verschillende e-mailadressen die je kunt raadplegen. Zo kun je met Baloise contact opnemen per e-mail voor een schadegeval, je verzekeringspolis, voor tevredenheid en algemene vragen.

Als je een e-mail naar Baloise verstuurd, is het noodzakelijk om je naam en refertenummer te benoemen. Op deze manier kan verzekeraar Baloise je zo gericht mogelijk helpen.

Baloise klantendienst

Baloise raadt aan om altijd eerst contact op te nemen met je makelaar. Als je een verzekeringsmakelaar niet kunt bereiken, kan je met Baloise contact opnemen via haar klantendienst. Hier zijn verschillende telefoonnummer beschikbaar die je kunt raadplegen voor dringende hulp of algemene vragen.

  1. Algemene vragen: 03 247 21 11
  2. Noodgevallen: +32 3 870 95 70

De Baloise klantendienst staat altijd voor je klaar. Let er wel op dat het telefoonnummer dat specifiek gericht is voor algemene vragen bereikbaar is op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur. De telefonische dienst die specifiek gericht is op noodbijstand kun je 24/7 raadplegen.

Baloise contact schadeclaim

Als je met Baloise contact wilt opnemen om een schadeclaim in te dienen, wordt ook hiervoor aangeraden om eerst contact op te nemen met je makelaar. Je verzekeringsmakelaar kan namelijk het nodige doen om de schade zelf te regelen of indien nodig een expert in te schakelen.

Voor een schadeaangifte is een aantal benodigdheden nodig:

  1. Maak overzichtelijke en genoeg foto´s van de schade;
  2. Maak een overzichtsfoto;
  3. Maak een zo gedetailleerd mogelijke verlieslijst: aantallen, afmetingen, prijs per post etc.;
  4. Noteer de werkuren van eigen werk;
  5. Indien mogelijk wordt er aangeraden om beschadigde goederen te bewaren;
  6. Geef bij aangifte je rekeningnummer en btw-statuut mee door.

Baloise contact klachtenbeheer

Ben je ontevreden over de Baloise dienstverlening? Dan raadt de verzekeraar aan om als eerste contact op te nemen met je makelaar. Je verzekeringsmakelaar helpt je graag verder met je eventuele problemen en denkt oplossingsgericht met je mee. Je kan eenvoudig het e-mailadres of telefoonnummer vinden bovenaan je verzekeringsdocumenten.

Het is daarnaast ook mogelijk om rechtstreeks met Baloise contact op te nemen en de klachtendienst te informeren. Dit kan op drie verschillende mogelijkheden:

  • Via een klachtenformulier op de Baloise website
  • Per e-mail naar: [email protected].
  • Of telefonisch 078 15 50 56 (tijdens werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur)

Voordat je een klacht indient en met Baloise contact opneemt, is het van belang om te weten welke klachten wel worden behandeld door deze verzekeraar en welke klachten niet worden behandeld.

Als de klacht eenmaal is ingediend, kun je een bevestiging ontvangen binnen 72 uur. Vervolgens kun je een antwoord verwachten binnen minimaal twee weken.

Als je niet akkoord gaat met de gegeven oplossing van Baloise, kun je schriftelijk contact opnemen met de Complaints Officer van Baloise per mail via [email protected]. Hier kun je aangeven welke oplossing je wel had verwacht van Baloise. Vervolgens kun je een reactie verwachten binnen twee weken.

Als de eerder genoemde contactmogelijkheden niet naar wens waren, kun je de Ombudsman van de Verzekeringen benaderen. Dit kan op vier mogelijkheden:

Een klacht indienen is geheel gratis, maar er zijn wel een aantal vereisten nodig om je klacht zo bondig mogelijk te maken:

  1. Vertel wat het probleem exact is die je ervaart
  2. Hoe is dit probleem ontstaan?
  3. Welke oplossing je wenst namens Baloise
  4. Bijlagen die je argument verdedigen

Baloise adres

Er zijn verschillende Baloise adressen in België. Hieronder vallen vier maatschappelijke zetels, waaronder één in Antwerpen, Brussel, Gent en Hasselt. In de onderstaande tabel zijn alle adressen weergegeven, zo kan je bijvoorbeeld met Baloise contact opnemen door briefverkeer op te sturen naar één van de adressen.

Baloise adressen
LocatieGegevens
Adres Baloise Antwerpen (maatschappelijke zetel)

City Link Posthofbrug 16,
2600 Antwerpen (Berchem)

Adres Baloise Brussel

Koning Albert II-laan 19,
1210 Brussel

Adres Baloise Gent

Zuiderpoort Office Park,
Gaston Crommenlaan 4, A bus 0201,
9050 Gent (Ledeberg)

Adres Baloise Hasselt

Herkenrodesingel 6,
3500 Hasselt

Baloise contact social media

Als je vragen hebt over verzekeringen of aanvullende informatie zoekt over deze verzekeraar, heb je de mogelijkheid om met Baloise contact op te nemen via social media. Baloise maakt onder andere gebruik van Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn.

Baloise social media
ContactmethodeContactgegevens
Facebook@BaloiseInsurance
LinkedInBaloise BE
Instagram@BaloiseInsurance
Twitter@@baloise_be

Baloise contact online klantenzone

Baloise heeft ook een klantenzone genaamd My Baloise. Hier heb je de optie om al je Baloise verzekeringen te beheren. Ook kun je moeiteloos persoonlijke gegevens aanpassen en controleren. Als je een schadegeval hebt, kun je dat ook aangeven in My Baloise. Daarnaast krijg je vrijblijvend advies over verzekeringsoplossingen.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 74 stemmen vond de informatie nuttig.