AXA verzekeringen contact klantendienst gegevens
De klantendienst van AXA verzekeringen is telefonisch te bereiken op: 02 550 05 60. Dit nummer is op werkdagen te bereiken voor vragen. In het geval van nood en/of problemen met je voertuig, woning of reis, neem je met AXA contact op via het nummer: 02 550 05 55.
AXA verzekeringen contact klantendienst
De klantendienst van AXA verzekeringen is op een aantal verschillende manieren te bereiken. In het overzicht hieronder zijn de belangrijkste contactgegevens van AXA weergegeven.
Contactkanaal | Contactgegevens |
---|---|
Algemeen AXA telefoonnummer (particulieren) | +32 2 550 05 60 |
AXA noodnummer (voertuig, woning, reis) | +32 2 550 05 55 |
Telefoonnummer AXA hoofdkantoor | +32 2 678 61 11 |
AXA contactformulier | Contactformulier |
Postadres AXA | AXA Belgium N.V. |
AXA verzekering afsluiten
Sluit een verzekering af bij AXA of ontvang meer informatie. (Gratis dienst)
Is AXA bellen gratis?
De klantendienst van AXA bellen is in de meeste gevallen gratis. Bij alle telefoonnummers van AXA betaal je het zonale tarief en kost dit dus enkel belminuten uit je mobiele abonnement.
Openingsuren klantendienst AXA verzekeringen
Er worden door AXA geen specifieke openingsuren benoemd voor de telefonische klantendienst.
Indien de klantendienst telefonisch niet bereikbaar is, kan je altijd een bericht achterlaten in het contactformulier. Bekijk ook de My AXA klantenzone of je hier een antwoord kunt vinden op je vraag.
AXA e-mailadres klantendienst
Als je in plaats van telefonisch contact liever een e-mail wilt versturen naar deze verzekeraar, kan dat via twee mogelijke manieren:
- Je kunt een e-mail sturen naar een AXA makelaar
- Je kunt het online contactformulier invullen op de website van AXA
Als je documenten naar AXA wilt opsturen is dat ook mogelijk via de bovenstaande contactmogelijkheden. Hierbij kan je documenten uploaden in de AXA klantenzone.
Voor het melden van phishing e-mails kun je met AXA contact opnemen via: [email protected].
Schadegeval melden bij AXA
Voor verschillende schadegevallen heeft AXA procedures die je gemakkelijk kunt raadplegen. Heb je een ongeval gehad en is er glasbreuk aanwezig? Dan is een aangifte niet noodzakelijk, je kunt eenvoudig contact opnemen met CarGlass of Autoglass Clinic via de volgende telefoonnummers:
- CarGlass: 078 78 12 11
- Autoglass Clinic: 0800 233 32
Als je andere schade hebt aan je voertuig, zowel privé als professioneel, heeft AXA een online aangifteformulier die je kunt invullen.
Daarnaast is het mogelijk om te bellen met AXA Assistance via +32 2 550 05 30. Hier kun je via een menu aangeven voor telefonische of digitale bijstand. Als je voor de digitale bijstand kiest, krijg je een sms met een link die je doorverwijst naar de online AXA tool. Als dit niet naar wens verloopt, kan je nog steeds kiezen voor telefonische bijstand zodat een AXA adviseur je verder helpt.
AXA contact makelaar
Een andere mogelijkheid om met AXA contact op te nemen, is met behulp van een makelaar. De AXA makelaars geven vrijblijvend advies voor een offerte, over hulp bij een geval van schade of het beheer van je contracten.
Op de AXA website kun je gebruikmaken van de geolocatie van verschillende makelaars bij jou in de buurt. Hierbij geef je je woonplaats of adres aan in de zoekbalk waar vervolgens een selectie van AXA makelaars wordt weergegeven. Ook kun je de bijbehorende telefoonnummers zien en het e-mailadres raadplegen van een AXA makelaar.
Voor meer informatie over het aanbod van AXA verzekeringen bekijk je:
Hoe heette AXA vroeger?
AXA had vroeger een andere naam, het bedrijf is de opvolger van de eerste verzekeringsmaatschappij van Frankrijk genaamd de Mutuelle de l'Assurance contre l'Incendie. MACL werd opgericht in 1816. Sinds 1985 wordt de naam AXA gebruikt voor de nieuwe groep.
AXA verzekering afsluiten
Sluit een verzekering af bij AXA of ontvang meer informatie. (Gratis dienst)
AXA verzekering opzeggen
Als je bijvoorbeeld een AXA autoverzekering wilt opzeggen, kan dat bij de verzekeraar via een aangetekende brief of afgifte van een opzeggingsbrief bij een deurwaardersexploot. Deze dien je te versturen naar de hoofdzetel van AXA en niet naar je lokale verzekeringsmakelaar. Zo kun je gemakkelijk een AXA verzekering opzeggen.
Klacht indienen bij klantendienst AXA verzekeringen
Als je niet tevreden bent met de dienstverlening van AXA, kun je bij deze bank verzekeraar een klacht indienen via de website. Er is een mogelijkheid om een formulier in te vullen met informatie over de situatie en hoe je als klant graag anders zou geholpen willen worden door AXA. Je kunt eventueel bijlagen toevoegen en persoonlijke gegevens achterlaten.
Zodra het formulier zo volledig mogelijk is ingevuld, zal een AXA adviseur van de Customer Protection dienst zo spoedig mogelijk contact met je opnemen en binnen 30 dagen antwoorden. Daarnaast ontvang je binnen drie dagen een bevestigingsmail van de ingediende klacht met de vermelding van een referentienummer.
AXA ontvangt ook klachten per post, dit kan naar het volgende adres verstuurd worden:
Customer Protection - t.a.v. Wouter Panneel (met de vermelding ‘persoonlijk en vertrouwelijk’)
Troonplein 1
1000 Brussel
Mocht je klacht niet opgelost zijn, dan kan je de ombudsman van de verzekeringen contacteren. De procedure van de ombudsman is niet bindend en geheel gratis. Daarnaast is het mogelijk om de procedure te laten verlopen in het Frans, Duits, Nederlands of Engels. Je kunt eenvoudig een e-mail sturen naar [email protected] of telefonisch contact opnemen via het volgende telefoonnummer: +32 (2) 547 58 71.
AXA verzekering afsluiten
Sluit een verzekering af bij AXA of ontvang meer informatie. (Gratis dienst)
My AXA klantenzone: inloggen en aanmelden
Alle klanten van AXA ontvangen gratis toegang tot de online klantenzone. In deze klantenzone is het mogelijk om je verzekeringen te beheren en informatie aan te passen. De belangrijkste functionaliteiten van de AXA klantenzone zijn:
- Inzage in verzekeringen: Details van contracten en dekking voor mobiliteit, woning, gezin en pensioen.
- Documentenbeheer: Toegang tot verzekeringsdocumenten, betalingsuitnodigingen, en officiële attesten.
- Gezondheidsbeheer: Beheer van medische kosten, hospitalisatieverzekering, en toegang tot online gezondheidsdiensten.
- Melden van schade: Eenvoudige aangifte voor schade aan voertuigen, woning, tijdens reizen en voor rechtsbijstand.
- Opvolging: Actuele status van claims en terugbetalingen.
- Noodhulp: Directe toegang tot hulp in noodgevallen, inclusief juridische ondersteuning en takeldiensten.
- Herstelling en onderhoud: Services voor reparatie van voertuigen via Fixico en huisreparaties via AXA Homecare.
- MyAXA Fidelity: Geniet van exclusieve kortingen en getrouwheidsprogramma's.
AXA klantenzone inloggen
Inloggen bij de AXA klantenzone? Ga naar de AXA klantenzone inlogpagina.
Waar vind ik mijn polisnummer AXA?
Zodra je klant wordt bij AXA, krijg je een medi-assistancekaart. Op deze kaart staat je polisnummer vermeld dat je kunt doorgeven bij elk contact met AXA Assistance. Op deze manier weet de bankverzekeraar precies wie je bent en welke verzekeringen afgesloten zijn.
Als je een schadeclaim of aangifte wilt melden bij de verzekeringsmaatschappij, is het van belang om het AXA polisnummer te melden in e-mails en ingestuurde brieven.